Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2016_02_25_349-seq202> ?p ?o. }
Showing items 1 to 13 of
13
with 100 items per page.
- 2016_02_25_349-seq202 type Speech.
- 2016_02_25_349-seq202 number "202".
- 2016_02_25_349-seq202 date "2016-02-25".
- 2016_02_25_349-seq202 isPartOf 2016_02_25_349.
- 2016_02_25_349-seq202 spokenAs 62.
- 2016_02_25_349-seq202 spokenText "Labdien, godātie radioklausītāji! Es vēlos runāt par trim lietām. Pirmā būtu Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes locekļu iecelšana, otrā – grozījumi Saeimas kārtības rullī otrajā lasījumā, kurus šodien apstiprināja, un trešā – par manu iesniegumu Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijas priekšsēdētājam A.Latkovska kungam. Tātad par pirmo. Šeit jāatzīmē viena būtiska lieta. Lai gan kolēģi mēģināja pamatot, ka mans apgalvojums un Bondara kunga apgalvojums par to, ka nenotika diskusijas un būtībā nebija nekādu pārrunu ar Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes locekļa kandidātiem, nav patiess, tomēr jāatzīmē, ka prakse, kas šeit sāk veidoties... nu, tā kļūst... es negribētu teikt tādu skarbu vārdu kā “antikonstitucionāla”, bet tā kļūst par demokrātijai un demokrātiskām tradīcijām neatbilstošu praksi. Jo vakardien Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijā, aplūkojot un uzklausot šos deputātus, šī diskusija būtībā izskatījās aiz matiem pievilkta. Jo pārējie deputāti, kas nav šajā komisijā, nevar atrauties no savām sēdēm un piedalīties šādā citas komisijas sēdē. Tas viss ir diezgan apgrūtinoši, jo katrs mēs esam savā darbavietā, savā komisijā. Tāpēc normāla parlamentāra prakse būtu šīs diskusijas, kas tagad norit, piemēram, saistībā ar tiesībsarga Jansona kunga kandidatūru un viņa konkurentes Bērziņas-Ruķeres kundzes kandidatūru, rīkot frakciju telpās – katrā parlamenta frakcijā. Šeit šis jautājums izpalika, un, protams, tas nevarēja neizsaukt sašutumu no opozīcijas puses. Lai gan jāatzīmē, ka Latvijā sāk veidoties... Kāpēc gan “sāk”? – ir izveidojies interesants fenomens, kad daļa no opozīcijas ir it kā opozīcija, taču tajā pašā laikā bieži vien atbalsta pozīcijas balsojumus. Un tas ir acīmredzami. Kā vakar televīzijas raidījumā “Tieša runa” teica politologs, Latvijas Universitātes prorektors profesors Jānis Ikstens, kurš runāja, ka te sāk veidoties partiju kartelis, būtībā tas nozīmē diezgan slēgtu elitāru klubu. Neskatoties uz to, ka parlamentā ir ievēlēti 100 tautas priekšstāvji, kuriem jāpauž savu vēlētāju griba, sāk veidoties tāds ierobežots partiju loks, kur jau tāpat viss ir skaidrs, un iespējams, ka vēl šaurākā lokā kāds aiz parlamenta deputātu mugurām nolemj, kam ir jābūt, teiksim, Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijā, un tamlīdzīgi. Tāpēc, kādas gan diskusijas vēl ir nepieciešamas, ja viss jau tāpat ir nolemts un ne tikai parlamenta vairākums par šādu jautājumu nobalso, bet arī opozīcija, šajā gadījumā SASKAŅAS personā. Tas būtu viens. Tātad nav adekvātas diskusijas, šī diskusija būtu nepieciešama, un tai jābūt atklātai gan par likumiem, gan par amatpersonām. Otrs. Par grozījumiem Saeimas kārtības rullī. Šo diskusiju labi raksturoja Saeimas sēdē gan pats Kūtris, kurš ir iesniedzis šos priekšlikumus, gan Ādamsona kungs, gan arī es centos viņus papildināt. Runa ir ne tikai par iemeslu, kāpēc tika vērts vaļā Saeimas kārtības rullis, jo šie grozījumi virzās saistībā ar Satversmes grozījumiem, par