Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2016_10_06_378-seq38> ?p ?o. }
Showing items 1 to 15 of
15
with 100 items per page.
- 2016_10_06_378-seq38 type Speech.
- 2016_10_06_378-seq38 number "38".
- 2016_10_06_378-seq38 date "2016-10-06".
- 2016_10_06_378-seq38 isPartOf 2016_10_06_378.
- 2016_10_06_378-seq38 spokenAs 17.
- 2016_10_06_378-seq38 spokenText "Augsti godātais Prezidij! Cienījamie un godātie kolēģi! Vēlos par šo likumprojektu runāt mazliet plašākā kontekstā. Daudzi Latvijas iedzīvotāji jau tagad aktīvi izmanto iespēju gūt papildu ienākumus, izmantojot savu dzīvokli, piedāvājot tādus pakalpojumus Airbnb, pārdodot savus radītos dizaina produktus tādos portālos kā Etsy, piedaloties pūļa finansēšanas formātos mūsu pašmāju veidotajos uzņēmumos, kā, piemēram, Mintos (kura pakalpojumiem, starp citu, vēl nav radīts skaidrs normatīvais regulējums valsts līmenī), vai pat piepelnoties, piedāvājot citiem kopbraukšanas pakalpojumus. Tā ir dalīšanās ekonomika jeb sharing economy, kas šobrīd pasaulē un Eiropā piedzīvo milzīgu izrāvienu. ASV šajā dalīšanās ekonomikā jau piedalās aptuveni 10 procenti iedzīvotāju, Eiropā - pieci procenti, taču paredzams, ka teju trešdaļa visu eiropiešu tuvākajā nākotnē izmantos dalīšanās ekonomikas piedāvātās iespējas. Šodien to jau ir izmantojusi vismaz trešdaļa Eiropas Savienības iedzīvotāju vecumā no 25 līdz 39 gadiem. Dalīšanās ekonomikas apgriezieni Eiropā dubultojas ik gadu. Un kādēļ gan ne? Tā ir iespēja efektīvi izmantot savus vai citu brīvos resursus, gūstot ienākumus vai patērētājiem sniedzot iespēju izvēlēties no plašāka un parasti daudzveidīgāka pakalpojumu klāsta. Vienlaikus šī dalīšanās ekonomika ir būtiska, aizraujoša un elastīga iespēju, piedāvājumu un inovāciju mājvieta, tā aktualizē būtiskus jautājumus par disciplīnu attiecībā pret nodokļu jautājumiem, patērētājiem un darbiniekiem, viņu tiesībām un aizsardzību. Šobrīd valsts līmenī neviena no dalīšanās ekonomikas aktivitātēm, lai kāda būtu tās izpausme, līdz galam neiekļaujas esošajā regulējumā. Var teikt, ka dalīšanās ekonomikas izaugsme pat izaicina esošo status quo ekonomiskās aktivitātes regulējumā. Šajā kontekstā valsts uzdevums ir nodrošināt patērētāju un darbinieku tiesību nepieciešamo aizsardzību un drošību, kā arī ieviest racionālus un godīgus spēles noteikumus visiem - gan dalīšanās, gan tradicionālās ekonomikas dalībniekiem. Līdzīgu situāciju mēs varējām novērot, kad Latvijas tirgū ienāca jauns kreditēšanas pakalpojums - īstermiņa kredīti jeb tautā dēvētie SMS kredīti. Arī tad šajā jomā bija normatīvās bāzes regulējuma vakuums, kā arī skaļi iebildumi no tradicionālās kreditēšanas sektora - banku - puses. Ar grozījumiem Autopārvadājumu likumā mēs varam spert soli uz priekšu dalīšanās ekonomikas segmenta sakārtošanā un beigt vilkties nopakaļ inovācijām un modernākajām ekonomikas izpausmēm, kas faktiski neregulētas eksistē vairākus gadus. Mēs diemžēl (saskaņā ar Eurostat datiem) inovāciju atbalsta un attīstības jomā iepaliekam aiz saviem kaimiņiem - Igaunijas un Lietuvas. Un lielā mērā tas saistīts ar inovācijām nedraudzīgu regulējumu. Pienācis laiks to mainīt, sākot ar grozījumiem Autopārvadājumu likumā, lai tādā veidā signalizētu gan sabiedrībai, gan uzņēmējiem par valsts vēlmi un gatavību Latvijā attīstīt pasaulē populārākos un inovatīvākos pakalpojumus. Kopbraukšanas pakalpojumus realitātē jau izmanto daudzi Latvijas iedzīvotāji un ārvalstu viesi. Mūsu uzdevums ir ieviest tiesisko bāzi, kas ļautu regulēt un aizsargāt gan patērētāju, gan šo pakalpojumu sniedzēju darbību šajā jomā. Iebildumi, ko aktualizējuši gan taksometru pakalpojumu nozares pārstāvji, gan citi aktīvisti, piemēram, par termina “kopbraukšana” piemērotību konkrētajam pakalpojumam, ir zināmi un ir diskutējami. Tieši diskusija, saruna par labāko, visām grozījumu skartajām nozarēm draudzīgāko un vienlīdzīgāko regulējumu ir tas, kas mums šodien ir nepieciešams, lai nonāktu pie inovatīvus pakalpojumus atbalstoša regulējuma. Aicinu atbalstīt šo likumprojektu pirmajā lasījumā. Paldies.".
