Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2016_06_16_371-seq606> ?p ?o. }
Showing items 1 to 17 of
17
with 100 items per page.
- 2016_06_16_371-seq606 type Speech.
- 2016_06_16_371-seq606 number "606".
- 2016_06_16_371-seq606 date "2016-06-16".
- 2016_06_16_371-seq606 isPartOf 2016_06_16_371.
- 2016_06_16_371-seq606 spokenAs 92.
- 2016_06_16_371-seq606 spokenText "Cienījamais Prezidij! Godātie deputāti! 2016.gada 13.aprīlī Saeima saņēma 10 496 Latvijas pilsoņu kolektīvo iesniegumu “Par nekustamā īpašuma nodokļa atcelšanu vienīgajam īpašumam”, kurā Saeimai izteikts šāds ierosinājums: rast risinājumu situācijai, izdarot likumos grozījumus, kas ļautu nekustamā īpašuma nodokli vienīgajam īpašumam nepiemērot vai arī to piemērot 0,1 procenta likmes apmērā no nekustamā īpašuma vērtības. Saskaņā ar Saeimas kārtības ruļļa 131.4 panta pirmo daļu 2016.gada 26.aprīlī iesniegums tika nodots Mandātu, ētikas un iesniegumu komisijai sākotnējai izvērtēšanai. 2016.gada 11.maijā komisija sanāca uz pirmo sākotnējās izvērtēšanas sēdi, uz kuru tika uzaicināti pilnvaroti iesnieguma pārstāvji. Iesniedzēji pamatoja iesnieguma ideju - atcelt nekustamā īpašuma nodokli vienīgajam mājoklim, kas kalpo par īpašnieka dzīvesvietu. Viņi ziņoja, ka denacionalizētas mājsaimniecības tēriņi gadu gaitā ir palielinājušies - no 2008.gada līdz 2016.gadam ir bijis liels nodokļu kāpums. Izpētot likumu “Par nekustamā īpašuma nodokli”, var redzēt, ka pieļaujamā likme ir 1,5 procenti par apsaimniekotajiem īpašumiem, savukārt virs 1,5 procentiem - īpašumiem, kuri nav sakārtoti. Par šo nesakritību pašvaldības tika informētas. Taču tās pauda nostāju, ka viss atbilst likumam un notiek likuma ietvaros. Tad iesniedzēji sāka meklēt informāciju par to, kāda ir situācija pārējās Eiropas Savienības dalībvalstīs. Sazinoties ar Latvijas iedzīvotājiem ārzemēs, noskaidrojās, ka lielākajā daļā dalībvalstu vienīgais īpašums netiek aplikts ar nekustamā īpašuma nodokli. Salīdzinājumā ar citām valstīm Latvijā lauksaimniecības ražotnēm ir 0 procentu likme, 90 procentiem saimnieciskajā darbībā izmantojamo īpašumu atlaide ir 0,1 procents, īres mājas un pārējie dzīvojamie īpašumi tiek aplikti ar 1,8 procentu likmi. Eiropas Savienībā ir pilnīgi otrādi. Eiropas modelī, piemērojot 0 procentu likmi, visi iedzīvotāji tiek pasargāti no tā, ka viņu īpašumu varētu konfiscēt valsts. Taču Latvijas modelī parādās iespēja, ka valsts var konfiscēt īpašumu, ja iedzīvotājiem samazinās ienākumi un tiek piemēroti īpašuma nodokļi. Laikā no 2014.gada līdz 2016.gadam vairāk nekā 100 tūkstoši īpašumu ir atsavināti administratīvās tiesvedības ceļā. Iesniedzēji uzsvēra, ka ieguvumi, atceļot nekustamā īpašuma nodokli vienīgajam īpašumam, ir vairāki: tā, piemēram, nenotiks pašreizējā, spēkā esošā likuma pārkāpumi, tiks novērsta iespēja pārkāpt Satversmi, kas ikvienam garantē tiesības uz īpašumu. Tas arī ir ieguldījums nākotnē un nodrošinājums cilvēkiem vecumdienās. Turklāt īpašuma atņemšana veicina trūcīgo iedzīvotāju skaita palielināšanos. Paraksti tika savākti 29 dienās. Iesnieguma izvērtēšanu komisija turpināja 25.maijā. Komisijas