Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2016_03_03_350-seq397> ?p ?o. }
Showing items 1 to 14 of
14
with 100 items per page.
- 2016_03_03_350-seq397 type Speech.
- 2016_03_03_350-seq397 number "397".
- 2016_03_03_350-seq397 date "2016-03-03".
- 2016_03_03_350-seq397 isPartOf 2016_03_03_350.
- 2016_03_03_350-seq397 spokenAs 62.
- 2016_03_03_350-seq397 spokenText "Cienījamie kolēģi! Šis priekšlikums, kas nāk no izpildvaras, klasiski parāda, kāda vieta tiek ierādīta Saeimai. Un man ir ļoti žēl, ka likumdevējs pats ļauj sev ierādīt tādu vietu, kurā Saeima nav diskusiju telpa par politiku, par to, kāda politika tiks realizēta. Nav diskusiju telpa par to, cik kvalitatīvi izpildvara strādā, jo a priori ir pieņemts, ka uzdot jautājumus ministriem un pat ierēdņiem komisijas sēdēs ir kaut kas nepieļaujams un var būt izpildvaru diskreditējošs, tā vietā, lai saprastu, ka šie jautājumi ļautu pieņemt kvalitatīvākus lēmumus arī izpildvarai. Šis priekšlikums parāda arī to, kāda varbūt vairākumam Saeimā ir izpratne par to, kas deputātam ir jādara, - ka vienkārši tehniski jānobalso par sagatavotu priekšlikumu. Mēs labi atceramies 2016.gada budžeta pieņemšanas procedūru: bija nevis izpratne par to, kā lemt un diskutēt, kur septiņi miljardi tiks novirzīti un kas šogad ar šādu budžetu tiks izdarīts, bet bija sajūsma par to, ka deputāti ir devuši savu “nozīmīgo” ieguldījumu, palīdzēdami iegādāties virkni interaktīvo tāfeļu vai izveidot vai salabot bērnu rotaļu laukumus. Un, apspriežot šo konkrēto priekšlikumu Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijā, atbildīgās ministrijas ierēdņi nespēj elementāri atbildēt, kāda ir mūsu transporta politika un ko mēs gatavojamies darīt Āzijas valstu virzienā, nespēj pat atbildēt uz jautājumu, kādi konkrēti uzdevumi būs jāpilda šiem diviem atašejiem. Tas viss izskatās tā: ir apsveicami, ka Latvija varēs noorganizēt vienu sanāksmi, jo mēs protam sakārtot telpas, salikt ziedus vāzēs, paēdināt, izguldināt, sagaidīt un pavadīt viesus. Bet kas pēc tam no tā visa būs? Kā mēs šo pasākumu redzam mūsu kopējās transporta politikas ietvarā? Un tāpēc, ka nespējam vienoties par vienu politiku ar konkrētiem mērķiem, diemžēl kārtējo reizi kaimiņi mūs apsteidz. Mums ir liela priekšrocība - mums ir trīs ostas (salīdzinājumam: tikai viena osta ir Lietuvā) -, bet mēs nespējam šo trīs ostu politiku savienot kopā ar dzelzceļu, lai mēs būtu ieguvēji. Mēs kārtējo reizi esam zaudētāji, jo Lietuva pa šo laiku ir jau paspējusi vienoties ar tiem pašiem ķīniešiem, izveidot tranzīta koridoru, izveidot arī loģistikas centru. Un mēs Latvijā saņemsim no Lietuvas kravas, kas būs domātas Latvijai, nevis būsim tie, kas Latvijā sadala kravas visām pārējām valstīm. Es vēlreiz ļoti, ļoti aicinu deputātus būt īstiem parlamentāriešiem un saprast, ka tā pamatmisija jeb viena no galvenajām misijām parlamentam ir uzraudzīt izpildvaru un panākt kvalitatīvas politikas realizāciju, prasīt šo kvalitatīvo politiku. Tāpēc frakcija “No sirds Latvijai” šo konkrēto apropriācijas pārdali neatbalstīs, jo mēs negribam būt vienkārši šādi tehniskie izpildītāji bez kvalitātes kontroles. Un maza piebilde: arī tas ir nožēlojami, ka tad, kad tiek iesniegta informācija, var mierīgi atbildēt, ka, tā kā informācija ir klasificēta, parlamentam nav jāzina, kas tajā informācijā ir rakstīts; ka tā vietā, lai iesniegtu pareizi noformētu dokumentu, kā to prasa noteikumi par klasificēto informāciju, var aprobežoties ar atbildi: “Jums tas nav jāzina, jo šī informācija ir klasificēta!” Kādā vietā mēs sevi nostādām?! Un atkarībā no tā, kādā vietā mēs paši sevi nostādīsim, tā arī sabiedrība uztvers parlamentu. Tā ka es aicinu jūs būt īstiem parlamentāriešiem!".
