Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2016_06_16_371-seq119> ?p ?o. }
Showing items 1 to 12 of
12
with 100 items per page.
- 2016_06_16_371-seq119 type Speech.
- 2016_06_16_371-seq119 number "119".
- 2016_06_16_371-seq119 date "2016-06-16".
- 2016_06_16_371-seq119 isPartOf 2016_06_16_371.
- 2016_06_16_371-seq119 spokenAs 100.
- 2016_06_16_371-seq119 spokenText "Ja salīdzina lielāko autoceļu lietošanas nodevas gada likmi, šis sods ir pat septiņas reizes mazāks nekā likme. Ārvalstu pieredze liecina, ka, piemēram, Lietuvā maksimālais sods par autoceļu lietošanas nodevas nemaksāšanu var būt pat sešas reizes lielāks nekā šobrīd Latvijā, bet maksimālais sods Vācijā ir līdz pat 166 reizēm lielāks nekā šobrīd Latvijā. Ja salīdzinām ar Latvijā esošajiem sodiem, tad saskaņā ar Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 159.pantu sods par izvairīšanos no nodokļu vai tiem pielīdzināmu maksājuma nomaksas ir no 140 līdz 2100 eiro. Bet pašreizējais sods par autoceļu lietošanas nodevas nemaksāšanu ir vairāk nekā 17 reizes mazāks. Par citiem pārkāpumiem, kas saistīti ar autopārvadājumiem, Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodekss paredz krietni lielākus sodus nekā pašlaik par autoceļu lietošanas nodevas nemaksāšanu. Piemēram, Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 149.38 pantā noteikts, ka, pirmkārt, par reģistrācijas kartes, tā saucamās tahogrammas, izmatošanu ilgāk par paredzēto laiku, ja tajā ierakstītie dati nav salasāmi, uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no 140 līdz 280 eiro, bet pārvadātājam - no 430 līdz 700 eiro. Otrkārt. Par autopārvadājumu veikšanu ar transportlīdzekli, kas nav aprīkots ar reģistrācijas kontrolierīci, ja tās nepieciešamību paredz normatīvie akti vai ātruma ierobežošanas ierīce, uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no 280 līdz 500 eiro, bet pārvadātājam - no 700 līdz 1400 eiro. Kā mēs redzam, mūsu piedāvātais soda apmērs Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā nav nekas jauns, turklāt konstatēti arī recidīvi, ka būtiska daļa negodprātīgo autovadītāju sodīti pat trīs, četras vai vairāk reizes. Ņemot vērā, ka sods ir nesamērīgi zems, ievērojama daļa negodprātīgo autopārvadātāju neslēpj, ka izvēlas riskēt un viņiem ir izdevīgāk samaksāt sodu kaut septiņas reizes, nekā samaksāt autoceļu lietošanas nodevu visam gadam. To parāda arī tas, ka 2015.gadā ieņēmumi no autoceļu lietošanas nodevas bija tikai 70 procenti no prognozētajiem. Informēju, ka arī Valsts policija, veicot kontroles, ir konstatējusi, ka aptuveni 17 procentos gadījumu autoceļu lietošanas nodeva nav samaksāta. Pamatojoties uz iepriekš minēto, izsakām priekšlikumu palielināt soda apmēru transportlīdzekļa vadītājiem, kā arī papildus piemērot sodu pārvadātājiem (līdzīgi, kā tas ir par pārkāpumiem, kas saistīti ar tahogrāfu lietošanu). Konkrētajā gadījumā piemērojamā soda apmēru Valsts policija izvērtēs, ņemot vērā to, vai pārkāpums ir pirmreizējs vai atkārtots, kā arī ņemot vērā nesamaksātās nodevas apmēru. Cienījamie deputāti! Ar šo priekšlikumu mēs sūtām skaidru signālu un aicinām ievērot likumu arī tos, kuri šobrīd izmanto šo nepilnību, lai izvairītos no nodevas maksāšanas, un ekspluatē mūsu valsts ceļus un to infrastruktūru un piesārņo mūsu dabu uz godprātīgo nodokļu maksātāju rēķina. Lūdzu atbalstīt šo priekšlikumu. Paldies.".
- 2016_06_16_371-seq119 language "lv".
- 2016_06_16_371-seq119 speaker Edgars_Tavars.
- 2016_06_16_371-seq119 translatedText "If we compare the maximum annual rate of tolls, this penalty is as much as seven times the rate indicated by the Foreign Office, for example, that in Lithuania the maximum penalty for the evasion of tolls may be as much as six times greater thanthe UK currently has a maximum penalty of up to 166 times in Latvia, compared to Latvia's current penalties, in line with Article 159 of the Latvian Administrative Code on tax evasion orcomparable payment is between 140 and 2100, But the current penalty for the non-payment of road tolls is more than 17 times smaller than for other offences related to the carriage of goods by road, the Latvian Administrative Code provides far higherpenalties than currently concerning the non-payment of road tolls, Article 149 of the Latvian Administrative Code, provide that, first, the use of the registration card, the use of so-called tahograms, the use of so-called tahograms, for longer than expected if the data contained in it is not legible ,the driver of the vehicle, from 140 to 280 euros, and the carrier, from 430 to 700 euro in second carriage of vehicles with a vehicle not fitted with the recording equipment, if required by legislation or by speedthe limitation device shall impose a fine on the driver from 280 to 500 euros, while the carrier, from 700 to 1400 euro As we see it, the extent of our proposed penalty in the Latvian Administrative Code is not new, andreciditively, that an essential part of rogue drivers is punishable by as much as three, four or more times, given that the penalty is abnormally low, a significant proportion of rogue operators are hiding that they opt to take a risk and to pay more effective penalties for seventimes than paying the road usage fee for the whole year also shows that the 2015 toll from road usage fees was just 70 per cent of the predictive forecasted, and that the state police, in carrying out the controls, has foundabout 17% of tolls have not been paid on the basis of the above, the proposal to increase the size of the penalties to drivers as well as on top of penalties for hauliers (similar to those related to tachograph offences )use) in the case of the applicable penalty, the national police will assess whether the offence is first or repeated, and also in the light of the outstanding duties of Members of the Parties, this proposal we are sending out a clear signal and callapply the law to those who are currently using this loophole to avoid paying fees and exploit our country's roads and their infrastructure and pollute our nature at the expense of the honest taxpayers, Please support the proposal".
- 2016_06_16_371-seq119 mentions Q211.
- 2016_06_16_371-seq119 mentions Q37.
- 2016_06_16_371-seq119 mentions Q183.