Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2016_10_20_381-seq42> ?p ?o. }
Showing items 1 to 15 of
15
with 100 items per page.
- 2016_10_20_381-seq42 type Speech.
- 2016_10_20_381-seq42 number "42".
- 2016_10_20_381-seq42 date "2016-10-20".
- 2016_10_20_381-seq42 isPartOf 2016_10_20_381.
- 2016_10_20_381-seq42 spokenAs 92.
- 2016_10_20_381-seq42 spokenText "Augsti godātā Saeimas priekšsēdētāja! Cienījamie kolēģi! Es lūdzu grozījumus Izglītības likumā nenodot izskatīšanai komisijai, jo pēc būtības tie neatbilst ne Latvijas Republikas Satversmei, ne arī tās preambulai. Likumprojektā ir norādīts, ka tas izstrādāts, lai pēc iespējas novērstu riskus valsts un sabiedriskajām interesēm, tas ir, novērstu to, ka izglītības iestādē strādā tās vadītājs vai pedagogs, kas ir nelojāls Latvijas Republikai un tās Satversmei. Nelojāls kam? Satversmei? Kurai Satversmes nodaļai? Piemēram, Satversmes nodaļai par cilvēka pamattiesībām? Vai nelojāls, piemēram, Satversmes preambulai, kurā ir norādīts, ka Latvija kā demokrātiska, tiesiska, sociāli atbildīga un nacionāla valsts balstās uz cilvēka cieņu un brīvību? Varbūt pedagogi turpmāk būs nelojāli, ja viņi izteiksies, un tas nebūs balstīts uz vispārcilvēciskām un kristīgām vērtībām? Lielā mērā konkrētie grozījumi ir balstīti uz to, lai stiprinātu Izglītības kvalitātes valsts dienesta kapacitāti un faktiski nodotu minētajam dienestam policejiskas funkcijas. Gadā vidēji, cienījamie kolēģi, minētajā jautājumā ir 10 iesniegumi. 10 iesniegumi uz visu Latviju, un ne vairāk kā divi iesniegumi gadā varētu būt saistīti ar Izglītības likuma 48.panta piektās daļas vai 51.panta pirmās daļas 2.punkta saturu. Faktiski ar minētajiem grozījumiem Izglītības un zinātnes ministrija cenšas ietekmēt skolotājus. Tā ir vēršanās pret pedagogiem, pret pedagogu izteiksmes brīvību un viedokļu daudzveidību, lai apklusinātu jebkuru cilvēku, kurš Latvijā skolā atļaujas būt vienkārši nepareizs. Nepareizs valdošās varas, nepareizs Izglītības un zinātnes ministrijas skatījumā. Mūsuprāt, nedrīkst izglītību saistīt ar kaut kādu viedokļu apkarošanu, izmantojot dažādas metodes, ir jāciena cilvēku viedoklis. Cilvēkus ir jāmāca domāt kritiski. Sodīšana un pieturēšanās pie nepareizas, atkārtoju - Izglītības un zinātnes ministrijas nepareizas interpretācijas, definējot to kā nelojālu cilvēku, - absolūti neatbilst ne Satversmē ieteiktiem kritērijiem, ne arī Darba likumā ieteiktajiem formulējumiem kopumā. Jo līdz pat šim brīdim nav skaidrs, kāds būs izpildes mehānisms, piemēram, Darba likuma 101. vai 115.panta piemērošanas ietvaros. Nu, pieņemsim, atbilstoši konkrētajiem grozījumiem persona - pedagogs, ar kuru izbeigtas darba tiesiskās attiecības, ja viņš nav bijis lojāls Latvijas Republikai un tās Satversmei vai arī nav pildījis savu pedagoga pienākumu, - nevarēs ieņemt pedagoga amatu piecus gadus pēc darba tiesisko attiecību izbeigšanās. Es atvainojos, bet tāda sankcija attiecībā uz tiesībām ieņemt noteiktus amatus Krimināllikumā ir tikai atsevišķos pantos, piemēram, par dienesta pilnvaru pārsniegšanu. Nu, piemēram, Šadurskis pārsniedz savas dienesta pilnvaras, kas saistītas ar spridzināšanu, - uzspridzina kaut ko. (Starpsauciens: “Šausmas!”) Tikai tādā gadījumā ir iespējams piemērot aizliegumu ieņemt noteiktu amatu līdz pieciem gadiem. Piemēram, Šadurskis paņem kukuli (Starpsaucieni. Dep. L.Čigāne: “Elksniņš!”)... paņem kukuli. Ja kukulis ir izspiests, Šadurski notiesā par kukuļa izspiešanu, un tikai tad tiesa var piemērot lēmumu, ka viņam aizliegts turpmāk strādāt... (Dep. A.Bērziņš: “Bet, ja nav izspiedis?”) Ja nav izspiedis, tad viņš var strādāt. Tad viņš var strādāt! Šajā gadījumā konkrētas sankcijas un ietekmes ierobežojumi attiecībā uz pedagogu darbu lielā mērā parāda tikai un vienīgi to, ka mēs virzāmies policejiskas valsts virzienā, ka Darba likumā ietvertie ierobežojumi pēc būtības atbilst Krimināllikumā ietvertajiem ierobežojumiem attiecībā uz tiesībām ieņemt amatus. Pēc būtības šā jautājuma izskatīšana budžeta paketē neveicina minētā likumprojekta kvalitatīvu izvērtēšanu. Šie lojalitātes sakarā paredzētie grozījumi ir solis policejiskā virzienā. Es aicinu kolēģus neatbalstīt likumprojekta nodošanu komisijām.".
