Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2016_06_16_371-seq91> ?p ?o. }
Showing items 1 to 25 of
25
with 100 items per page.
- 2016_06_16_371-seq91 type Speech.
- 2016_06_16_371-seq91 number "91".
- 2016_06_16_371-seq91 date "2016-06-16".
- 2016_06_16_371-seq91 isPartOf 2016_06_16_371.
- 2016_06_16_371-seq91 spokenAs 148.
- 2016_06_16_371-seq91 spokenText "Ļoti cienījamā Saeimas priekšsēdētājas kundze! Cienījamās deputātes un godātie deputāti! Jūsu vērtēšanai iesniegta Valsts aizsardzības koncepcija, kas kopā ar Nacionālo bruņoto spēku attīstības plānu ir pamats vidējā termiņa plānošanas dokumenta izstrādei. Šī plānošanas procesa ietvaros ir būtiski identificēt kritiskās NBS spējas valsts aizsardzības pamatuzdevuma izpildei. Tā kā Valsts aizsardzības koncepcija ir jau vētīta Saeimas atbildīgajā komisijā un pirms tam apstiprināta valdībā, neaizkavēšu jūsu uzmanību ar tās pārstāstu, vien pievērsīšos galvenajiem Nacionālo bruņoto spēku attīstības blokiem un iemesliem, kuri šobrīd dod pamatu izstrādāt un īstenot tieši šādu koncepciju. Tā balstās uz atturēšanu, kas ietver gan pašaizsardzības spēju attīstību, gan arī mūsu sabiedroto klātbūtni. Vispirms īsumā par ģeopolitiku un situāciju pie mūsu valsts robežām. Mūsdienu piemēri parāda, ka pašreizējā drošības situācijā Eiropā un Eiropai tuvu esošajos reģionos nav īstermiņa risinājuma, ir jārīkojas ilgtermiņā. Latvijas interesēs ir panākt ilgtermiņa risinājumu sabiedroto spēku nozīmīgai militārai klātbūtnei Latvijā. Ja mēs izliktos neredzam un nenovērtējam tos rupjos starptautisko tiesību pārkāpumus, kuri 2014.gadā notika un vēl joprojām turpinās Ukrainā, tā būtu tuvredzība un bezatbildība pret savu valsti un savas valsts drošību. Krievijas militārās aktivitātes Rietumu kara apgabalā, kas robežojas ar Baltijas valstīm, kopš Krimas aneksijas 2014.gada pirmajā pusē ir ievērojami pastiprinājušās. Ir pieaugusi militāro mācību intensitāte un mērogs, notiek militārās infrastruktūras attīstīšana un pilnveidošana. 2015.gadā ir noticis būtisks personāla un kaujas tehnikas skaita palielinājums gaisa desanta karaspēka vienībās. Rietumu kara apgabals tiek apgādāts ar Krievijas jaunāko, modernāko un kaujasspējīgāko militāro tehniku. Ar jaunākās paaudzes helihopteriem tiek apgādāta. 15. armijas aviācijas brigādes bāze Ostrovā, kas atrodas tikai pāris desmitu kilometru attālumā no Latvijas robežas. Paralēli personālsastāva pieaugumam un infrastruktūras attīstībai pie Baltijas valstu robežām tiek novērots arī Krievijas īstenoto militāro mācību pieaugums. Pagājušajā gadā vien Krievijā notika vairāk nekā 4 tūkstoši mācību; tas vismaz desmitkārtīgi pārsniedz NATO militāro mācību skaitu. Latvija seko līdzi Krievijas militārajām aktivitātēm mūsu valsts robežu tuvumā. Diemžēl rodas virkne jautājumu par Krievijas plāniem un patiesajām vēlmēm veidot vai tomēr neveidot konstruktīvas attiecības ar Rietumiem. Nav noslēpums, ka bieži novērojama Krievijas jūras un gaisa kuģu aktivitāte Latvijas pierobežā, kam bieži vien nav tikai aizsardzības raksturs. Diemžēl šādi gadījumi tiek fiksēti katru nedēļu. Rodas jautājumi par Krievijas aktivitāšu pamatotību un drošību, jo neviens nav pasargāts no kļūdām un incidentiem. Ko šādā situācijā darām mēs un kā plānojam rīkoties? Nacionālie bruņotie spēki tiek attīstīti trijos lielajos blokos - agrā brīdināšana, kaujas gatavība un uzņemošās valsts atbalsts. NBS galvenie spēju nodrošinātāji ir NBS vienības un karavīri, kas ir labi apmācīti savas jomas speciālisti un pilda arī civilmilitārās funkcijas, nodrošinot glābšanas un meklēšanas spējas un veicot nesprāgušās munīcijas neitralizēšanu. Daudz tiek ieguldīts mūsu karavīru apmācībā, lai sagatavotu augsta līmeņa speciālistus, kas ir galvenais valsts aizsardzības resurss. Tiek organizētas arī starptautiskas mācības, lai nodrošinātu savstarpējo savietojamību ar mūsu sabiedrotajiem. Vienlaikus šī Valsts aizsardzības koncepcija uzsver pilsoniskās sabiedrības iesaisti un patriotisma veicināšanu sabiedrībā, ko sekmē arī bruņoto spēku redzamība un klātbūtne Latvijas reģionos. Savukārt Zemessardze un Jaunsardze ir primārais instruments sabiedrības iesaistē valsts aizsardzībā. Tādēļ arī šobrīd to attīstībai tiek novirzīti ievērojami aizsardzības budžeta līdzekļi. NBS šobrīd veic arī esošo spēku modernizāciju, kas apvienojumā ar labiem speciālistiem nodrošina profesionālu rīcībspēju. Esmu pārliecināts, ka NBS karavīri ir gatavi aizstāvēt Latviju. Šis jautājums nav apšaubāms, jo spēja aizsargāt valsti ir viens no pamatiem valsts pastāvēšanai. NBS lielākie spēju attīstības projekti