Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2016_09_15_374-seq153> ?p ?o. }
Showing items 1 to 11 of
11
with 100 items per page.
- 2016_09_15_374-seq153 type Speech.
- 2016_09_15_374-seq153 number "153".
- 2016_09_15_374-seq153 date "2016-09-15".
- 2016_09_15_374-seq153 isPartOf 2016_09_15_374.
- 2016_09_15_374-seq153 spokenAs 92.
- 2016_09_15_374-seq153 spokenText "Augstā Saeima! Godīgi sakot, 1.priekšlikumu, ko iesniedza frakcija SASKAŅA, nevar skatīt atsevišķi, atraujot to no pārējiem, jo šeit ir liela atšķirība konceptuālā ziņā tam, ko ir iesniedzis Ministru kabinets, no tā, ko, mūsu skatā, vajadzētu darīt Saeimai. Par ko ir runa? Priekšvēsture. Kā jūs zināt, mums jau ilgus gadus ir spēkā Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likums. Tas likums darbojas slikti. To konstatēja arī sociālie partneri, runājot ar valdību. Dabiski, tas likums būtu jāpārskata, padarot šo sistēmu elastīgu, piesaistot to darba rezultātiem, padarot šo sistēmu tādu, lai tā atbilstu modernām prasībām, kādas ir visā pasaulē, ne tikai Latvijā. Bet tā nu ir gadījies, ka situācija Valsts ieņēmumu dienestā diktē prasību pieņemt ātrus, steidzamus lēmumus, un līdz ar to Ministru kabinets ir izsludinājis konkursu uz attiecīgo amatu, droši vien ierakstot tur veco atalgojumu, kas ir paredzēts minētajā atlīdzības likumā, taču tā paklusām sākumā, bet pēc tam pietiekami skaļi sakot: “Nē, mēs visu to pamainīsim, un Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektors vai ģenerāldirektore saņems daudz krietnāku un daudz nopietnāku atalgojumu, kas atbilst veiktajām funkcijām.” Līdz ar to parādījās arī attiecīgs likumprojekts, kuru izskatīja gan komisija, gan parlaments. Kāda ir atšķirība starp to, ko piedāvā Ministru kabinets, un to, ko piedāvā frakcija SASKAŅA? Pirmais. Ministru kabinets piedāvā grozīt likuma tekstu, līdz ar to vienotajā sistēmā ieviešot akmenī iekaltu izņēmumu, kas skar VID. Pareizāk būtu, kā arī anotācijā min Ministru kabinets, uzdot un atļaut Ministru kabinetam realizēt pilotprojektu, uz kura rezultātu pamata varētu arī grozīt pašu likumu, kas tiešām ir nepieciešams. Tāda pieeja, izrādās, Ministru kabinetam ir par smagu. Man šķiet, ka vispār pilotprojektiem, it īpaši atlīdzības sistēmā, būtu jābūt kā visas darbības praksei. Mēs eksperimentējam ar pedagogu atalgojumu, mēs uzreiz gribam visā sistēmā ievest jaunu modeli, bet cilvēki, kas to sistēmu izjūt un izbauda uz sevis, vēl nesaprot tās sistēmas būtību. Šeit būtu vietā pilotprojekts, teiksim, vienā pilsētas skolā un vienā lauku skolā. Tas pats arī attiecībā uz medicīnas darbinieku atlīdzības lietām. Bet nu līdz tam vēl rokas nav tikušas, un līdz ar to parādījās tas, kas parādījās. Principiāla atšķirība no tā, ko piedāvā Ministru kabinets, ir tā, ka ar pārejas noteikumu palīdzību Ministru kabinetam tiek dota pilnvara veidot šo pilotprojektu, noteikt VID vai kādai citai iestādei, ko tas izvēlas, veikt attiecīgus reformas pasākumus un pēc tam, apkopojot šo pieredzi, iesniegt Saeimai attiecīgus grozījumus Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumā. Tas būtu loģiski, tas būtu pareizi, nevis mainīt sistēmu no likuma viedokļa puses. Un visbeidzot. Pieņemot šāda veida grozījumus, kādus piedāvā Ministru kabinets, es ļoti gribētu, lai jūs, kolēģi, labi apzinātos, ka visa atbildība par šo rīcību uzreiz tiek pārlikta no Ministru kabineta uz likumdevēja pleciem, un par to nebūtu grēks arī atcerēties balsojot - atbalstot vai neatbalstot iesniegtos priekšlikumus. Es aicinu atbalstīt šo 1.priekšlikumu un arī pārējos SASKAŅAS priekšlikumus, kuri veido saskaņotu un nopietnu sistēmu. Paldies.".
- 2016_09_15_374-seq153 language "lv".
- 2016_09_15_374-seq153 speaker Sergejs_Dolgopolovs-1941.
- 2016_09_15_374-seq153 translatedText "Saeima, to be honest, 1 proposal presented by the fracture of the faction cannot be treated separately, because there is a large gap in terms of what has been made by the Cabinet, from what we are celebrating, which should be done by Saeima. There is a speech? The background: as you know, we have been in law for many years at the State and local authorities' remuneration of official and employee compensation It Law works badly with the social partners, speaking with the government naturally, that the law should be reviewed making this law revisionthe system is flexible, with the result that it can meet the modern requirements that it has to meet modern requirements, not only in Latvia But it is fitting that the situation in the State Revenue Service dictates acceptance of rapid, urgent decisions and bythe Cabinet Office has issued a tender for the post, probably by recording the old remuneration held for the statutory remuneration, but it has been passed on early, but then enough to say,' No, we will change all this, and the state of the State '. The Director General or Director-General of the Service will receive a much more substantial and much more serious pay that meets the functions performed, " the draft bill which was discussed both by the Commission and by the Parliament is the difference between what the Cabinet is proposing, andwhat is offered by the consistency of the faction, the first of the Cabinet Office to amend the text of the law, so the introduction of an exception to the SRS would be more appropriate, as has been cited by the Cabinet Office, to ask and authorise the Cabinet Office ,based on which results could also be amended by the law itself, which does indeed require a follow-up approach, it appears the Cabinet Office is on the verge of making it seem that pilot projects, particularly in the system of remuneration, should be like all performance practices We are experimenting withteachers' pay, we immediately want to bring the whole system into a new model, but the people who do the system are feeling and enjoy on their own, still not realising the nature of its system, There would be a pilot project in, say, one city school and one in a rural schoolalso, in the case of the remuneration of medical staff, there is still no hand there, and so it emerged that the difference in principle emerged from what was offered by the Cabinet Office, in a way that, through transitional arrangements, thethe Cabinet Office has a mandate to draw up this pilot project, fix the Revenue Service or any other authority it chooses to carry out, to carry out appropriate reform measures, and then to submit to Saeima the appropriate amendments to national and local authorities' legal and staff remuneration laws. It would make sense, it would be right not to change the system from the point of view of the law, And finally taking this type of amendment proposed by the Cabinet, I would very much like you, colleagues, to be well aware that all responsibility for this action is immediately necessarymoving from the Cabinet to the legislature and it would not be a shame to recall by voting - by supporting or supporting the proposals I call for - I call for support for this 1 proposal and the rest of the consensus proposals which form a coherent and serious system for Thank you".
- 2016_09_15_374-seq153 mentions Q822919.
- 2016_09_15_374-seq153 mentions Q211.