Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2016_06_16_371-seq46> ?p ?o. }
Showing items 1 to 22 of
22
with 100 items per page.
- 2016_06_16_371-seq46 type Speech.
- 2016_06_16_371-seq46 number "46".
- 2016_06_16_371-seq46 date "2016-06-16".
- 2016_06_16_371-seq46 isPartOf 2016_06_16_371.
- 2016_06_16_371-seq46 spokenAs 23.
- 2016_06_16_371-seq46 spokenText "Ļoti cienījamā Saeimas priekšsēdētāja! Prezidij! Cienījamās deputātes un godātie deputāti! Vispirms paldies - tiešām liels paldies! - par tādu vienprātību, atbalstot šo likumprojektu kā steidzamu. Es gribu tikai vēlreiz atgādināt, kāpēc tas ir būtiski - ratificēt piedāvāto likumprojektu un Latvijai kļūt par Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas jeb, kā mēs parasti saīsinām angliski, OECD 35.dalībvalsti. Šis līgums noslēdz deviņdesmito gadu sākumā pieteikto Latvijas atgriešanos pasaules un Eiropas apritē - iestāšanos gan NATO, gan Eiropas Savienībā, gan OECD. 1996.gadā Latvija kopā ar pārējām Baltijas valstīm izteica vēlmi pievienoties arī šai organizācijai - OECD. Šis darbs, šis ceļš 20 gadu garumā, ir vainagojies ar 21 komitejas apstiprināto Latvijas gatavību kļūt par OECD dalībvalsti. Tas ir starptautiskās kvalitātes zīmogs un apliecinājums Latvijas politiskajam un ekonomiskajam briedumam. Tas ir signāls investoriem un uzņēmējiem par Latvijas atbilstību augstākajiem standartiem uzņēmējdarbībā, finanšu darījumos, korupcijas apkarošanā, starptautiskajos darījumos un valsts uzņēmumu pārvaldībā. Tajā pašā laikā mēs ļoti labi saprotam, ka tas nav pašmērķis, ka pats par sevi nekas nenotiks, ka tas ir tikai instruments mūsu pašu valsts attīstības uzlabošanai. Paveiktais Latvijas pievienošanās OECD procesā ir saistīts ar rekomendācijām, kas bija spēcīgs stimuls nepieciešamajām iekšējām reformām. Lai izpildītu šīs rekomendācijas un tuvinātu atbilstību OECD standartiem, savu ieguldījumu ir devušas teju visas valsts pārvaldes iestādes, kopumā vairāk nekā 110 ekspertu un politikas veidotāju. Šajā procesā nozīmīga loma, protams, ir bijusi arī Saeimai. Ar Saeimas izlēmīgu rīcību ir pieņemti jauni likumi un veikti grozījumi esošajos likumos, lai uzlabotu tiesisko ietvaru daudzos Latvijai svarīgos jautājumos. Pirmkārt, cīņā pret korupciju un noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizāciju kopumā ir pieņemti 15 likumu grozījumi, ir veikta virkne pasākumu, lai uzlabotu finanšu sistēmas uzraudzību un naudas atmazgāšanas risku novēršanu. Taču ar to nekas nebeidzas. Jau 2016.gada oktobrī mums ir jāsniedz ziņojums par progresu atsevišķu rekomendāciju īstenošanā un 2017.gada oktobrī - ziņojums par progresu pārējo rekomendāciju izpildē. Ir būtiski turpināt iesākto darbu finanšu sektora uzraudzības jomā un tiesiskā ietvara uzlabošanā. Otrs lielais paveiktais darbs ir valsts kapitālsabiedrību pārvaldība. Saskaņā ar OECD vadlīnijām ir uzsākta reforma, kuras mērķis ir sabiedrībai piederošu aktīvu efektīvāka pārraudzība un finanšu, kā arī nefinanšu mērķu sasniegšana. Tāpat ir mazināta politiskā ietekme kapitālsabiedrībās, uzsākot profesionālu un neatkarīgu padomju izveidi ekonomiski nozīmīgākajās valsts kapitālsabiedrībās. Un arī par to Latvijai būs jāsniedz progresa ziņojums, kas tiks skatīts 2017.gada pavasarī. Taču mums, protams, pašiem jāsaprot, ka tas nav kāds no ārpuses dots uzdevums un tas, patiesību sakot, ir mūsu pašu interesēs - turpināt arī šīs svarīgās jomas sakārtošanu. Un visbeidzot trešais būtiskais aspekts, ko es gribu šodien uzsvērt, ir cīņa pret izvairīšanos no nodokļu nomaksas. Veicot grozījumus Kredītiestāžu likumā, tika nodrošināts, ka tiek atcelti ierobežojumi ārvalstu jurisdikcijām saņemt informāciju no Latvijas bankām. OECD globālā standarta ietvaros jau no 2017.gada Valsts ieņēmumu dienests automātiski saņems informāciju no citu valstu nodokļu administrācijām, kā arī tā saucamajiem finanšu centriem par Latvijas rezidentu kontiem šo jurisdikciju finanšu iestādēs. OECD Konvencijas par savstarpēju administratīvo palīdzību nodokļu jomā piemērošana nodrošina šo tiesisko sadarbības mehānismu. Un visbeidzot es gribētu teikt lielu paldies visām ministrijām un valsts pārvaldes iestādēm, it īpaši maniem kolēģiem Ārlietu ministrijā, diplomātiem, Saeimas deputātiem, atbildīgajām komisijām un trim valdībām - Valda Dombrovska, Laimdotas Straujumas un Māra Kučinska valdībai - par to rīcību un atbalstu un to spēju mobilizēties, lai kļūtu par šīs organizācijas dalībvalsti. Kā es teicu, ja jūs šodien balsojat par ratifikāciju, no rītdienas, protams, uzreiz šie ieguvumi vēl nebūs redzami. Un tikai no mūsu pašu prasmes izmantot šo organizāciju mūsu valsts ekonomiskās un sociālās attīstības veicināšanai ir atkarīga šīs organizācijas pievienotā vērtība. Tāpēc es būšu pateicīgs par to, ka Saeima šodien divos lasījumos ratificēs attiecīgo līgumu par pievienošanos OECD. Paldies.".
