Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2016_10_13_379-seq154> ?p ?o. }
Showing items 1 to 11 of
11
with 100 items per page.
- 2016_10_13_379-seq154 type Speech.
- 2016_10_13_379-seq154 number "154".
- 2016_10_13_379-seq154 date "2016-10-13".
- 2016_10_13_379-seq154 isPartOf 2016_10_13_379.
- 2016_10_13_379-seq154 spokenAs 17.
- 2016_10_13_379-seq154 spokenText "Ļoti cienījamā Saeimas priekšsēdētāja! Kolēģi deputāti! Es īsumā paskaidrošu, kāpēc šo interesanto priekšlikumu neatbalstīju komisijā un kāpēc aicinu to neatbalstīt arī jūs. Protams, mēs nonāksim pie tarifa paaugstināšanas - un tas pats par sevi varbūt ir neizbēgami -, bet šajā gadījumā tai būs miglaini un neskaidri kritēriji. Un tad, kad iedzīvotāji sapratīs, kas ir iekļauts kritērijos, viņi jautās: “Jūs ņirgājaties par mums?!” Cienījamie deputāti! Nobalsojot “par”, jums būs jātaisnojas: “Nu, jā, tā ir sanācis!” Jo te ir runa par neizskaidrojamu un nekontrolējamu kritēriju iekļaušanu tarifos. Atkritumi, dāmas un kungi, ir tiešām mūsdienu izaicinājums, lai mēs tajos, teiksim, nenoslīktu un nenosmaktu. Jautājums: kā mēs tos nokopsim? Un te ir svarīga atbildīga un apzinīga mūsu visu attieksme - gan iedzīvotāju, gan valsts, gan uzņēmēju. Apsaimniekotāju konkurence šeit ir vajadzīga, bet tai jābūt virzītai uz efektivitāti un vides kvalitāti. Tāpat ir vajadzīga skaidra izpratne par to, kas ir iekļauts šajos tarifos. Bet 12. un 13.priekšlikums iet pilnīgi pretējā virzienā! Pilnīgi pretējā virzienā vides kvalitātei. Sanāks kaut kas līdzīgs OIK, tikai daudz brutālāk, jo sākotnējais - šis jau ir apsaimniekotāju priekšlikums - bija ar trim neskaidrām komponentēm: tātad minētie pētījumi un izglītošana, un informēšana. Kas pētīs, kas izglītos, kas informēs, - nav skaidrs. Un tās tika ātri upurētas, lai atstātu trešo neskaidro komponenti, proti, tātad tarifos iekļauj “pārvadāšanu, šķirošanu un cita veida mehānisku atkritumu apglabāšanas samazināšanu”. Deputāti! Vai jums ir skaidrs, kas ir “cita veida mehāniska atkritumu apglabāšanas samazināšana”? Kas te notiks? Iedzīvotāji samaksās par to apjomu, ko nodod atkritumos, un plus par to starpību, ko apsaimniekotājs uz poligonu apglabāšanai neaizvedīs. Bet kā radīsies šī starpība? (Sēdes vadītāja noklaudzina ar āmuru. Dep. M.Bondars: “Skaļāk!”) Kolēģi! Ļoti svarīgs jautājums arī jums - atkritumu radītājiem! Kā radīsies un kur paliks šie atkritumi, kas tiek savākti no iedzīvotājiem, bet nenonāk poligonā apglabāšanai? Vai tos saspiedīs? Jā, ir laikam kompresijas metode. Un tad šos atkritumus varēs aizvest nevis ar trim kravām, bet ar vienu. Tātad ir jau pirmais ieguvums apsaimniekotājam. Dubults ieguvums ir tas, ka to apmaksā iedzīvotāji. Un tur var būt pat trīskārtējs ieguvums: varbūt tos nodod reģenerācijai, tad - pārstrādei, otrreizējai lietošanai. Likums gan to neļauj darīt, tarifā iekļaut, bet - kas un kā to izkontrolēs? Te ir pilnīga miglas zona! Un nav pamatoti maksā par atkritumu apsaimniekošanu ietvert pasākumus, kas ir, teiksim, komersanta saimnieciskajās interesēs, varbūt pat peļņas gūšanas interesēs, ko garantē pašvaldība, par ko nobalso deputāti un ko apmaksā iedzīvotāji. Dāmas un kungi, te pat Jūlim gultā atkal ir jāsmejas par šito visu! Un bez tam šie tarifa paaugstinājumi ir saistīti ar atkritumu apglabāšanu, ar dabas resursu nodokli, par ko mēs runājam šodien. Un, ja tomēr atbalstītu šo priekšlikumu, teiksim, šajā likumā, tad... Komisijas pieņēmums bija: jā, ir šobrīd neskaidri, bet uz trešo lasījumu ministrija kaut ko izdomās. Ministrija toreiz teica: “Neko te nevar izdomāt. Nedrīkst iekļaut tarifos tādas lietas, ko nevar izmērīt un nevar arī pārbaudīt.” Un ja nebūs trešajā lasījumā šis... Es jums saku: nebūs nekādas skaidrības. Paliks šis pilnīgi neskaidrais, miglainais, teiksim, tarifu nosacījums. Un tad deputāti vienkārši būs lobējuši atkritumu apsaimniekotājus ar cieši miglā tītiem tarifiem. Un tad ne tikai slikti izskatīsies, bet arī slikti būs. Tālab es aicinu šajā, otrajā, lasījumā 12. un 13.priekšlikumu neatbalstīt. Ja ir jaunas korekcijas, jauni piedāvājumi, tad, lūdzu, uz trešo lasījumu iesniedziet tos.".
