Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2016_04_21_363-seq4> ?p ?o. }
Showing items 1 to 9 of
9
with 100 items per page.
- 2016_04_21_363-seq4 type Speech.
- 2016_04_21_363-seq4 number "4".
- 2016_04_21_363-seq4 date "2016-04-21".
- 2016_04_21_363-seq4 isPartOf 2016_04_21_363.
- 2016_04_21_363-seq4 spokenAs 21.
- 2016_04_21_363-seq4 spokenText "Godātais sēdes vadītāj! Godātie deputāti! Vispirms jau paldies par doto iespēju runāt šajā sakarā. Jautājuma uzdevēju viedokļa atšķirība un atbildētāja viedokļa atšķirība galvenokārt ir tikai par vienu lietu, vienu jautājumu. Jautājuma uzdevēji uzskata, ka latgaliešu literārā valoda ir tas pats, kas latviešu literārā valoda, bet atbildētāji uzskata, ka latviešu literārā valoda nav tas pats, kas latgaliešu literārā valoda. Visos pārējos jautājumos principā mums ir vienprātība. Var vien piebilst, kur mums varbūt nav vienprātības Kārsavas precedenta sakarā, ko šeit noteikti vēlos piebilst, jo likumdevējs un normu radītājs ir noteicis proporcionalitāti, pareizāk sakot, paralēlu lietošanu. Līdz ar to jēdzienam “paralēls” sinonīms šajā izpratnē ir “vienāds”. Kā mēs zinām, matemātikā (kā bērniem māca jau no bērna kājas saskaitīšanas, atņemšanas, reizināšanas, dalīšanas darbības) vienādības zīme sastāv no divām paralēlēm. Un, manuprāt, Kārsavas pašvaldības vadībai vajadzētu būt atsaucīgai un saprast, ka “paralēls” šajā nozīmē ir “vienāds”. Mēs atbalstām to, kas tiek darīts saskaņā ar 2012.gada Ministru kabineta noteikumiem, respektīvi, ka aktīvi tiek izmantoti vietvārdi. Un arī šeit, protams, vajadzētu ievērot šo paralelitātes jeb vienādības principu uzrakstu lielumos.".
- 2016_04_21_363-seq4 language "lv".
- 2016_04_21_363-seq4 speaker Dzintars_Rasnacs-1963.
- 2016_04_21_363-seq4 translatedText "Honourable Members, honourable Members, thank you, first of all for giving me the opportunity to speak in this respect, the difference between the question of the question of question, and the defendant's point of view, above all by just one thing, one of the question of the question of the question of the question of the question of the question of the question of the question of the question of the question of the question of the question of the question of the question of the question of the question of the question of the question of the question of the question of the question of the question of the question of the question of the question of the question of the question of the question of the question of the question ofthe literary language is the same as English literary language, but the defendants believe that the English literary language is not the same as that of the Latgalese literary language in all other matters, in principle we have a consensus on where we arethere may be no consensus on the precedent set out here, which I would certainly like to add, because the legislator and the protagonist has defined proportionality, rather, parallel use with the concept of' parallel' in this sense is the' tie' as we arewe know in mathematics (as children have been taught from the child's feet of counting, detention, multiplication, sharing) the equation label is made up of two parallels and, in my opinion, the management of the Carnu government should be responsive and understand that' parallel' in this sense should be understoodthere is a' tie': we are in favour of what is being done under the 2012 Cabinet rules, namely that the active use of local words and of the principles of this parallel principle should, of course, be respected.".