kuriem, es domāju, nobalsos Saeimas vairākums, šīs nepieciešamās divas trešdaļas, proti, par atteikšanos no administratīvās imunitātes tautas priekšstāvjiem, kas kļuvusi jau par farsu un nesmīdina vairs arī pašus deputātus. Bet runa ir par priekšlikumiem, kas saistās ar vienu no tādiem parlamentārās kontroles veidiem kā jautājumi ministriem un ministru atbildes. Ir diezgan nožēlojams skats, kad atbildes uz šiem jautājumiem tiek sniegtas vēlā vakarā un nav šo deputātu, tāpēc ir labs divu Saeimas Prezidija locekļu, kas abi ir opozīcijas deputāti – Klementjeva kungs un Kūtra kungs –, ierosinājums šos jautājumus un atbildes rīkot pusstundu pēc Saeimas sēdes, kas, protams, nozīmētu lielāku diskusiju, jo vakarā neviens no deputātiem diemžēl nepaliek un bieži vien, teiksim... kolēģu no frakcijas SASKAŅA pieredze ir tāda, ka viņi pat necer, ka būs spraiga diskusija, un uzdod šos jautājumus, necerot pat, ka ministrs atnāks. Nu, tas nav pieļaujams! Ja mēs runājam par opozīcijas darbu, viens būtiski svarīgs jautājums ir arī koalīcijas partijām – ja tās vēlas spēcīgu valdību, ir jāspēj atbildēt uz jautājumiem, kurus uzdod opozīcijas kolēģi, un jāspēj pamatot savu viedokli, pretējā gadījumā veidojas tāds dīķis, kurā, kā Gēte teica, kad met akmeņus, pat apļi nepaliek. Tātad veidojas sirreāla vide, kas neatbilst un ir pretrunā ar demokrātisku iekārtu. Pēdējais, ko es gribu teikt, ir par iesniegumu apakškomisijai. Es vakardien komisijas sēdē ierosināju un šodien rakstiski iesniedzu iesniegumu, kurā lūdzu pārdēvēt apakškomisijas nosaukumu. Es pieļauju, ka tas acīmredzot faktiski nozīmēs jaunas apakškomisijas veidošanu, un tas process varētu dažādi veidoties. Tātad Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijā šobrīd ir viena apakškomisija, un tā ir Korupcijas novēršanas apakškomisija. Es ierosinu to pārdēvēt par Korupcijas novēršanas, ēnu ekonomikas un kontrabandas apkarošanas apakškomisiju. Šādu ierosinājumu nedaudz citādā versijā pirms 14 gadiem jau ieteica Kontrabandas izmeklēšanas komisija. Galvenā ideja tur bija šāda: nav pietiekamas parlamentā pieņemto likumu izpildes kontroles. Jā, parlaments nodarbojas galvenokārt ar likumu radīšanu, tam viņš ir arī radīts, lai gan – būsim atklāti – 80 procenti likumprojektu, ja ne vairāk, nāk no valdības, un šajā gadījumā, ja mēs skatāmies objektīvi, ir nepieciešams pastiprināt kontroli attiecībā uz ēnu ekonomiku, attiecībā uz visām šīm lietām, jo korupcijas indekss ir zems. Mēs vakar Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijā uzklausījām kontrabandas apkarotājus no Valsts ieņēmumu dienesta struktūrām, un, protams, tas, kas tur iztrūkst... ziņojumos ir stāsti par korupcijas apkarošanu, un tā ir būtiska problēma, un šīs lietas ir savstarpēji saistītas. Līdzekļi, kuru valsts budžetā pietrūkst veselības aprūpei, izglītības sistēmai, kultūrai, pensiju paaugstināšanai, sociālās nevienlīdzības mazināšanai, valsts aizsardzībai un citām jomām, ir ņemami no ēnu ekonomikas. Un runa nav tikai par lēnu tautsaimniecības attīstību, bet – būsim atklāti – Latvijas problēma veidojas no tā, ka nepietiekami tiek iekasēti nodokļi un ir liels pelēkās ekonomikas slogs. Tāpēc es iesniegumā rakstu un arī radioklausītājiem saku, ka Latvijas Saeimai beidzot ir jāsāk kontrolēt procesus un amatpersonas, nevis jāturpina būt statistam. Paldies.".
- 2016_02_25_349-seq202 language "lv".
- 2016_02_25_349-seq202 speaker Ringolds_Balodis.