- 2016_10_06_378-seq38 language "lv".
- 2016_10_06_378-seq38 speaker Rihards_Kols.
- 2016_10_06_378-seq38 translatedText "I would like to talk about this bill in a slightly broader sense, many people are already actively taking advantage of the opportunity to generate an extra income through their flat-rate services from the sale of their design products to portals. The Etsy, the presence of crowd funding formats in our home-grown companies, such as Mintos (whose services, by the way, have not yet created a clear regulatory framework at the national level - or even a suitcase, offering the other ridesharing services It is sharing an economy or sharing economy that is sharing an economy or sharing economy that is sharing economy or sharing economytoday, the United States and Europe are experiencing a huge breakthrough in the sharing economy already representing around 10 per cent of the population in Europe - five per cent, but nearly a third of all Europeans are expected to use the sharing economy in the near future. At least a third of the EU population aged 25-39 years ago, the sharing economy in Europe doubles annually and why, why not? For a broader and more generally diverse range of services, this sharing economy is an essential, exciting and flexible home, an offer and an innovation home, it raises important questions about discipline in relation to tax issues, consumers and workers, their rights and protection at Little State level. None of the activity of the sharing economy, whatever its expression, does not fit in with the existing regulation, Var say, that the growth of the sharing economy has even challenged the existing status quo in the framework of economic activity, in this context, it is up to the state to ensure that consumers' and workers' rights are neededprotection and security and the introduction of rational and fair rules for all - both sharing and traditional economic actors - we could see a similar situation when a new credit service came into the UK market - short-term credits, or SMS-SMS creditseven then, in this area, there was a vacuum in the regulatory framework, as well as loud objections from the traditional lending sector - the banking sector - we can take a step forward in order to clean up the economic segment and to end the draginnovation and development, which, in fact, do not exist for many years (according to Eurostat data) innovation and development behind their neighbours - Estonia and Lithuania - largely linked to non-innovation regulation - are, unfortunately, the case for innovation and innovation. The time has come to change this, starting with the amendments to the Autopendar Law, so that both the public and business as well as their readiness to develop the world's most popular and innovative services in reality are already used by many Latvian citizens and foreignthe challenge for Our Lady is to introduce a legal framework to regulate and protect the activities of both consumers and these service providers in this area, raised by both the taxi service sector and other activists, such as the suitability of the term' co-driving' for the specific service ,there is a novellius and uncontrovertible discussion, the best conversation, all the sectors affected by the sector-friendly and equal regulation are what we need today in order to reach innovative services in support of a supportive framework at first reading Thank you".
- 2016_10_06_378-seq38 mentions Q211.
- 2016_10_06_378-seq38 mentions Q37.
- 2016_10_06_378-seq38 mentions Q191.
- 2016_10_06_378-seq38 mentions Q193089.
- 2016_10_06_378-seq38 mentions Q458.
- 2016_10_06_378-seq38 mentions Q217659.