Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2016_03_17_353-seq342> ?p ?o. }
Showing items 1 to 12 of
12
with 100 items per page.
- 2016_03_17_353-seq342 type Speech.
- 2016_03_17_353-seq342 number "342".
- 2016_03_17_353-seq342 date "2016-03-17".
- 2016_03_17_353-seq342 isPartOf 2016_03_17_353.
- 2016_03_17_353-seq342 spokenAs 150.
- 2016_03_17_353-seq342 spokenText "Labdien, cienījamie kolēģi! Kas tātad ir paredzēts pārejas noteikumu 58.punkta līdzšinējā redakcijā? Tur ir teikts: “No 2016.gada 1.janvāra konkursus par tiesību iegūšanu pārdot saražoto elektroenerģiju obligātā iepirkuma ietvaros Ekonomikas ministrija neorganizē (..).” Un tur nav neviena vārda par to, cik tad ilgi neorganizēs. Cik tad ilgi Ekonomikas ministrija mēģinās izstrādāt noteikumus un metodiku iepirkumu organizēšanai? Nav Ekonomikas ministrijai noteikta galatermiņa. Es ieteicu galatermiņu - 2016.gada 31.decembri. Mēs varam, protams, diskutēt par to, vai šis termiņš ir pietiekams vai nav pietiekams. Par to mēs komisijas sēdē arī diskutējām, un ir saņemta Ekonomikas ministrijas apņemšanās mēneša laikā sagatavot pārskatu par Latvijas enerģētikas attīstības pamatnostādņu (līdz 2016.gadam) izpildi un jauno pamatnostādņu (līdz 2020.gadam) iecerēm. Līdz ar to es šo savu priekšlikumu atsaucu, cerot un ticot, ka Ekonomikas ministrija tomēr uzsāks diskusijas ar Latvijas Atjaunojamās enerģijas federācijas pārstāvjiem, jo, manā izpratnē, Ekonomikas ministrija jau nekādas darbības atjaunojamo energoresursu apguves atbalstam neveic teju jau desmit gadu. Uzņēmēji ir neziņā, vai vispār kāds atbalsta mehānisms tiek plānots. Cik es zinu, Ekonomikas ministrijas nodoms ir mēģināt sagatavot jauno metodiku līdz 2018.gadam ar tādu domu, ka tikai 2020.gadā varētu sākt kādu jaunu līgumu slēgšanu. Manuprāt, tā ir absolūti nepiedodama vilcināšanās, un atliek tikai cerēt, ka Ekonomikas ministrija būs mazliet straujāka savās izpausmēs. Kāpēc es to vēlos un uzstāju uz to, ka tomēr jābūt skaidrībai šajā jomā? Jo, raugiet, šajā likumā - 1.pantā, ja nemaldos, - ir minēts, ka šī likuma mērķis... viens no mērķiem ir atbalsts atjaunojamo energoresursu izmantošanai. Reāla atbalsta nav! Tas pats ir minēts Latvijas ilgtspējīgas attīstības stratēģijā līdz 2030.gadam; arī tur ir izcelts, ka prioritāte ir atjaunojamiem energoresursiem. Darbību jau desmit gadu nav nekādu! Mēs esam nobijušies no tā saucamās OIK, bet Latvijas Atjaunojamās enerģijas federācija būtībā bija jau sagatavojusi priekšlikumu, kā varētu organizēt kvotu izsoles principu, kas lieliski darbojas Lietuvā: tur zaļās enerģijas iepirkuma cena ir jau ļoti pietuvojusies tirgus cenai. Un līdz ar to šeit ir nesaprotama Ekonomikas ministrijas absolūti nogaidošā attieksme. Kaut kas ir jādara, lai samazinātu OIK, bet kaut kas ir jādara arī, lai tomēr prioritāti iegūtu atjaunojamo energoresursu apgūšana, jo galu galā Latvija ir apņēmusies līdz 2020.gadam sasniegt 40 procentus zaļās enerģijas galapatēriņā. Latvijai galu galā tas tomēr ir uzdevums numur viens. Ekonomikas ministrijai tas būtu tuvākajā laikā jāizdara. Latvija joprojām dzīvo bez ilgtspējīgas enerģētikas stratēģijas. Praktiski šāda dokumenta izstrādāšana ir nepieciešama. Tas jāveic ātri, lai mēs saprastu, ko un no kādiem resursiem Latvija plāno iegūt. Cik tur tiks atvēlēts vēja enerģijai, cik saules enerģijai, cik galu galā gāzei un cik biodegvielai kaut vai, teiksim, transportā. Pašlaik notiek tāda gramstīšanās kā aklam pa tumšu istabu, un šajā gadījumā mēs braucam no viena grāvja otrā, piemēram, ir vai nu pārāk liels atbalsts zaļajai enerģijai, vai tāda atbalsta vispār nav. Esmu, protams, par sabalansētu Latvijas enerģētikas attīstību. Kā jau minēju, šo priekšlikumu es tagad atsaucu. Tas nenozīmē, ka tāda nebūs uz trešo lasījumu. Paldies.".
