Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2016_03_03_350-seq383> ?p ?o. }
Showing items 1 to 19 of
19
with 100 items per page.
- 2016_03_03_350-seq383 type Speech.
- 2016_03_03_350-seq383 number "383".
- 2016_03_03_350-seq383 date "2016-03-03".
- 2016_03_03_350-seq383 isPartOf 2016_03_03_350.
- 2016_03_03_350-seq383 spokenAs 101.
- 2016_03_03_350-seq383 spokenText "Jā, cienījamie kolēģi! Tātad vēlreiz par likumprojektu “Grozījumi Krimināllikumā”. Piedāvātie grozījumi ir būtiski un nepieciešami nacionālās drošības stiprināšanai un garantēšanai, ņemot vērā pašreizējo ģeopolitisko situāciju. Valsts drošības iestādes ir konstatējušas, ka ārvalstu izlūkošanas un drošības dienestu darbība, kas vērsta pret Latvijas, Eiropas Savienības un NATO interesēm, ir viens no būtiskākajiem nacionālās drošības apdraudējumiem. Un šis apdraudējums skar gan politisko, gan ekonomisko, gan militāro un sabiedrisko sfēru. Krievijas Federācijas specdienestu ietekme un pilnvaras Krievijā pēdējo gadu laikā ir ievērojami pieaugušas un turpina pieaugt; tas arvien vairāk palielina apdraudējumus gan Latvijai, gan Latvijas valstspiederīgajiem. Un tieši tāpēc jau ilgstoši par to ir domājušas valsts drošības iestādes - visas kopā. Proti, gan SAB direktors, gan Drošības policija, gan Militārās izlūkošanas un drošības dienests kopīgi ir domājuši par to, kā uzlabot likumdošanas normas, lai mēs varētu justies neapdraudēti mūsdienu jaunajos apdraudējuma apstākļos, un ir sagatavojuši un kopīgi iesnieguši Saeimā šos likuma grozījumus. Kā jau es minēju, uzrunājot jūs jautājumā par likumprojekta iekļaušanu darba kārtībā, Krimināllikuma pašreizējais regulējums ir izstrādāts 1999.gadā un vairs nenodrošina to, ka mēs mūsdienu apstākļos spējam reaģēt uz tiem apdraudējumiem, kas mūsu valstij varētu būt. Šobrīd tiek izmantoti jauni mehānismi, kuru mērķis ir ietekmēt notiekošo mūsu valstī, pārņemt - iespējams, pārņemt - faktisko kontroli pār valsti. Tāpēc tiek izmantots un izvērsts gan hibrīdkarš, gan informācijas karš. Likumprojekts ir izstrādāts, lai nodrošinātu iespēju vērsties pret hibrīdkara radītiem apdraudējumiem Latvijas drošībai un ar krimināltiesiskiem līdzekļiem savlaicīgi reaģēt uz iespējamiem apdraudējumiem, kas vērsti pret Latvijas Republikas pamatinteresēm, vai uz citādiem apdraudējumiem Latvijas nacionālās drošības interesēm. Likumprojekts ir izstrādāts arī tādēļ, lai uzlabotu valsts noslēpuma aizsardzību un novērstu valsts noslēpuma vai citas valstij svarīgas informācijas nonākšanu ārvalstu rīcībā, kas var kaitēt Latvijas iekšējai un ārējai drošībai. Tātad ir paredzēts grozīt vairākus pantus attiecīgajā likuma sadaļā. Vispirms ir 80.pants - “Pret Latvijas Republiku vērsta darbība”. Šis pants tiek izteikts jaunā redakcijā, kas nosaka to, ka vēršanās pret jebkuru no Latvijas Republikas valstij svarīgām interesēm pēc būtības ir vērsta pret Latvijas Republiku kopumā un tātad rada valstij apdraudējumu. Likumprojekts paredz kriminālatbildību par jebkuru darbību, kas ir neatbilstoša Latvijas Republikas Satversmei un apdraud Latvijas Republikas valstij svarīgās intereses. Šis likuma pants agrāk... Agrāk tur bija tikai - ja ar vardarbīgām metodēm... Kā jūs saprotat, šobrīd, 21.gadsimtā, mēs... Ja mēs atskatāmies uz to, kādā veidā sākās notikumi Ukrainā, tad redzam, ka tur nebūt nebija tikai vardarbīgas metodes; tur tika izmantotas dažādas metodes. Tātad jaunais regulējums jau ļautu novērst “zaļo cilvēciņu” ienākšanu. Tālāk. Šajā likumprojektā