Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2016_06_16_371-seq71> ?p ?o. }
Showing items 1 to 15 of
15
with 100 items per page.
- 2016_06_16_371-seq71 type Speech.
- 2016_06_16_371-seq71 number "71".
- 2016_06_16_371-seq71 date "2016-06-16".
- 2016_06_16_371-seq71 isPartOf 2016_06_16_371.
- 2016_06_16_371-seq71 spokenAs 92.
- 2016_06_16_371-seq71 spokenText "Tātad, kolēģi, par ko bija šis pieprasījums? Tas bija par nespēju risināt enerģētikas nozares izaicinājumus. Kā jūs zināt, enerģētikas nozare ir svarīga visai tautsaimniecībai. Tas, cik tā ir pārdomāta un sakārtota, lielā mērā ietekmē arī pārējās tautsaimniecības nozares. Sevišķi ražojošās nozares, kurās elektroenerģija tiek izmantota ražošanas procesā. Lai gan mums ļoti patīk skandināt, ka enerģētika tiešām Latvijai ir svarīga, kā mēs zinām, mums joprojām nav savas enerģētikas stratēģijas. Rezultātā ir tas haoss, ko mēs pašlaik esam pieredzējuši šajā jomā. No vienas puses, mēs tagad cīnāmies ar sekām, ko ir radījuši šie neparedzētie lēmumi, proti, tas, ko plašāk visi zina kā OIK stāstu. No otras puses, šajā nozarē strādājošiem uzņēmējiem arī nav skaidra šī situācija, un viņi protestē pret to, ka šie nosacījumi viņiem nav skaidri. Nevienam nav labi. Mēs jautājām ekonomikas ministram, kā tad tas ir sanācis. Kāpēc Ekonomikas ministrija nav spējīga joprojām sakārtot šo nozari, vismaz izveidojot tai ilgtspējīgu, saprotamu ietvaru? Ekonomikas ministrs to nespēj atbildēt. Ekonomikas ministrs atzina to, ka tik tiešām šāda problemātika pastāv, ka ir šie kļūdainie lēmumi. Taču izpratne, kā to labot, tomēr izrādījās tālu no tās, kādai tai vajadzētu būt. Ministra kungs teica: “Jā, mēs esam izstrādājuši kārtējos Ministru kabineta noteikumus, kur mēs atzīstam, ka mēģināsim labot šīs kļūdas.” Bet atvainojiet, tas ir tieši tas pats ceļš, kas jau ir novedis šo visu nozari un principā visu mūsu tautsaimniecību pie šīm fundamentālajām problēmām enerģētikā, proti, ja nav ilgtspējīga ietvara, ja nav šīs stratēģijas, ja nav normatīvo dokumentu likumu līmenī, kuri nosaka šos spēles nosacījumus enerģētikā, tad atkarībā no tā, kurā brīdī kāds ekonomiskais lobijs ir spēcīgāks, var tikt pieņemti kārtējie Ministru kabineta noteikumi, kas būs par labu tam vai citam. Nu pašlaik tie tiks pieņemti par labu kādam citam lobijam. Pēc kāda brīža atkal kaut kas mainīsies un nevienam nebūs skaidrības. Ekonomikas ministrija turpina šo iesākto ceļu un stieg šajā problemātikā dziļāk, bet nerisina to. Tas ir tas, ko mēs norādījām ministram Pieprasījumu komisijas sēdē un prasījām, vai viņš tam piekrīt. Viņš atzina to. Nākamais mūsu jautājums viņam bija - un kad būs likums? Ja jūs atceraties, tie kolēģi, kuri strādā šeit, Saeimā, ilgāk, tad, manuprāt, pirms pāris sasaukumiem līdz Saeimai bija nonācis Ekonomikas ministrijas izstrādātais likumprojekts par atjaunojamo enerģiju. Tātad pareizs solis - tas, kas bija sen jau jāizdara. Bija jābūt šādam likumprojektam, kurš definē ilgtspējīgus, skaidrus nosacījumus tiem, kas vēlas būt šajā biznesā, kas vēlas tajā darboties. Vienlaikus tas būtu arī skaidrs signāls visai enerģētikas nozarei, lai saprastu, ar ko ir jārēķinās. Šie jautājumi savstarpēji ir saistīti ne tikai ar atjaunojamo energoresursu izmantošanu, bet arī ar enerģētisko drošību, ar mūsu drošību, ar izmaksām. Tas veidotu šo ilgtspējīgo saprotamo ietvaru. Diemžēl ekonomikas ministrs uz to atkal nespēj neko atbildēt, un tas nozīmē, ka Ekonomikas ministrija vispār vēl līdz galam nav sapratusi, kā risināt šo problemātiku. Tāpēc mēs uzskatām, ka šāds pieprasījums ir pamatots. Vēl jo vairāk - mēs uzskatām, ka tas ir pamatots tāpēc, ka viena no lietām, ko mēs arī lūdzām ekonomikas ministram paskaidrot, ir saistīta ar Eiropas Komisijas atzinumu, kas tagad ir sniegts par šo dāsni dāvāto atbalstu atsevišķiem elektroenerģijas ražotājiem Latvijā. Tā kā uz pieprasījuma brīdi šis atzinums mums nebija pieejams, diskusijas atkal bija ļoti teorētiskas. Bet tagad, kad tas ir manā priekšā, es lasu, un tik tiešām tur ir skaidri uzrakstīts, ka šis sniegtais atbalsts bija nelikumīgs. Līdz ar to šeit atkal ir jautājums ekonomikas ministram. Jo ekonomikas ministrs, proti, Ekonomikas ministrija, tātad valdība, ir pieņēmusi kaut kādus lēmumus, balstoties uz kuriem tālāk ir iestājušās kaut kādas tiesiskas sekas. Un, ja mūsu valsts ir tiesiska valsts, man ir jautājums ekonomikas ministram: vai viņš uzskata, ka Latvijai kā tiesiskai valstij ir jāatbild par tām sekām, ko tā ir izraisījusi ar saviem lēmumiem attiecībā uz tiem, kuri bija spiesti maksāt šo nelikumīgi dāsno atbalstu? Uz to atkal mēs nesaņēmām atbildi, atkal “aizpeldēja” projām. Bet, kolēģi, tā ir reāla situācija, kas tūlīt būs jārisina! Jo, kā mēs redzam, jau ir ražošanas uzņēmumi, kuri pasniedz to kā reālu faktu, ka, pastāvot šādai Ekonomikas ministrijas piekoptajai politikai, viņi ir spiesti bankrotēt. Viņi nav spējīgi konkurēt. Tātad tās ir atkal nopietnas sekas. Ministram uz to atkal nav nekādas atbildes. Nu tad par ko mēs varam runāt? Un šinī situācijā uzskatīt, ka šāds pieprasījums nav pamatots, - nu, atvainojiet, tas ir ļoti ironiski! Tad man jāprasa: kas vispār ir pamatots šajā valstī? Ja ne par ko nav jāatbild, ja var rīkoties, vienalga, kā grib, un pēc tam pateikt: “Ziniet, nu mums tā sanāca! Mēs kaut ko mēģināsim mainīt. Kā mēģināsim mainīt - mums nav skaidrs,” - tad, atvainojiet, šāda ministra pozīcija mums nav pieņemama. (Dep. I.Zariņš nejauši apgāž ūdens glāzi tribīnē. Starpsaucieni: “Jāierauj!”; “Ivar, kāpēc neierāvi?!”)".
