Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2016_03_03_350-seq235> ?p ?o. }
Showing items 1 to 14 of
14
with 100 items per page.
- 2016_03_03_350-seq235 type Speech.
- 2016_03_03_350-seq235 number "235".
- 2016_03_03_350-seq235 date "2016-03-03".
- 2016_03_03_350-seq235 isPartOf 2016_03_03_350.
- 2016_03_03_350-seq235 spokenAs 17.
- 2016_03_03_350-seq235 spokenText "Godātā Saeimas priekšsēdētājas kundze! Godājamie deputāti! Likumprojektu komisijai nācās skatīt diezgan steidzami, jo likumam būtu jāstājas spēkā 2016.gada 20.maijā - atbilstoši Eiropas Savienības direktīvu nosacījumiem. Tāpēc arī liels paldies Saeimas Juridiskajam birojam un visām iesaistītajām ministrijām, jo īpaši Veselības ministrijai, kas ļāva sagatavot likumprojektu otrajam lasījumam pietiekami steidzami. Likumprojektam ir saņemti 46 priekšlikumi, taču vairākums no tiem ir juridiski tehniska rakstura un nemaina pēc būtības šo regulējumu. Līdz ar to detalizētāk pie tiem es nepakavēšos; vienīgais izņēmums ir 31. - deputāta Orlova un citu deputātu priekšlikums, par ko es runāšu atsevišķi. Taču papildus tam komisija bija saņēmusi gan tiesībsarga iebildumu, gan Juridiskā biroja lūgumu vērtēt likumprojekta 10.panta 10.apakšpunkta, kurš nosaka aizliegumu smēķēt transportlīdzekļu salonos un kabīnēs, atbilstību Satversmei. Komisija arī to detalizēti darīja savā sēdē. Atļaujiet īsumā rezumēt šos secinājumus, jo tie var būt būtiski likumprojekta tālākai virzībai, tātad arī tā iespējamai virzībai gadījumā, ja tas tiktu apstrīdēts kādās institūcijās. Latvijā jau šobrīd ir aizliegts smēķēt sabiedriskajos transportlīdzekļos, to skaitā taksometros. Eiropas Cilvēktiesību konvencijas 8.pants noteic, ka publiskās institūcijas nedrīkst traucēt nevienam baudīt tiesības uz privātumu, izņemot gadījumus, kas ir paredzēti likumā un ir nepieciešami, lai aizsargātu valsts vai sabiedrisko drošību vai valsts ekonomiskās labklājības intereses, lai nepieļautu nekārtības vai noziegumus, lai aizsargātu veselību vai tikumību vai lai aizstāvētu citu tiesības un brīvības. Mēs domājam, ka arī šis gadījums atbilst šiem ierobežojumiem. Smēķēšana transportlīdzekļa salonā vai kabīnē ir saistīta ar vairākiem riskiem. Smēķēšana kaitē pašu smēķētāju veselībai (tas tika detalizēti pamatots, bet to es šobrīd izlaidīšu), smēķēšana apdraud arī blakussēdētāju veselību. Automašīna ir noslēgta vide, tāpēc tajā ir augsts piesārņojuma līmenis. Ikviens, kurš iekāpj transportlīdzeklī, uzņem šīs kaitīgās vielas pat tad, kad nenotiek aktīva smēķēšana, jo kaitīgo vielu daļiņas nogulsnējas mīkstajos apvalkos un ilgstoši saglabājas transportlīdzekļa vidē. Tiek apdraudēta satiksmes drošība, jo smēķēšana tāpat kā runāšana pa mobilo tālruni novērš uzmanību un rada aizdegšanās draudus. Aizliegums smēķēt transportlīdzekļu salonos un kabīnēs attiecas arī uz elektroniskām smēķēšanas ierīcēm. Šobrīd pētījumos par šo produktu ietekmi uz veselību tiek vērtēta to lietošanas īstermiņa ietekme, jo šie produkti tirgū ir samērā nesen. Un līdz ar to ikvienas valsts vai indivīda uzdevums un pienākums ir nepakļaut līdzcilvēku veselību riskam, jo ir pierādījumi tam, ka elektroniskās smēķēšanas ierīces lietošanas rezultātā vidē izdalās kaitīgu vielu daļiņas, tostarp kancerogēnas. (Starpsauciens: “Par priekšlikumiem runā!”) Līdz ar to komisija izvērtēja un uzskatīja, ka šis priekšlikums atbilst Satversmei, un citi priekšlikumi netika iesniegti. (Starpsauciens: “Kāds ir priekšlikuma numurs?”) Tātad mēs runājam par 10.panta 10.apakšpunktu, kas nav atsevišķs priekšlikums. Līdz ar to atļaujiet ķerties pie iesniegtajiem priekšlikumiem. 1. ir Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikums, kurš ir atbalstīts.".
- 2016_03_03_350-seq235 language "lv".
- 2016_03_03_350-seq235 speaker Einars_Cilinskis-1963.
- 2016_03_03_350-seq235 translatedText "Madam President-in-Office of the European Parliament, honourable Members, the draft legislation had to be quite urgent, as the law should enter into force, on 20 May 2016, so as to the provisions of the European Union directives, many thanks to the Legal Office and all the ministries involved, in particularthe Ministry of Health, which has led the proposal for a second reading in order to provide enough urgent procedure, has received 46 proposals, but the majority of them are of legal technical nature and do not change the substance of this regulation to the point where I will not dwell on them; the only exception is31 - The proposal from Mr Orlova and other Members, on which I will speak separately from the Commission, had received a request from both the Ombudsman and the Legal Office to assess the bill in Article 10, paragraph 10, which imposes a ban on smoking in vehicles and cabs ,with the Constitution, the Commission did so in detail in its sitting, I would briefly summarise the conclusions, as they may be essential for the further move of the bill, so that if it were to be challenged in the institutions of Latvia, smoking should be challengedin public vehicles, including in taxis, Article 8 of the European Convention on Human Rights states that public authorities should not be prevented from enjoying the right to privacy, except in the case of law and necessary to protect public or public security or the national economicwelfare interests to prevent disorder or crime to protect health or morality or to defend other rights and freedoms We think the case also corresponds to these restrictions on the cabin of a motorist on board or in the booth tied to a range of risks ,harms the health of the smokers themselves (this was made in detail, but I will skip it at the moment), smoking is also a threat to the health of the deck-based car, which is why there is a high level of contamination in the vehicle, which does not accommodate all those pollutants, even whenthere is no active smoking in the form of particles of hazardous substances as a result of long-term exposure to road safety, as smoking is a distraction in the same way as smoking by using a mobile phone and the danger of a ban on smoking in vehicles and cabs. Also includes electronic smoking devices in Little Research on the impact of these products on the health effects of these products, as these products on the market are relatively recent and the task and duty of each State or an individual areto avoid exposing the health of a fellow human being, as there is evidence that the use of electronic smoking devices in the environment caused by the use of harmful substances, including carcinogenic (interjection: " on proposals speech! "), the Commission assessed and considered that the proposal complied with the Constitution and othersthe proposals were not made (interjection:' what is the number of the proposal?') So then we are talking about Article 10, paragraph 10, which is not a separate proposal, the proposal 1 is on the proposal 1 of the Committee on Social and Labour.".
- 2016_03_03_350-seq235 mentions Q822919.
- 2016_03_03_350-seq235 mentions Q211.
- 2016_03_03_350-seq235 mentions Q193089.
- 2016_03_03_350-seq235 mentions Q458.
- 2016_03_03_350-seq235 mentions Q957137.