Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2016_03_03_350-seq415> ?p ?o. }
Showing items 1 to 18 of
18
with 100 items per page.
- 2016_03_03_350-seq415 type Speech.
- 2016_03_03_350-seq415 number "415".
- 2016_03_03_350-seq415 date "2016-03-03".
- 2016_03_03_350-seq415 isPartOf 2016_03_03_350.
- 2016_03_03_350-seq415 spokenAs 92.
- 2016_03_03_350-seq415 spokenText "2015.gada 5.novembrī Saeima saņēma 10 435 Latvijas pilsoņu kolektīvo iesniegumu “Par ceļiem bez bedrēm”, kurā Saeimai izteikts šāds ierosinājums: 1) ikgadējo transporta nodevu pievienot degvielas cenai un akcīzes nodokli novirzīt ceļu remontam un uzturēšanai; 2) izveidot atsevišķu fondu, kurā ienāk visa transporta nodevu nauda un degvielas akcīzes nodokļa nauda; 3) šo fondu uzdot pārvaldīt Satiksmes ministrijai. Saskaņā ar Saeimas kārtības ruļļa 131.4 panta pirmo daļu 2015.gada 19.novembrī iesniegums tika nodots Mandātu, ētikas un iesniegumu komisijai sākotnējai izvērtēšanai. 2.decembrī komisija sarīkoja pirmo sākotnējās izvērtēšanas sēdi, uz kuru tika uzaicināts iesnieguma autors. Autors pamatoja iesniegumā pausto prasību ceļu nodokli pievienot degvielas cenai. Tas radītu nelielas izmaiņas degvielas cenas kāpumā, taču tādējādi tiktu uzlabota nodokļu sistēma. Piemēram, kaimiņvalstīs ir likums, kas noteic, ka ceļu nodokli maksā atkarībā no braukšanai patērētā degvielas daudzuma. Akcīzes nodokli ieteicams novirzīt atsevišķā, ceļiem paredzētā fondā. Ja būtu šāds atsevišķs fonds, tad līdzekļus varētu izmantot ceļu remontam. Kā vienu no negatīvajiem faktiem autors minēja to, ka, piemēram, Latvijā visas autostāvvietas ceļa malās jeb tā saucamās kabatas ir aizvērtas ciet. Nav kārtīgu atpūtas vietu, kas būtu aprīkotas ar atkritumu tvertnēm. Bet, ja ir, tad tās parasti ir pilnas. Piebāztās tvertnes pieder pašvaldībām, kurām nepietiek finansējuma atkritumu aizvākšanai. Komisija iesnieguma izvērtēšanu turpināja 20.janvārī. Sēdē piedalījās un viedokļus izteica Satiksmes ministrijas, biedrības “Latvijas ceļu būvētājs”, biedrības “Autopārvadātāju asociācija “Latvijas auto””, Latvijas Motokluba asociācijas, valsts akciju sabiedrības “Latvijas autoceļu uzturētājs”, valsts akciju sabiedrības “Latvijas Valsts ceļi”, valsts akciju sabiedrības “CSDD” pārstāvji. Satiksmes ministrijas pārstāvji salīdzināja finansējumu autoceļiem Lietuvā, Igaunijā un Latvijā un šā finansējuma piesaisti ceļu lietotāju maksājumiem. Viņi informēja, ka Lietuvā finansējums ceļiem tiek piešķirts no akcīzes nodokļa degvielai. Lietuvā ir reģistrēto kravas auto nodeva, ieņēmumi no eirovinjetes, ar radariem fiksēto pārkāpumu sodi, negabarīta transportlīdzekļu nodeva. Savukārt Igaunijā līdz 2015.gadam to veidoja 75 procenti no akcīzes nodokļa degvielai un Eiropas Savienības finansējums, 10 procenti, tika pašvaldībām. Latvijā no 2004.gada autoceļu fonds pastāv tikai kā nosaukums. Vienīgais likumā iezīmētais finansējuma avots ir eirovinjete. Ieņēmumi no tās pagājušajā gadā bija 18 miljoni eiro, taču tie tiek novirzīti tikai valsts galvenajiem autoceļiem. Saskaņā ar likumu aptuveni 25 procenti kā mērķdotācija tiek iedalīti pašvaldību ceļu un ielu uzturēšanai un būvei. 2016.gadā tie ir tikai 48 miljoni eiro. No 1994.gada līdz 2004.gadam pastāvēja valsts autoceļu fonds, no kura budžeta līdzekļi tika novirzīti tikai autoceļiem. Pēdējos 20 gadus valstī nepietiek budžeta līdzekļu autoceļu uzturēšanai un remontam. Šobrīd autoceļu segums ir sliktā stāvoklī, un tas turpina strauji pasliktināties. Nepieciešamais finansējums valsts autoceļiem ir vairāk par 400 miljoniem eiro, pat 500 miljoni gadā. 2015.gadā tika veikti darbi par 268 miljoniem eiro. Šogad plāno par 320 miljoniem eiro, no kuriem 49 miljoni ir dotācija pašvaldību ceļiem. Lielākā problēma ir tā, ka valsts autoceļu sakārtošanas programma 2014.