Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2016_10_06_378-seq41> ?p ?o. }
Showing items 1 to 16 of
16
with 100 items per page.
- 2016_10_06_378-seq41 type Speech.
- 2016_10_06_378-seq41 number "41".
- 2016_10_06_378-seq41 date "2016-10-06".
- 2016_10_06_378-seq41 isPartOf 2016_10_06_378.
- 2016_10_06_378-seq41 spokenAs 118.
- 2016_10_06_378-seq41 spokenText "otiek šodien... Šodien jau faktiski nepārbaudītā versijā tirgū ir pieejams komplekts, kuru var nopirkt, savai mašīnai uzmontēt, un tā brauc bez vadītāja. Un tas, par ko mēs šeit diskutējam, būtībā ir: vai mums vajadzētu no aizvakardienas pārcelties uz vakardienu? Bet varbūt šajā... šajā Saeimā vēl ne, bet nākošajā droši vien būs piedāvājums ielikt šajā pašā Autopārvadājumu likumā normu, ka šos pārvadājumus var veikt, piemēram, bez šofera, mašīnas... vai kā tamlīdzīgi. Un rodas jautājums: ko tad mēs darīsim? Nav jau tik svarīgi, vai varēs šos pārvadājumus veikt caur šīm platformām vai nevarēs. Tas, ko fundamentāli parāda šis jautājums, - vai mēs esam gatavi mainīt savu domāšanu, vai mēs esam gatavi iet laikam līdzi, vai mēs esam gatavi būt atvērti, vai mūsu ekonomika ir gatava būt atvērta dažādiem inovatīviem risinājumiem. Un šis ir tikai viens no tiem. Tie būs... noteikti sekos vēl rindā cits pēc cita. Ziniet, investoriem jeb tiem, kas domā ieguldīt kādā valstī, savulaik bija tāds rādītājs: vai valstī, kurā viņi ierodas, ir, piemēram, McDonald’s vai nav. Ja McDonald’s tur nav, tad faktiski tā ir banānu republika. Esmu pārliecināts, ka drīz šī kopbraukšanas platforma Uber būs tieši tāds pats rādītājs - vai mēs būsim uz kartes vai nebūsim. Otra svarīgā lieta šajā jautājumā. Samazinot barjeras, lai cilvēki nonāktu uzņēmējdarbībā, mēs faktiski veicinām domāšanu, kas ir vērsta uz uzņēmējdarbību, jo viena no Latvijas un latviešu lielajām problēmām ir tā, ka mums patiešām pietrūkst tā sauktā uzņēmēju gēna. Pretēji ir, teiksim, vāciešiem. Viņiem ir jau ģimenes uzņēmumi, iespējams, pat ilgāk nekā simts gadus; tur bērni strādā pie vecākiem savā brīvajā laikā... jau kopš bērnības viņi strādā, jau iemācās, kā notiek vērtību radīšana un kā notiek uzņēmējdarbība. Mums diemžēl tā visa ir trūcis. Un, ja tādā veidā mēs spējam samazināt barjeras, lai gandrīz vai katrs cilvēks var iesaistīties un saprast, kā notiek naudas pelnīšana, tas katrā ziņā tikai veicinās mūsu ekonomikas attīstību. Žēl, ka šodien Tavara kungs nekāpa tribīnē. Tas, ko viņš ļoti min katrā sarunā par šo faktoru - drošību: taksometriem šobrīd esot vesela virkne prasību, tātad tehniskā apskate divreiz gadā. Un arī šoferiem ir attiecīgas prasības. Un tāpēc taksometrs - tas ir droši, bet šis nebūs droši. Paskatīsimies kaut vai no tāda viedokļa. Mašīnas tehniskais stāvoklis ir atkarīgs no tā, cik daudz ar to nobrauc. Nu, parasti cilvēki ar savu privāto mašīnu Latvijā nobrauc kādus 20, nu, maksimums - 30 tūkstošus gadā, un šī mašīna tehnisko apskati iziet vienreiz gadā. Taksometri tiek pilnībā nobraukti divos trijos gados. Tātad faktiski noskrējiens ir, nu, 120, 150... līdz pat 200 tūkstošiem gadā, jo brauc divās trijās maiņās, respektīvi, 24/7 režīmā. Un pie šāda apjoma pat šīs divas reizes gadā... Ir vismaz divreiz nedrošāk nekā braukt ar parastu ierindas mašīnu, kas nobrauc tikai 30 tūkstošus. Noteikti arī tehniskā apskate tomēr ir tikai foto... momentuzņēmums uz to brīdi. Nu, droši vien... Vismaz mans kaimiņš, kad iet uz tehnisko apskati, uzliek savai mašīnai labās riepas, bet pēc tam, kad tā izgājusi apskati, uzliek tai atpakaļ vecās, plikās... (Dep. J.Ādamsons: “Kur iesniegums policijā?”) Tā ka iedomāties, ka tehniskā apskate ir panaceja un ka tad būs droša braukšana, - tā ir vieglprātība! Par šoferiem. Galu galā mēs taču nepiedāvājam, ka šos pakalpojumus varēs sniegt cilvēks bez autovadītāja licences. Un, ja jau mēs valstī esam pieņēmuši, ka cilvēks, kurš saņēmis autovadītāja apliecību, var vadīt automašīnu, tad kāpēc viens būtu būtiski labāks par otru. Protams, varam uzlikt kaut kādu stāžu... kaut kādus stāža nosacījumus - pieci gadi, piemēram, vai kā tamlīdzīgi... Bet skaidrs ir viens - attīstot kopbraukšanu, mēs noteikti nedrīkstam pārvilkt vienkārši rupju svītru pāri taksometru nozarei. Mums ir jāatrod risinājums, kas nediskriminē, kas nerada, teiksim, būtiskas priekšrocības. Protams, ņemot vērā to, ka starp taksometru un šo kopbraukšanas pakalpojumu sniedzēju ir atšķirības. Viens var izmantot sabiedriskā transporta joslu, otrs - nevar. Vienu var uz ielas apturēt jebkurš, otru - nevar. Viens var stāvēt speciālajās taksometru pieturvietās, otrs - nevar. Tas jāņem vērā, nosakot samērojamu nodokļu režīmu. Kolēģi, aicinu jūs un visus mūs pārcelties no aizvakardienas vismaz uz vakardienu, ja ne uz šodienu. Paldies. Vārds deputātam Valdim Kalnozolam.".
