Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2016_06_16_371-seq24> ?p ?o. }
Showing items 1 to 13 of
13
with 100 items per page.
- 2016_06_16_371-seq24 type Speech.
- 2016_06_16_371-seq24 number "24".
- 2016_06_16_371-seq24 date "2016-06-16".
- 2016_06_16_371-seq24 isPartOf 2016_06_16_371.
- 2016_06_16_371-seq24 spokenAs 92.
- 2016_06_16_371-seq24 spokenText "Labdien visiem! Tas, kā šodien tiek virzīts apstiprināšanai veselības ministrs, ir kā lakmusa papīriņš, kurš uzskatāmi parāda, kas valdošajiem politiskajiem spēkiem ir svarīgāks - savas tautas veselība, iespēja rast visveiksmīgāko risinājumu samilzušajiem izaicinājumiem veselības jomā vai sava varas monopola ērta pastāvēšana un sava labklājība. Ja koalīcijai valsts intereses tomēr būtu svarīgākas par sava monopola labklājību un tai tiešām rūpētu atrast vislabāko risinājumu veselības aprūpei, tad pareizi būtu bijis, ka tā ļautu arī VIENOTĪBAI, kura izteica gatavību uzņemties politisko atbildību par šo nozari, izvirzīt savu amata kandidātu un ļautu šiem diviem kandidātiem savā starpā debatēt, lai Saeimai tādējādi būtu iespēja izvēlēties labāko, cienījamāko no viņiem. Kādēļ no tā bija jābaidās? VIENOTĪBA, ko dod tas, ka jūs savā iekšienē veicāt šīs brašās politiskā līdera debates, paralēli nosakot savu cienījamāko premjera amata kandidātu, ja tad, kad ir runa par reālu varas atbildību, jūs neuzdrošināties pat diskutēt par veselības ministra amatu? Tā vietā jūs uzreiz ieslēdzat atpakaļgaitu un jūsu partijas vadītājs saka: “Nu, mēs uzskatām, ka šis amata kandidāts spēs vadīt Veselības ministriju.” Atvainojiet, varbūt jūs neesat ievērojuši, ka šī ministrija spēj darboties arī bez ministra - un pietiekoši ilgu laiku! - un varbūt pat veiksmīgāk nekā ar ministru. Svarīgi tomēr būtu, lai šis veselības ministrs būtu spējīgs ne tikai vadīt Veselības ministriju, tas ir, turpināt iesāktos saimnieciskos darījumus, bet lai tam būtu arī vismaz spēja definēt skaidru risinājumu samilzušajām problēmām veselības aprūpes nozarē. Diemžēl mēs to nedzirdējām arī no premjera runas šodien. Kādi ir tie uzdevumi, kurus jūs izvirzāt veselības ministram? Kādi ir tie darba uzdevumi? Kādas ir tās prasības, kurām ministram būtu jāatbilst? Kāds ir darba stils, kādu jūs viņam izvirzāt, lai pēc tā tad mēs varētu vērtēt, vai šis ministra amata kandidāts atbilst šīm prasībām vai neatbilst? Nekā no tā nav bijis! Jā, pamatoti tiek daudz runāts par to, ka situācija veselības aprūpes jomā ir dramatiski slikta. Tas ir pamatoti, skatoties no pacientu puses, no tā medicīnas personāla puses, kas ir spiests visu šo problemātiku nest uz saviem pleciem. Taču tajā pašā laikā šajā dramatiskajā situācijā, kad veselības aprūpes nozarē katastrofāli pietrūkst finansējuma, mēs redzam, ka šāda situācija ir gana ērta un izdevīga un nes ļoti lielu labklājību, par kādu šīs nozares smagumu nesošais medicīnas personāls pat nevar uzdrīkstēties sapņot, bet kādu to sev nodrošina, teiksim, vadošajos amatos esošie vai arī tie, kuri ir izveidojuši savu privāto biznesu, izmantojot valsts apmaksāto infrastruktūru. Arī farmācijas bizness... šeit es domāju - tirgotājs… Paskatieties, tas ir viens no pelnošākajiem biznesiem! Miljonāru topos atrodas šie cilvēki. Un tā tas ir apstākļos, kad veselības aprūpes nozarei trūkst finansējuma! Ziniet, tas acīm redzami parāda, ka lietu kārtība un naudas aprite ir deformēta šajā nozarē, turklāt par labu kādam. Varbūt tieši tāpēc nekādas izmaiņas nozarē nenotiek, jo kādam ir ļoti izdevīgi saglabāt šādu status quo, un tāpēc mums šīs reformas arī nenotiek. Varbūt pareizāk būtu tiešām uzaicināt par veselības ministru cilvēku, kurš nav no šīs sistēmas, bet kuram ir vesels, skaidrs saprāts un tiešām reāla vēlēšanās veikt reformas un sakārtot šo nozari? Tas būtu vispareizākais risinājums. Tas, kas mani uztrauc, ir, teiksim, kaut vai konkrētie fakti - pēdējie, kas ir parādījušies par P.Stradiņa Klīnisko universitātes slimnīcu. Vai jūs zināt, ka tur tāmes reāli atšķiras - nevis vienkārši ir augstākas, bet vairākkārt augstākas? Vairākas reizes augstākas, nekā normāli tas ir būvniecībā! Protams, kaut kas var būt saistīts ar šo projekta specifiku, bet ne jau ar tādiem pieaugumiem, kad būvprojekts izmaksā n-tās reizes vairāk, nekā to alternatīvi varētu uztaisīt. Runa ir par miljoniem! Jautājums ir: kas notiek ar šo pasūtījumu? Kāpēc Veselības ministrija tik uzstājīgi vēlas saglabāt šo pasūtījumu un nevēlas rīkot jaunu konkursu un pārliecināties, kādi tad ir reālie skaitļi? Vai tiešām mēs to nevaram uzbūvēt efektīvāk un lētāk? Un, ja varam, tad droši vien šeit būtu darbs drošību sargājošajām iestādēm. Tad Veselības ministrijai vajadzētu... Ja veselības ministrs tiešām ir nācis šeit, lai strādātu (nevis lai izpildītu saimnieciskus pasūtījumus), tad viens no darbiem, kas veselības ministram būtu jādara, - būtu jāvēršas KNAB un jālūdz pārbaudīt šo situāciju, kā tad īsti ir. Ja šis ir labākais iespējamais risinājums, tad to visdrīzāk, visātrāk parādīs reālie darbi. Nozare ir pilna ar izaicinājumiem, ar darbiem, kas ir jādara. Es aicinu: ja jau tik tiešām jūs esat tik ļoti pārliecināti, ka šis ir labākais iespējamais variants, un esat gatavi politisko atbildību par to uzņemties, tad dodam iespēju ministram tūlīt ķerties pie darba. Paldies.".
