Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2016_04_21_359-seq58> ?p ?o. }
Showing items 1 to 12 of
12
with 100 items per page.
- 2016_04_21_359-seq58 type Speech.
- 2016_04_21_359-seq58 number "58".
- 2016_04_21_359-seq58 date "2016-04-21".
- 2016_04_21_359-seq58 isPartOf 2016_04_21_359.
- 2016_04_21_359-seq58 spokenAs 101.
- 2016_04_21_359-seq58 spokenText "Jā. Komisijas vārdā, protams, paldies. Ļoti tēlaini. Ne tikai par šo pantu, atbildēšu varbūt arī Kaimiņa kungam, kurš nesagaidīja atbildi uz to jautājumu, kāpēc šis likumprojekts ir steidzams. Vai tas ir pieņemts sasteigti un nelaikā? Šis likumprojekts bija vajadzīgs jau aizvakar! Un arī man vairāki žurnālisti ir jautājuši: kāpēc tad tik ilgi strādāja? Tāpēc arī strādāja tik ilgi drošības iestādes kopā ar ekspertiem, lai novērstu to, ka tas varētu tikt piemērots ļaunprātīgi. Un par steidzamību mēģināja runāt katrā no šīm sēdēm. Komisijā divreiz tika pieprasīti balsojumi, mēģinot atcelt steidzamību šim likumprojektam, un katrreiz šāds balsojums tika noraidīts. Tā ka, manuprāt, šis likumprojekts... Kā es jau minēju, bija piecas sēdes, kurās mēs katru no šiem priekšlikumiem analizējām. Bet nu pēc tās ļoti tēlainās pasakas, kuru mums stāstīja Jūlija Stepaņenko, es tomēr nolasīšu jums pilnīgi precīzi, kas ir drošība, no attiecīgajiem likumiem, no ekspertu vēstulēm, lai nu te nebūtu tikai... Jā, es arī biju šajā pētījumā, kur cilvēki baidās no zemestrīces... Viņi baidās arī no kaimiņvalsts. Stepaņenko kundze, visvairāk viņi baidās no tā, ka viņi nespēs samaksāt par savu ārstēšanos. Bet tas nav šī likuma subjekts, par ko mēs šobrīd runājam. Šajā likumprojektā un šajā sadaļā mēs šobrīd skatām, kādā veidā tiesībsargājošajām iestādēm dot reālu instrumentu, ja tiek veikts noziegums pret valsti. Tātad jautājums par drošību. Drošība ir noteiktu stāvokli raksturojoša pazīme. Nacionālās drošības likuma 1.panta pirmajā daļā teikts: “Nacionālā drošība ir valsts un sabiedrības īstenotu vienotu, mērķtiecīgu pasākumu rezultātā sasniegts stāvoklis, kurā ir garantēta valsts neatkarība, tās konstitucionālā iekārta un teritoriālā integritāte, sabiedrības brīvas attīstības perspektīva, labklājība un stabilitāte.” Ja sabiedriskā drošība ir stāvoklis, kurā garantēta normāla sabiedrības funkcionēšana, tad valsts drošība ir raksturojama kā stāvoklis, kurā garantēta valsts pastāvēšana un normāla funkcionēšana. Tādējādi vēršanās pret valsts drošību ietver ne tikai vēršanos pret noteiktām pamatvērtībām, tas ir, suverenitāti, neatkarību, teritoriālo vienotību, likumīgo varu, valsts iekārtu, bet arī vēršanos pret tiem, kuru pienākumos ietilpst šo stāvokli saglabāt, kā arī vēršanos uz to, lai samazinātu tautas un valsts spējas aizsargāt noteiktās pamatvērtības. Kā piemēru varu minēt situāciju, kad tiek veiktas darbības, lai ietekmētu bruņoto spēku spējas aizsargāt valsti, īstenojot provokācijas vai ideoloģiskas ietekmēšanas kampaņas. Tas var izpausties arī kā personu vervēšana, lai noteiktā brīdī tās pildītu nevis savu pilsonisko pienākumu - sargāt valsts drošību, bet pretēji - veiktu citas darbības ienaidnieka labā. Valsts drošības jēdziens ir minēts vairākos normatīvajos aktos, piemēram, Nacionālās drošības likumā. Jāuzsver, ka valsts drošības jēdziens ir ietverts arī Valsts drošības iestāžu likumā, skaidri aptverot divas jomas - valsts iekšējo un ārējo drošību. Valsts drošības iestādes ir vienīgās iestādes Latvijā, kas ir tiesīgas īstenot izlūkošanas un pretizlūkošanas darbības. Valsts drošības iestāžu likuma 3.panta otrajā daļā izlūkošana raksturota kā īpaši pilnvarotu valsts iestāžu darbība, kuras nolūks ir iegūt informāciju par ārvalstu valdību, to institūciju, organizāciju vai atsevišķu personu nodomiem un darbību, kas vērsta vai var tikt vērsta pret Latvijas Republiku un tās vitāli svarīgajām institūcijām. Savukārt saskaņā ar minētā likuma 3.panta trešo daļu pretizlūkošana raksturota kā īpaši pilnvarotu valsts iestāžu darbība, kuras nolūks ir nodrošināt valsts konstitucionālās iekārtas, valstiskās neatkarības, valsts ekonomiskā, zinātniskā, tehniskā un militārā potenciāla, valsts noslēpumu un vitāli svarīgu valsts interešu un drošības aizsardzību pret spiegošanu, diversijām, kaitniecību, terora aktiem un cita veida apdraudējumiem, kā arī veikt īpašus pasākumus šo apdraudējumu novēršanai, izbeigšanai vai to izraisīto seku likvidēšanai. Minētā ekskluzīvi valsts drošības iestādēm raksturīgo funkciju definīcija papildina valsts drošības jēdziena tvērumu. Par drošību minēts arī vairākos politikas plānošanas dokumentos, bet es domāju, ka ar manis citēto ir pilnīgi pietiekami, lai saprastu, kas ir valsts drošība, kāpēc ir nepieciešami šie likuma panti un šāds to tvērums konkrētajā likumprojektā. Tā ka komisijas vārdā... mēs izanalizējām arī Jūlijas Stepaņenko priekšlikumu, bet uzskatījām, ka tas neatbilst mūsdienu prasībām, un atbalstījām Tieslietu ministrijas darba grupas izstrādāto priekšlikumu. Tātad komisija šo priekšlikumu neatbalstīja.".