- 2016_10_13_379-seq154 language "lv".
- 2016_10_13_379-seq154 speaker Ilmars_Latkovskis-1958.
- 2016_10_13_379-seq154 translatedText "Very honourable Members, fellow Members, I will briefly explain why I did not support this interesting proposal in the commission and why I call on you not to support it, of course, we will end up with a tariff increase - and that is perhaps inevitable - but in this regard. In case it will have nebulous criteria and unclear criteria, and when people realise what is included in the criteria, they will ask,' Do you vote for', you will have to turn out' Well, yes, it has turned out '. The inclusion of the inexplicable and uncontrollable criteria for the inclusion of TARifos Attroughs, ladies and gentlemen, is indeed a modern challenge for us to question, say, the question of not going down and about the issue: how do we clean them? And here is an important responsible and conscientious attitude of all to our entire population ,competition here in both the State and business operators is necessary, but it must be focused on efficiency and environmental quality, so it is also necessary to have a clear understanding of what is included in these tariffs, But 12 and 13 goes entirely opposite. In the opposite direction, the quality of the environment will meet something like 390,000, only a lot of brugs, as the initial proposal - this is already the keepers' proposal - was with three obscure components: so studies and information, which will be explored whichto be informed - and it was not clear that they were quickly sacrificed in order to leave the third opaque component, which is to say, " transport, sorting and other mechanical disposal " was clear on the grounds of' other types of mechanical waste disposal '. Reducing the number of people who go to waste and the difference which the keeper will do? (the sitting was interrupted by the President of DEP M Bondars:' louder!) Colleague! An important question for you too: waste creators, as will be the case, and where will this waste being collected from the population, but do not reach landfill disposal? Three cargo, but with one So is already the first benefit the operator of double gain is that their residents of Un there can have as much as a three-fold gain: maybe they are put forward for recovery, then recycling does not allow itto do that, to include, but - who and how will it be controlled? There is a complete fog zone! And there is no reasonable payment of waste management measures that are in the interests of the economic operator, say, economic operator ,what the people of Ladies and Gentlemen, who is paid for by the citizens Ladies and gentlemen, have to laugh up again here again for everything! And then these upgrading of the tariff relate to the disposal of waste, with the ACT of Natural Resources, which we are talking abouttoday And, if, however, support for this proposal, say, in this law, then the Commission's assumption was: yes, it is now unclear, but on the third reading of the Ministry something said:' nothing can be learned here'things that cannot be measured and cannot be verified, " And if it is not going to be the third reading of this House, I say to you: there will be no clarity to remain on this completely vague, mist, say, tariff condition And then Members will simply have lobbied the waste managerswith tight shady tariffs And then not just bad look, but also bad will I urge this, in the second, reading 12 and 13 proposals to reject If there are new adjustments, new offers, then, please refer to a new reading of them".
- 2016_10_13_379-seq154 mentions Q822919.
- 2016_10_13_379-seq154 mentions Q18342826.