ir arī mainīts formulējums. Līdz šim par apdraudējumu bija uzskatāma tikai vēršanās pret Latvijas valsts neatkarību, turpretim šobrīd šis jēdziens ir plašāks. Tas, kas ir precīzi Satversmē formulēts, ir tātad vēršanās pret valsts suverenitāti. Vēršanās pret suverenitāti ir vēršanās pret tautas, nevis valsts varu. Tauta varu var realizēt tieši, kā arī ar valsts un pašvaldību institūciju starpniecību. Tas nozīmē, ka Krimināllikumā ir nepieciešams skaidri noteikt atbildību par vēršanos pret suverenitāti. Suverenitātes apdraudējums īpaši aktuāls kļuvis mūsdienās, kad arvien plašāk tiek izmantotas dažādas hibrīdkara metodes. Arī šajā likumā, ne tikai šajā pantā, bet arī visā likumā ir ievērojami mainītas sankcijas, ne tikai tās paaugstinot, bet arī izslēdzot papildu sodu - mantas konfiskāciju. Praktiski gandrīz vai visas sankcijas ir papildinātas ar probācijas uzraudzību. Vēl šajos Krimināllikuma jaunajos grozījumos ir arī Krimināllikuma 80.1 pants - “Apvienošanās organizētā grupā ar mērķi veikt pret Latvijas Republiku vērstu darbību”. Tātad arī šī norma ir precizēta. Par šo normu droši vien vēl būs diskusijas ar juridisko tiesību ekspertiem, proti, vai ir pazudusi “organizēta grupa”. Bet katrā ziņā arī “apvienošanās grupā ar mērķi veikt pret Latvijas Republiku vērstu darbību” ir jauna norma un, manuprāt, ļoti aktuāli nepieciešama. Nākamais, kas ir šajos grozījumos, ir 81.pants - “Pret Latvijas Republiku vērsts aicinājums”. Šī grozījuma mērķis un izmaiņas ir analogas izmaiņām 80. un 80.1 pantā. Proti, lai būtu līdzsvars Satversmē paredzēto valsts pamatinterešu krimināltiesiskai aizsardzībai, likums ir papildināts ar jaunu nozieguma sastāvu - publisku aicinājumu vērsties pret Latvijas Republikas suverenitāti. Likumprojektā nav saglabāta atsauce uz nolūku. Šajās normās paredzēts, ka jau pats fakts, ka cilvēks to dara, tiek uzskatīts par krimināli sodāmu, jo, kā jau es minēju ievadā, nav nekā svarīgāka par mūsu valsts drošību. Tātad vēršanās pret jebkurām valsts pamatinteresēm tiek uzskatīta par vēršanos pret valsti kopumā un ir krimināli sodāma. No Krimināllikuma ir izslēgts 82. un 83.pants, bet tas nenozīmē, ka ir pazudis šo pantu saturs. Šīs normas vienkārši ir saturiski integrētas citos Krimināllikuma pantos. Vēl viens ļoti būtisks jauninājums ir pants “Palīdzība ārvalstij pret Latvijas Republikas drošības interesēm vērstā darbībā”. Tas tātad vēl vienu reizi apliecina to, ka ar valsts drošības apdraudējumu tiek saprasts stāvoklis, kurā tiek apdraudēta valsts pastāvēšana, tās teritoriālā neaizskaramība, kā arī valsts iekārtas funkcionēšana. Šis pants ir ļoti nozīmīgs šajā ziņā, un droši vien par to nāks debatēt mani kolēģi no SASKAŅAS, jo šis pants ir tieša atbilde uz to, ko mēs esam vērojuši televīzijas ekrānos vairākkārt, - neizpratni izraisošos sižetus par to, kādā veidā Latvijas jaunieši, kuri mācās Latvijas skolās, tiek vervēti, lai viņi piedalītos nometnēs Krievijā, kur tiktu audzināts patriotisms nevis attiecībā pret Latviju, bet varbūt pret to, kas notiek kaimiņvalstī. Nez vai šāda darbība notiek Latvijas valsts interesēs, un līdz šim nebija krimināli tiesiska mehānisma, kādā veidā ietekmēt šādu rīcību. Ar šo jauno regulējumu tas būs iespējams. Šajā likumprojektā ir grozīts arī Krimināllikuma pants par spiegošanu. Līdz šim bija nepieciešams pierādīt, ka spiegošana tiek izdarīta kādas ārvalsts interesēs, turpretim jaunajā regulējumā ar spiegošanu tiek saprastas jebkuras intereses... jebkuras informācijas