Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2016_06_16_371-seq610> ?p ?o. }
Showing items 1 to 16 of
16
with 100 items per page.
- 2016_06_16_371-seq610 type Speech.
- 2016_06_16_371-seq610 number "610".
- 2016_06_16_371-seq610 date "2016-06-16".
- 2016_06_16_371-seq610 isPartOf 2016_06_16_371.
- 2016_06_16_371-seq610 spokenAs 17.
- 2016_06_16_371-seq610 spokenText "Godātā Saeimas priekšsēdētājas kundze! Godājamie deputāti! Šeit ir ļoti daudz nozīmīgu uzdevumu valsts pārvaldei, un tos varētu sekmīgi īstenot, tikai veidojot ciešu sadarbību ar zinātniekiem, nozaru asociācijām, profesionālajām organizācijām un nevalstisko sektoru, tostarp vides organizācijām. Īstenībā man ir nelielas šaubas par valsts institūciju kapacitāti šos priekšlikumus sekmīgi veikt. Un vai nosauktās ministrijas ir vienīgās, kas to var izdarīt? Līdz ar to es domāju, ka ļoti nozīmīga ir Valsts kancelejas, premjera biroja un PKC koordinējošā loma. (Zālē ir pieaudzis troksnis. Sēdes vadītāja noklaudzina ar āmuru.) Šeit ir minēts “zaļas” valsts tēls. Un īstenībā “zaļas” valsts tēls nebūt nav tikai tādēļ, lai, teiksim, “zaļajām” organizācijām dotu nodevu. Tam ir pavisam praktiska nozīme. Piemēram, Rīgas Piena kombināta investori būvē arī divas rūpnīcas Ķīnā, kur tirgo Latvijas produkciju. Un, lai šai produkcijai būtu labāks noiets, īstenībā ir ļoti svarīgi, lai Latvijai būtu “zaļas” valsts tēls. Šobrīd Ķīnā īsti nav nekāda Latvijas valsts tēla, kā saka šie investori, bet tātad šis tēls, ja tas tādā veidā tiktu veidots, faktiski praksē sekmētu eksportu un mūsu produkcijas noietu. “Zaļās” organizācijas ir iebildušas, ka lēmuma projektā nav atsauces uz ekosistēmu pakalpojumiem. Tas, manuprāt, ir pamatots iebildums, bet acīmredzot šis termins vēl pagaidām nav mums pietiekami izskaidrots, lai deputātu vairākums uz to parakstītos. Savukārt tam, ka šāds lēmums varētu novest pie, teiksim, aizsargājamo teritoriju vai vērtīgo mežu izciršanas, lai tiktu sasniegti citi šeit minētie mērķi, - es domāju, tam nevarētu piekrist. Un visnotaļ arī deputāti to nav domājuši šādā veidā. To, es ceru, neviens nenoliegs no šīs tribīnes. Un tāpēc, paužot visu cieņu “zaļajām” organizācijām un ņemot vērā viņu iebildumus arī tālākajā darbā, es tomēr domāju, ka šo lēmuma projektu vajag pieņemt, jo virkne uzdevumu ir steidzami. Ja mēs runājam par uzdevumiem, kas šeit ir doti gan resursu izmantošanas ziņā, gan ilgtspējīgas attīstības jomā, tostarp klimata jomā, īstenībā ir vēl virkne citu valstij saistošu nosacījumu gan energoefektivitātes, gan aprites ekonomikas jomā. Un, ja visus šos Eiropas Savienības nosacījumus uzskata tikai kā prasības, kas visas paredz neproduktīvas investīcijas, tad īstenībā tās ievērot nemaz nav iespējams. Līdz ar to uz šiem jautājumiem būs jāskatās pretēji - kā uz iespējām, kādā veidā mēs varam veidot inovatīvu un resursu mazietilpīgu ekonomiku, kādā veidā mēs varam attīstīt jaunas darba vietas un tādā veidā īstenot savas sociālās programmas. Un tikai tā, kompleksi skatoties, ir iespējams arī sasniegt mērķus, ko nosaka šis lēmuma projekts. Bet, lai to visu sasniegtu (jāņem vērā, ka lielākā daļa no šiem mērķiem ir 2030.gada mērķi), īstenībā mums būtu jāsāk jau tagad laikus domāt vai nu par jaunu Nacionālās attīstības plānu, vai stratēģiju laika posmam līdz 2030.gadam. Jādomā, kā sabalansēt šos ilgtspējīgas attīstības mērķus ar sociālajiem mērķiem un, protams, ekonomiskās attīstības mērķiem. Bet vēlreiz aicinu atbalstīt šo lēmuma projektu.".
- 2016_06_16_371-seq610 language "lv".
- 2016_06_16_371-seq610 speaker Einars_Cilinskis-1963.
- 2016_06_16_371-seq610 translatedText "Madam President-in-Office of the Parliament, honourable Members, there are very many important tasks here for public administration and can only be successfully implemented through close cooperation with scientists, sector associations, professional organisations and the non-governmental sector, including environmental organisations in the Special Representative. Small doubts about the capacity of the public institutions to successfully carry out these proposals is the only thing that can be done? Therefore I think that the role of the State Chancellery, the Prime Minister's office and the PKC (chamber) is very important. There has been an increase in noise of the sitting driver's hammer noissed) There is a mention of the " green " national character And the reality of the " green " character of the country is far from limited to, say,' Dairway' organisations, Mr Dairy's Dairy, Dairy's Dairycombuted investors are building two factories in China, where it traded UK production and, in a bid to produce this production better, it is really important for Latvia to have an image of a' green' country, as Little says there is no real image of the country's image, as saysthese investors, but so this image, if it were designed in such a way, would in fact promote in practice the export and outlet of our products,' Green' organisations have opposed the draft decision without reference to ecosystem services, I think there is a sound objection, butobviously, this term has not yet been explained to us yet so that a majority of Members sign up to Savuch that such a decision could lead to, say, a protected area or valuable deforestation so that other objectives here are met ,I think it could not agree with me and the Members have not thought this way To, I hope no one will abandon this rostrum and, with all due respect to' verdant' organisations and taking into account their opposition to the further work ,I believe, however, that this draft decision needs to be adopted, as there is an urgent series of tasks where we are talking about the tasks that have been given here both in terms of resource use and on sustainable development, including the climate, in fact. A number of other countries have a binding condition both in the area of energy efficiency and on the circular economy, if all these European Union provisions are not considered as a requirement, all of which make it impossible to comply with it at all. These issues will have to look to the contrary - as to the ways in which we can build innovative and low-capacity economies, how we can develop new jobs and thus pursue our own social agenda and onlyin a complex way, it is also possible to achieve the objectives set out in this draft Decision But, in order to achieve all of this (it must be taken into account that the majority of these objectives are the 2030 objective), we should actually start on time nowto think of either a new National Development Plan, or a strategy for the period up to 2030, to think about how to balance these sustainable development objectives with social objectives and, of course, the objectives of economic development, But I call once again for this draft decision".
- 2016_06_16_371-seq610 mentions Q822919.
- 2016_06_16_371-seq610 mentions Q211.
- 2016_06_16_371-seq610 mentions Q2660080.
- 2016_06_16_371-seq610 mentions Q193089.
- 2016_06_16_371-seq610 mentions Q458.
- 2016_06_16_371-seq610 mentions Q148.
- 2016_06_16_371-seq610 mentions Q4715661.