-2020.gadam netiek pildīta, jo valsts finansējums ir nepietiekams. 2014. un 2015.gadā deficīts bija 330 miljoni eiro, un tāpēc palika nesalaboti programmā iekļautie 1100 kilometri ceļu. Valsts budžetā ir nepieciešams 151 miljons 100 eiro, lai realizētu programmu attiecībā uz valsts vietējiem ceļiem. Lai saglabātu valsts autoceļu tīklu labā braukšanas kvalitātē un drošības līmenī, katru gadu tā uzturēšanā un periodiskā atjaunošanā nepieciešams ieguldīt 673 miljonus eiro. Kopš 1991.gada valsts autoceļiem ir uzkrājies remontdarbu deficīts aptuveni 4 miljardu eiro apmērā. “Latvijas ceļu būvētājs” pauda viedokli, ka fondu ir nepieciešams atjaunot. Pārstāvji atgādināja, ka pirms vēlēšanām deputāti ar sabiedriskajām organizācijām parakstīja vienošanos par valsts autoceļu fonda atjaunošanu, bet šī vienošanās nav pildīta. Atjaunotais fonds ļautu ceļu lietotāju samaksātos septiņus nodokļus un nodevas novirzīt ceļu remontiem, lai turpmāk katru gadu nebūtu jāzaudē aptuveni 860 miljoni eiro, braucot pa sliktiem ceļiem. Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) pārstāvis norādīja, ka arī tas vieglo auto nodoklis, kuru iekasē CSDD, uzreiz tiek pārskaitīts valsts budžetā. Latvija ir vienīgā valsts, kurā darbojas sistēma, saskaņā ar kuru, veicot tehnisko apskati, raugās, vai nodoklis par iepriekšējiem gadiem ir samaksāts. Latvijas Autopārvadātāju asociācijas pārstāvji norādīja, ka Latvijas tranzītceļi kopumā ir sliktā stāvoklī, kas pēdējo gadu laikā nav uzlabojies salīdzinājumā ar kaimiņvalstīm. Lauku ceļi arī ir ļoti sliktā stāvoklī. Turklāt katrs kravas auto dažādos nodokļos samaksā aptuveni 10-15 eiro dienā. Asociācijas pārstāvji uzskata, ka ceļu sakārtošanā ir jābūt ilgtspējīgam modelim un tagad būtu pēdējais laiks investēt ceļu sakārtošanā, lai Latvijā turpinātos uzņēmējdarbība, lai notiktu kravu pārvadājumi, un tā tālāk. Motoklubu pārstāvji kā vienu no galvenajiem faktoriem, kam būtu jāpievērš uzmanība, minēja cilvēku drošību uz ceļiem. Motobraucēji kā neviens cits izjūt ceļa kvalitāti. Viņi braukšanu ar motociklu pa grants ceļiem Latvijā salīdzināja ar piedalīšanos Dakaras rallijā, jo motocikls tiek ļoti mētāts. Motoklubu pārstāvji norādīja arī uz šādu faktu: ja vienam cilvēkam pieder divi transportlīdzekļi, piemēram, motocikls un automašīna, nodoklis jāmaksā par abiem, lai gan vienlaikus ar abiem braukt nevar. Viņi norādīja, piemēram, arī uz to, ka veci cilvēki neizmanto automašīnu tik bieži kā citi, taču nodoklis viņiem tāpat ir jāsamaksā par visu gadu. Pareizāk būtu, ja maksātu vairāk tas, kurš vairāk brauc, nevis otrādi. Nobeigumā viņi norādīja, ka pareizāk būtu autoceļiem paredzēto finansējumu iekasēt vienuviet un tad lemt, cik tērēt. Izvērtējusi Latvijas pilsoņu prasības un visu saņemto informāciju, komisija secināja, ka šajā jautājumā ir nepieciešams padziļināts pētījums. Līdz ar to komisija 2016.gada 24.februārī vienbalsīgi atbalstīja sagatavoto lēmuma projektu par 10 435 Latvijas pilsoņu iesniegto kolektīvo iesniegumu un nolēma uzdot Ministru kabinetam veikt Baltijas valstīs par ceļu lietošanu maksājamo nodokļu un nodevu apjoma un tiesiskā regulējuma salīdzinošo izvērtējumu, kā arī sagatavot un līdz 2016.gada 1.septembrim iesniegt Saeimai informatīvu ziņojumu par iespējām izdarīt grozījumus normatīvajos aktos, lai īstenotu principus, ka ceļu lietotāju maksātie nodokļi un nodevas tiek izlietoti ceļu un tiltu remontiem un to uzturēšanai labā tehniskā stāvoklī, kā arī lai nodokļu maksājumu apjoms ceļu lietotājam atbilstu ceļu lietošanas intensitātei. Lūdzu atbalstīt sagatavoto lēmuma projektu.".
