Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2016_04_07_357-seq68> ?p ?o. }
Showing items 1 to 21 of
21
with 100 items per page.
- 2016_04_07_357-seq68 type Speech.
- 2016_04_07_357-seq68 number "68".
- 2016_04_07_357-seq68 date "2016-04-07".
- 2016_04_07_357-seq68 isPartOf 2016_04_07_357.
- 2016_04_07_357-seq68 spokenAs 62.
- 2016_04_07_357-seq68 spokenText "Paldies. Godātie kolēģi! Parlamentārās izmeklēšanas komisijas izveidošana Latvijā ir viens no retajiem instrumentiem, patiesībā - vienīgais instruments, ar ko Saeimas mazākums var ietekmēt parlamenta, valdības un tātad arī visas valsts virzību. Pieprasījumu komisija ir pozīcijas rokās. Ministri un premjers bieži vien pat neierodas atbildēt uz deputātu jautājumiem un vien pasmejas par kārtējiem jautājumiem. Likumprojektu iesniegšana parlamenta izskatīšanai praktiski vienmēr beidzas ar noraidītiem opozīcijas priekšlikumiem. Konstruktīvs opozīcijas darbs būtībā nav iespējams Latvijas parlamentā. Tas Latvijas situāciju padara unikālu un izraisa blakusparādības, kas rada kaitējumus valstij. Piemēram, politiskais kartelisms un lobisms ir tiešas sekas šim procesam. Komisijas nosaukums ir pagarš, taču ieturēts Latvijas parlamentārās prakses stilā: darbības virsuzdevums, uzdevums un pilnvarojums ir ietverts vienā milzu teikumā. Tāpēc daļa kolēģu, likdami lielas cerības uz šo izmeklēšanu, ierosina šo komisiju dēvēt par valsts izzagšanas izmeklēšanas komisiju. Es kā idejas iniciators komisiju drīzāk nosauktu saīsinātā versijā, vadoties pēc pirmajiem trim galvenajiem virzieniem. Tātad tā būtu Parlamentārās izmeklēšanas komisija korupcijas, lobēšanas un organizētās noziedzības lietās. Komisijas rašanās ir parlamentārās cīņas rezultāts, un tās izveidošana ir skaidrs apliecinājums Saeimas ārkārtīgi vājajai parlamentārajai kontrolei, ko pastāvīgās komisijas veic pār tiesībsargājošajām iestādēm. Kolēģi! Es domāju, nevienam no mums nav šaubu, ka parlamentārā izmeklēšana ir politisks un visai ekskluzīvs patiesības noskaidrošanas instruments. Normāla izmeklēšana ir tiesībsargājošo iestāžu pienākums, bet parlamentārās izmeklēšanas komisijām ir jāizmeklē, kāpēc neveicas izmeklētājiem. Teiksim, iemesls ir slikti likumi. Sliktu likumu piemērošana vai ļaunprātīgi piemērotāji. Parlamentārā izmeklēšana ir politiska pārbaude izpildvarai. Kāpēc pie mums valdības vīri un sievas bieži vien netiek galā ar saviem darbiem? Likumu taču mums ir tik daudz! Daudz par daudz! Un būtībā tie lielākoties nemaz nav slikti. Nu, ņemsim, piemēram, ministrus, kuri būtībā ir parlamenta vairākuma gribas kalpi. Lai cik kritisks būtu politiķis pirms ministrēšanas un lai ko viņš domātu par resoru, par tajā strādājošo kapacitāti, tajā brīdī, kad viņš kļūst par iestādes politisko vadītāju - ministru, viņš būtībā kļūst par sava resora ķīlnieku. Ministrs nevilšus ir spiests aizsargāt sistēmu, kuru pats varbūt sirds dziļumos nosoda. Taču, lai spētu turpināt savu darbu un censtos pildīt vēlētājiem dotos solījumus, viņam var nākties sava resora šmuci kaut kā risināt zem deķa un pat paslaucīt zem kājslauķa, lai neizsauktu uz sevi uguni plašsaziņas līdzekļos un tautā. Procesi, kas notiek valsts pārvaldē, ir biezā miglā tīti, necaurskatāmi, un bieži ministra izmisīgie mēģinājumi panākt risinājumu drīzāk atgādina animācijas filmas “Ezītis