Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2016_05_12_364-seq178> ?p ?o. }
Showing items 1 to 14 of
14
with 100 items per page.
- 2016_05_12_364-seq178 type Speech.
- 2016_05_12_364-seq178 number "178".
- 2016_05_12_364-seq178 date "2016-05-12".
- 2016_05_12_364-seq178 isPartOf 2016_05_12_364.
- 2016_05_12_364-seq178 spokenAs 150.
- 2016_05_12_364-seq178 spokenText "Cienītās kolēģes un godātie kolēģi! Saskaņā ar šobrīd spēkā esošo šeit skatāmā likuma 6.panta pirmo daļu speciālās ekonomiskās zonas vai licencētas kapitālsabiedrības par to īpašumā, tiesiskajā valdījumā esošo vai lietošanā piešķirto nekustamo īpašumu, kas atrodas zonas vai brīvostas teritorijā, ir tiesīgas piemērot nekustamā īpašuma nodokļa atlaidi 80 procentu apmērā no aprēķinātās nodokļa summas. Minētās nodokļa atlaides piemērošanai speciālajai ekonomiskajai zonai vai licencētai kapitālsabiedrībai nepieciešams saņemt zonas pārvaldes vai brīvostas pārvaldes atļauju, kas tai var tikt izsniegta tikai tad, ja izpildās šī likuma 5.panta otrajā daļā noteiktie specifiskie nosacījumi. Pašvaldībām, kuru teritorijās atrodas brīvostas vai speciālās ekonomiskās zonas, minētajos konkrētajos gadījumos nav tiesību piemērot no minētās atšķirīgu (minētā ir 80 procentu) nodokļa atlaidi un noteikt citus papildu nosacījumus atlaides piemērošanai, kā arī nodokļa atlaides samazināšanai. Savukārt saskaņā ar citu likumu - likumu “Par nekustamā īpašuma nodokli” - pašvaldības ir tiesīgas piemērot atsevišķām nekustamā īpašuma nodokļu maksātāju kategorijām nodokļa atvieglojumus 90, 70, 50 vai 25 procentu apmērā no nekustamā īpašuma nodokļa summas. Turklāt likuma “Par nekustamā īpašuma nodokli” 3.1 pantā ir noteikta nekustamā īpašuma nodokļa likme un nodokļa atvieglojumu noteikšanas principi, kas pašvaldībām jāievēro gadījumos, kad pašvaldības izmanto likumā tām deleģētās tiesības lemt par saistošo noteikumu izdošanu noteiktos gadījumos. Piemēram, viens no principiem ir teritorijas attīstības un teritorijas sakārtošanas princips, saskaņā ar kuru pašvaldība izmanto nodokļu likmi vai nodokļu atvieglojumus gan savas teritorijas attīstības veicināšanai, gan tās sakārtošanai. Lai novērstu aprakstīto situāciju, kurā pašvaldības nevar pilnvērtīgi pielietot tos nodokļu politikas instrumentus, kas ir paredzēti likumā “Par nekustamā īpašuma nodokli”, un lai veicinātu pašvaldību turpmāku patstāvību nekustamā īpašuma nodokļa atvieglojumu piemērošanā, ievērojot likumā “Par nekustamā īpašuma nodokli” noteiktos nodokļa atvieglojumu piešķiršanas principus, es iesniedzu šo priekšlikumu. Skatot šo priekšlikumu Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas sēdē, Finanšu ministrijas pārstāvji informēja, ka šī priekšlikuma atbalstīšanas gadījumā norma būtu atkārtoti jāsaskaņo ar Eiropas Komisiju, kas, protams, ir laikietilpīgs process. Komisijas sēdē, balsojot par šo manu priekšlikumu, bija vienāds “par” jeb atbalstījušo balsu skaits un “atturējušos” un “pret” balsojušo komisijas locekļu skaits. Līdz ar to, lai nekavētu šī likumprojekta tālāku virzību un lai to varētu paspēt pieņemt Saeimā galīgajā lasījumā līdz šīs sesijas beigām, es šobrīd savu 4. un arī nākamo, 5., priekšlikumu atsaucu. Vienlaikus es, kolēģi, jūs informēju, ka šobrīd notiek saskaņošanas darbs ar Finanšu ministrijas amatpersonām, lai uz šī likumprojekta skatīšanu trešajā lasījumā Saeimas sēdē varētu iesniegt manam priekšlikumam pēc būtības līdzīgu priekšlikumu, kura apstiprināšanas gadījumā Saeimā atbilstošā norma par nodokļu atlaidēm speciālajās ekonomiskajās zonās un brīvostās nebūtu atkārtoti jāsaskaņo ar Eiropas Komisiju. Tātad, kā jau teicu, atsaucu šo savu 4. un arī 5.priekšlikumu. Paldies.".
- 2016_05_12_364-seq178 language "lv".
- 2016_05_12_364-seq178 speaker Janis_Vucans-1956.
- 2016_05_12_364-seq178 translatedText "Dear colleague and colleague of the present law, under the current law, the first paragraph of Article 6 of the law, the first subparagraph of the specific economic zone or licensed capital of a particular property in the possession of existing or controlled immovable property located in the area or the free portterritory shall be eligible to apply the estate tax discount of 80 per cent of the estimated tax deduction required for the application of the Mined Tax rebate to the special economic area or to licensed shares of a authorised company which can only be authorised by the regulatory or free-border regulatory authority to which it is authorised onlyif the specific conditions laid down in the second paragraph of Article 5 of the law in the second sub-paragraph of the law do not have the right to apply from that different (80%) of the tax discount and to identify otheradditional conditions for applying discounts, as well as a tax deduction for Savuthly under another law -- councils are eligible to apply to individual housing tax-payer categories of tax relief 90, 70, 50 or 25 per centin addition to the amount of the property tax, Article 3 (1) of the Law on immovable property lays down the principles of the property tax and the principles for the imposition of tax incentives, to be followed by local authorities in the case of local authorities exercising statutory delegated power to decide on thethe issuance of binding rules, in certain cases, is the principle of tidying territory and tidying territory, under which the municipality uses a tax rate or tax relief both for the development of its own territory and for the purpose of implementing it, in order to remedy the situation described above ,local authorities cannot make full use of the tax policy instruments provided for by the Law on property tax and to encourage local self-sufficiency in the application of property tax relief, subject to the principles of preferential tax exemptions, Ihaving submitted this proposal to the Committee on the Budget and Financial (Taxation) session, the Ministry of Finance informed that, in the event of supporting this proposal, the provision should be realigned with the European Commission, which is, of course, a time-consuming process in the Commission's sitting on this issue. My proposal was equal to the number of votes in favour of, or support for, the number of votes cast and the number of members of the commission voted against, so as not to delay the passage of this bill and allow it to be accepted in the final reading of the Saeima plenary session. By the end, I am now on my own 4, and also dates, 5, the proposal to be withdrawn, colleagues, you inform you that, at the moment, coordination work with the officials of the Ministry of Finance to present this bill at third reading could present my mindthe proposal, in substance, for a similar proposal, which, if approved, would not have to be realigned with the European Commission, as I have already said, by the European Commission, as I have already said, to withdraw its 4 and 5 proposal".
- 2016_05_12_364-seq178 mentions Q822919.
- 2016_05_12_364-seq178 mentions Q4294791.
- 2016_05_12_364-seq178 mentions Q193089.
- 2016_05_12_364-seq178 mentions Q2167704.
- 2016_05_12_364-seq178 mentions Q8880.