Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2016_04_14_358-seq112> ?p ?o. }
Showing items 1 to 12 of
12
with 100 items per page.
- 2016_04_14_358-seq112 type Speech.
- 2016_04_14_358-seq112 number "112".
- 2016_04_14_358-seq112 date "2016-04-14".
- 2016_04_14_358-seq112 isPartOf 2016_04_14_358.
- 2016_04_14_358-seq112 spokenAs 92.
- 2016_04_14_358-seq112 spokenText "Labdien, cienījamās deputātes un godātie deputāti! Par manu priekšlikumu. Atļaujiet atgādināt, ka Latvijas Republikas likumdošana sniedz garantijas izglītības iegūšanai tikai valsts valodā. Citās valodās, to skaitā arī mazākumtautību valodās, iegūt izglītību var, bet garantiju tam valsts nedod. Citās valodās ir iespēja mācīties pašvaldību skolās, ja tās īsteno mazākumtautību izglītības programmas. Tātad mazākumtautību skolu Latvijā nav, bet ir skolas, kuras īsteno mazākumtautību izglītības programmas. Ja pašvaldība nolemj izbeigt tādas programmas īstenošanu skolā, apmācība tajā turpināsies kā skolā ar valsts valodu, proti, latviešu valodā. Pēdējo 20 gadu laikā dažu pašvaldību domes pretēji izglītojamo bērnu vecāku iebildumiem ir jau pieņēmušas lēmumus par skolu, kurās tika īstenotas mazākumtautību programmas, likvidāciju, tās pievienojot latviešu skolām un pārveidojot par divplūsmu skolām, bet pēc tam pārtraucot mazākumtautību izglītības programmu īstenošanu vispār. Minēšu konkrētu piemēru. 2009.gadā biedrībā “Latvijas Krievu mācībvalodas skolu atbalsta asociācija” (saīsinātais tās nosaukums - LAŠOR), kuru es esmu vadījis, vērsās Tukuma bērnu vecāki un lūdza atbalstīt viņu centienus panākt, lai bērnus uzņemtu 1.klasē, neskatoties uz to, ka Tukuma dome jau bija pieņēmusi lēmumu, ka Tukuma 3.vidusskolā 1.klase ar krievu mācībvalodu netiks komplektēta. Pašvaldības lēmums ir skolai saistošs, tāpēc vecāki saņēma skolas atteikumu uzņemt bērnus mazākumtautību izglītības programmas 1.klasē. Saņēmusi atteikumu, tukumniece Natālija Romanova iesniedza administratīvajā tiesā pieteikumu atzīt skolas lēmumu par prettiesisku un to atcelt. Pieteikuma pamatojums bija tas, ka Tukuma 3.vidusskolā jau tika īstenota licencēta mazākumtautību izglītības programma un ka savus bērnus mācībām 1.klasē pieteica vēl 13 bērnu vecāki - pat vairāk, nekā bija nepieciešams klases komplektēšanai. Tiesnese atteikusies pieņemt pieteikumu, pamatodama savu lēmumu ar to, ka domes lēmums par klases neatvēršanu ir uzskatāms par domes iekšējās pārvaldes lēmumu attiecībā uz savu iestādi, proti, skolu. Tāpat tiesnese skaidrojusi, ka (citāts) “nevienā normatīvajā aktā nav noteiktas privātpersonas tiesības iegūt vispārējo izglītību, mācoties savā, nevis valsts valodā, mazākumtautības programmā” un ka “pieteicējai nav tiesību prasīt, lai pašvaldība nodrošina viņas meitai vispārējās izglītības iegūšanu mazākumtautību izglītības programmā”. (Citāta beigas.) Tikmēr Latvija jau bija parakstījusi un 2005.gadā ratificējusi Eiropas Padomes Vispārējo konvenciju par nacionālo minoritāšu aizsardzību, tādējādi apņemdamās ievērot konvencijas 14.pantā noteikto, proti, “ja ir pietiekams pieprasījums, nodrošināt savu iespēju robežās, ka personām, kuras pieder pie nacionālajām minoritātēm, ir pienācīgas iespējas apgūt minoritātes valodu vai iegūt izglītību šajā valodā tajā teritorijā, kuru vēsturiski vai lielā skaitā apdzīvo nacionālo minoritāšu personas”. (Citāta beigas.) Izklāstītajā piemērā tiesa ir uzskatāmi demonstrējusi, ka esošais Latvijas tiesiskais regulējums nepārprotami nosaka un aizstāv valsts un pašvaldības tiesības, bet atstāj neaizsargātas mazākumtautībām piederīgo tiesības mācīties mazākumtautību valodās, jo pieprasījuma pietiekamība normatīvajos aktos nekā nav noteikta. Es iesniedzu priekšlikumu par tādu grozījumu Izglītības likumā, kurš līdzsvarotu publisko un fizisko personu intereses un noteiktu garantijas apmācībai Latvijas mazākumtautību valodās, ja pieprasījums izglītības iegūšanai mazākumtautības valodā ir pietiekams. Lai neļautu debatēm novirzīties no priekšlikuma būtības, es ierosinu pieprasījuma pietiekamības kritērijus noteikt Ministru kabineta noteikumos, nevis likumā. Es lūdzu atbalstīt manu priekšlikumu, balsojot “par”, vai paust savu viedokli. Paldies par uzmanību!".