- 2016_06_16_371-seq46 language "lv".
- 2016_06_16_371-seq46 speaker Edgars_Rinkevics.
- 2016_06_16_371-seq46 translatedText "Very honourable Members of the House, President of the Parliament, honourable Members, thank you very much - indeed thank you very much - for a consensus in support of this bill as urgent: I would just like to remind you of the importance of ratifying the proposed legislation and for Latviato become a member of the OECD, or, as we usually do, in English, OECD 35 Member States This Treaty concludes in the early 1990s for the return of Latvia to the world and the European business - accession to both NATO and the OECD in 1996Latvia, together with the other Baltic States, expressed a willingness to join the organisation, the OECD This work, this road in 20 years, has been capped by the 21-year-old's readiness to become OECD member It is a stamp of international quality and testamentat Latvia's political and economic maturity, It sends a signal to investors and business operators about Latvia's compliance with the highest standards in business, financial transactions, fight against corruption, international transactions and the management of state companies at the same time, we understand very well that it is not an end in itself that it is an end in itself. Nothing will happen about itself, that it is only an instrument to improve the development of Latvia's own country's development in the OECD Process with recommendations which were a powerful incentive to the necessary internal reforms to comply with these recommendations and to bring it closer to the OECD standards. Almost all of the national regulatory authorities have contributed to this, with more than 110 experts and policy makers in this process playing a significant role in this process, new laws have certainly been adopted and amendments to existing laws have been amended to improvethe legal framework for many of Latvia's key issues, in the fight against corruption and the legalisation of the money laundering in general, has been adopted in a series of measures to improve the supervision of the financial system and the prevention of money-laundering risks, without this being the end of the agenda. As early as October 2016, we should report on progress in the implementation of separate recommendations and, in October 2017, on progress towards meeting the other recommendations, it is essential to continue the work done in the field of financial sector supervision and to the introduction of the legal framework for the Second Heather. The work of the management of public capital firms under the OECD Guidelines is the launch of a reform aimed at more effective monitoring of assets belonging to the public and the achievement of non-financial support in shares in limited companies by initiating the creation of professional and independent councils economicallyin the most significant national capital companies, neither will Latvia be given a progress report that will be taken up in Spring 2017, but we must, of course, realise that it does not have any role from outside, and that, with the truth, it is in our own self-interest -getting on with this important area too, and finally, the third important thing I want to emphasise today is the fight against tax evasion in the form of amendments to the Credit Law, it was ensured that restrictions on foreign jurisdictions receive information from Latvian banksas part of the OECD global standard, from 2017, the State Revenue Service will automatically receive information from national tax administrations as well as the so-called financial centres on Latvian resident's accounts of the OECD Convention on mutual administrative assistance to the OECD Convention on Mutual Administrative Assistancein the field of application of this legal cooperation mechanism, I would like to say a big thank you to all the ministries and national authorities, especially my colleagues at the Ministry of Foreign Affairs, diplomats, MPs, the responsible committees and the three governments, Valda Dombrovska ,and the government of Mar Kuchinska - for their actions and their support and their ability to mobilise to become a member of this organisation As I said if you vote today on ratification, from tomorrow, of course, will not be visible straight away. It is only from our own competence to use this organisation to encourage the economic and social development of our country that the added value of this organisation depends on the fact that, today, Saeima will ratify in two readings the corresponding agreement on the accession of the OECD Thank you".
- 2016_06_16_371-seq46 mentions Q822919.
- 2016_06_16_371-seq46 mentions Q211.
- 2016_06_16_371-seq46 mentions Q3089345.
- 2016_06_16_371-seq46 mentions Q193089.
- 2016_06_16_371-seq46 mentions Q458.
- 2016_06_16_371-seq46 mentions Q39731.
- 2016_06_16_371-seq46 mentions Q6112509.
- 2016_06_16_371-seq46 mentions Q2167704.
- 2016_06_16_371-seq46 mentions Q41550.
- 2016_06_16_371-seq46 mentions Q15628977.
- 2016_06_16_371-seq46 mentions Q25931626.
- 2016_06_16_371-seq46 mentions Q7184.
- 2016_06_16_371-seq46 mentions Q57630.