Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2016_06_16_371-seq296> ?p ?o. }
Showing items 1 to 11 of
11
with 100 items per page.
- 2016_06_16_371-seq296 type Speech.
- 2016_06_16_371-seq296 number "296".
- 2016_06_16_371-seq296 date "2016-06-16".
- 2016_06_16_371-seq296 isPartOf 2016_06_16_371.
- 2016_06_16_371-seq296 spokenAs 101.
- 2016_06_16_371-seq296 spokenText "Cienījamā Saeimas priekšsēdētāja! Cienījamie kolēģi! Droši vien mums šeit, Jēkaba ielā, strādājot, liekas, ka mēs esam mūžīgi un ka nekas nemainās. Tomēr realitātē dzīve mainās, turklāt mainās strauji. Situācija ar šo konkrēto priekšlikumu ir tāda, ka šis priekšlikums skar trešās personas, kas veic priekšvēlēšanu aģitāciju, realizējot savas vārda brīvības tiesības par labu kādam deputāta amata kandidātam. Tad, kad 2012.gadā tika rakstīts šis likums, Priekšvēlēšanu aģitācijas likums, toreiz minimālā alga bija 220 eiro... Nē, es atvainojos, 220 lati. Tas nozīmē, ka tajā situācijā 15 minimālās mēnešalgas, lai kāda persona varētu veikt priekšvēlēšanu aģitāciju par labu vai par sliktu kādam kandidātam, kas tai pēkšņi ir ļoti iepaticies, bija samērīgs lielums: tie bija 3300 lati tajā laikā. Pēc tam, mēs zinām, dzīve ir gājusi uz priekšu, minimālā alga šobrīd ir ievērojami paaugstināta - tā šobrīd ir 370 eiro mēnesī, un mēs zinām, ka mums diemžēl ir bijis ļoti daudz samērā nepatīkamu gadījumu, kad trešās personas, kas ir slavinājušas vai nopēlušas kādu kandidātu, nemaz tādas nav bijušas un patiesībā ir koordinējušas savas kampaņas un izdevumus ar konkrēto kandidātu, un palīdzējušas šādā veidā kandidātam iekļūt Saeimā, tādējādi apejot šī likuma būtisko regulējumu par priekšvēlēšanu aģitācijas izdevumu griestiem. Cienījamie kolēģi! Šis priekšlikums ir saistīts ar to, ka, ejot līdzi laikam un apzinoties to, ka minimālā alga ir ievērojami paaugstināta, ka 2017. un 2018.gadā būs attiecīgi pašvaldību un Saeimas vēlēšanas un ka, cerams, arī nākamajā un aiznākamajā gadā mums būs iespējas palielināt minimālo algu, mums vairs nevajadzētu ļaut šīm trešajām personām, kas iesaistās kampaņā (nereti - lai apietu priekšvēlēšanu izdevumu griestus), tērēt šos 5550 eiro, kā tas ir esošajā situācijā, ja tās ir 15 minimālās algas, bet šis minimālo algu skaits būtu samazināms. Šis priekšlikums šo skaitu piedāvā samazināt līdz astoņām minimālajām algām. Tas nozīmē, ka pilsonis, kas no sirds vēlas atbalstīt sev tīkamu kandidātu (vai arī viņu neatbalstīt), to var darīt par summu, kas nav lielāka par 3000 eiro. Cienījamie kolēģi! Jūs taču piekritīsiet, ka 3000 eiro ir ļoti liela nauda daudziem Latvijas sabiedrības locekļiem un pietiekama nauda, lai ikviens cilvēks, kas grib realizēt savas Satversmē dotās vārda brīvības tiesības un atbalstīt kādu kandidātu, tās pilnvērtīgi varētu realizēt. Tātad pretēji komisijas viedoklim, kas ir noraidījusi šo priekšlikumu, es Saeimu aicinu to atbalstīt un apliecināt, ka mēs spējam iet līdzi laikam. Paldies.".
- 2016_06_16_371-seq296 language "lv".
- 2016_06_16_371-seq296 speaker Lolita_Cigane-1973.
- 2016_06_16_371-seq296 translatedText "Dear Madam President-in-Office of the Council, dear colleagues, probably here in the Chamber, in Jekkaba Street, it seems that we are forever and that nothing changes the reality of life, and the rapid situation with this particular proposal is that this proposal is changing. Affecting third parties who conduct pre-election agitation exercising their right to freedom of expression in favour of a member of a Member of the European Parliament Then, when this law was written in 2012, the minimum wage was 220 euro at that time. I am sorry, 220 lati It means that at that time 15-year minimum wages, so that a person can make an election agitation for the benefit or disadvantage of any candidate who is suddenly very loved, was proportionate: they were 3,300lati at the time, we know life has gone forward, the minimum wage is now considerably increased - it is currently 370 in the month, and we know that we have unfortunately had a great many quite unpleasant cases ,when a third party, which has glicked or defaulted by any candidate, has not at all been, and actually has, coordinated their campaigns and expenses with a particular candidate, and helped in this way for a candidate to enter the Commons, thereby circumventing the essential regulation of this lawon election promotion spending ceilings for fellow Members, this proposal is related to the fact that, with time and knowledge, the minimum wage has significantly increased that in 2017 and 2018, local elections will be held by the local and national elections respectively, andthat hopefully, and next year and next year, we will have the means to increase the minimum wage, we should no longer be allowing these third parties involved in the campaign (often - to circumvent the ceiling of election expenditure), spend these €5550, as is the case in the current one. In a situation where there is a 15-day minimum wage, this minimum wage would be reduced by this proposal to reduce this number to eight minimum wages, It means that a citizen who wishes to support a candidate for a favorable candidate (orhe does not support him), it can do a sum that is not more than the €3,000 for a fellow Member! You will agree that €3 000 is very much money for many members of the Latvian community and sufficient money for any individual who wants to realise itgiven the right to freedom of expression and support for a candidate, Mr. So could fully realise that, contrary to the Commission's view, which has rejected this proposal, I would urge you to support it and assure you that we are capable of moving with the times I have".
- 2016_06_16_371-seq296 mentions Q822919.
- 2016_06_16_371-seq296 mentions Q211.