ir kājnieku brigādes mehanizācija, izlūkošana, gaisa telpas novērošana un pretgaisa aizsardzības spēju celšana, Zemessardzes spēju attīstība, kā arī paaugstinātas gatavības spēku un sabiedroto klātbūtnes nodrošināšana. Vēlos uzsvērt, ka šobrīd Nacionālie bruņotie spēki daudz iegulda uzņemošās valsts atbalsta spēju attīstībā, kas ir viens no nozīmīgākajiem iespējamās agresijas atturēšanas mehānismiem. Mūsu sabiedrotie jau vairākkārt ir apliecinājuši apņemšanos krīzes laikā Latvijai sniegt atbalstu. Sabiedroto klātbūtne ir reāla un uzskatāma atturēšana. To nepārprotami apliecina mūsu kopīgās mācības, sadarbības taktikas slīpēšana praktiskajos vingrinājumos un mācību maršos, par ko tika plaši informēta arī sabiedrība un kam par lieciniekiem - gan klātienē, gan ar masu mediju starpniecību - varam kļūt mēs visi. Godātie parlamentārieši! Šobrīd intensīvi strādājam, lai pilnveidotu mūsu gaisa novērošanas sistēmas un varētu fiksēt visus zemu lidojošos objektus, kas šķērsojuši Latvijas gaisa telpas robežas. Jāatceras, ka Latvijas ārējās robežas ir arī NATO ārējās robežas un tās nesankcionēta pārkāpšana radīs sekas agresoram. Tādēļ NATO samitā pieņemtajiem lēmumiem jābūt signālam, ka esam vienoti un solidāri ar dalībvalstu izaicinājumiem gan alianses dienvidos, gan austrumos. Nepārprotami, mūsu galvenais mērķis ir alianses ilgtermiņa klātbūtne Latvijā. Tieši ilgtermiņa militāri nozīmīga klātbūtne spēj atturēt no provokācijām un militāras agresijas, un tā nav nedz izaicināšana, nedz austrumu kaimiņa kacināšana, kā to vēlas pasniegt atsevišķi eksperti un komentētāji. Tā ir nepārprotama savas pozīcijas paušana, lai nevienam pat nerastos doma pārkāpt mūsu valsts suverēno robežu. Tiem, kas runā par situācijas eskalāciju no NATO puses, vēlos atgādināt kaut vai 2013.gada beigu mācības Zapad 2013, kurās iesaistījās vairāk nekā 100 tūkstoši Krievijas karavīru, izspēlējot mums nedraudzīgu mācību scenāriju. NATO aizsardzības ministri jau šī gada februāra sanāksmē vienojās par nepieciešamību pastiprināt sabiedroto klātbūtni Baltijas reģionā. Vienošanās tika apstiprināta arī vakar un aizvakar notikušajā NATO aizsardzības ministru sanāksmē Briselē, savukārt Varšavas samitam ir jāpieņem lēmums par šīs pastiprinātās klātbūtnes niansēm - par vienību izmēru, iesaistes nosacījumiem, komandķēdi un citiem saistītiem jautājumiem. Vairākas valstis ir izteikušās, ka varētu nosūtīt savus karavīrus uz Baltijas valstīm, un ir skaidrs, ka sabiedroto karavīru mūsu reģionā būs vairāk nekā šobrīd. Vienlaikus vēlos atgādināt par mūsu pienākumiem, jo NATO samita lēmumi neatcels mūsu saistības un mūsu mājasdarbus. Lai arī nākotnē sabiedrotie iestātos par mūsu valsts drošību, mums pašiem jāturpina iesāktais darbs pie aizsardzības budžeta palielināšanas, Nacionālo bruņoto spēku kaujasspēju stiprināšanas, kā arī jāpilnveido uzņemošās valsts atbalsta spējas, jāattīsta infrastruktūra, tātad arī militāro mācību infrastruktūra. To nevar panākt bez atbilstoša finansējuma. Šogad aizsardzībai piešķirti 68,5 miljoni eiro, kopumā aizsardzības budžetu palielinot līdz 365 miljoniem eiro. Ļoti ceru, ka arī turpmāk stingri sekosim noteiktajam mērķim sasniegt tādu aizsardzības budžeta apjomu, kas ir divi procenti no iekšzemes kopprodukta, jau 2018.gadā. Kā jau minēju uzrunas sākumā, valdība 26.maijā vienbalsīgi atbalstīja šo koncepciju. Par to pateicos visiem Ministru kabineta kolēģiem! Šāda sapratne un atbalsts vēlreiz apliecina to, ka mūsdienās valsts aizsardzība nav tikai Aizsardzības ministrijas atbildība. Šī koncepcija daudz runā par starpinstitūciju sadarbību un atbildību, gan lai draudus pamanītu, gan lai stātos tiem pretī. Katrai valsts nozarei ir jāzina, kāda ir tās loma valsts aizsardzībā, un attiecīgi jāplāno līdzekļi savu uzdevumu veikšanai. Godātie kolēģi! Ne mazāk būtiska par bruņojumu un kaujas spējām ir mūsu pašu griba sargāt savu valsti un ticība tam, ka mēs to varam. Esmu drošs, ka mēs to varam! Mēs visi vēlamies, lai Latvijā būtu miers, lai aizvadītā gadsimta postošie kari paliek pagātnē uz visiem laikiem, tādēļ valsts aizsardzībai ir jākļūst par jautājumu, kuru mēs neapšaubām neatkarīgi no mūsu partejiskās piederības vai politiskās pārliecības. Pateicos par jūsu uzmanību un iesaisti diskusijās. Aicinu atbalstīt Valsts aizsardzības koncepciju. (Aplausi.)".
- 2016_06_16_371-seq91 language "lv".
- 2016_06_16_371-seq91 speaker Raimonds_Bergmanis.
