Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2016_02_18_348-seq207> ?p ?o. }
Showing items 1 to 14 of
14
with 100 items per page.
- 2016_02_18_348-seq207 type Speech.
- 2016_02_18_348-seq207 number "207".
- 2016_02_18_348-seq207 date "2016-02-18".
- 2016_02_18_348-seq207 isPartOf 2016_02_18_348.
- 2016_02_18_348-seq207 spokenAs 92.
- 2016_02_18_348-seq207 spokenText " Labdien, godātie radioklausītāji! Nabadzības riski Latvijā pieaug, un šī problēma ir jārisina. Tāpēc informēšu par konkrētām frakcijas SASKAŅA iniciatīvām sociālajā jomā. Viena no šīm iniciatīvām jau tika izskatīta kārtējā Saeimas sēdē. Vispirmām kārtām – par SASKAŅAS iesniegto likumprojektu “Grozījumi likumā “Par valsts pensijām””. Likumprojekts paredz palielināt pensiju indeksāciju un pensionāru ienākumu pieaugumu. Pensiju indeksācija ir paredzēta, lai aizsargātu pensionārus no dzīves dārdzības pieauguma un saglabātu cilvēku pirktspēju līdzšinējā līmenī. Esošais pensiju indeksācijas modelis neatspoguļo reālo dzīves dārdzības pieaugumu pensionāriem un ir novecojis. Tādēļ mūsu likumprojekts paredz palielināt pensiju indeksāciju un paredz pensiju indeksācijā ņemt vērā 50 procentus (līdzšinējo 25 procentu vietā) no apdrošināšanas iemaksu algas reālā pieauguma procentiem. Šāds palielinājums ir nepieciešams, lai palielinātu valsts atbalstu pensionāriem un nodrošinātu dzīves dārdzībai atbilstošāku pensijas apmēru. Likumprojekta mērķgrupa ir visi Latvijas pensionāri. Palielinot pensiju indeksācijas apmēru, pensionāriem tiks uzlabota dzīves kvalitāte, jo viens no būtiskākajiem faktoriem, kas ietekmē pensionāru dzīves kvalitāti, ir tieši materiālais nodrošinājums. Pensionāru ienākuma pieaugumam var būt pozitīva ietekme arī uz makroekonomisko vidi, jo, palielinot pensijas, tiek uzlabota pensiju saņēmēju pirktspēja. Ņemot vērā to, ka pensionāru tēriņos lielāko īpatsvaru veido pārtikas preces, mājokļa uzturēšana un medicīnas izdevumi, šis pensionāru ienākuma pieaugums tiks novirzīts Latvijas tautsaimniecības attīstībai. Kāda varētu būt likuma ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem? 2016.gada budžetam nepieciešama apropriācijas pārdale no sociālā budžeta rezervēm apmēram 5 miljonu 800 tūkstošu apmērā (saskaņā ar Labklājības ministrijas aprēķinu). Un šī nauda ir, bet koalīcija šo likumprojektu 11.februāra sēdē noraidīja, lai gan tas bija korekts un ar finansiālu segumu. Un otra mūsu ideja ir šāda. Pēc frakcijas SASKAŅA un mūsu deputāta Andreja Klementjeva iniciatīvas Saeimā ir sākušās konsultācijas par vēl vienu ļoti būtisku jautājumu – atraitņu pensijām. Paskaidrošu būtību. Ir laulāts pāris – divi pensionāri. Viens nomirst. Mēs labi saprotam, ka palicējs nonāk ļoti sarežģītā situācijā, jo viņam tāpat ir jāmaksā par dzīvokli, par komunālajiem pakalpojumiem, lai gan pensija nu ir viena. Ja runājam par iedzīvotājiem, kuri ir vecumā virs 65 gadiem, tad jāteic, ka būtiski ir palielinājies to cilvēku skaits, kuri ir pakļauti nabadzības riskam – no 27 procentiem 2013.gadā uz 34 procentiem 2014.gadā. Savukārt tad, ja pensionārs dzīvo viens, nabadzības riska īpatsvars un pieaugums ir vēl dramatiskāks – no 51 procenta 2013.gadā uz 67 procentiem 2014.gadā. Un tagad padomāsim! Valsts plāno cilvēkam pensiju maksāt. Tad kur ir problēma – kaut daļu no mirušā pensijas turpināt maksāt viņa vai viņas laulātajam? Piemēram, Vācijā un Beļģijā tie ir 80 procenti no mirušā pensijas. Varbūt mēs Latvijā varam runāt, vismaz sākotnēji, par 50 procentiem gada garumā, jo situācija ir dramatiska. Un, ja mēs atrisināsim kaut divas lietas – palielināsim neapliekamo minimumu un atrisināsim jautājumu par atraitņu pensijām –, tas jau būs zināms progress. Mēs pie tā strādājam. Paldies par uzmanību.".