- 2016_06_16_371-seq71 language "lv".
- 2016_06_16_371-seq71 speaker Ivars_Zarins-1969.
- 2016_06_16_371-seq71 translatedText "So, colleagues, for what this request was? The productive sectors, where electricity is used in the production process, although we very much like to bang, that energy really does not exist for Latvia, as we know, we still do not have our energy strategy, as we are currently experiencing. On the one hand, we are now grappling with the consequences of these unscheduled decisions, namely that what everyone is aware of as an 390,000 story, on the other hand, also does not have a clear situation for the economic operators in this sector and they are protestingagainst the fact that they are not very clear to them, it is not good that we asked the economic minister, as it has turned out, that the Ministry of Economics is incapable of still ordering the industry, at least by creating a sustainable, understandable framework? To reply to the Economic Minister, he said that there was indeed such a problem, that there is such mistaken decision on how to correct it, but it was far from what Mr Ministra said: " yes, we have drawn up successive ministers. The rules of the cabinet, where we recognise that we will try to correct these mistakes, " But forgive me, this is exactly the same road that has already resulted in this whole sector and, in principle, the whole of our economies on this fundamental problem of energy, in other wordsa sustainable framework, in the absence of these strategies, in the absence of legislative documentation at the level of the law that determines the conditions of the game in the energy sector, then, depending on which time an economic lobby is stronger, the rules of the Cabinet Office can be adoptedwell, or else Well, they will be in favour of someone else in the lobby after some moment of change and no one will have the clarity of the Ministry of Economy continuing on this path and wrist in the deeper but not to be solved by the Ministry of Justice. This is what we said in the Chief Minister's meeting of the Commission and asked if he accepted it in the next part of our question to him - and when will you remember, those colleagues who work here in the Commons, longerthen, in my opinion, a few parliamentary terms before Saeima had reached the Bill of Economic Affairs on the correct step - one that was long overdue for Bija - to have such an idea which defines sustainable, clear conditions for those who want to bein this business that wishes to do so, it would also send a clear signal to the entire energy sector to see what issues These issues are interconnected not only with renewable energy but also on energy security, with oursafety, with costs, It would build on this sustainable frame of view, Unfortunately the economy minister is again unable to respond to it, which means that the Ministry of Economy has not yet fully realised how to address this problem. We therefore believe that thisthe request is justified on the grounds of Another more - we believe that it is justified because one of the things we also asked the Minister for the Economy to explain is related to the opinion of the European Commission, which is now being delivered on this generouslyin support of individual electricity producers in Latvia, given that this opinion was not available to us at the moment of the request, the discussions were again very theoretical, But now that it is in my front, I read, and indeed there is a clear idea of thatthis support to the Minister for Economy, the Ministry of Economy, the Government of the Economy, the Government, has once again made some decisions, so the government has taken some decisions, on the basis of which there have been any legal consequences. If our country has a rule of law, I have a question to the Minister of Economy: does he believe that Latvia, as a rule of law, should be responsible for the consequences it has caused with its decisions in relation to those who were forced to paythis irregular contribution of support? We did not receive an answer again, once again,' away', away But, colleagues, it is a real situation that will have to be tackled right away, because, as we are seeing, there are already production companies that are seeing this as a real fact of that ,with the policies pursued by the Ministry of the Economy, they are forced into bankruptcy for failing to compete in So'o they have once again serious consequences for the minister on it again, there is no answer to what we can talk about? That such a request is not justified - well, I am sorry, that is very ironic! Now we got it! We will try to change something - As we try to change it - we weren't clear, " - then I am sorry, this minister's position is not acceptable to us. "".
- 2016_06_16_371-seq71 mentions Q822919.
- 2016_06_16_371-seq71 mentions Q211.
- 2016_06_16_371-seq71 mentions Q193089.
- 2016_06_16_371-seq71 mentions Q13561029.
- 2016_06_16_371-seq71 mentions Q21625222.
- 2016_06_16_371-seq71 mentions Q8880.