- 2016_06_16_371-seq91 translatedText "Madam President-in-Office of the Commission. - Madam President, honourable Members, honourable Members, the concept of a National Protection Agreement, which you have referred to, which, together with the National Development Plan, provides the basis for the development of the mid-term planning document in the framework of this programming process is essential for a critical defense of the defensethe ability to comply with the fundamental task of national defence, as the state defence concept has already been damved by the committee responsible and previously approved by the government, will not delay your attention with them, only to focus on the main National Development blocs and the reasons that are now giving rise tothe basis for drawing up and carrying out precisely such a concept is based on deterrence, which includes both self-defence capability development and the presence of our allies in the first place about geopolitics and the situation at our national borders in the current security situation in Europe. And Europe is close to a short-term solution in the long term, it is in the interests of Latvia to reach a long-term solution to an important military presence of allied forces in Latvia if we do not see and appreciate the gross violations of international law which took place in 2014 and beyondstill going in Ukraine, it would be short-sightedness and a irresponsibility to its country and the security of its country's Russian military activities in the Western War area, which borders the Baltic states since the first half of Crimea has significantly intensified since the military exercise in the first half of 2014 has increased significantly. The intensity and scale of ongoing military infrastructure development and development in 2015 have been crucial in an increase in the number of personnel and the number of military personnel fighting military commandos in the Western War area being supplied by Russia's youngest, most modern and combative military hardware In a younger generationhelianteri is supplied by 15 military aircraft crews in Ostrów, which is located just a few dozen kilometers of the al-Paralku border and the development of infrastructure at the borders of the Baltic States is also seen in the rise of Russian military training in Last year alone. More than 4 000 lessons took place in Russia; at least tenfold above NATO's military training, Latvia is following the Russian military activities near the borders of our country, as there is a series of questions about Russia's plans and the actual wishes to build or, however, not engage constructivelyrelations with the West There is no secret that there are often Russian maritime and aircraft activity at the site of the Latvian border, which is often not just the nature of the defence, with the Rodas being fixed every week on reasonableness and security of Russia's activities as no onenot immune from the mistakes and incidents Ko is doing in such a situation? The national armed forces are being developed in three large blocks - early warning, battle readiness and the support of the host country on the main capacity of the defense's defense units; andsoldiers who are well trained in their areas are well-trained and also perform civilian-military functions, providing rescue and search capabilities and carrying out unexploded ordnance, Daudz is being invested in training our troops to prepare a high-level resource which is a key resource of national defence. International training is also being organised in order to ensure interoperability with our allies, this concept of public protection and the promotion of patriotism in society, facilitated by the visibility and presence of the armed forces in the Latvian regions ,the primary instrument for the involvement of the public in national defence is therefore, therefore, that a significant amount of defense spending at the moment on the defense budget is now also being carried out by the modernisation of existing forces, which, in combination with good professional capacities, I am convinced that the defense soldiers are ready to defendthis issue cannot be questioned because the ability to protect the country is one of the foundations of the state's lifeblood of major capability development projects at infantry mechanisation, intelligence, airspace surveillance and increased preparedness, as well as increased preparedness, as well as increased preparedness ,ensuring the presence of forces and allies would like to emphasise that at the moment, the National Armed Forces is investing a great deal in supporting the development of the host country's support capability, which is one of the most significant