sēdē piedalījās un savu viedokli izteica Finanšu ministrijas, Tieslietu ministrijas, Latvijas Darba devēju konfederācijas, Latvijas Pašvaldību savienības un Latvijas Brīvo arodbiedrību savienības pārstāvji. Finanšu ministrijas pārstāvji informēja, ka ministrija ir iepazinusies ar plānotajām būtiskajām kadastrālās vērtības izmaiņām, kas izraisīs lielu nekustamā īpašuma nodokļa pieaugumu. Ministru kabinets ir uzdevis Finanšu ministrijai kopā ar nevalstisko sektoru un pašvaldībām nodrošināt jaunus risinājumus nekustamā īpašuma nodokļa politikā. Finanšu ministrija izstrādās priekšlikumu pašvaldībām un analizēs vairāk nekā piecus priekšlikumus, kuros iekļauts arī iesniedzēju priekšlikums. Tiks vērtēts Valsts zemes dienesta priekšlikums noteikt vienotu nodokļa likmi ēkām un zemei, Finanšu ministrijas modelis - samazināt nodokļa likmi dzīvošanai paredzētajiem īpašumiem līdz noteiktai vērtībai, kā arī mainīt nosacījumus, ar kādiem sāk lietot progresīvā nodokļa likmes. Ir vairāki varianti, par kuriem vasaras laikā Finanšu ministrija kopā ar sociālajiem partneriem un pašvaldību pārstāvjiem diskutēs un centīsies atrast labāko risinājumu, nosakot tādu nekustamā īpašuma nodokli, kas ir administrējams un samaksājams, tādu, kas visā Latvijā kopumā neradīs šā nodokļa ieņēmumu samazinājumu. Latvijas Pašvaldību savienība uzskata, ka šis ir jautājums ne tikai par nekustamā īpašuma nodokli, bet arī par kadastrālo vērtību. Līdz ar to nodokļu administrācijas politikā jābūt ilgtermiņa risinājumam, bet iepriekšējās reizēs likuma grozījumi bija steidzami un neizvērtēti. Jārada iespēja ilgtermiņā pasargāt nodokļa maksātājus, parastos iedzīvotājus, kuriem ir vienalga, ko vērtē. Ja teritorijā ienāk attīstītāji un sākas tirgus darījumi, bet iedzīvotāji savu īpašumu negrib pārdot, mums viņi nav jāspiež to darīt. Pašas ekskluzīvās villas vai privātmājas Vecrīgā nav mērķauditorija, kas mums jāpasargā. Latvijas Darba devēju konfederācija ziņoja, ka zemes kadastrālā vērtība Latvijā pat viena lietošanas veida ietvaros ir pārāk atšķirīga, lai visām kadastrālās vērtības zonām piemērotu vienotu likmi. Kadastrālā vērtība atsevišķās apdzīvotās vietās Latvijā pieaug daudz straujāk nekā vietējo mājsaimniecību ienākumi. Tā absolūtajā vairumā gadījumu palielinās neatkarīgi no īpašnieku rīcības. Izvērtējusi Latvijas pilsoņu prasības un visu saņemto informāciju, komisija secināja, ka ir nepieciešams padziļināts pētījums šajā jautājumā. Līdz ar to komisija 2016.gada 8.jūnijā vienbalsīgi atbalstīja lēmuma projektu par 10 496 Latvijas pilsoņu kolektīvo iesniegumu Saeimai “Par nekustamā īpašuma nodokļa atcelšanu vienīgajam īpašumam”, ar kuru Ministru kabinetam tiek uzdots sagatavot un līdz 2016.gada 1.oktobrim iesniegt Saeimai informatīvu ziņojumu par iespējām izdarīt grozījumus normatīvajos aktos, lai īstenotu principus, kas ļautu nekustamā īpašuma nodokli vienīgajam īpašumam nepiemērot vai arī piemērot vienoto samazināto procentu likmi no nekustamā īpašuma vērtības. Lūdzu atbalstīt sagatavoto lēmuma projektu.".
- 2016_06_16_371-seq606 language "lv".
- 2016_06_16_371-seq606 speaker Vitalijs_Orlovs-1964.