- 2016_02_18_348-seq207 language "lv".
- 2016_02_18_348-seq207 speaker Valerijs_Agesins-1972.
- 2016_02_18_348-seq207 translatedText "Good afternoon, honourable radio audience, the risks to the UK are increasing, and this problem has to be tackled by the specific faction of social initiatives in the social area, one of these initiatives has already been addressed in ordinary session by ordinary members on the Bill of Reconciliation." The Amendment to the Law on State Pensions " aims to increase the pension indexation of pensions and pensioner income growth is intended to protect pensioners from the cost of living and to keep people's purchasing power at their current level as the Esokovich pension indexation model does not reflect actual living conditionsthe increase in the cost of pensioners in pensioners and outmoded is why our bill provides for an increase in the pension indexation and the provision of pension indexation to account for 50 per cent (the current 25 percentage point of premium pay in real-rate increases are required to increasethe public support for pensioners and the cost of living to a more relevant pension level under the Law Project are all of the UK's retired Palielinot pension indexation, pensioners will have an improved quality of life, as one of the essential factors for the quality of life of pensioners is direct materialthe provision of Pensioners' income can also have a positive impact on the macro-economic environment due to an improvement in the purchasing power of pension beneficiaries, given that pensioners account for the highest proportion of food, residential maintenance and medical costs, this pensionerincome growth to be diverted to Full Economic Development What might be the impact of the law on government budgets and local government budgets? The 2016 budget requires a reallocation of appropriations from the social budget reserves of about 5 million to 800 thousand (according to the Ministry of Welfare )calculation) And this money has been dismissed, but the Coalition rejected the February 11 hearing, although it was correct and with financial coverage of our second idea being this Beyond faction of consistency and our MP's Andrei Klementat's initiative at the Commonsthere has been a consultation on another very important issue, â widow pensions will explain the nature of the marriage of a married couple of â two pensioners One die We are well aware that a palicor is going into a very difficult situation, as he also has to pay for the flat ,on utilities, although the pension is now one Should talk about a population aged over 65, it must be said that there has been a significant increase in the number of people who are at risk of poverty of â €27 per cent in 2013. Per a year of 34 per cent in 2014, Savuthly, where a pensioner lives in one, the percentage of poverty at risk of poverty is even more dramatic, â €51 per cent in 2013 to 67 per cent in 2014 and let us think of the country's plan for a pensionto pay Then where is the problem â although a portion of a deceased pension goes on to pay his or her spouse? For example, in Germany and Belgium they are 80 per cent of the deceased's pensions we can talk to, at least initially, on 50throughout the year, as the situation is dramatic And if we will resolve two things to â increase the unstoppable minimum and resolve the issue of widows' pensions, it will already be some progress We are working on Thank you for the attention they are working on.".
- 2016_02_18_348-seq207 mentions Q822919.
- 2016_02_18_348-seq207 mentions Q211.
- 2016_02_18_348-seq207 mentions Q2340101.
- 2016_02_18_348-seq207 mentions Q31.
- 2016_02_18_348-seq207 mentions Q183.