- 2016_03_03_350-seq415 language "lv".
- 2016_03_03_350-seq415 speaker Vitalijs_Orlovs-1964.
- 2016_03_03_350-seq415 translatedText "On 5 November 2015, the Saeima Saeima received 10 435 citizens' collective applications on roads with no' explosive', in which Saeima proposed to add fuel to the price of fuel and excise duty for road repair and maintenance; 2) the establishment of separate funds ;in which all the transport fees and excise duty money are raised; 3) The fund to ask the Department for Transport to manage the first subparagraph of Article 131 4 4 of the Rules of Procedure of the Rules of Procedure of the Rules of Procedure of 19 November 2015 referred to the mandate, the Commission and the Commissionan initial assessment by the 2 December commission held the first preliminary assessment of the meeting, to which the author of the request to Author moved a request for a road tax to be added to the fuel price It would result in small changes in fuel prices, but this would result in a small change in fuel prices, but this would result in a small change in fuel prices, but this would result in a small change in fuel prices, but this would result in a small change in fuel prices, but this would result in a small change in fuel prices, but this would result in a small change in fuel prices, but this would result in a small change in fuel prices, but this would result in a small change in fuel prices, butin neighbouring countries, there is a law that states that road tax is paid according to the amount of fuel consumed by the Akcisse Tax, recommended for a separate, separate fund, the funds could be used to repair the road As one of the negative factsmention has been made that, for example, in Latvia, all car parks on the side of the road, or the so-called pockets, have been shut down by the lack of a proper resting place, equipped with waste mating But, if there is, they are usually the full holders of full-based reservoir, which is not enoughon 20 January, the Commission's Transport Ministry, the Association of road transport operators, the Latvian Motoclub Association, the state-owned " Motoclub Association, the state of the country " ;the public stake in the CSDD has been likened to the financing of roads in Lithuania, Estonia and Latvia, and the removals of road users to road users had been reported in Lithuania for financing routes from excise duty on motor vehicles registered in Lithuania ,revenue from the Europhile, with radars of fixed offence penalties, the death toll of Savioner in Estonia by 2015 accounted for 75 per cent of excise duty on fuel, and European funding, 10 per cent, was made to local authorities in Latvia since the 2004 road fund existsonly as the title of the sole statutory funding source is a Eurovigu Proceeds from its last year, it was 18 million, but they are being directed exclusively to the state's main road in accordance with the law of about 25 per cent as the target is allocated to the municipal roadand the 2016 street maintenance and construction in 2016 is just €48 million between 1994 and 2004, the national road toll fund, from which the budget was directed exclusively to the roads in the last 20 years, is not sufficient for a motorwaymaintenance and repair of the Little Road coverage are in poor condition, and it continues to deteriorate as the necessary funding for the country's roads is more than 400 million, as much as 500 million a year in 2015 was carried out on 268 million Sogad plansthe 320 million, of which 49 million are a grant to municipal roads in the vast majority of cases, is that the national road tidying program for 2014-2020 is not being filled, as government funding has been