- 2016_03_03_350-seq397 language "lv".
- 2016_03_03_350-seq397 speaker Inguna_Sudraba.
- 2016_03_03_350-seq397 translatedText "Dear colleagues, this proposal coming from the executive, a classically indicative one, shows what the seat of Saeima is given, and it is a shame that the legislator allows himself to give itself a place in which Saeima does not have a discussion room about politics about what's wrong with politics. The policy will be implemented without a discussion room about how the quality executive is working, as a priori assumes that asking ministers to question ministers and even officials in commission hearings is something intolerable and can be discredited by executive powers, instead ofI understand that these issues would make it possible to take better decisions, too, by the executive of the executive, This proposal also shows what perhaps the majority of the Saeima have an understanding of what the Member should do - that simply technically, we must vote on the proposal we are doing well. The 2016 budget procedure: there was not an understanding of how to decide and discuss where seven billion will be directed and which this year with such a budget will be done, but there was the enthusiasm that the MPs had given herthe " significant " contribution, the help to buy a range of interactive visions or setting up or repair children's playgrounds And when discussing this particular proposal to the Budget and Finance (Tax) Committee, the ministry officials are failing to answer rudimentary what our transport policy is about and what our transport policy is all aboutwhat we are going to do in the direction of the Asian countries cannot even answer the question of what specific tasks will have to be performed on these two atans: it all looks like it: it is to be welcomed that Latvia will be able to arrange a single meeting, because we are able to arrange space, dotput flowers in the bulls, eat, sleep, wait and spend the guests at Bet who will then all be? As we are seeing in the framework of our common transport policy, and because we are not able to agree on one policy in the framework of our common transport policy? Unfortunately, once again, the neighbours ahead of us have a big advantage: we have three ports (by comparison: only one port is in Lithuania) - but we are not in a position to connect the three ports policy together with the railways so that we will have winnerswe lose out once again, as Lithuania has in the meantime been able to reach an agreement with the same Chinese, to set up a transit corridor, to create a logistical centre and we will receive Latvia from Lithuania from Lithuania, which will be intended for Latvia and not for Latvia. Once again, we will have those who share in Latvia very, very strongly urge Members to be genuine parliamentarians and understand that its core mission, or one of the main missions to Parliament, is to monitor executive power and ensure the realisation of high quality policy ;to demand this qualitative policy is therefore that the faction of' From Heart Latvia' will not be accepted by this particular appropriation, as we do not want to be simply such technical performers without a quality control And little comment: it is also regrettable that when it is submittedthe information can be answered peacefully that, as the information is classified, Parliament does not have to know which information it contains; that, instead of submitting a properly communicated document, as required by the provisions on classified information, a reply may be limited to :" you should not know this, because this information is classified! " In what place are we putting ourselves?! And depending on what we are going to put ourselves in, the public will take Parliament's view that I call on you to be genuine parliamentarians!".
- 2016_03_03_350-seq397 mentions Q822919.
- 2016_03_03_350-seq397 mentions Q211.
- 2016_03_03_350-seq397 mentions Q79820.
- 2016_03_03_350-seq397 mentions Q37.
- 2016_03_03_350-seq397 mentions Q16348038.