Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2016_10_06_378-seq34> ?p ?o. }
Showing items 1 to 18 of
18
with 100 items per page.
- 2016_10_06_378-seq34 type Speech.
- 2016_10_06_378-seq34 number "34".
- 2016_10_06_378-seq34 date "2016-10-06".
- 2016_10_06_378-seq34 isPartOf 2016_10_06_378.
- 2016_10_06_378-seq34 spokenAs 101.
- 2016_10_06_378-seq34 spokenText "Labrīt, kolēģi! Strādājam ar grozījumiem Autopārvadājumu likumā. Eiropas Komisija savulaik bija sagatavojusi ziņojumu par Eiropā samērā jaunu lietu, kas pasaulē jau sen plaši pazīstama kā dalīšanās ekonomika. Ziņojumā norādīts, ka tā ir paradigmu maiņa attiecībā uz to, kā veidojas ekonomiskās attiecības. Tā ir jauna iespēja Eiropas Savienības dalībvalstīm, kurās šie pakalpojumi tagad plaši izplatās, savā ekonomikā papildus iegūt no 165 līdz 570 miljardiem eiro. Tās ir aptuvenās aplēses. Par to, ko mēs šobrīd debatēsim - vai to vajag vai nevajag -, citas valstis vairs nefilozofē. Viņu galvenās tēmas ir par to, kā dabūt daļu šī tirgus un kā šos pakalpojumus attīstīt. Tāpēc Eiropas Komisija aicina dalībvalstis izstrādāt savus attiecīgos regulējumus, salāgot tos ar nodokļu politiku, lai katrai konkrētai valstij no tā būtu labums arī caur nodokļu ieņēmumiem. Kas tas ir? Eiropas Komisija to sauc par ridesharing jeb kopbraukšanu, ja mēs tulkojam to latviski. Šī iniciatīva jau ir ieviesta praktiski visās Eiropas Savienības dalībvalstīs. Igaunijā, piemēram, šobrīd norit pilotprojekts un pēdējā lasījumā ir likumprojekts. Ja es saprotu, Lietuvā jau šobrīd ir pieņemts likumprojekts un pilnā sparā tas darbojas. Mēs esam tikuši līdz pirmajam lasījumam - pieci deputāti sadarbībā ar Ekonomikas ministriju ir izstrādājuši šo likumprojektu un parakstījuši iesniegšanai Saeimā. Ko paredz likumprojekts? Tas paredz pārdefinēt taksometru nozari, kurā šobrīd, kā zināms, ir ļoti liels ēnu ekonomikas īpatsvars. Likumprojekts paredz faktiski cilvēkiem “atbrīvot rokas” - atbrīvot iespēju piepelnīties arī transporta pakalpojumu sektorā, izmantojot mobilās tehnoloģijas, interneta tehnoloģijas, kas būtu tā platforma, kurā tu vari pieteikties un darboties, kurā visi norēķini ir absolūti bezskaidras naudas, elektroniski, sasaistīti ar bankas karti. Tas nozīmē to, ka pretstatā šībrīža situācijai taksometru nozarē, kur pēc aplēsēm aptuveni 20 procenti ir relatīvi legālā zona un ēnu ekonomikas īpatsvars varētu būt 80 procenti, šajā gadījumā būs tehniskas iespējas simtprocentīgi izkontrolēt naudas plūsmu un izsekot, cik no tā visa pienākas Latvijas valstij nodokļos. Vakardien bija diskusija raidījumā “Krustpunktā”, un Igaunijas piemērs rāda, ka jau pilotprojektā, iesaistot 70 šoferus strādāt šādā regulējumā, viņi uzrāda savus ienākumus 1000 eiro mēnesī, pretstatā Latvijas taksometru nozarei, kur, rēķinot uz taksometru vadītāju skaitu, ienākumi ir apmēram 300 eiro. Manuprāt, jebkuram ir acīmredzami, ka šī summa ir neadekvāti maza pret to pakalpojumu apjomu, ko mēs redzam... ko ikdienā sniedz šie pakalpojumu sniedzēji. Likumprojekts paredz noteikt minimālās prasības... paredz tālāk to deleģēt Ministru kabinetam - noteikt to, kas ir drošības prasības... arī attiecībā uz autovadītājiem, kas varētu piedalīties šajā sistēmā... attiecībā uz automašīnām... Ir vesela sadaļa, kas ir saistīta ar nodokļu nomaksu. Proti, katram būtu jāreģistrējas kā nodokļu maksātājam. Un papildus tam es arī gribētu redzēt, ka Ministru kabinets sadarbībā ar Valsts ieņēmumu dienestu un Finanšu ministriju detalizēti izstrādā sistēmu, kādā veidā tiešsaistē var sekot līdzi šiem pakalpojumiem un redzēt naudas plūsmas, lai varētu izsekot arī nodokļiem. Likumprojekts paredz arī vairākas citas lietas (piemēram, definē, kas ir kopbraukšana) un dažādas citas nianses. Komisijā mēs šo likumprojektu izskatījām. Komisija to virza tālāk apspriešanai pirmajā lasījumā un aicina to atbalstīt, taču nosakot priekšlikumu iesniegšanas termiņu - pusotru mēnesi -, kas ir pietiekami garš, ņemot vērā to, ka satraukums šobrīd transporta nozarēs, tādās kā, piemēram, sabiedriskie pārvadājumi, starppilsētu pārvadājumi un taksometru industrija, kas ļoti satraukusies... šis satraukums ir liels, bet, manuprāt, tam nav īsti pamata. Līdz ar to, lai varētu visas šīs lietas izskaidrot, izdiskutēt un sagatavot ļoti prātīgus, pragmatiskus priekšlikumus, priekšlikumu iesniegšanas termiņš būs pusotrs mēnesis. Komisijas vārdā lūdzu atbalstīt.".