vākšana, kuru kāda ārvalsts varētu izmantot neatkarīgi no nolūka, kādā tas ir darīts. Šajā projektā paredzēts, ka turpmāk tas varētu būt krimināli sodāms nodarījums, kas arī ir būtiski. Jo nav svarīgi, vai cilvēks informāciju, kura varētu tikt izmantota pret savu valsti, vāc vienkārši mantkārīgā nolūkā, lai pēc tam izdomātu, vai uz tās rēķina iedzīvoties vai kādam darīt labu, vai arī viņu ir savervējusi kāda ārvalsts. Viens no jaunajiem regulējumiem ir arī par valsts noslēpuma nelikumīgu iegūšanu. Arī šis pants... Proti, jebkāda informācija, kura ir nepieciešama, lai mēs savu valsti aizsargātu, un kura tiek uzskatīta par aizsargājamu ar likumu... Tātad jebkurš valsts noslēpums ir pelnījis aizsardzību, un tātad arī šajā pantā normas ir precizētas, un šeit ir iesniegti šie grozījumi. Šos likuma grozījumus, kā jau minēju, ir izstrādājušas valsts drošības iestādes. Šī likumprojekta normas ir apspriestas Krimināllikuma darba grupā, kura darbojas Tieslietu ministrijā; šīs normas ir saskaņotas gan ar tiesību ekspertiem, gan ar tiesību piemērotājiem. Arī Nacionālās drošības komisijas sēdē, kura norisinājās pagājušajā ceturtdienā, piedalījās gan eksperti - šo grozījumu izstrādātāji, gan prokuratūras pārstāvji, gan arī citi tiesu varas pārstāvji. Tātad tie, kuriem savā darbā šīs normas ir jāpiemēro, piedalījās. (Advokāti nepiedalījās, bet bija atsūtījuši savu atbalstu šīm normām.) Un secinājums no šīs sēdes ir šāds: jo precīzāk būs uzrakstītas šīs likuma normas un jo nepārprotamāk varēs tās piemērot, jo mazāk būs vietas dažādām interpretācijām par to, ka normas varētu tikt piemērotas ļaunprātīgi vai tikt izmantotas, lai veiktu kādu politisku izrēķināšanos, kā mēs dzirdējām no šīs tribīnes (Sēdes vadītāja noklaudzina ar āmuru.) jau pirms likumprojekta iesniegšanas. Arī jau pirmajā lasījumā analizējot, kā es jau minēju, tika konstatēts, ka ir normas, kas būs papildināmas. Proti, 80.1 pants - “Apvienošanās organizētā grupā ar mērķi veikt pret Latvijas Republiku vērstu darbību”... Šeit ir tā sauktais nošķeltais normas sastāvs, kurā ir pazudis jēdziens “organizētā grupa”. Visticamāk, tas uz otro lasījumu atgriezīsies. Tāpat arī pantā par spiegošanu jautājumus izraisa - īpaši tiesību normu piemērotājiem izraisa! - pirmais teikums, kurā ir teikts: “Par neizpaužamu ziņu vākšanu vai nodošanu ārvalstij vai ārvalsts organizācijai tieši vai ar citas personas starpniecību, kā arī par jebkādu citu ziņu vākšanu (..)”... Protams, tas skan bīstami - “jebkādu citu ziņu”. Tātad, visticamāk, šī norma tiks papildināta, nosakot, ka tās ir ziņas, kas kaitē Latvijas valsts drošības interesēm. Tātad dažāda veida papildinājumi būs. Visi klātesošie eksperti un arī abu komisiju vairākums atbalstīja šī likumprojekta virzīšanu pirmajā lasījumā, un, ņemot vērā to drošības situāciju, kādā mēs šobrīd dzīvojam, un to, ka spēkā esošās krimināltiesību normas ir juridiski novecojušas, komisija nolēma, ka šim likumprojektam būtu piešķirama steidzamība un ka tas būtu skatāms divos lasījumos. Protams, jādod arī pietiekami ilgs termiņš priekšlikumu iesniegšanai, lai būtu iespēja nepieciešamības gadījumā vēl diskutēt un, kā jau minēju, precizēt šīs normas, lai nebūtu nekādu šaubu par tām. Jo precīzāk uzrakstītas šīs normas, jo precīzāk tās var piemērot un jo mazāk pārpratumu par šo normu ļaunprātīgu piemērošanu tās var izraisīt. Tātad Juridiskās komisijas vārdā es lūdzu piešķirt likumprojektam steidzamību un atbalstīt likumprojektu pirmajā lasījumā.".