- 2016_06_16_371-seq606 translatedText "Honourable Members, honourable Members, on 13 April 2016, Saeima received 10 496 collective applications of Latvian citizens, " Towards the abolition of the property of the property in the sole property, " in which Saeima proposed a solution by amending the law to allow the sole property tax onlythe non-compliance of property to 0.1 per cent of property values under the property values referred to in Article 131 4 of the Rules of Procedure referred to in the first paragraph of 26 April 2016 of 26 April 2016on 11 May, the Commission met for the first preliminary evaluation meeting, which invited representatives of the delegation of mandated application to the idea of an application - the removal of the property tax on the sole dwelling service that served as the owner's residence for the yearthe increase - from 2008 to 2016 - has had high tax hikes by exploring the " real estate tax " laws, likely to see that a rate of 1.5 per cent on managed properties, while above 1.5 per cent - in properties listedthere is no connection to the failure of this mismatch in the authorities they took the position that everything was in line with the law and that as part of the law, the authors began seeking information on what is happening in the other Member States of the European Union in the hands of residents abroad ,it is clear from the fact that in most Member States the only property that is taxed in the UK agricultural production sites in Latvia is 0%, 90 per cent of the stock used in economic activity is worth 0.1 per cent, rental homes and the rest of the housethe properties are taxed at a 1.8 per cent rate in the European Union to be completely reciprocated by the European model, imposing a 0 per cent interest rate, all residents are protected from the fact that their property in the country's Tashi model shows up in the possibility that the country can seize the countrythe property, provided to residents in declining income and being applied to the property taxes at the Laiks from 2014 to 2016, more than 100 thousand properties have been repossessed in the course of administrative litigation, said the benefits of lifting the property tax in the sole property are several :for example, there will be no violation of the current law, the violation of the force of the law, which guarantees everyone the right to property in the same way, it also contributes to the future and the provision of old age in order to increase the proportion of poor people having their signatures collectedin 29 days, the panel's evaluation panel continued on 25 May and the Commission's hearing was made and their views were made by the Department of Justice, the Department of Justice, Local Government Employers, the Ministry of Local Government, and representatives of the Latvian Free Trade Union's Ministry of Finance that the ministry has reportedhaving noted the planned substantial changes in the value of cadastral values that will cause the rise of major property taxes, the Cabinet Office has commissioned the Department of Finance, along with the NGOs sector and local governments to provide new solutions to the property tax policy, the Treasury will draft a proposal for local and local authoritiesit will look at more than five proposals that include a proposal by the applicant for a proposal by the Tick State Land Services proposal to set a flat rate on buildings and land, the Treasury model - reducing the tax rate for residential properties to a certain value, and to alterthe conditions for the use of progressive tax rates include a number of options on which the Department of Finance in the summer, along with social partners and local representatives, will discuss and seek to find the best solution in determining the ACT property that is adjustable anda pay cut across the UK as a whole will not lead to a reduction in the tax revenue of the Latvian Local Government that this is a matter not only of a tax on the property but also of cadastral values, and that there should be a long-term solution in their tax administration policy ,but previous amendments to the law were urgent and do not assess the possibility of Jarreau's long-term ability to protect the taxpayer, ordinary citizens who have no care what they rate if the developers enter the market, but residents of their property do not sell us, we didn't have the property they are not selling, we didn't want the property to sell usthe need to do this to the exclusive villa or the private home of Old Pays is not a target that we have to protect in Latvia's Employers' Confederation that the land cadastral value of Latvia, even within the same type of use, is too different for all areas of cadastral values to be applied uniformly to all areas of cadastral valuesthe rate of Cadastral value in individual residential parts of the UK is increasing much faster than local household incomes in It's absolute majority of cases increasing regardless of the owner's actions and assessing all information received, the commission concluded that a thorough study is required in thison the question, the Commission on 8 June 2016 voted unanimously in favour of a draft decision on the 10 496 collective applications of Latvian citizens in Saeima on " the sole ownership tax on the sole property, " under which the Cabinet Office is being tasked with preparing and ending 20161 October to submit an information report on the options for amending the legislation to ensure that the sole property tax is not applied to the sole property, or to apply the single reduced interest rate from the estate's values, Please support the draft decision".
- 2016_06_16_371-seq606 mentions Q822919.
- 2016_06_16_371-seq606 mentions Q211.
- 2016_06_16_371-seq606 mentions Q4294791.
- 2016_06_16_371-seq606 mentions Q193089.
- 2016_06_16_371-seq606 mentions Q458.
- 2016_06_16_371-seq606 mentions Q1771611.
- 2016_06_16_371-seq606 mentions Q4459436.
- 2016_06_16_371-seq606 mentions Q2167704.