- 2016_04_14_358-seq112 language "lv".
- 2016_04_14_358-seq112 speaker Igors_Pimenovs-1953.
- 2016_04_14_358-seq112 translatedText "Good afternoon, honourable Member and honourable Members, on my proposal, I would remind you that the Republic of Latvia's legislation provides guarantees of education only in the language of the country in other languages, including in minority languages, but the guarantee is not given to the state in other Member States. Languages are an opportunity for community schools to learn if they are implementing minority education programmes in So'T in Latvia, but there are schools that are implementing ethnic minority education programmes where the municipality decides to end the implementation of a school programme, training will continue to be at schoolwith the language of the country, namely English in the last 20 years, some municipal councils have already taken decisions about the liquidation of schools in which minority programmes were carried out, together with the addition of schools and conversion tothe double-flow of schools, but then by stopping the implementation of minority education programmes in general, will give a concrete example to the 2009 commission of the Krievu's School Support Association (abbreviated name - LAŠOR), which I have chaired, the parents of Tukuma's children, andasked to support her efforts to get the kids to take in 1 class, despite the fact that the Tukuma City Council had already made the decision that the Tukuma 3 secondary school in 1 class with a Russian clerical will not be completed by a school-based decision ,the parents got a school refusal to take children into minority education programs after receiving a 1-year opt-out, an office application for an administrative court application to recognise the school's decision on unlawful purposes was that Tukuma 3 secondary school had already been canceleda licensed minority education program was implemented and that their children in the classroom went on to study 13 more parents - even more than was required by a judge to accept the application, to base its decision with that councilthe decision on the non-refoulement of a class is considered by the council's internal regulatory decision regarding its authority, meaning the school also explained to the judge that (the quote) " none of the individuals in the legislative act have the right to obtain general education by learning in their own language, not in the national language ;minority programme " and that the applicant does not have the right to require the municipality to provide her daughter the universal educational attainment of a minority in the national minority education programme (end) Tiksr Latvia had already signed and ratified the General Convention of the Council of Europe on nationalthe protection of minorities, thereby committing to comply with the Convention's Article 14 of the Convention, is " if there is sufficient demand, to ensure, within the limits of their own behalf, that persons belonging to national minorities have a proper chance of acquiring a minority's language or to receive education in that languagein an area characterised by historical or large numbers of people populated by national minorities, the Court of Justice has demonstrated that the existing Latvian legal framework clearly lays down and defends the rights of the State and of local authorities but leaves vulnerable minority nationalsthe right to study minority languages, because the adequacy of demand in legislation than the proposal for an amendment to the Education Law which balanced public and physical interests and certain guarantees for training in Latvian minority languagesobtaining a minority language is sufficient to prevent the debate from going back on the substance of the proposal, I propose that the criteria for the adequacy of the request be laid down in the terms of the Cabinet regulations, not by the law, I would ask that I support my proposal by voting' par', or to give your opinion on your attention.".
- 2016_04_14_358-seq112 mentions Q211.
- 2016_04_14_358-seq112 mentions Q193089.
- 2016_04_14_358-seq112 mentions Q8908.