Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2016_04_14_358-seq4> ?p ?o. }
Showing items 1 to 12 of
12
with 100 items per page.
- 2016_04_14_358-seq4 type Speech.
- 2016_04_14_358-seq4 number "4".
- 2016_04_14_358-seq4 date "2016-04-14".
- 2016_04_14_358-seq4 isPartOf 2016_04_14_358.
- 2016_04_14_358-seq4 spokenAs 41.
- 2016_04_14_358-seq4 spokenText "Ļoti cienījamā sēdes vadītāja! Dāmas un kungi! Šis likumprojekts un arī nākamais likumprojekts, kas saistīts ar grozījumiem Saeimas kārtības rullī, ir savstarpēji saistīti, un abu šo likumprojektu būtība balstīta tajā, ko kādreiz skolā man mācīja, - ka valstī, lai demokrātija varētu darboties, ir jābūt četrām varām: pirmās trīs ir lēmējvara, izpildvara un tiesu vara, un ceturtā tātad ir plašsaziņas līdzekļu un preses vara. Un, lai šis demokrātijas process varētu patiešām labi norisināties, šiem visiem četriem, ja tā var izteikties, riteņiem ir jādarbojas, turklāt tiem jādarbojas neatkarīgi citam no cita. Iedomāsimies, kas notiktu, ja, piemēram, tiesnesis būtu arī Saeimas deputāts vai arī Ministru kabineta loceklis! Protams, tas nav pieļaujams, jo tiesnesim jābūt neatkarīgam un jāspēj darboties... Viņam jābūt patiešām neietekmējamam! Tāpat arī, kā zinām, pašvaldībās... Piemēram, izpilddirektors nevar būt pašvaldības deputāts. Arī pašvaldību kapitālsabiedrībās vairs nevar būt pašvaldību deputāti. Un jau toreiz, kad iepriekšējā Saeimā mēs debatējām par šo jautājumu, es atļāvos izteikt tādu domu, kura lielā mērā sakrīt ar šodien izskatāmo priekšlikumu, - ka ir grūti uz diviem krēsliem sēdēt, bet ir viegli uz diviem krēsliem gulēt. Domāju, ka mums patiešām ir jāļauj Ministru kabineta locekļiem strādāt neatkarīgi. Viņiem jāspēj pildīt savus pienākumus un jāspēj arī atskaitīties parlamentam par saviem padarītajiem darbiem un, protams, arī par nepadarītajiem. Mūsu frakcijas deputāti tikās ar Manabalss.lv pārstāvjiem... Bieži vien šīs iedzīvotāju iniciatīvas, kas nonāk Saeimā, tiek noraidītas, nesniedzot nekādu argumentāciju. Arī tad, kad mēs, Latvijas Reģionu apvienības frakcija, vai kāda cita opozīcijas frakcija iesniedzam savus priekšlikumus, bieži vien mēs nesaņemam argumentus, kāpēc mūsu priekšlikumi nav labi. Tāpēc es ceru, ka Smiltēna kungs tūlīt sniegs patiešām pamatīgu argumentāciju, kāpēc Saeimas loceklim, deputātam, ir jābūt iespējai būt vienlaikus arī Ministru kabineta loceklim. Un visbeidzot citēšu no mūsu pamatojuma gan šim, gan nākamajam likumprojektam: “Varas dalīšanas princips izpaužas valsts varas sadalījumā likumdošanas, izpildu un tiesu varā, ko realizē neatkarīgas un autonomas institūcijas. Likumdevējs kā augstākā valsts institūcija veic uzraudzību pār izpildvaru, un tādēļ rodas situācija, ka Saeimas loceklis reizē kā Ministru kabineta loceklis uzrauga pats savu darbu.” Aicinu atbalstīt gan likumprojektu “Grozījumi likumā “Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā””, gan arī nākamo, kas saistīts ar grozījumiem Saeimas kārtības rullī. Paldies.".
- 2016_04_14_358-seq4 language "lv".
- 2016_04_14_358-seq4 speaker Juris_Vilums-1982.
- 2016_04_14_358-seq4 translatedText "Very dear Chair of the sitting, ladies and gentlemen, this bill, and also the next draft bill relating to amendments to the amendments to the rules of the House, are interconnected, and the nature of the legislation, based at one day at the school, taught me that :in a country so that democracy can work, there must be four sets of powers: the first three are decision-making powers, the executive and the judiciary, and the fourth is the media and the press, And that this democratic process can really perform well, all of themfour, if you may say that, the wheels must operate, and they must act independently of each other, whatever happens if, for example, the judge would also be an MP or a member of the Cabinet, of course, because the judge should beto be independent and be able to act must be truly insensitive, as well as, as we know, in the town of town halls, the executive director cannot be a councillor even in municipal capital companies anymore, as local authorities can no longer be members of the local authorities at the time of the previouswe had a debate on this issue in the Commons that I would like to express an idea which, to a large extent, to coincide with today's proposal - that it is difficult to sit on two chairs, but it is easy for the Domari to sleep on two chairs. Indeed, we must allow the Cabinet Members to work independently and should also be able to account for Parliament for their work and, of course, also on the non-handling of Our Members meeting with representatives of the Manabalds. Often, these citizens' initiatives, which come into the Commons, are rejected without any reasoning even when we, the faction of the Latvian Union of Regions, or any other opposition faction, are presenting their proposals, often we do not get arguments ,why, therefore, our proposals are not good, I hope that Mr SMILTĒNS will now give a truly thorough reasoning on why an MP, a Member, should be able, at the same time, to be a member of the Cabinet Office and, finally, to quote from our justification boththis and the next set of reports: the principle of the separation of powers is reflected in the distribution of power by an independent, autonomous entity by independent and autonomous institutions, as the highest national body, in supervising executive powers, and therefore the situation thatas a member of the Cabinet meeting as a member of the Cabinet Office, I monitored his own work in the " Ashes Support Bill " legislation " Amendment to Conflict of Interest in Public Figures, " and dates linked to amendments to the amendments to the order of the political groups Thank you".
- 2016_04_14_358-seq4 mentions Q822919.
- 2016_04_14_358-seq4 mentions Q211.
- 2016_04_14_358-seq4 mentions Q18189957.