mechanisms for deterring aggression by Our allies has repeatedly demonstrated their commitment to Latvia's support for Latvia in the crisis. The presence of an ally is a real one and To declare deterrence To unequivocally demonstrates our joint training, the tactics of collaborative tactics, exercise and training marksmen, which were widely communicated to the public and by witnesses - both in person and through mass media- we can all become members of the Glass parliamentarians, we are now working intensively to complete our air observation systems and to record all the low airwaves that crossed the airspace of Latvia, that Latvia's external borders are also at the external border of NATO andits unauthorised infringement will therefore have consequences for the decisions taken by the NATO summit, that we are united in solidarity with the Member States' challenges, both in the South and in the east of the Alliance, our main objective is the long-term presence of the Alliance in Latvia's long-term military presence. It is capable of discouraging provocation and military aggression, and it is neither a challenge nor a shacking of the eastern neighbour, as some experts and commentators wish to present, it is an express expression of its position to prevent anyone even thinking of breaking our country's sovereign bordersto those who talk about the escalation of the situation from NATO, I would like to remind you that, after the 2013 end of the 2013 Zapad 2013, where more than 100 thousand Russian soldiers were involved, we have been playing a hostile learning scenario with NATO defense ministers starting at the February meeting of this year. The agreement on the need to strengthen the presence of allied allies in the Baltic Region was approved yesterday and during a meeting of NATO defense ministers at the Brussels summit, while the Warsaw Summit should decide on the nuances of this enhanced presence - the size of the teams, the conditions of engagement, the chain of command; andother related issues are a number of countries that have spoken out that they could send their troops to the Baltic States, and it is clear that the allied troops in our region will be more than happy to recall our responsibilities, because the NATO summit decisions will not cement our commitments. And our homework, although allies in the future insist on our national security, we must continue to work on the defence budget, to strengthen the National Defence Policy, and to upgrade the support capacity of the receiving state, the development of infrastructure and, consequently, military training. Infrastructure cannot be achieved without adequate funding of €68,5 million for protection, with a total increase of €365 million to €365 million, which will continue to strictly follow the target of two per cent of the budget. From a gross domestic product, already in 2018 As I mentioned at the outset of the speech, the government of 26 May unanimously endorsed this concept for all the Cabinet colleagues! This understanding and support demonstrate once again that national defence is not just defensethe responsibility of the Secretary This concept speaks a great deal about interinstitutional cooperation and responsibility, both to face the threats and to face up to Each State's industry to know the role they play in the protection of the country and, accordingly, the means for its tasks to the Glasscolleagues, nothing less important than armaments and fighting ability is our own will to protect our country and confidence in the fact that we can be sure that we can do this! Catastrophic wars remain in the past for ever, which is why the protection of the country must become an issue that we are not questioning, irrespective of our political affiliations or political convictions for your attention and engagement in the discussion in Accra to support the National Defence Concept (applause)".
- 2016_06_16_371-seq91 mentions Q822919.
- 2016_06_16_371-seq91 mentions Q211.
- 2016_06_16_371-seq91 mentions Q193089.
- 2016_06_16_371-seq91 mentions Q39731.
- 2016_06_16_371-seq91 mentions Q159.
- 2016_06_16_371-seq91 mentions Q6112266.
- 2016_06_16_371-seq91 mentions Q4294480.
- 2016_06_16_371-seq91 mentions Q177859.
- 2016_06_16_371-seq91 mentions Q7184.
- 2016_06_16_371-seq91 mentions Q212.
- 2016_06_16_371-seq91 mentions Q43048.
- 2016_06_16_371-seq91 mentions Q29171.
- 2016_06_16_371-seq91 mentions Q9005.
- 2016_06_16_371-seq91 mentions Q1756043.
- 2016_06_16_371-seq91 mentions Q270.
- 2016_06_16_371-seq91 mentions Q176773.