Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2016_10_20_381-seq52> ?p ?o. }
Showing items 1 to 11 of
11
with 100 items per page.
- 2016_10_20_381-seq52 type Speech.
- 2016_10_20_381-seq52 number "52".
- 2016_10_20_381-seq52 date "2016-10-20".
- 2016_10_20_381-seq52 isPartOf 2016_10_20_381.
- 2016_10_20_381-seq52 spokenAs 62.
- 2016_10_20_381-seq52 spokenText "Cienījamie kolēģi! Laba nekad nevar būt par daudz, un šķiet, ka tādu mērķi ir izvirzījusi arī valdība, jo budžeta likumprojektu pavada vēl 57 likumprojekti. (Sēdes vadītāja noklaudzina ar āmuru.) Taču, kā jau tas bieži notiek, kvantitāte tomēr nepāraug kvalitātē. Mēs gaidījām budžeta likumprojektu un to pavadošos likumprojektus, cerēdami, ka patiešām ieraudzīsim ikvienam Latvijas iedzīvotājam tik daudz solītās reformas - reformas, kas veidos labāku uzņēmējdarbības vidi, pieejamākus veselības aprūpes pakalpojumus, kvalitatīvāku izglītību, efektīvāku valsts pārvaldi -, taču kārtējo reizi ir vilšanās, jo no šīm solītajām reformām nav ne miņas. Ir tikai kārtējie ikgadējie centieni iekasēt pēc iespējas vairāk, nerēķinoties ar to, ka Latvijas tautsaimniecība nevar uzturēt šādu valsts pārvaldi. Un mūs absolūti neapmierina Ministru prezidenta teiktais atbildē: “Procesā esam.” Tāpat šķiet interesanta arī finanšu ministres Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijā paustā vēlme veikt budžeta izdevumu pārskatīšanu tā, lai ministrijas sāktu draudzēties ar Finanšu ministriju. Par ko ir pārvērtušās ar lielu lepnumu pieteiktās budžeta izdevumu pārskatīšanas reformas? Tiek minēts skaitlis: 60 miljoni eiro. Tā ir tikai virtuāla spēle ar skaitļiem, jo Excel tabulās skaitļi ir pārvietoti no vienas programmas citā programmā, bet izdevumi reāli samazināti, patiešām samazināti, nav. Nākamā gada budžets būšot solījumu pildīšanas budžets. Tā prioritātes: veselības aprūpes jomā reformas, izglītības jomā reformas; sabiedrības drošība, demogrāfijas jautājumi. Taču uz kā rēķina šie solījumi tiks pildīti un tiks īstenoti, ja vispār tiks? Uz ekonomikas straujākas izaugsmes rēķina? Ir plāns, ka tautsaimniecība nākamajā gadā augs par 3,5 procentiem. Taču - vai mēs redzam, kāda ir reālā ekonomikas situācija Latvijā un citur pasaulē, kas notiek ar tranzīta plūsmas samazināšanos, ar iedzīvotāju pirktspēju, kura absolūti nav cēlusies? Izklausās, ka arī šajā gadījumā solītais iekšzemes kopprodukta pieaugums ir ļoti optimistisks. Tajā pašā laikā darba devēji pauž bažas, ka budžets nav vērsts uz attīstību un ka nauda kārtējo reizi ir sadalīta katram pa mazumiņam. Mediķi protestē. Liela daļa pedagogu ir nemierā ar to algu, kādu oktobrī jau ir saņēmuši. Izglītības speciālisti, vecāki nesaprot tās ieceres, kādas ir internātskolu jautājumā. Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijā mēs uzklausījām ļoti daudz atbildīgo amatpersonu. Un, protams, var tikai brīnīties par to kvalitāti un vienaldzību, ar kādu ir sagatavoti dokumenti, kādas ir likumprojektu anotācijas, - bez aprēķiniem, bez vēlmes un intereses patiešām izvērtēt to, kāda būs šo likumu grozījumu ietekme uz mājsaimniecībām un uzņēmējiem. Tikai daži piemēri. Ja jūs, piemēram, Būvniecības likumā lasāt vārdus, ka likums stāsies spēkā ne agrāk kā 2018.gada 1.janvārī, tad jums ir jāsaprot, ka domāts bija: ne vēlāk kā 2018.gada 1.janvārī. Nu, ar to mums sākas šis spārnotais teiciens: “Saprast un piedot.” Un mūs aicina saprast un piedot, ka likumprojektu anotācijās (piemēram, par transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokli) nav ne rindiņas par to, kā tas ietekmēs uzņēmējdarbību un mājsaimniecības, nav nepieciešama absolūti nekāda komunikācija. Mūs aicina saprast un piedot, ka valdība un ierēdņi spēj reaģēt tikai tad, kad kāds sāk protestēt; tikai tad rodas vēlme varbūt organizēt kādu diskusiju ar attiecīgās nozares speciālistu, bet tikmēr, kamēr pie normām strādāja, bija pilnīga ignorance. Un mūs aicina arī saprast un piedot, ka ministrijas vēl pārstrādās daļu likumprojektu - ne tikai precizēs neuzmanības kļūdas, bet arī pārstrādās tos pēc būtības. Un starp tiem ir vairāki nozīmīgi likumprojekti! Bet kā jums šķiet, kolēģi, - cik saprotošs un piedodošs būs Latvijas uzņēmējs un iedzīvotājs? Tāpēc mēs nevaram atbalstīt likumprojektu, kurā turpinās naudas aprīšana, nevis paredzēti pārdomāti ieguldījumi un atbalsts tautsaimniecības attīstībai; likumprojektu, kurā valsts pārvaldes reformu un efektivitātes vietā slēpti tiek palielināti uzņēmēju un mājsaimniecību izdevumi; likumprojektu, kas nav pamats tautsaimniecības izaugsmes realitātei. Pateicos.".
