Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2016_04_21_359-seq229> ?p ?o. }
Showing items 1 to 13 of
13
with 100 items per page.
- 2016_04_21_359-seq229 type Speech.
- 2016_04_21_359-seq229 number "229".
- 2016_04_21_359-seq229 date "2016-04-21".
- 2016_04_21_359-seq229 isPartOf 2016_04_21_359.
- 2016_04_21_359-seq229 spokenAs 17.
- 2016_04_21_359-seq229 spokenText "Cienījamā Saeimas priekšsēdētājas kundze! Cienījamie un godātie deputāti! Par priekšlikuma būtību. Viedoklis par uzturēšanās atļauju tirgošanas praksi pasaules prominentāko pētnieku un organizāciju aprindās ir neierasti vienprātīgs. Nopērkamās uzturēšanās atļaujas ietver ļoti nopietnus ekonomikas un sabiedrības drošības riskus valstij, kura tās pārdod. Latvijā termiņuzturēšanās atļauju regulējums, it īpaši salīdzinot ar citu Eiropas valstu praksi, no ārvalstnieka pieprasa ļoti maz. Faktiski viņam tikai jāspēj iegūt īpašumu virs noteiktā vērtības sliekšņa. Precizēšu: ārvalstnieks Latvijā var iegūt īpašumu un attiecīgi arī termiņuzturēšanās atļauju uz kredīta. Informācija par finanšu izcelsmes pusi nevienam nav jāuzrāda - ne kredītdevēja finanšu līdzekļu izcelsme, ne kredītsaistību nosacījumi, nekas. Esošais bezdurvju termiņuzturēšanās atļauju regulējums vairo Latvijas ievainojamību, apdraud ekonomisko stabilitāti un iekšējo drošību. Teju visas Latvijas augstākās drošības instances ir vērsušas uzmanību uz nelikumībām, kuras ir iespējams realizēt caur termiņuzturēšanās atļauju sistēmu. Termiņuzturēšanās atļauju regulējums ļauj šo sistēmu izmantot noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizēšanai. Latvijā caur termiņuzturēšanās atļaujām ļoti viegli var ieplūst nezināmas izcelsmes ārvalstu kapitāls, par kura īpašniekiem un interesēm mums informācija nav pieejama. Esošais termiņuzturēšanās atļauju regulējums radīs ārvalstniekiem ļoti izdevīgus un ērtus apstākļus šo atļauju iegūšanai. Valsts ieguvumi no šīs sistēmas ir disproporcionāli zemāki (pat neņemot vērā šīs sistēmas radītos riskus valsts drošības, ekonomiskās stabilitātes un arī reputācijas jomā). Šobrīd esam izvēles priekšā. Mēs varam vai nu stiprināt kontroli pār termiņuzturēšanās atļauju iegūšanā iesaistītajiem līdzekļiem, vai arī neko nedarīt. Taču esošais termiņuzturēšanās atļauju regulējums ilgtermiņā kalpos kā pašu radīts un uzturēts destabilizācijas instruments. Ierosinu mums tiekties drošības un stabilitātes virzienā un veidot tādu termiņuzturēšanās atļauju regulējumu, kurš paredzētu, ka vadības groži ir valsts rokās. Pirmais uzdevums ir ļoti būtisks - atgūt iespēju pārraudzīt un pārbaudīt, kam piederoša un kādu interešu motivēta nauda tiek ieplūdināta Latvijā. To spēsim paveikt tikai tā - nosakot ierobežojumus aizdevumu izmantošanai termiņuzturēšanās atļauju... īpašumu iegādē, proti, aizliedzot šajos darījumos izmantot ārpus Eiropas Savienības un Eiropas Ekonomikas zonas reģistrētās kredītiestādēs iegūtus līdzekļus. Fokusējot uzmanību uz termiņuzturēšanās atļauju piešķiršanu un kredītņēmēju darbību, Eiropas Banku savienības ietvaros mēs atgūsim iespēju pārliecināties par finanšu līdzekļu patieso izcelsmi. Termiņuzturēšanās atļauja ir ekstra, tā ir privilēģija, ko valsts sniedz ārvalstniekam. Laiks atgūt pašcieņu un izvirzīt nopietnus kritērijus un nosacījumus šīs privilēģijas iegūšanai un neļaut mūsu pašu radītajai sistēmai kļūt par mūsu lielāko apdraudējumu! Aicinu atbalstīt priekšlikumu.".
- 2016_04_21_359-seq229 language "lv".
- 2016_04_21_359-seq229 speaker Rihards_Kols.
- 2016_04_21_359-seq229 translatedText "Madam President-in-Office of the European Parliament, honourable Members, on the substance of the proposal, the idea of dealing with the practice of marketing residence permits in the world's most prominable research and organisation is that unanimous residence permits include very serious risks to economic and public safety. For a country which sells its temporary residence permit in Latvia, particularly in comparison with the practice of other European countries, there is very little demand from the foreign national to obtain a property above a certain threshold. And, accordingly, a temporary residence permit for the credit information relating to the financial origin of the credit information shall not be made available to anyone, either by the credit institution's financial resources or in the case of credit conditions, the regime's vulnerability to the Latvian vulnerability, the economic stability and thethe internal security of almost all Latvian higher safety authorities has drawn attention to irregularities that can be realised through the deadline for the term residence permit system allows the system to be used for the purpose of money laundering in Latvia through a temporary residence permit. The foreign capital of unknown origin which, for us, owners and interests do not have information available to us in the framework of the transitional residence permit procedure will result in highly favourable and convenient conditions for foreigners to obtain this authorisation for the State's benefits of the system being disproportionallower (not even taking into account the risks posed by this system in the area of national security, economic stability and, indeed, reputation), we have a choice to either strengthen control over the funds involved in obtaining temporary residence permits or whether or not to do nothing for thethe current regulation on residence permits will, in the long term, serve as a tool of self-establishment and support for us to strive for security and stability and to lay down a framework for the regulation of residence permits, which requires the groves to be in the hands of the state in the first task ofit is crucial - to regain the opportunity to monitor and verify what money was being owned and what money is being driven to Latvia's. - To be able to do just this - by imposing restrictions on the use of loans on a property purchase, i.e. by prohibiting thesein the case of transactions based on credit ratings registered outside the European Union and the European Economic Area, Fowing attention to the granting of temporary residence permits and the activities of borrowers, as part of the European Banking Union, will make it possible to ascertain the true origin of the financial meansauthorisation is extra, it is a privilege which the country provides to the national foreign national to put back their dignity and set up serious criteria and conditions for obtaining these privileges and to prevent our own system from becoming our greatest threat, and I call for support for the proposal".
- 2016_04_21_359-seq229 mentions Q822919.
- 2016_04_21_359-seq229 mentions Q211.
- 2016_04_21_359-seq229 mentions Q193089.
- 2016_04_21_359-seq229 mentions Q458.