miglā” galvenā varoņa Ezīša drosmīgo mēģinājumu paskatīties, kā izskatās migla no iekšpuses. Ezītis, ministrs, spiests vēlāk secināt: “Es esmu upē, lai upe pati mani nes!” Un straume viņu arī aiznes. Beidzas tas vien ar Ezīša: “U-hū!”, kas atbalsojas tajā pašā miglā. Ne reformu, ne labas pārvaldības, - atkal vien kārtējais čiks! Ja ministrs tomēr uzsāk izmisīgu cīņu ar sistēmu, viņš riskē sekot veselības ministra Audera, izglītības un zinātnes ministru Ķīļa un Seiles takām, tātad nonākt situācijā, kad tevi vaino visās resoru nelaimēs un no tevis novēršas pat savējie! Tas, ko var novērot šobrīd, ir tuvu šim piemēram ar Ezīti. Iekšlietu ministrijas, Tieslietu ministrijas un Finanšu ministrijas vadītājiem ir risks peldēt pa straumi, vai arī viņi jau peld pa šo straumi. Maksātnespējas administratoru seriāls jau iet ento sezonu. Tas noteikti varētu pārspēt “Hameleonu rotaļas”. Sešus, astoņus gadus, varbūt vairāk. Es neatceros. Skandālu virkne, kas iesākās ar kārtības policijas šefa Feierābenda kukuļošanas skandālu, turpinās ar negodīgiem uz robežas aizturētiem robežsargiem, kas transportē zagtas mašīnas. Valsts ieņēmumu dienesta vadība atzīst, ka triju gadu laikā noziegumos ir pieķerti 32 darbinieki (Dep. R.Balodis sāk runāt klusāk. Dep. A.Bērziņš: “Klusāk, klusāk!”), un sāk jau ministres uzdevumā stādīt melnos sarakstus. Es gan neņemos spriest, ko ar šiem cilvēkiem darīs. Šaus uz vietas vai deportēs? Ā, plašsaziņas līdzekļos ir divas versijas. Vai nu rotēs no VID... Jautājums - kura iestāde ņems šos melno sarakstu neliešus? Vai otra versija - reorganizēs Finanšu policiju un Muitas pārvaldi, izveidojot nodokļu policiju. Es gan nezinu, ko tas maina, ja 2 + 2 = 4, un kā tas izskatīsies, ja 3 + 1 tāpat jau galā četri sanāk. Turklāt Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs ir iekšēju strīdu novājināts. Premjerministrs Māris Kučinskis visu to redz un zina. Citēšu vienu viņa izteikumu: “Runa šajā situācijā nav vairs par ēnu ekonomiku, bet gan par organizētu noziedzību, kas ir kļuvusi tik apjomīga, ka vairs nav runa par atsevišķiem gadījumiem. Tajā iesaistījušies cilvēki, kuriem situācija jāuzrauga.” Ko dara parlaments? Jūs domājat, skatās šādu avīzi savās sēdēs? Nē! Pret opozīcijas ierosinājumu pievērsties rūpīgāk šiem procesiem ir smaids un kolektīvs koalīcijas deputātu balsojums. (Starpsauciens: “Par ko?”) Pagaidiet, kolēģi! Par ko tad sanāk... uztraukums ir lieks. Vai tad parlamentārai kontrolei pār procesiem nevajadzētu būt? Runa ir par pastiprinātu parlamenta kontroli. Šobrīd... šobrīd milzīgas naudas summas aizrit garām Valsts kasei. Ja mēs paskatāmies Eiropas Padomes pētījumu - Latvija ik gadu zaudē 13 procentus no IKP. Ārvalstu investoru padome savukārt norāda uz lielām naudas summām, kuras aizplūst maksātnespējas administratoru kabatās. Runa ir par to, ka, teiksim, Korupcijas novēršanas apakškomisija rīko 16 sēdes gadā. Tajā pašā laikā pat Sporta apakškomisija ir sanākusi uz 33 sēdēm. Normāls darbs nenorit. Lai labotu šo situāciju, ir nepieciešams izveidot parlamentārās izmeklēšanas komisiju. Īriem ir tāds teiciens: “Jābeidz uzkopt māju, kad mājas jumts ir liesmās.” Un lai mums netraucē strādāt, ja paši to negrib! Paldies. (Aplausi.)".
- 2016_04_07_357-seq68 language "lv".
- 2016_04_07_357-seq68 speaker Ringolds_Balodis.