- 2016_06_16_371-seq24 language "lv".
- 2016_06_16_371-seq24 speaker Ivars_Zarins-1969.
- 2016_06_16_371-seq24 translatedText "Good afternoon for all! The way the health minister is being put to approval today is like a litmus paper that demonstrates what the governing political force is more important: the health of its people, the chance to find the most successful solution to health challenges in the health sector or its monopoly on powerthe existence and prosperity of a coalition, where the coalition national interest would still be more important than the prosperity of its monopoly, and really look after the best solution to health care, would rightly have been that it would also allow for the integrity of the political parties. The responsibility for this industry, to put forward your nominee and allow these two candidates to debate each other, so that Saeima can choose the best, a respectable chance of them to wonder from what it was to fear? I did this brave political leadership debate, in parallel with the determination of your respectable prime minister, if, when it comes to real power, you do not even dare discuss the post of health secretary? Instead you immediately turn on the reverse and yourthe party leader says: " well, we believe that this nominee will be able to lead the Department of Health Excuse me, maybe you have not noticed that this ministry is able to operate well without a minister - and for a sufficiently long time! - and perhaps even betterit would, however, be for the Minister of Ministers, however, that this health minister should be able not only to lead the Ministry of Health, that is, to continue economic business, but also at least to have the ability to define clear solutions to the acute health problems in the health sector. Unfortunately, we did not hear it from the prime minister's speech today, What are the tasks that you put forward to the Health Minister? What are the tasks to which the minister should be met? Put this up so we can then judge whether this minister's nominee meets these demands or does not comply with these requests? Than it has not been, yes, there is a lot of talk about the situation in the health care sector from being dramatically poor. This is rightly viewed from the patient side, from the medical staff, who are forced to carry all this problem on their shoulders at the same time in this dramatic situation in which the health sector disastrously falls short of funding, we seethat such a situation is easy enough and beneficial and brings a great deal of welfare that the essential medical staff of this sector cannot even dare dream about, but one that provides for it, say in senior positions, or by those whothey have set up their private business by using the state's paid-in infrastructure for the pharmaceutical business here I think - a dealer... you'll see this is one of the most lucrative business! Millionaires in these people And it is in the middle of health conditionsthe care sector lacks the funding, you know, it obviously shows that the order of affairs and the movement of money have been fractured in this sector and, moreover, it does not make any changes to the sector, because it is very beneficial to maintain this statusthe quo, and that is why we do not really have to call on you to really invite a health minister to the people who are not from this system but who have a healthy, clear sense of desire to reform and to put this sector into practice? That would be the most effective solution to what I am worried about, say, if you know the facts - the last thing that has emerged in the hospital of the P Stradim Clinical University of Clinical University Does you know that the estimates are actually different - not simply higher ,but many times higher? Many times as normal it is in the ISS! Of course, something can be associated with the nature of the project, but not with such increases when the construction project costs more than the alternative might beit is about the millions! The question is: what happens to this order? Why does the Ministry of Health want to retain this order and do not want to hold a new tender and see what the real numbers are? More efficient and cheaper? And if we can, it would probably be here for the safety of the authorities Then Health Department should be Where the Health Minister has really come here to work (not to carry out economic orders) then one outthe actions that the Health Minister should be doing should be addressed by the bureau and should ask the bureau to examine the situation, as it is if this is the best possible solution, it is most likely to show the real work of the industry full of challenges, withwhat I am asking us to do is to ask: if you are so very confident that this is the best possible option, and you are prepared to take the political responsibility for this, then the minister will now be able to get to the work of the labour force.".
- 2016_06_16_371-seq24 mentions Q822919.
- 2016_06_16_371-seq24 mentions Q957137.
- 2016_06_16_371-seq24 mentions Q1021632.
- 2016_06_16_371-seq24 mentions Q2070470.