Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2016_10_20_381-seq4> ?p ?o. }
Showing items 1 to 16 of
16
with 100 items per page.
- 2016_10_20_381-seq4 type Speech.
- 2016_10_20_381-seq4 number "4".
- 2016_10_20_381-seq4 date "2016-10-20".
- 2016_10_20_381-seq4 isPartOf 2016_10_20_381.
- 2016_10_20_381-seq4 spokenAs 62.
- 2016_10_20_381-seq4 spokenText "Labdien, cienītā Saeimas priekšsēdētājas kundze! Godātie kolēģi! Tātad Valsts ieņēmumu dienests un Finanšu ministrija saka, ka blēži tiks izķerti pašā sākumā, un būtībā jāķeras problēmai saknē. Par ko ir runa šajā likumprojektā, kurš tiek virzīts steidzamā kārtā, divos lasījumos, un kuru es lūdzu izņemt ārā no budžeta likumprojektu paketes un skatīt normālā ceļā vai – vislabāk – atdot atpakaļ valdībai? Atslēgas teikums jeb diskutabli uzkonstruētā tiesību norma ir sekojoša: ja Uzņēmumu reģistrs saņem kompetentas iestādes atzinumu (pasvītroju – kompetentas iestādes atzinumu!) par tiesību subjekta izmaiņu reģistrēšanas riskiem, Uzņēmumu reģistra valsts notārs, izvērtējot kompetentās iestādes sniegto atzinumu, var pieņemt lēmumu – atteikumu reģistrēt. Tātad, ja kāds cilvēks būs tik drosmīgs, ka Latvijā vēlēsies uzsākt uzņēmējdarbību – tur patiešām ir jābūt drosmei, jo vieglāk jau doties uz Igauniju –, viņam var nākties vilties, ja viņš kādai kompetentai iestādei, kas var būt arī suņu audzētāju biedrība vai puķkopju biedrība, jo likums jau skaidri nepasaka... Protams, runa ir par Valsts izņēmumu dienestu, kas ir uzkonstruējis šo te brīnumu. Paraksts, kuru jūs redzēsiet uz šī likumprojekta, gan ir Dzintara Rasnača, un it kā sagatavotājs ir Uzņēmumu reģistrs. Tātad – kas notiks, ja jūs nobalsosiet par šo likumprojektu steidzamības kārtā, nevis pārdomāsiet šo normu? Kas notiks, ja mēs šo likumprojektu nevirzīsim parastā kārtībā? Es domāju, ka mēs varbūt paklausīsim Valsts prezidentam Raimondam Vējonim, kurš aicina pēdējā lasījumā neveikt fundamentālus grozījumus, un tos arī nevar būtībā kvalitatīvi veikt budžeta divos lasījumos. Piedāvātā redakcija ir tik diskutabla, ka tā prasa nopietnu revīziju un analīzi. Ministru kabineta sēdē 2.augustā Tieslietu ministrijai tika dots uzdevums – izstrādāt projektu. Ministru kabinets skatīja to jau 20.septembrī, bet būtībā netiek izvērtēts, kā esošie mehānismi strādā. Jūs varat palasīt šodienas “Dienas Biznesu”, kurā galvenā valsts notāre Guna Paidere skaidro, ka riskanto personu medības draud izgāzties. Turklāt, saprotiet, kolēģi, attiecībā uz šo projektu, kas būtībā atbaidīs uzņēmējus nodarboties ar uzņēmējdarbību, tiek paredzēta nauda 4 miljonu apmērā. Tātad, no vienas puses, ja mēs dosim valsts iestādēm tik lielu rīcības brīvību, komersantam var tikt radīti nopietni, būtiski zaudējumi. Ja pieteikums liksies aizdomīgs, izskatīšanas termiņš tiks pagarināts par 10 darba dienām. Tas, par ko uztraucas uzņēmējdarbību veicošie cilvēki, – viņi uztraucas par to, ka tas faktiski ir slazds visiem. Piemēram, “Dienas Biznesā” Kalvis Vītoliņš saka, ka būtībā pat godprātīgs uzņēmējs nevarēs šādā situācijā nomainīt valdes locekli, kurš rīkosies negodprātīgi vai pat prettiesiski, jo pieteikums par izmaiņām tiks apturēts riska filtrā. Pašreiz jau ir diezgan būtisks riska filtrs, ko mēs esam veidojuši divu gadu garumā. Tātad ir riska personu saraksts, kur ir iekļauti 12 tūkstoši personu. Ir riska adrešu saraksts – 146 adreses. Ir aizliegums nodarboties ar visu veidu... noteikta veida komercdarbību 600 personām. Aizliegts ieņemt amatus apmēram 6 tūkstošiem personu. Kompetentām iestādēm... Uzņēmumu reģistra reģistros var reģistrēt nodrošinājuma līdzekli. Šobrīd jau 23 tūkstoši ir reģistrēti – šādi nodrošinājuma līdzekļi. Var uzlikt pārreģistrācijas aizliegumu vai apturēt saimniecisko darbību. Šobrīd tas ir uzlikts aptuveni 27 tūkstošiem. Es domāju, ka, strādājot Uzņēmumu reģistrā ilgus gadus... Es jums nerekomendētu dot tik lielu varu Uzņēmumu reģistra notāriem, kas strādā par pārsimt eiro. Ja mēs runājam par to, kādas sekas var būt, tad jāteic, ka, bez šaubām, labākajā gadījumā cilvēki ies un pārsūdzēs. Sliktākajā gadījumā dosies prom uz citām valstīm veikt uzņēmējdarbību. Norma neatbilst administratīvo tiesību principiem. Tā indivīdam nedod pietiekamu skaidrību. Jau esošais regulējums, šis riska regulējums, netiek izanalizēts, neviens nav veicis vērtējumu. Valsts ieņēmumu dienests šobrīd ir bez vadītāja, ir kā paralizēts, – cenšas kaut ko darīt, lai pierādītu, ka tur vairs nestrādā blēži. Es domāju, ka pašreiz ir īstais brīdis, lai mēs, kolēģi, apdomātos un atdotu atpakaļ valdībai šo likumprojektu, lai tā pārstrādā šo brāķi. Tātad lūdzu nebalsot par šo likumprojektu.".
