Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2016_05_19_365-seq40> ?p ?o. }
Showing items 1 to 13 of
13
with 100 items per page.
- 2016_05_19_365-seq40 type Speech.
- 2016_05_19_365-seq40 number "40".
- 2016_05_19_365-seq40 date "2016-05-19".
- 2016_05_19_365-seq40 isPartOf 2016_05_19_365.
- 2016_05_19_365-seq40 spokenAs 62.
- 2016_05_19_365-seq40 spokenText "Labdien, kolēģi! Mana priekšlikuma būtība pirmām kārtām ir par likuma skaidrību. Latvijā pēdējā laikā ir vērojams, ka mēs ejam tādas policejiskas valsts virzienā, kad vienai pusei ir tiesības un otrai pusei - tikai atbildība. Un šajā sakarībā es uzskatu, ka arī šajā likumā ir vajadzīga skaidrība, lai privātpersona var rēķināties ar zināmām robežām, sekām saistībā ar valsts institūcijas to vai citu rīcību. Vienlaikus ir jābūt paredzētām kaut kādām zināmām robežām, cik tālu šī valsts institūcija var iejaukties privātpersonas darbībā. Tas nozīmē, ka likuma skaidrībai ir jābūt tādai, kas ļautu pasargāt privātpersonu no valsts institūciju patvaļas. Un, ja es citēju tiesību doktrīnu, tad viens no uzskatiem, ko es izvēlējos šodienas citātam, ir: “Likumam pietiekami skaidri jānosaka kompetentām institūcijām doto pilnvaru apjoms un to īstenošanas veids, lai sniegtu indivīdam adekvātu aizsardzību pret patvaļīgu iejaukšanos.” Par ko ir stāsts? Absolūti skaidrs, ka jebkuras privātpersonas rīcības, jebkura uzņēmēja rīcības, tāpat kā valsts institūciju rīcības videi ir jābūt ļoti godīgai, tiesiskai un caurskatāmai. Konkrēti, grozījumi Kredītiestāžu likumā paredz, ka papildus tām pārbaudēm, kuras regulāri veic Finanšu un kapitāla tirgus komisija, tai turpmāk būs tiesības arī vēl nozīmēt papildu pārbaudes kredītinstitūcijās. Tikai atšķirība ir tā, ka par šīm papildu pārbaudēm kredītinstitūcijai būs jāmaksā pašai. Šobrīd tas, kā ir formulēts likumprojekta teksts, neparedz kādus kritērijus šādas pārbaudes nozīmēšanai, kādas samērojamas robežas starp pārbaudē sasniedzamo mērķi un izdevumiem, kas tiek tērēti šīs pārbaudes veikšanai. Praksē, kas pēdējā laikā ir vērojama, kad šīs kredītiestādes apmaksā šādas aicinātas pārbaudes, tās izmaksas jau nav mazas - tās ir robežās kaut kur no 1 līdz 3 miljoniem eiro. Un šāda tiesiskā regulējuma neesamība, kurā būtu samēroti zināmi principi ar izdevumiem, faktiski nostāda kredītiestādi tādā situācijā, ka tai nav iespējas arī sūdzēties tiesā, jo faktiski jau neeksistē nekādi pieturas punkti, kritēriji, pret kuriem... vai par kuru pārkāpšanu varētu sūdzēties. Un otra mana priekšlikuma būtība ir par iespējām, kā ar informāciju var rīkoties amatpersonas Finanšu un kapitāla tirgus komisijā. Ja mēs vērtējam tiesu praksi, tad faktiski tās sankcijas, kas tiek piemērotas par finanšu un kapitāla tirgus normu pārkāpumiem, tiek pielīdzinātas krimināllietām Eiropas Cilvēka tiesību un pamatbrīvību aizsardzības konvencijas izpratnē. Tas nozīmē, ka tos pierādījumus, kas tiek iegūti, var lietot un par tiem atbild amatpersona, kurai ir zināma atbildība un savas rīcības ierobežojumi. Tas nozīmē - amatpersona, uz kuru attiecas interešu konflikta likuma normas. Nevar būt tā, ka vienkārši tiek algots eksperts no malas un viņa iegūtie pierādījumi ir tie, kas automātiski tālāk ir kā pierādījumi pret kredītiestādi. Tās ir tikai elementāras prasības - likumā noteikt vismaz kaut kādu minimālu aizsardzību pret paplašinātām iespējām izmantot šīs tiesības. Tāpēc lūdzu atbalstīt manu priekšlikumu, lai likumi mums būtu skaidri un uzņēmējdarbības vidi stimulējoši. Paldies.".
- 2016_05_19_365-seq40 language "lv".
- 2016_05_19_365-seq40 speaker Inguna_Sudraba.
- 2016_05_19_365-seq40 translatedText "Good afternoon, colleagues, the essence of my proposal is primarily about the clarity of the law in recent times that we are going towards a police state where one party has the rights and the other only responsibility and, in this respect, I believe thatthis law also requires certainty to enable a individual to count on certain borders, the consequences of the conduct of national institutions or other action at the earliest opportunity, as far as the national institution can intervene in the activities of the Keyit means that the clarity of the law must allow the protection of individuals from the arbitrariness of the public authorities and, if I quote the doctrine of law, one of the opinions I chose today is:' the law should sufficiently clarify the scope of the mandate given to the competent authorityand their implementation in order to provide adequate protection against arbitrary intervention of an individual " What is the story? " The amendments to the statutory audit require that, in addition to the checks regularly carried out by the Financial and Capital Market Commission, it will also have the right to further appoint additional inspection of credit institutions Only the difference is that these additional tests will have to be paid for by Little credit institutions itselfthe wording of the draft bill does not lay down any criteria for determining such verification, the ratio between the aim and expenditure for which the verification is spent on Prauana, which has recently been observed when these credit institutions are paid for by such credit checks ,its costs are already low: between 1 and 3 million euros and no such legal framework, in which known principles with expenditure, the credit institution actually puts the credit institution in the position that it does not have the means to complain. In fact, because, in fact, any stop-stop points, the criteria against which or for which a breach of which I could complain and the nature of the proposal under my proposal, are the possibility of information being taken by officials in the Financial and Capital Market Committee Where we areit is true that the sanctions imposed on breaches of financial and capital market standards are, in fact, treated as criminal cases within the meaning of the European Convention for the Protection of the Rights of Human Rights and Fundamental Freedomsthose responsible for the officer, which has a certain responsibility and limitations on their conduct, mean that the official subject to the provisions of the conflict of interest law, Don't be so expert on an outsider and his evidence is that they are automaticallybeyond what evidence against a credit institution is a basic requirement: the law sets at least some minimal protection against expanding opportunities to use this right so that I can support my proposal so that the laws we have in place should give us a clear and business-friendly thank you".
- 2016_05_19_365-seq40 mentions Q211.
- 2016_05_19_365-seq40 mentions Q193089.
- 2016_05_19_365-seq40 mentions Q20560736.
- 2016_05_19_365-seq40 mentions Q1191011.