- 2016_02_25_349-seq202 translatedText "Hello, honourable radio audience, I would like to speak about three things the First would be to appoint the head of the Public Services Commission, the Second Reading amendments to the second reading of the order of law, which was approved today, and a third on my application for Defence, Home and CorruptionPresident of the Prevention Commission, Mr So Howska, Mr So, on the first time Mr Sheit noted one crucial point, while colleagues attempted to justify that my statement and the statement by Mr Bonne that there was no discussion and essentially had no discussions with the Public Servicethe candidates from the Board of the Regulatory Commission are not genuine, but it should be noted that the practice that is coming to form here is becoming something that I do not want to say as " unconstitutional, " but it becomes a non-existent democracy and democratic traditionthe practice at Jo yesterday in the Tautfarm, the agrarian, environmental and regional policy commission, looking at and listening to those Members, this discussion basically looked out of my hair as the rest of the committee, which is not in the Committee, cannot escape its deliberations and participate in such a commissionat the sitting, it is quite distressed, because every single one we have in my workplace, in my own commission, it is therefore normal parliamentary practice to have these discussions, such as the candidacy of Mr Janson and his rival, Mrs Berners-Rutherford, to hold the nomination. The indoors of every parliament's frab Sheit this issue was left out and, of course, it could not fail to hold out the outrage from the opposition side although it should be noted that the UK is taking shape on both the " starting lineup "? Â an interesting phenomenon when part of the oppositionthere is an opposition, but at the same time there is often a lack of support for the votes of the House And this is apparent, as a political scientist, Professor John Ikstens, a professor of party at the University of Latvia, said that there was a party cartel here ,essentially, it means a fairly closed elitist club, where there are 100 people elected in parliament who must express the will of their constituents, to form a limited range of parties where it is all too clear and possibly even more narrowthe circle behind members of parliament decides who should have, say, the Commission on the regulation of services, and so what are the other things that need to be discussed, if things are already decided and not just by the parliamentary majority on such matters ,but also the opposition, in this case, in the person of the consensus, It would have been one not an adequate discussion, this discussion would have to be required, and it should be open to both laws and officials on the Second Amendment of the House this discussion well described by MPs in the debateat the hearing both himself and Mr Kottris himself, who have filed these proposals, both Mr Adamson and I have also tried to replenish them to Runa not only for the reason why it was worth getting rid of the rule of the Constitution, as these amendments are moving in the context of the Constitution amendments ,for whom, I think, the majority of members will vote, those two-thirds of those required, namely the abandonment of administrative immunity in the popular front, which has become a farce and no longer also the deputies themselves, But it is about proposals that involve oneas matters of parliamentary control such as the ministers and ministers' answers are quite pathetic looking at these questions late in the evening and are not this Member, there is a good two members of the Bureau of the Bureau, both of whom are oppositionMr Klementan (PES, FR), who drafted a report on the issue, said: " I think this is a good thing, " he said. The consistency experience is that they do not even expect a lively discussion, and it is not even certain that the Minister will come in, that is unacceptable! If we are talking about opposition work, one crucial issue is also in the Coalition parties. If they want a strong government, it must be able to answer the questions put forward by the opposition colleagues and be able to justify their opinion, otherwise a pond is emerging which, as Goethe said, when casts off, even the rounds are not left to a surreal environment ,what is inconsistent with, and inconsistent with, the recent application by the Commission to a sub-committee of the Commission yesterday, I proposed, and submitted today in writing, a submission requesting the name of the sub-commission of the sub-panel that I imagine it would apparently actually meanthe formation of a new sub-commission and the process that could be taken differently in So Defence, the Home Affairs and Anti-Corruption Commission is currently a single sub-committee, and it is a subcommittee on the Anti-Corruption Prevention of Corruption, the Shadow Anti-Corruption Commission and the Anti-Corruption Subcommittee. Such a suggestion in a slightly different version of 14 years ago suggested the smuggling commission's main idea there was this: there is insufficient parliamentary control over the enforcement of Yes, the parliament dealing primarily with the creation of laws he has also created, thoughâ 80 per cent we'll be openly â 80 per cent bill, if not more, come from the government, and in this case, if we look objectively, there is a need to tighten controls on the shadow economy in terms of all these things, as the corruption index is low in Weyesterday, the Defence, Home Affairs and Anti-Corruption Commission listened to the smuggling of jurists from the State's bodies and, of course, what is missing in the reports is stories of combating corruption, and this is a major problem and the issues are mutualconnected Prades, whose public budget falls short of health care, the education system, culture, pension increases, the reduction of social inequalities, national defence and other areas, is not just about slow economic growth, but let's not be bare âLatvia's problem is that there are insufficient taxes being collected and there is therefore a large grey economic burden, so I am telling the article and the radio audience that Saeima's Saeima must at last start to control the processes and officials, rather than continue to be on the table for Thank you.".
- 2016_02_25_349-seq202 mentions Q822919.
- 2016_02_25_349-seq202 mentions Q211.
- 2016_02_25_349-seq202 mentions Q9142842.
- 2016_02_25_349-seq202 mentions Q498407.