- 2016_10_06_378-seq41 language "lv".
- 2016_10_06_378-seq41 speaker Inara_Murniece-1970.
- 2016_10_06_378-seq41 translatedText "The otiek today on Today's already unverified version of the market is available for the kit, which can be bought, its machinery mounted, and it drives without the chair and what we are here debating here is basically: whether we should move away from the evening to move. For yesterday, but perhaps not yet in this Commons, but the next one will probably offer to put in the same tube law that these services can be carried out, for example, without the driver, the car or the like, and where the results of thequestion: what are we going to do then? It's not so important whether or not the transport will be carried through these platforms or not to be That, which fundamentally demonstrates the issue - whether we are prepared to change our thinking as to whether we are ready to go. Watch whether we are ready to be open, whether our economy is ready to be open to a wide range of innovative solutions and this is just one they'll be sure will follow yet another row after another Ziniet, investors saywho thinks investing in a country at the time was such a marker: is the country where they arrive, such as McDonald's or not, if McDonald's isn't there, it is, in fact, a banana republic that soon, this rideshare platform for Uber will soon be directlythe same indicator: whether we'll be on the cards or not to be the other important thing in this matter, Sashing the barriers to getting people into business, we are actually promoting thinking that is focused on business as one of the big and big problems of Latvia. It is that we really do not miss the so-called host ghost Conterbury, let us say, Germans are already a family business, possibly even longer than a hundred years; there are children working in their parents for their leisure time since they happenedworking, already learning how values are created and how entrepreneurship takes place, unfortunately, it has all been lacking if we are able to reduce barriers so that almost every person can get involved and understand how money is earning itat any rate, it will only contribute to the development of our economy, Mr. Mid, that today, Mr Tavara was in the floor of What he has very much mentioned in every conversation about this factor - the security: taxis currently have a whole range of claims, so technical inspection twice a year, Andthe drivers also have the appropriate requirements for And therefore taxis - that's for sure, but it won't be sure to see if the technical condition of the machinery depends on how much it goes from, usually by people withmy private machine in Latvia goes some 20, well, a maximum of 30 000 per year - and the technical examination of this machine going out once a year to taxis is fully frozen in two three years, So, 120, 150as many as 200 thousands per year, as they drive two shifts in three shifts, or 24 / 7 mode in terms of this volume, even those twice a year is at least twice as insecure as the ride of a ordinary ordinary car that goes only 30 000there's also a technical inspection, though, only a photo of a snapshot of it for a moment Well, probably for my neighbor when walking on a technical inspection, places his car on the right tyresthe examination brings it back to the old, plugs (DEP J Addamsons: " where's the submission to the police? ") It is that one would imagine that a technical inspection is a panacea and that there will be safe driving - it is levity! About the drivers of the Galu. Without offering a person without a driving licence and without a driving licence, if we have already accepted that someone who has received a driving licence can run a car, so why would one be significantly better than the other. Any particular pattern of standoff conditions - five years, for example, or as the like Bet is one - is one - by developing co-driving, we must certainly not get a simple rough line across the taxi industry, we must find a solutionin what does not constitute, say, significant advantages for course, in the light of the fact that there is a difference between the taxi and this rideshare service provider, one can, on the other hand, be able to stop any one on the street. Not One can stand in the special taxi stops, the other cannot be taken into account in the determination of the disproportionate tax treatment of the College, I call on you and all of us to move from yesterday at least to yesterday, if not for today, I would like to thank you.".
- 2016_10_06_378-seq41 mentions Q822919.
- 2016_10_06_378-seq41 mentions Q211.
- 2016_10_06_378-seq41 mentions Q1976817.
- 2016_10_06_378-seq41 mentions Q8436.
- 2016_10_06_378-seq41 mentions Q38076.
- 2016_10_06_378-seq41 mentions Q22997943.
- 2016_10_06_378-seq41 mentions Q25931626.