- 2016_03_03_350-seq383 language "lv".
- 2016_03_03_350-seq383 speaker Solvita_Aboltina_(Mellupe)-1963.
- 2016_03_03_350-seq383 translatedText "Yes, dear colleagues, so once again, on the Bill of Criminal Justice, the proposed amendments are essential and necessary for the strengthening and safeguarding of national security, given that the current geopolitical situation has identified the activities of foreign intelligence and security services againstthe interests of Latvia, the European Union and NATO are one of the main threats to national security and this threat affects both political, economic and the military and public spheres, and the powers and powers of the Russian Federation in Russia have increased significantly in recent years; andcontinues to grow; it is increasing the risk of both Latvia and Latvia's nationals and that is why the country's security authorities - all together Proti and SOB, both the Security Police and the Military Intelligence and Security Service - are all on the rise. Collectively, we are thinking about how to improve legislative provisions so that we can feel at risk in today's new threats, and have drafted and jointly submitted amendments to the law to the Saeima House, as I have already mentioned, on the inclusion of the bill on the agenda of the bill ,the current regulation of the criminal law is designed in 1999 and no longer guarantees that we can respond to the dangers that our country may have in modern times, which is that new mechanisms are being used to influence what is going on in our country, to take over - possiblytake over - effective control over the country is therefore being exploited and developed, both by propping up both the propping of the Law Project and the possibility of responding to the threats posed by hybrynwar to Latvian security and to respond in a timely manner to potential risks to thethe fundamental interests of the Republic of Latvia, or on other threats to Latvia's national security interests, is also designed to improve the protection of state secrets and to prevent the entry of information of national secrecy or other Member State relevant to the internal disposal offor external security, So is intended to amend a number of articles in the relevant section of the law, first of all, Article 80, " Pret to Latvia, " This article is proposed in a new version of which seeks to target any of the national interests of the Republic of Latvia. The substance is directed against the Latvian Republic as a whole, and thus constitutes a threat to the country in the Law Project of any activity which is irrelevant to the Constitution of the Republic of Latvia and is endangering the Republic of Latvia's vital interests in This article in the past there has been Davidson's earlier ruleit was only - if you were aware, at this moment in the 21st century, we are going to look back at the way in which events in Ukraine started, we can see that there was not only a violent practice; there was a lack ofusing different methods, So, the new regulation would already allow the elimination of the " green-man " entry into this bill and the wording of the change to date was only to be considered as an approach to the independence of the Latvian State, whereas this concept is currently broader to Thatthe accuracy of the Constitution is worded, which is why the opposition to the sovereignty of the nation against the sovereignty of the people is targeting the nation rather than the power of the nation that the nation can exercise directly, as well as through national and municipal institutions, It means that a Criminal Code is necessaryclearly establishing responsibility for a crackdown on the sovereignty of sovereignty has become particularly relevant today, when various hybrid methods are increasingly used in this law, not only in this article, but also throughout the law, there is a significant change in sanctions, not just by the lawraising, but also excluding additional penalties, the seizure of the articles in Practically almost all of the penalties is matched by the probation surveillance of Another Criminal Justice Bill as well as Article 80 1 - " Merry organised with the goal to take against Latviathe Republic's So-So actions will also clarify this provision is likely to be subject to discussions with legal experts, namely whether there is a missing " organized group " But in any case also " a group of mergers with a view to the Republic of Latvia. " The " new rule " is a new rule and, in my opinion, the next procedure in these amendments is Article 81 -' Pret the Republic of Latvia's targeted call' for the purpose and the changes in Articles 80 and 80 1 Proti tothere should be a balance in the fundamental interests of the constitution of the Constitution, the law has been accompanied by the composition of a new crime - a public provocation to oppose the sovereignty of the Republic of Latvia in the bill has not kept a reference to the purpose of the mere fact that a person does not have the same ruledoes, it is considered criminal, because, as I mentioned in my introduction, there is nothing more important than the safety of our nation, So, against any country's fundamental interests being viewed as a