- 2016_10_20_381-seq42 language "lv".
- 2016_10_20_381-seq42 speaker Andrejs_Elksnins-1982.
- 2016_10_20_381-seq42 translatedText "The honourable President of the Parliament, dear colleagues, I have asked for amendments to the Education Act not to be referred to the Commission because, by definition, they do not meet with the Constitution of the Republic of Latvia, nor does it indicate that it is designed to address as far as possible the risks to the country andpublic interest, that is, to prevent an educational establishment working for its head or educator, which is disloyal to the Republic of Latvia and its disloyal disloyal whom? Constitution, for example, the Constitutional chapter on basic human rights? Which states that Latvia, as a democratic, legal, socially responsible and national country, is based on human dignity and freedom? Perhaps teachers will continue to be unloyal in the future and will not be based on universally human and Christian values? The amendments are based on the aim of strengthening the capacity of the Educational Quality National Service and, in fact, to pass on the service to police officers on average, dear colleagues, 10 applications for all Latvia and no more than two applications. May be linked to the content of Article 48 (5), fifth part of the Rules of Education, or Article 51, paragraph 2, of the Education and Science Ministry trying to influence teachers' resistance to teachers' freedom of expression against teachers' freedom of expression. And the diversity of opinion in order to silence any person who is in Latvia's school authorisation to be simply mistaken for the wrong ruling authority, the wrong Education and Science Ministry's view, must not education to be linked to some kind of exchange, by means of respect for people. People need to be taught to think critical of the punishment and the stops at the wrong, I repeat, the misinterpretations of the Department of Education and Science in defining it as an unloyal person - absolutely not in terms of the criteria recommended in the Constitution, nor the wording proposed in the Labour statute as a whole byeven to date, it is not clear what the implementing mechanism, such as the 101 or 115 application of the Labour Act, will be adopted, adopted in line with the specific amendments of the person - an educator with which an end to labour law is terminated, if he has not been loyal to the Republic of Latviaand the Constitution, or not, of its own pedagogh duties, will not be able to take office five years after the end of the legal relationship. I am sorry, but the sanction of the right to occupy certain positions in the Criminal Law is limited to certain articles, for examplefor exceeding the service mandate Well, for example, the politician exceeds the powers of his service related to the bombing - blow something (interjection:' horror!') Only then it is possible to ban the holding of a fixed office of up to five years, the politician takes a bribe (heckling )DEP L Čigane: " Elin! ") takes a bribe to squeezed a bribe, and only then the court may apply the decision that he should be barred from future work (DEP A boss: " but not if you are squeezed? " )there is no squeezing, then he can work on Thad he can work, in this case, the specific sanctions and impact restrictions on teacher work largely show only and only that we move towards a police law that is under the law of the Labour lawin substance, the restrictions under the Criminal Justice Act concerning the right to take up positions on the merits of this issue in the budget package do not contribute to the quality assessment of the Bill in These Amendments as a step in the police force, I call on colleagues not to support the transfer of the bill to the committees.".
- 2016_10_20_381-seq42 mentions Q822919.
- 2016_10_20_381-seq42 mentions Q211.
- 2016_10_20_381-seq42 mentions Q3744607.
- 2016_10_20_381-seq42 mentions Q16347646.
- 2016_10_20_381-seq42 mentions Q751020.
- 2016_10_20_381-seq42 mentions Q957126.