Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2016_06_02_368-seq10> ?p ?o. }
Showing items 1 to 20 of
20
with 100 items per page.
- 2016_06_02_368-seq10 type Speech.
- 2016_06_02_368-seq10 number "10".
- 2016_06_02_368-seq10 date "2016-06-02".
- 2016_06_02_368-seq10 isPartOf 2016_06_02_368.
- 2016_06_02_368-seq10 spokenAs 100.
- 2016_06_02_368-seq10 spokenText "Labdien, kolēģi! Gan kā deputāts, gan arī kā parlamentārais sekretārs... Ļoti patīkami, ka pārējos kolēģus arī uztrauc šīs e-veselības liktenis un tas, kā šis projekts īstenojas Latvijā veselības nozarē. Veselības informācijas sistēmas ieviešana skar ļoti plašu un sarežģītu darbības lauku, kas ietver dažādu informācijas sistēmu tehniskos un datu drošības risinājumus, tiesiskā regulējuma izveidi, kā arī plašas diskusijas ar sabiedrību, veselības nozares speciālistiem, sociālajiem partneriem un citiem. E-veselības informācijas sistēma tiek izstrādāta un ieviesta Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansētu projektu ietvaros, par ko atbildīgs ir Nacionālais veselības dienests. Nacionālais veselības dienests ļoti aktīvi strādā pie tā, lai e-veselības projekti tiktu pabeigti un e-veselības informācijas sistēma lietotājiem būtu pieejama pēc iespējas ātrāk. Saskaņā ar 2015.gada decembrī pieņemtajiem grozījumiem normatīvajos aktos e-veselības informācijas sistēmas pieejamība lietotājiem jānodrošina ne vēlāk kā 2016.gada 1.decembrī. Atsevišķu funkcionalitāšu izmantošana ārstniecības iestādēm būs obligāta no 2017.gada 1.jūlija. Nacionālais veselības dienests līdz 2016.gada martam ir izveidojis visu pirmās un otrās kārtas ERAF projektu ietvaros izstrādātās veselības informācijas sistēmas programmatūru produkcijas vidē. Ņemot vērā sistēmas paaugstinātās prasības attiecībā uz pacientu sensitīvo datu drošību, Nacionālais veselības dienests ir nodrošinājis e-veselības sistēmas drošības audita veikšanu. Pašlaik NVD izvērtē drošības pēcaudita ziņojumā iekļautos rezultātus un pēc izvērtējuma veikšanas pieņems lēmumu par to, vai sistēma ir pietiekami droša, lai to varētu atvērt publiski visiem galalietotājiem. Būtiski, ka Datu valsts inspekcija ar savu 2016.gada 14.aprīļa lēmumu atļauj Nacionālajam veselības dienestam uzsākt personu datu, tajā skaitā sensitīvu personas datu, apstrādi veselības informācijas sistēmā. Attiecībā uz e-veselības sistēmas lietotāju iesaisti un atbalstu kopš 2015.gada decembra astoņās Latvijas pilsētās - Rīgā, Liepājā, Jelgavā, Rēzeknē, Ventspilī, Cēsīs, Daugavpilī un Valmierā - notiek no valsts budžeta līdzekļiem nodrošinātas mācības par e-veselības sistēmas lietošanu, portāla lietošanu un datu drošību ārstniecības personām, ārstniecības atbalsta personām, farmaceitiem un farmaceitu asistentiem. Mācības tiek piedāvātas vairākos moduļos, un katrs veselības aprūpes profesionālis var izvēlēties un apgūt vairākus no tiem, tādējādi arī praktiski pats apgūstot darbu ar