- 2016_04_21_359-seq58 language "lv".
- 2016_04_21_359-seq58 speaker Solvita_Aboltina_(Mellupe)-1963.
- 2016_04_21_359-seq58 translatedText "Yes, on behalf of the Commission, I would, of course, thank the Very Ne only on this article, I will perhaps also answer Mr Kaiminau, who did not expect to answer the question of why this bill is urgent and ill-timed? This was necessary already. The day before yesterday, and I have asked a number of journalists too: why then so long worked? So long as the safety authorities worked so long, together with the experts, to prevent it from being misused and that it was trying to talk about urgency in each of thesethe votes in the Commission were called for twice by the Commission in an attempt to lift the urgency of this legislative project, and each time such a vote was rejected, that I think this bill, as I have already mentioned, was the five sittings in which we analysed each of these proposals But Wellafter its highly imaginative fairy tales, which we were told by Yulia Steunenko, I will still read out perfectly what security, from the law, from the letters of experts, even though there would be no Yes, I was in the study where people areafraid of the earthquake, Vusi is also afraid of the neighbour, Mrs Steunenko, who, most often, is afraid they will not be able to pay for their medical treatment But it is not the body of the law that we are currently talking about in this bill and in this sectionwe are now looking at how law enforcement can make a real tool in the event of a crime against a country in So'o the issue of Security Security has determined the condition of a characterization feature of the National Security Act in the first part of the first subparagraph: " national security is state and publicdelivering on a single, targeted measure has achieved a state of independence, constitutional installation and territorial integrity, society's perspective of free development, welfare and stability, " If public safety is the guarantee of the functioning of the normal society, national security isto describe the state of existence and the normal functioning of the country, Tizza's targeting of national security includes not only a crackdown on certain fundamental values, that is to say sovereignty, independence, territorial cohesion, the legitimate authority, the national apparatus, but also the targeting of those with responsibilitiesthis includes maintaining the situation, as well as a call to reduce the ability of nations and the country to protect the fundamental values defined by example: the situation where actions are taken to influence the armed forces' ability to protect the country in the pursuit of provocation or ideological coercionit can also take the form of recruitment, so that, at a certain point in time, they fulfil their civic duty - but, on the contrary, other actions, such as the National Security concept, have been mentioned in various legislative acts, such as the Nationalthe Safety Law should underline that the concept of national security is also enshrined in the Law of the State Security Authorities, clearly covering two areas - the country's internal and external security authorities are the only institutions in Latvia who are eligible to carry out intelligence and counter-intelligence actionsthe second paragraph of Article 3 of the law of the national security authorities describes, in particular, the activities of public institutions which intend to obtain information on the intentions and activities of foreign governments, their institutions, organisations or individual persons, which are or may be targetedagainst the Latvian Republic and its vital institutions, Savuthly, under the third paragraph of Article 3 of that Act, the counter-treatment is described as specifically authorised by the public authorities, whose purpose is to guarantee the national constitutional facilities, national independence, the country's economic, scientific, technical andthe protection of the military potential, state secrets and vital public interests and security against espionage, diversions, harmful behaviour, acts of terrorism and other threats, and special measures to prevent, eliminate or eradicate these threats, on the exclusive country of Minor Statethe definition of the functions characteristic of the safety authorities supplements the scope of the national security concept, also mentioned in various policy planning documents, but I think that it is quite sufficient to understand what is a national safety reason why this law is necessary. The articles in question and the scope of such a bill, bearing in mind the proposal made by the commission on behalf of the commission, but believed that this was not in line with today's demands, and supported the proposal by the Ministry of Justice's Task Force on this proposal that was not supported by the Commission.".
- 2016_04_21_359-seq58 mentions Q211.
- 2016_04_21_359-seq58 mentions Q1771611.
- 2016_04_21_359-seq58 mentions Q18669970.