Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2016_04_21_359-seq88> ?p ?o. }
Showing items 1 to 11 of
11
with 100 items per page.
- 2016_04_21_359-seq88 type Speech.
- 2016_04_21_359-seq88 number "88".
- 2016_04_21_359-seq88 date "2016-04-21".
- 2016_04_21_359-seq88 isPartOf 2016_04_21_359.
- 2016_04_21_359-seq88 spokenAs 101.
- 2016_04_21_359-seq88 spokenText "Nākamie priekšlikumi - no 19. līdz 23. - attiecas uz pantu, par kuru bija ļoti plašas debates, - uz pantu par spiegošanu. Un, tā kā es paredzu šeit debates, vēlos jūs informēt par to, kāpēc bija nepieciešams veikt izmaiņas spiegošanas regulējumā, un par dažiem aspektiem, kas ir piedāvāti jaunajā redakcijā. Tātad spiegošana tiek veikta, gan izmantojot izlūkdienestus, gan tieši iesaistot citas valsts institūcijas vai organizācijas. Tādējādi izlūkdienests ir tikai viens no instrumentiem, ko ārvalsts var izmantot sev noderīgas informācijas iegūšanā. Ja izspiegots tiek valsts noslēpums vai neizpaužamas ziņas, nav būtiskas nozīmes, kādā ārvalsts institūcijā vai organizācijā šāda informācija nonāk. Būtiska nozīme ir tieši tam, ka informācija ārvalsts rīcībā nonāk nelikumīgā veidā, proti, neievērojot noteikto kārtību. Klasificējot kādu informāciju kā valsts noslēpumu vai neizpaužamas ziņas, viens no mērķiem ir novērst šādas informācijas nelikumīgu nonākšanu ārvalsts rīcībā. Vienlaikus nevajag aizmirst, ka spiegošanu veic arī izlūkdienesti. Valsts drošības iestādes ir konstatējušas sistemātisku, pastāvīgu ārvalstu izlūkdienestu interesi par dažādas informācijas iegūšanu Latvijā, tajā skaitā iesaistot Latvijas iedzīvotājus šādas informācijas iegūšanā, un tas rada apdraudējumu valsts drošībai. Ārvalstu izlūkdienestu dotie uzdevumi aptver ārvalstij izlūkošanā noderīgas informācijas vākšanu, kas var palīdzēt ārvalsts interešu realizēšanā, izmantojot personu specifiskas zināšanas. Ziņas, ko uzdod vākt vai nodot ārvalsts izlūkdienests, var būt par notikumiem, procesiem, iespējām ietekmēt lēmumu pieņemšanu ārvalstij labvēlīgā virzienā. Šādu informāciju ārvalstu izlūkdienesti turpmāk izmanto Latvijai naidīgu aktivitāšu plānošanai, piemēram, lai panāktu sev labvēlīgu lēmumu pieņemšanu. Piemēram, ārvalstu izlūkdienesti uzdod vākt kompromitējošu informāciju, kas nav attiecīgi klasificēta kā neizpaužamas ziņas vai valsts noslēpums, par personām, kuras var ietekmēt valstij būtisku lēmumu pieņemšanu vai kurām ir piekļuve ar likumu aizsargātai informācijai. Šādas informācijas vākšanas mērķis ir radīt labvēlīgus apstākļus turpmākām spiegošanas aktivitātēm vai citām kaitīgām darbībām, kas var negatīvi ietekmēt Latvijas valsts drošību. Tātad šāds bija pamatojums tam, kāpēc šāds pants ir nepieciešams. Un tagad es jūs informēšu arī par dažiem šajā pantā minētajiem terminiem un par to, kādā veidā tie ir tulkojami jeb saprotami šī likumprojekta izpratnē. Neizpaužamas ziņas. Par neizpaužamu ziņu nodošanu kriminālatbildība paredzēta jau šobrīd - spēkā esošajā Krimināllikuma 85.pantā noteikta kriminālatbildība par spiegošanu. Neizpaužamas ziņas nav vispārpieejama informācija; normatīvajos aktos ir paredzēta īpaša izmantošanas kārtība šādām ziņām un