- 2016_03_17_353-seq342 language "lv".
- 2016_03_17_353-seq342 speaker Ingmars_Lidaka-1966.
- 2016_03_17_353-seq342 translatedText "Good y, dear colleague, who therefore provides for the wording of the transitional provision for paragraph 58, as provided for in paragraph 58: " from 1 January 2016 to call for the sale of rights in the framework of compulsory procurement of the electricity generated by the Ministry of Economics (). " And there's no word on how long it will be as long as How long the Department of Economy will try to work out rules and methodology for organising procurement? No Department of the Economy identified at the galaternity galaternity - 31 December 2016 We can ,of course, it is debatable whether this deadline is sufficient or insufficient that we discussed this in the Commission's session, and the Economic Ministry's commitment to prepare an overview of the implementation of Latvia's energy development guidelines (up to 2016 )and the new guidelines (by 2020), I will withdraw my proposal, hoping and trusting that the Ministry of Economic Affairs will still be in discussions with representatives of the Latvian Renewable Energy Federation, as I believe that the Ministry of Economic Affairs is already taking no actionnon-renewable forms of support for renewable energy do not almost exist for ten years of uncertainty over whether any mechanism of support is planned as much as I know the intention of the Ministry of Economics is to try to prepare the new methodology by 2018 with the idea that onlyin 2020, some new contracts could be launched in my view, it is absolutely unforgivable to delay, and it only seems to hope that the Ministry of Economy will be a little bit faster in its forms, Why I would like to insist on the need for clarity. In this area, because you look, in this law - in Article 1, if I am mistaken - it states that the objective of this law is to support the use of renewable energy in real support; the same is mentioned in Latvia's Sustainable Developmentthe strategy for 2030 has also highlighted that renewable energy has not been a priority for ten years! We are scared of so-called OiK, but the Renewable Energy Federation has already produced a proposal on how it couldto organise the principle of auctioning of allowances that works perfectly in Lithuania: the price of green energy has already come very close to market price and it is incomprehensible to the Ministry of Economic Affairs here to make absolutely a wait-and-see attitude in order to reduceas well as 390,000, but something needs to be done, however, in order to prioritise the uptake of renewable energy, because in the end, Latvia has committed itself to reaching 40% of final green energy consumption by 2020, but at the end of the year it is still a number one. One Ministry of Economic Affairs would have to do so in the near future, without the Sustainable Energy Strategy Practically such a document needs to be carried out quickly so that we understand what resources Latvia is going to have as much as there is going to get How many there are there. It will be possible for wind energy as much as solar energy as, after all, gas and how biofuels, say, transport is currently taking place at such paws as a dark room, and in this case, we are going from one ditch to another, for examplethere is either too much support for green energy or there is no support at all, of course, on the balanced development of Latvia's energy mix, as I have already mentioned, this proposal I now withdraw This does not mean that you are not in the third reading.".
- 2016_03_17_353-seq342 mentions Q211.
- 2016_03_17_353-seq342 mentions Q37.
- 2016_03_17_353-seq342 mentions Q21625222.