- 2016_10_06_378-seq34 language "lv".
- 2016_10_06_378-seq34 speaker Edvards_Smiltens-1984.
- 2016_10_06_378-seq34 translatedText "Good morning, colleagues, we are working with the amendments to the Autopendar Law the European Commission had at the time produced a report on Europe's relatively new case, which has long been widely known in the world as the sharing economy report that it represents a paradigm shift towards the waydeveloping an economic relationship is a new opportunity for the Member States of the European Union in which these services are now widely spreading, in addition to obtaining from 165 to 570 billion euro in their economy, there is an estimated estimate of what we are going to debate at the moment - orwhat needs to be - or not - other countries are no longer on the lookout for He's core themes of how to get part of this market and how these services develop, the European Commission is calling on Member States to develop their respective regulations, frozen them with taxthe policy for each particular country to benefit from it also would be via tax revenue What is it? The European Commission is calling it a ridesharing - or co-driving - if we translate this into practice in virtually all parts of the European Union. In the Member States in Estonia, for example, a pilot project is currently under way and the last reading of the bill If I realise that the bill has now been adopted in Lithuania and full steam ahead, we have until first reading: five Members, in cooperation with the Ministry of Economic Affairsit has drawn up this bill and signed a bill in the Commons What is the bill going to do: to redefine the taxi industry, which is now, as we know, a very large proportion of the black economy in fact - the release of the possibility of extra-income transportin the service sector, through mobile technology, Internet technology should be given a platform in which you can apply and operate, in which all the settlement is strictly non-cash, electronic, linked to a bank card It means that as opposed to the current situation in the taxi industry ;where, according to estimates, about 20 per cent of the legal area is relatively legal and the share of the black economy could be 80 per cent, in this case, there will be a technical capacity to control 100% of the cash flow and track how all of it is due in the state's tax-free state of the country yesterdaythere was a discussion at the " junction programme, " and the example of Estonia shows that already a pilot project involving 70 drivers to work in such a regulation, they are showing up to €1,000 per month, as opposed to the Latvian taxi industry, where the income of taxi drivers is aboutin EUR 300, I think it is obvious that this amount is inadequate for the small amount of services we see on a daily basis by these service providers in the draft legislative proposal to lay down minimum requirements beyondthe delegate cabinet - set to determine what safety requirements exist for drivers who might participate in the system for cars, has a whole section associated with taxesnamely, everyone should register as a taxpayer, and I would also like to see the Cabinet Office, in association with the State Department of State and the Ministry of Finance, develop a system in which these services can be tracked online andto see the flow of money to be traced back to the Tax Law project, a number of other things (such as defining who are co-riding) and the various other details in the Commission we have dealt with this bill are pushing the Commission forward at first reading and calling for it to go further. To support this, however, when setting the deadline for tabling proposals - a month and a half - which is long enough, given that there is now a lack of excitement at the moment in transport, such as public transport, inter-city transport and taxi industry, which are very worriedthere is a great deal of excitement, but, in my opinion, there is no real reason for this, so that all of these things can be explained, discussed and prepared in a very intelligent, pragmatic way, asking for proposals on behalf of the Commission to support".
- 2016_10_06_378-seq34 mentions Q822919.
- 2016_10_06_378-seq34 mentions Q211.
- 2016_10_06_378-seq34 mentions Q4294791.
- 2016_10_06_378-seq34 mentions Q37.
- 2016_10_06_378-seq34 mentions Q191.
- 2016_10_06_378-seq34 mentions Q193089.
- 2016_10_06_378-seq34 mentions Q458.
- 2016_10_06_378-seq34 mentions Q21625222.
- 2016_10_06_378-seq34 mentions Q8880.