skaidri noteikts šādu ziņu izplatīšanas aizliegums. Kā tas ir bijis saprotams arī līdz šim, ņemot vērā panta atrašanos sadaļā “Noziegumi pret valsti”, spiegošanas nozieguma priekšmets ir neizpaužamas ziņas saistībā ar valsts drošību. Tās ir tādas ziņas, kuru izpaušanu ārvalstīm Latvija vērtē kā kaitīgu valsts drošības interesēm. Savukārt vispārīgi par neizpaužamu ziņu izpaušanu atbildība ir paredzēta Krimināllikuma 200.pantā (ja neizpaužamu ziņu izpaušana ir notikusi privātajā sektorā) un Krimināllikuma 329.pantā (ja noziedzīgs nodarījums izdarīts valsts institūciju dienestā). Noziedzīgus nodarījumus nošķir tas, ka spiegošanas gadījumā obligāti konstatējams personas nolūks nodot neizpaužamas ziņas tieši ārvalstij vai ārvalsts organizācijai un fakts, ka neizpaužamas ziņas ir nodotas ārvalstij vai tās organizācijai. Turklāt spiegošanas gadījumā jābūt apdraudētām valsts drošības interesēm. Ko paredz darba grupas uzlabotā Krimināllikuma versija? Darba grupa ir papildinājusi normas dispozīciju ar tiesībsarga piedāvātajiem vārdiem “nolūkā nodot”, tādējādi skaidri un viennozīmīgi norādot, ka saskaņā ar Krimināllikuma 85.pantu kriminālatbildība par neizpaužamu ziņu nelikumīgu vākšanu iestātos tikai tajos gadījumos, kad tiek pierādīts personas nolūks šīs ziņas nodot ārvalstij vai ārvalsts organizācijai. Turklāt minētais precizējums skaidri norāda uz to, ka nav domāti nodarījumi, kas var tikt izdarīti aiz neuzmanības. Kriminālatbildība ir paredzēta tikai par nelikumīgu darbību - vākšanu vai nodošanu. Tādas informācijas apmaiņu ar ārvalstīm vai ārvalstu organizācijām, kurai noteikti izmantošanas ierobežojumi, reglamentē normatīvie akti un Latvijai saistošie starptautiskie līgumi. Nepastāvot noteiktam aizliegumam apmainīties ar attiecīgu informāciju vai šādam aizliegumam pastāvot, taču ievērojot noteikto kārtību, personas darbība būs likumīga. Savukārt attiecībā uz citām ziņām, kas nav izpaužamas ziņas, personai atbildība iestāsies tikai tajos gadījumos, kad tā šīs ziņas vāks vai nodos pēc tam, kad iepriekš būs saņēmusi konkrētu uzdevumu no ārvalsts izlūkdienesta. Tātad uzlabotā versija skaidri paredz, ka personai ir pilnībā jāapzinās, ka uzdevums nāk no ārvalsts izlūkdienesta un ka persona šīs ziņas vāc un nodod nevis pēc savas iniciatīvas, bet izpildot ārvalsts izlūkdienesta uzdevumus. Tādējādi informācijas vākšana un nodošana ārvalsts izlūkdienestam, rīkojoties tā uzdevumā, pati par sevi ir kaitīga un nepieļaujama darbība, jo persona atbalsta ārvalsts izlūkošanas aktivitātes. Tiesības veikt izlūkošanas un pretizlūkošanas darbību Latvijā ir tikai Latvijas valsts drošības iestādēm, kam normatīvajos aktos un Latvijai saistošajos starptautiskajos līgumos ir noteiktas tiesības apmainīties ar informāciju. Tātad tas ir pamatojums tam, kāpēc šāds pants tika radīts, un pamatojums arī tam, kas tika atbalstīts pēc tam Juridiskās komisijas kopīgi atbalstītajā versijā. Pirmais priekšlikums pie šī “spiegošanas panta” ir 19. - deputātes Jūlijas Stepaņenko priekšlikums, kurš komisijā nav atbalstīts.".
- 2016_04_21_359-seq88 language "lv".
- 2016_04_21_359-seq88 speaker Solvita_Aboltina_(Mellupe)-1963.