e-veselības portālu. Līdz 2016.gada 1.maijam mācībās ir piedalījušies 2293 veselības aprūpes profesionāļi, un mācības turpināsies arī vasaras un rudens mēnešos. Gribu atzīmēt arī to, ka kopš 2015.gada 1.novembra darbojas Vienotās e-veselības informācijas sistēmas lietotāju atbalsta dienests. Par projekta uzraudzību. Lai sekmīgi nodrošinātu e-veselības projekta ieviešanu, ar Veselības ministrijas 2015.gada 15.janvāra rīkojumu tika izveidota E-veselības ieviešanas uzraudzības komiteja, kuras sastāvā ir Veselības ministrijas, Nacionālā veselības dienesta un SIA Lattelecom pārstāvji. Komitejas mērķtiecīgas darbības rezultātā tika panākts projekta “E-veselības integrētās informācijas sistēmas attīstība” termiņa pagarinājums līdz 2015.gada 28.novembrim, un tas deva iespēju nodrošināt nepieciešamo veselības informācijas sistēmas funkcionalitāšu izstrādi. Paralēli tam Veselības ministrija ir veikusi divas dienesta pārbaudes par Eiropas fondu 2007.-2013.gada plānošanas periodu saistībā ar e-veselības projekta ieviešanu, kā arī dienesta pārbaudi saistībā ar e-veselības informācijas sistēmas ieviešanu un plānoto e-pakalpojumu pieejamības nodrošināšanu, kas notika 2016.gada 15.februārī. Vienlaikus jāņem vērā tas, ka e-veselības politikas ieviešanas pārvaldību un uzraudzību būtiski ietekmē ekonomiskā krīze, jo projekta un e-veselības politikas ieviešanas kapacitāte kopumā tika būtiski samazināta un tika veikta reorganizācija veselības nozares pārvaldē, tika mainītas par e-veselības ieviešanu atbildīgās pārvaldes iestādes. Pēc Veselības ministrijas reorganizācijas 2009.gadā e-veselības ieviešanas funkcija tika nodota Veselības ekonomikas centram, bet kopš 2011.gada 1.novembra par e-veselības ieviešanu atbildīgā iestāde ir Nacionālais veselības dienests. Kā jau minēju, saskaņā ar normatīvajos aktos noteiktajiem termiņiem e-veselības projektos izstrādāto funkcionalitāšu pilna pieeja veselības aprūpes profesionāļiem un iedzīvotājiem ir jānodrošina ne vēlāk kā 2016.gada 1.decembrī. Vēlreiz uzsveru, ka tiek darīts viss, lai e-veselības projekti tiktu pabeigti un e-veselības informācijas sistēma lietotājiem būtu pieejama pēc iespējas ātrāk. Vēršu uzmanību, ka līdz 2016.gada 1.novembrim, tas ir, mēnesi pirms obligātā termiņa iestāšanās, Veselības ministrijai jāiesniedz izskatīšanai Ministru kabinetā informatīvais ziņojums par e-darbnespējas lapu ieviešanas pilotprojekta īstenošanas rezultātiem, īpašu uzmanību pievēršot sensitīvo personas datu aizsardzības nodrošināšanai. Līdz ar to atbildi uz jautājumu - kādi pastāv riski, ka Latvijai būs jāatmaksā nevis 14,3, bet 11,3 miljoni eiro e-veselības neefektīvās ieviešanas dēļ, - būs iespējams sniegt pēc minētā termiņa iestāšanās. Lai gan visi plāni un darbi rit, un atbildīgās personas ir apņēmības pilnas 1.decembrī ieviest šo projektu. Paldies.".
- 2016_06_02_368-seq10 language "lv".
- 2016_06_02_368-seq10 speaker Janis_Trupovnieks.