crackdown on the country as a whole and is punishable by Criminal JusticeArticles 82 and 83 are excluded, but this does not mean that the content of these articles is simply contained in the provisions of this article, which is simply an integrated article in Article 2 of the article " Helping foreign law against the security interests of the Republic of Latvia. " This means, therefore, that the situation in which the existence of the country, its territorial integrity and the functioning of the national equipment and the functioning of the national equipment are very important in this respect - is very important, and probably forthis will have to be debated by my colleagues in harmony, as this article is a direct response to what we have been watching on television screens on many occasions, as regards the way in which young people who are studying in Latvian schools are recruited tothey take part in the camps in Russia, where patriotism should be grown, not in relation to Latvia, but perhaps against what is happening in a neighbouring country, and so far, there was no criminal legal mechanism to influence such behaviourthis new regulation will allow this draft bill to be amended as well, as the article on the Criminal Law Enforcement So needed to prove that the espionage is committed in the interests of a foreign interest, whereas the new regulation of spying is understood by any interests. The collection of any information to which a foreign national may be used regardless of the purpose for which this project is committed, that it could be punishable offences in the future, which is also relevant to Joused against my own country, is collected simply for the purposes of wishful thinking, whether it is up to them to take advantage or to do some good, or whether one of them is secreted by a foreign one of the new regulations, which is also about the illegal acquisition of state secrets. This Article shall also provide Proti, any information that is necessary for us to protect our country, and which is considered to be protected by law So any country's secret deserves protection and, consequently, the provisions of this Articleit has been clarified and these amendments are tabled here, as I have already mentioned, in the drafting of the rules of this draft law by the national safety authorities under the Law of the Justice of Justice; those rules are consistent with both legal experts ,both the law enforcement agencies also participated in the National Security Commission meeting last Thursday and the experts - the authors of this amendment and other representatives of the judiciary, So, those who have to apply those rules - participated( the lawyers did not take part but had sent out their support to those rules) And the conclusion from this meeting is as follows: the more precise it will be for the rules of this law to be applied, the less room for various interpretations thatthe rules could be misused or used to carry out any political crackdown, as we have heard from this rostrum, before the bill was passed even before the bill was tabled, as I have already mentioned, as I have already mentioned. There are provisions that will be non-exhaustive, as will Proti, 80 1 Article - The Merger Group with the aim of carrying out an action against the Republic of Latvia, There is the so-called composition of the so-called' missing' group, Proglements ,it will also return to the second reading in the article on spying issues - particularly the application of legal provisions. - the first sentence stating: " for the collection or transfer of non-sensitive particularsthe mediation, as well as any other collection of messages () " Of course, this sounds dangerous " - " any other news " So likely, this provision will be amplified by the fact that they have reports of harm to the national security interests of Tamothere will be a variety of additions to the fact that all the attending experts, together with the majority in the two committees, supported this bill at first reading and, given the security situation we are now living in, and the fact that the rules of criminal law in force are legally obsolete, the Commissionit has been decided that urgency should be assigned to this legislative project and that it should be provided in two readings to the point of course that there should be sufficient time for the submission of proposals in order to have an opportunity to discuss and, as I have already mentioned, specify those provisions in order not to contain anyin doubt, those rules are more specifically written in these rules, as they can be applied more precisely, and the less the misunderstanding of the misuse of these rules on behalf of the Committee on Legal Affairs, I would ask that the law be given for the urgency and support of the draft law at first reading.".
- 2016_03_03_350-seq383 mentions Q822919.
- 2016_03_03_350-seq383 mentions Q211.
- 2016_03_03_350-seq383 mentions Q193089.
- 2016_03_03_350-seq383 mentions Q458.
- 2016_03_03_350-seq383 mentions Q1771611.
- 2016_03_03_350-seq383 mentions Q159.
- 2016_03_03_350-seq383 mentions Q7184.
- 2016_03_03_350-seq383 mentions Q212.
- 2016_03_03_350-seq383 mentions Q1092499.
- 2016_03_03_350-seq383 mentions Q20560178.