- 2016_04_21_359-seq88 translatedText "The next proposals - from 19 to 23 - relate to the article on which there was a very wide debate - on the article on espionage And, as I foresee the debate here, I would like to inform you of why there was a need for change of espionage. The regulation, and on some aspects of what is proposed in the new version of So spying, is carried out by both the use of intelligence services and the direct involvement of other state institutions or organisations at the Thus Intelligence Service is only one of the instruments that foreign sources can use for self-harm information. If the secret or sensitive information is being spied on by the state, it does not matter in a foreign institution or organisation that such information is of crucial importance to the fact that information in the possession of a foreign power is conducted in an illegal manner, in particular by disregarding the classification of the statutory declaration of any information as a countrysecret or undisclosed details, one of the purposes of preventing such information from being illegally entering foreign action should not forget that spying carried out by the National Security Authority has identified systematic, constant foreign intelligence interest in obtaining multiple information in the UK, includingwith the involvement of residents of Latvia in obtaining such information, it constitutes a threat to national security in the collection of information useful to foreign national intelligence services, which may contribute to the realisation of foreign interests through the use of a person's specific expertise in the reports of the collection or transfer of a foreign intelligence service ,there may be events, processes, opportunities to influence decision-making in foreign intelligence services in the future, the use of hate activity in Latvia, for example in order to obtain favourable decision-makingas a non-sensitive information or a state secret, of persons who may be affected by significant national decisions or have access to the protected information of the State to create favourable conditions for further spying activities or other harmful activitiesthe security of Latvia's national security, So sung, was the justification for this article which is necessary and I will now inform you of some of the terms referred to in this Article and of the way in which they are translated or understood by thisthe bill does not contain information about the transmission of sensitive information to criminal liability already provided for by Article 85 of the Regulation on the disclosure of spying information is not universally available; the law provides for specific operating procedures for such information and clearly specifiedthe prohibition on the dissemination of such particulars has, understandably, also been understandable in the light of the article in the section on' crimes against the state', the subject of spying crime is an undisclosed description of the state of security that Latvia holds for Latviaas a harmful national security interest, Savuthly's general disclosure of the disclosure of sensitive information is provided for in Article 200 of the Criminal Law (where disclosure of sensitive particulars has taken place in the private sector) and Article 329 of the Criminal Law (where the criminal offence was committed in the public office) ,the fact that, in the event of a espionage case, it is compulsory for a person to pass on undisclosed information directly to the foreign country or foreign organisation and the fact that sensitive information has been transferred to a foreign country or an organisation in addition to the espionage of the State, What is the task of the working groupa enhanced version of the Criminal Law? Working Group has added a set of standards to disposition the words offered to the ombudsman " with a view to transferring " in a clear and unambiguous way, under Article 85 of the Criminal Law Criminal Law on unlawful collection of non-sensitive messages only when evidence is shownthe person's intention to transfer this information to a foreign country or a foreign organisation in addition clearly indicates that there are no offences that may result in negligence in the conduct of criminal liability for the collection or surrender of unlawful actsthe exchange of foreign organisations or foreign organisations with certain use-limits is governed by laws and international treaties applicable to Latvia in the form of a prohibition on the exchange of relevant information or of such a ban, but subject to the conditions laid down, personal arrangements will be legal in Savuthlyfor other particulars other than the information disclosed, the liability of the person will be obtained only if it has been collected or forwarded to it once it has received a specific task from the enhanced version of the foreign intelligence department So Sirte clearly stating that the person isbe fully aware of the fact that the task comes from a foreign intelligence service and that the person is collecting and transmitting these messages rather than on its own initiative, while complying with the tasks of the foreign intelligence service on its behalf, the collection and transfer of foreign intelligence services, acting on its behalf, in its own right ,harmful and unacceptable activity, as the person in favour of the power of foreign intelligence activities to carry out intelligence and counter-intelligence activities in Latvia is restricted to the Latvian national safety authorities, which, under law and in Latvia's binding international agreements, have the right to exchange information with So Pao's information. There is a justification for the creation of this article, and also the justification for what was subsequently advocated by the Legal Affairs Committee in a joint proposal at the First Proposal on this' espionage article', which is 19-member of Yulia Steunenko's proposal, which has not been sponsored by the Commission".
- 2016_04_21_359-seq88 mentions Q211.
- 2016_04_21_359-seq88 mentions Q18669970.