- 2016_10_20_381-seq52 language "lv".
- 2016_10_20_381-seq52 speaker Inguna_Sudraba.
- 2016_10_20_381-seq52 translatedText "Dear colleagues, good can never be enough and it seems that the government has set itself a goal, as the budget bill is accompanied by a further 57 legislative acts (the President cut a hammer), but, as is often the case, the quantity does not grow. The snowy We were expecting the budget bill and their pass bills, hopeful that it would really see every UK citizen promised much of the reforms - reforms that will shape a better business environment, more accessible health services, better quality education, more efficient public administration - but running againonce again, there is a disappointment because of these promised reforms there is not yet another current annual effort to collect as many as possible, without taking account of the fact that the Latvian economy cannot sustain such a state and is absolutely unhappy with Prime Minister's answer :'We also feel it is also interesting for the Finance Minister's Committee on Budget and Financial (Taxation) also to carry out a budget review so that the Ministry can launch a friend to the Ministry of Finance, which has morphed into a review of budgetary expenditure with great pride. Reform? Figure: 60 million It is a virtual game with figures, since Excel tables figures are moved from one programme to another, while expenditure is actually being cut, there is no budget for the next year to deliver a promise budget. Its priorities: health reform, education reform; public security; demographic issues - Tays on these promises will be met and, if ever, the economy will grow next year? About 3.5 per cent for Taseer - whether we see what is happening in the real economic situation in Latvia and elsewhere in a world that is going down with a decline in transit flows, with the purchasing power of the people who absolutely haven't jumpedthe surge is very upbeat at the same time as employers express concern that the budget is not focused on development and that the money once again is split up for each slowing of Medick protesting Much's percentage of educators is troubled by their salary, some sayin October, the Education experts have already received, parents don't understand what the intentions of the Public Health and Financial (Taxation) Commission have listened to in a very large number of officers, And of course it can only be surprised by the quality and indifference with which it isthe finest documents of the legislation have been annotations, - without calculations, without the desire and the interests, to really look at the impact of these laws on households and businesses Just few examples Where you, for example, are reading the words of the Law on Constructionno earlier than 1 January 2018 will enter into force, then you have to understand that the environmentalist was: no later than 1 January 2018, Well, with that, we begin to say' understand and forgive', and calls usto understand and condone the fact that the legislation in Angels (for example a vehicle operating tax) is not inches of how this will affect business and household use, there is no need for absolutely no communication to understand and condone that the government and officials are able to respondjust when someone begins to protest; only then comes the desire to maybe hold some sort of discussion with the professionals in the industry, but as long as the norms were working, there was a complete disregard for us to understand and forgive that the Department has yet to recycleparts of the bill - not only fine-tuning of negligence but also revised them by nature Un between them are a number of important legislative proposals - but as you seem to be, colleagues - how sensitive and forgiven will be the Latvian businessman and citizen? We cannot support a bill that will continue to generate money instead of making smarful investment and support for economic development; a bill which is being exacerbated by public administration reform and the cost of efficiency of business and household bills; a bill which does not provide a framework for the reality of economic growth".
- 2016_10_20_381-seq52 mentions Q211.
- 2016_10_20_381-seq52 mentions Q4294791.