- 2016_04_07_357-seq68 translatedText "My thanks to my colleagues, the creation of a parliamentary inquiry commission in Latvia is one of the few instruments, in fact, the only instrument that a minority of MPs can influence in the hands of parliament, government and so on, and the prime minister of the country is often held in the hands of the Ministri and often by the prime ministerfailing to respond to MEPs' questions alone, and it is a case of lamenting the running of the legislative proposals in practice, no meaningful opposition to the opposition proposals in the Latvian parliament is, in fact, not possible in the Latvian Parliament. As a result of the damage to the country, the name of the Commission, political cartellinee and lobbyism is a direct consequence of the Commission's term of parliamentary practice: the mandate, the task and mandate of the Latvian parliamentary practice is included in one huge sentence, likening to a large proportion of colleagues. Looking forward to this investigation, the commission is proposing that the commission call the commission of public famers as the spearhead commission of the commission rather than call in the abbreviated version of the course of the first three main directions, So this would be a parliamentary inquiry by the commission of corruption, lobbying and organised crime. The case for the Commission is the result of parliamentary struggle and it is a clear sign of the very weak parliamentary control carried out by members of the Parliament over law enforcement colleagues, I think none of us have any doubt that parliamentary investigations are political andan entire exclusive fact-finding tool for a normal investigation is a law enforcement duty, but the parliamentary inquiry committee has investigated why the fortunes of investigators in Teiksim are due to poor laws in the hands of poor law enforcement or the parliamentary scrutiny of a political executive in Keep at the executiveus government men and wives are often not coping with their deeds? Law but we have so many things! Much too much! And basically they're mostly not bad enough for Well, let's take the example of ministers who are, in fact, members of the parliamentary majority. However critical the politician would be before the ministry and whatever he might think of the resorship, at the time when he becomes the institution's political leader - Minister, he is, in fact, becoming a bitterful of his own resora Ministrs. Forced to protect a system whose heart rate may perhaps in my heart rate in condemning Mr Taseer to continue his work and to try to keep up with the promises made by their constituents, he may need to deal with a dek and even sweep under the rug, so as not to be brought under the rugmoving itself into the media and jewelry processes that occur in the public service, a thick neat of a deliberate, non-transparent, and often desperate attempt to reach the minister rather resembles an animated " Erage " of the hero's brave attempt to look at how misty looks likefrom inside Ezilian, the minister forced later to conclude: " I'm in the river to bring the river to myself! " And the torume of her too ends it alone with the' Bad Not!', which resonates at the same fog Not Reform, not good governance - againyet another cheer! If the minister does, however, launch a desperate battle with the system, he runs the risk of following the Health Minister Audera, Education and Science, the Minute and Seiles tracks, so find themselves in a situation where you blame all the resorts and turn away from you. What can be observed at the moment is close to this example with the Ministry of Home Affairs, Justice Department and Treasury chief executives are at risk of swimming over the tide, or they've already flagged down this tide of the Insolvency administrators' drama already goes entoit would certainly emulate the Hammonon's " write-up " of the Six, eight years on, perhaps more of the over-the-top scandal of the series, which began with riot police chefs of bribery scandal, will continue with the rogue border guards transporting the stolen border guards to the State control of the State-controlled border guardsrecognises that, over a period of three years, 32 staff have been caught (DEP R dove begins to speak quieter to DEP A boss: " quieter, quieter! ") and launches already on behalf of the Minister to plant black lists I do not want to say to those people. On the spot or on deport? I do not know what it is that would change if 2 + 2 = 4 and how it will look if the 3 + 1 end is also the end of the part of the Anti-Corruption Prevention and Anti-Corruption Office, Prime Minister Maris Kucinskis. I am going to see it and I will quote one of the words she said:' this situation is no longer a shadow economy, but about organised crime that has become so large that it is no longer the case of the isolated people involved who must be monitored" what does the parliament do? Unnecessary Can't parliamentary control over proceedings should be? It is about stepping up parliamentary control at Little currently, huge amounts of money slipping away from the Treasury Should we look at the Council of Europe study: Latvia loses 13 per cent annuallythe GDP of the Council of Foreign Investors, in turn, points to the large amounts of money leaking into the pockets of insolvency administrators Luna is that, say, the Corruption Prevention Panel holds 16 meetings a year at the same time as the Sports Sub-Commission at 33meeting a normal work on the abit To remedy this situation, it is necessary to set up a parliamentary inquiry commission for the Irish, there is a saying:' stop cleaning the house when the roof of the house is on fire' and thank you (applause)".
- 2016_04_07_357-seq68 mentions Q822919.
- 2016_04_07_357-seq68 mentions Q211.
- 2016_04_07_357-seq68 mentions Q4294791.
- 2016_04_07_357-seq68 mentions Q3744607.
- 2016_04_07_357-seq68 mentions Q4294315.
- 2016_04_07_357-seq68 mentions Q193089.
- 2016_04_07_357-seq68 mentions Q1771611.
- 2016_04_07_357-seq68 mentions Q16350717.
- 2016_04_07_357-seq68 mentions Q6112509.
- 2016_04_07_357-seq68 mentions Q1021632.
- 2016_04_07_357-seq68 mentions Q8908.
- 2016_04_07_357-seq68 mentions Q16357476.