underfunded in 2014 and a deficit of 330 million in 2015the euro and therefore remained unrepaired in the program of 1,100 km of the Public Accounts budget needed 151 million euros to be implemented on national local roads in order to preserve national road networks for good quality and safety, each yearits maintenance and periodic reconstruction needed to invest €673 million since the country's 1991 state road has accumulated an estimated repair deficit of around €4 billion, said the fund has demanded that members of the fund be reinstated before the electionMembers of civil society organisations signed an agreement on the renewal of the national road fund, but this agreement did not provide a resurrected fund to allow road users to pay seven duties and tolls to renovate roads, so that around EUR 860 million should be lost annually in the future ,driving along the road to the Road Traffic Safety Directorate (CSDD), the passenger car tax charged to the CSDD is immediately transferred into the national budget of Latvia, the only country in which the system operates, according to which technical examination shall be carried out ,whether the tax has been paid for previous years by the Latvian Association of road transport operators that Latvia's transit routes as a whole are in a poor state, which in recent years has not improved in comparison with the countries in the Rural State, which is also in very poor condition. The gender pay gap of about €10-15 per day believes that road tidying must be a sustainable model and it would now be high time to invest in road tidying to keep UK business in place so that goods are transported, and so on to Motoclub representatives such as Motoclub asone of the key factors to focus on was to mention the safety of the road people on Motobrauaries, as no one else is feeling the quality of the road travel on a motorbike via a Dakar rally, since the motorcycle is heavily bandied down by Motoclubthe representatives also pointed to the following fact: if one person owns two vehicles, such as a motorcycle and a car, the tax must be paid for both, although the two-time drive cannot be stated, for example, to the fact that elderly people do not use the car as such. It is often the case that they pay more for the whole year, but it would be more appropriate for them to pay more than the other way than the other way, they said, that it would be more appropriate for roads to be collected in one place and then deciding how to spendexamining the demands of Latvia's citizens and all the information it receives, the commission concluded that an in-depth study with the Commission on 24 February 2016 voted unanimously in favour of the draft decision on the 10 435 Latvian citizens' collective application anddecided to ask the Cabinet Office to carry out a peer review of the level of taxes and charges payable in the Baltic States and to prepare and submit, by 1 September 2016, an informative report on the possibility of amending the legislative text by 1 September 2016. In order to implement the principles that taxes and duties paid by road users are used in the form of road and bridge repairs, in a good technical condition, and for the volume of tax payments to be in line with road user intensity to support the preparation of the draft decision".
- 2016_03_03_350-seq415 mentions Q822919.
- 2016_03_03_350-seq415 mentions Q211.
- 2016_03_03_350-seq415 mentions Q37.
- 2016_03_03_350-seq415 mentions Q191.
- 2016_03_03_350-seq415 mentions Q193089.
- 2016_03_03_350-seq415 mentions Q458.
- 2016_03_03_350-seq415 mentions Q39731.
- 2016_03_03_350-seq415 mentions Q2167704.
- 2016_03_03_350-seq415 mentions Q3718.