- 2016_06_02_368-seq10 translatedText "Good afternoon, colleague, as a fellow Member and also as the Parliamentary Secretary for the Very, that the other colleagues are also worried about the fate of these e- health and how this project is implemented in the health sector in a very wide and complex way. The scope of the action, comprising technical and data-safety solutions for the different information systems, the establishment of a legal framework and extensive discussions with the public, health professionals, social partners and other systems of the E-Health information system is being developed and implemented by the European Regional Development Fundas part of the projects responsible for the National Health Service, the National Health Service is working very actively to ensure that e-health projects are completed and an e- health information system can be made available to users as soon as possible in accordance with the amendments adopted in December 2015the use of the e-health-information system for end-users should be made compulsory no later than 1 December 2016 by 1 July 2017, the National Health Service has set up all first and second rounds by March 2016. In accordance with the increased requirements for patient sensitive data security systems developed under the ERDF project, the National Health Service has provided an e-health audit to the NHS, in the light of the increased requirements for the safety of patient information. After an evaluation, a decision on whether the system is safe to be opened publicly to all end-users Essential that the Data National Inspectre of its 2016 14 April 2016 decision authorises the National Health Service to launch a person's data, includingsensitive data, processing of the health information system regarding the involvement and support of users of the e-health system since December 2015 in Riga, Liepaja, debates in Rezekne, Vilnius, Vilnius, Daugurcastle and Daugurcastle, Daugurcastle, Daugurcastle, Daugurcastle, Daugurcastle, Daugurcastle, Daugurcastle, Daugavcastle and Daugurcastle -on the use of the e-health system, the use of the portal and the data security of medicinal products, medical support persons, pharmacists and pharmacists' assistants are offered in a number of modules and each health professional can choose and acquire a number of them, thereby also targeting a number of themwork on the e-Health Portal With 1 May 2016 in training has featured 2293 health professionals, and training will continue for the summer and autumn months, and I would also like to point out that 1 November 2015 has been operated by the UT-health information system usersthe Support Service For Project Surveillance to deliver an e-health project with the Health Ministry's 2015 15 January 2015 order was set up by the E-Health Monitoring Committee, composed of members of the Health Ministry, the National Health Service and the company Lattelecom, as dedicated to the Committee's targeted actionsas a result, the extension of the " E-health system development information system " was achieved by 28 November 2015, which enabled the development of the necessary design of the health information system in Paralef to the Department of Health for two service tests for the 2007 European Fund- the 2013 programming period for the implementation of the e- health project, the introduction of an e-health information system and the provision of planned e-services, which took place on 15 February 2016, should take into account the fact that the governance of the e- health policy is concerned; andsurveillance has a major impact on the economic crisis, as the overall capacity of the project and the introduction of the e- health policy was substantially reduced and reorganisation in the administration of health was changed by the governing body of the Ministry of Health following the reorganisation of the health ministry in 2009. The Authority has been assigned to the Centre for Health, but since 1 November 2011, the authority responsible for the introduction of an e-health facility is the National Health Service As I mentioned, in accordance with the time-limits laid down in the legislation on functionality in health professionals and for citizens under the legislation on e-health projects. It should be ensured not later than December 1, 2016, that everything is being done so that the e-health projects are completed and the system of health information available to users as soon as possible to draw attention to the fact that, by 1 November 2016, that is ,the Department of Health is due to submit a report on the results of the implementation of the pilot programme on the implementation of the implementation of the pilot project, with a special focus on the protection of sensitive personal data, with a particular reference to the question: what risks to Latviait will be impossible to give back the EUR 11.3 million, but EUR 11.3 million for the non-health-effective implementation of this deadline, although all plans and actions are underway, and those responsible are determined to introduce the draft on 1 December".
- 2016_06_02_368-seq10 mentions Q211.
- 2016_06_02_368-seq10 mentions Q2660080.
- 2016_06_02_368-seq10 mentions Q4102950.
- 2016_06_02_368-seq10 mentions Q193089.
- 2016_06_02_368-seq10 mentions Q957137.
- 2016_06_02_368-seq10 mentions Q2167704.
- 2016_06_02_368-seq10 mentions Q80021.
- 2016_06_02_368-seq10 mentions Q179830.
- 2016_06_02_368-seq10 mentions Q1773319.
- 2016_06_02_368-seq10 mentions Q5244326.
- 2016_06_02_368-seq10 mentions Q404542.