- 2016_10_20_381-seq4 language "lv".
- 2016_10_20_381-seq4 speaker Ringolds_Balodis.
- 2016_10_20_381-seq4 translatedText "Good afternoon, Madam President-in-Office of the Council, ladies and gentlemen, so the State Department and the Ministry of Finance say that crooks will be taken out right from the start and, in fact, we have to address the problem at root in this bill, which is directed as a matter of urgency in two readings ,and to whom I ask to be removed from the package of the budget bill and see in normal way or as a normal  to give back to the government? The key sentence, or the disconnect, is given by the competent authority of the competent authority (pastration Âan opinion of the competent authority, on the risks of the change of the rights of the entity, the national notary of the Companies Register, may decide, by assessing the opinion of the competent authority, to take the registration of the opinion of the competent authority, if one person is so brave that it will be willing to start a business  there. It really has to be mettle, as it is easier already to go to Estonia, so it may be frustrating for him to disappoint someone of the competent authority, which may also be the Association of breeders of dogs, or the Cinderella Association, because the law has already clearly not been made clear to the public. It is about the National Introduce Service, which has been engineered by this miracle Charter, which you will see on this bill, and is supposed to be the Dinstein Rasnake, and as the author of a Works Registry So  what will happen if you vote in favourthis bill should be adopted as a matter of urgency, not to thwart this provision? What will happen if we do not move this bill in the normal order? I think we may be obedooyn by President Raimonds Vejonis, who is calling for fundamental amendments at last reading and cannotin essence, the quality of making the budget in two readings is so controversial that it calls for a serious audit and analysis at the Cabinet meeting of 2 August, the Ministry of Justice was given a mandate to design a draft of the Cabinet meeting on 20 September as early as 20 September ,but basically overlooking the way existing mechanisms work you can read today's " day business, " in which the main country's notifier Guna Paidere explains that the risk of risk-averse hunts is in danger of ending, understood, colleagues, in relation to the project, which will, in fact, deter entrepreneurs. Business-to-business-to-business money is earmarked for 4 million So, on the one hand, if we give the public authorities so much room for manoeuvre, serious economic damage to economic operators, the timing of processing will be suspicious, the deadline for examination will be extended byfor 10 working days, what worries the business people is, â they are worried that it is, in fact, a trap for all of us:' the day in business' Kalvis says that, in fact, even a honest businessman will not be able to replace a board member in such a situation ,who will act in bad faith, or even unlawful, because the application for change will be stopped by the risk filtered at the very same time as there is a pretty substantial risk filter that we forged for two years in So there is a list of those who have 12 thousand. A list of persons with a risk address: â 146 addresses It is prohibited to engage in any type of commercial activity of 600 persons prohibited from taking up positions in the registers of some 6 000 individual competent authorities in the Works Record registersas a tool, Little already has 23,000 such collateral funds recorded in Var to impose a re-registration ban or stop an economic activity that Little has imposed on about 27 thousand I think, while working in the Companies House for years I'd have to tell yougive so much power to notaries in the Companies Register, working for a few years of the euro If we are talking about what the consequences might be, it must be said that, at best, people will go and appeal to Slikeauafor other countries to do business Norma does not comply with the principles of administrative law, it does not provide an individual with sufficient clarity for the existing regulation, this risk regulation, not analysed, no-one has undertaken an assessment by the State Revenue Service at the moment without any driver being paralysed, â triesdo something to prove that there are no more crooks I think now is the right moment for us, colleagues, to ponder and give back to the government this bill, so that it recycles this bill for the brothers, So please, not to vote for this bill".
- 2016_10_20_381-seq4 mentions Q822919.
- 2016_10_20_381-seq4 mentions Q211.
- 2016_10_20_381-seq4 mentions Q4294791.
- 2016_10_20_381-seq4 mentions Q191.
- 2016_10_20_381-seq4 mentions Q1771611.
- 2016_10_20_381-seq4 mentions Q5319933.
- 2016_10_20_381-seq4 mentions Q2416022.