Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2016_06_16_371-seq612> ?p ?o. }
Showing items 1 to 11 of
11
with 100 items per page.
- 2016_06_16_371-seq612 type Speech.
- 2016_06_16_371-seq612 number "612".
- 2016_06_16_371-seq612 date "2016-06-16".
- 2016_06_16_371-seq612 isPartOf 2016_06_16_371.
- 2016_06_16_371-seq612 spokenAs 150.
- 2016_06_16_371-seq612 spokenText "Cienījamie kolēģi! Diemžēl man uz kādu īsu brīdi būs jūsu uzmanība tomēr jāpiesaista, jo, raugiet, manā izpratnē, daži šie uzdevumi, kas ir doti... It sevišķi runājot par otro uzdevumu, tātad par Latvijas mežu ilgtspējīgu un produktīvu apsaimniekošanu, man šķiet, ka šā dokumenta rakstītāji nav gluži domājuši tā, kā ir uzrakstīts uz papīra. Es vismaz ļoti, ļoti ceru, ka tas tā ir. Sākšu ar vienu uzdevumu: “(..) izvērtēt un noteikt īpaši aizsargājamo sugu, meža un ar mežu saistīto biotopu aizsargājamo platību īpatsvaru, (..).” Es lasu šo teikumu un saprotu, ka tiks noteikts, cik procentu no Latvijas mežiem un zemes var tikt apgrūtināti ar kādu aizsardzības statusu. Tas būtu pilnīgi neiespējami, jo, kā saprotat, aizsargājamās teritorijas esamība nosaka konkrētu dabas objektu - dzīvnieku vai biotopu - esamību. Ja nu tas melnais stārķis tajā mežā ir, tad viņš vienkārši ir neatkarīgi no tā, ko mēs šeit lemsim. Un, ja viņš tur ir, tad arī šis mikroliegums tur ir jāizveido atbilstoši sugu aizsardzības plānam. Un mēs nevaram noteikt kaut kādus konkrētus procentus - cik no zemes vai cik no mežiem var noteikt par aizsargājamām teritorijām. Un es ļoti ceru, ka šī dokumenta rakstītāji to nebija tā iedomājušies. Otrs. Ja šeit ir rakstīts uzdevums - “izvērtēt mežaudžu apsaimniekošanai noteikto aprobežojumu pamatotību” -, tad man ļoti negribas ticēt, ka ar to dokumenta rakstītāji domājuši, ka tagad tiks pārvērtēti visi spēkā esošie dabas aizsardzības plāni aizsargājamām teritorijām un ka tiks pārvērtēti tagad visi līdz šim izstrādātie konkrēto sugu aizsardzības plāni. Es domāju, ka tas būtu absolūts neprāts. Mums ir jāstrādā pie vēl neizstrādātajiem jaunajiem dabas aizsardzības plāniem teritorijām, kurām šādu plānu nav, jo tikai dabas aizsardzības plāna esamība nosaka skaidrus spēles noteikumus, ko šinī teritorijā drīkst darīt, ko - nedrīkst. Es atkārtoju: ko drīkst darīt un ko - nedrīkst. Līdzīgi ir arī ar konkrētām sugām, kurām dabas aizsardzības plāni nav izstrādāti. Tie ir jāizstrādā, lai būtu skaidri spēles noteikumi, kā veidojamas šīs aizsargājamās teritorijas, konkrēti mikroliegumi, tātad skaidri nosacījumi - ko konkrētas sugas apdzīvotā teritorijā drīkst darīt un ko nedrīkst darīt. Līdz ar to es ļoti nevēlētos, lai šo uzdevumu izpildītāji 2.5.punktu saprastu nepareizi. Tātad - Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai “noteikt jaunus mežsaimnieciskās un lauksaimnieciskās darbības aprobežojumus, izvērtējot meža un zemes īpašnieka vai tiesiskā valdītāja viedokli (..)”. Neapšaubāmi, meža īpašnieka viedoklis ir jāizvērtē. Bet, nedod Dievs, ja izpildītājs sapratīs, ka tas ir obligāti ņemams vērā. Ja, teiksim, ērgļa ligzda atrodas mežaudzē, kuru īpašnieks vēlētos nocirst, tad šī meža īpašnieka viedokli ņemt vērā ir vienkārši neiespējami. Jo pretējā gadījumā, protams, tās ērgļa ligzdas tur nebūs. Ir jārespektē, ir jāieklausās un jāatrod kādi kompromisi. Protams, pie nosacījuma, ka ir jāizmaksā šīs kompensācijas par aprobežojumiem aizsargājamās teritorijās, bet es ļoti baidos, ka dažs labs izpildītājs varētu ļoti burtiski saprast to, kas šeit uzrakstīts. Paldies. Protams, jaukus jums svētkus!".
- 2016_06_16_371-seq612 language "lv".
- 2016_06_16_371-seq612 speaker Ingmars_Lidaka-1966.
- 2016_06_16_371-seq612 translatedText "Dear colleague, unfortunately, I will have to take your attention to one brief moment, however, because, in my understanding, some of the tasks given to It in particular regarding the second task, namely the sustainable and productive management of Latvia's forests, will have to be considered. It seems that the authors of this document are not entirely minded in the way the paper has been written on the paper, at least, I hope that it will begin to do so with a single task: () to evaluate and establish specific species of protected, forest and forestthe associated habitat share of protected areas () " I read this sentence and I realise that the percentage of Latvian forests and land can be obscured by what protection status It would be completely impossible to do because, as you understand, protectedthe existence of a territory is determined by the existence of certain natural objects - animals or habitats - if there is a black stir in the forest, then he is simply regardless of what we are going to be here for, if he is there, then thisthe micro-stock has to be established according to the species protection plan and we cannot impose any specific interest - just how much of the land or how many of the forests can be identified as protected areas And I very much hope that the paper's writers didn't get itI think it is a second time that the Second Should be published here - to " assess the validity of the adventurers' management - then I very much do not want to believe that the authors thought that all the conservation plans in force will now be transformed into protected areasand that, now, all plans for the protection of specific species that have been developed so far I think it would be an absolute madness, we must work on the new nature of the new conservation plans for the areas for which such a plan does not exist, as only nature protectionthe existence of a plan provides for clear rules of the game which may be done in this area, which - I cannot repeat: I repeat: what can and should not be: specific species for which conservation plans have not been developed ,there should be clear rules on the way in which these protected areas, such as micro-closures, are to be established, hence the clear conditions which a particular species in a populated area may do and which cannot be done so I would very much not wish to see performers under 2 5 of these tasks. To understand the wrong thing for So - the Ministry of Environmental Protection and Regional Development to " set out new forestry economic and agricultural activities, assessing the views of forest and land-owner or legal rulers () " Nephasingly, the opinion of the forest owner must be weighed against But, God forbid ifthe performer will realise that it's imperative for Where, say, the eagles nest in a forested forest whose owner would like to nip it, it is simply impossible for this forest owner to take into account, of course, that its eagles Nest will have to be respected there, of course. There is a need to listen to, and find, any compromises, on the condition that these refunds are paid for limited-limit areas of protected areas, but I am very afraid that some very good performer could very literally understand what, here, you thank you, it's fine for you.".
- 2016_06_16_371-seq612 mentions Q211.
- 2016_06_16_371-seq612 mentions Q30268570.