Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2016_02_18_348-seq203> ?p ?o. }
Showing items 1 to 20 of
20
with 100 items per page.
- 2016_02_18_348-seq203 type Speech.
- 2016_02_18_348-seq203 number "203".
- 2016_02_18_348-seq203 date "2016-02-18".
- 2016_02_18_348-seq203 isPartOf 2016_02_18_348.
- 2016_02_18_348-seq203 spokenAs 17.
- 2016_02_18_348-seq203 spokenText " Labdien, godātie radioklausītāji! Gribētu pieskarties svarīgākajiem jautājumiem, kurus esam skatījuši Saeimas sēdē pagājušajā nedēļā un arī šīs dienas sēdē. Manuprāt, tie ir divi būtiskākie jautājumi, proti, likumprojekts “Grozījumi Enerģētikas likumā” un likumprojekts “Latgales speciālās ekonomiskās zonas likums”. Tātad “Grozījumi Enerģētikas likumā”. Saeima ir noslēgusi četrus mēnešus ilgo darbu pie “Latvijas Gāzes” tirgus liberalizācijas regulējuma izstrādes. Likumā ir paredzēti divi galvenie termiņi pilnai pārvades un uzglabāšanas sistēmas operatoru īpašumtiesību nodalīšanai. Un, proti, viens termiņš ir 2017.gada 3.aprīlis, kad jāizveido juridiski neatkarīga sabiedrība, kas nodrošina dabasgāzes pārvades sistēmas operatora un uzglabāšanas sistēmas operatora pakalpojumus un kuras īpašumā ir pārvades sistēmas aktīvi, un kuras rīcībā ir Inčukalna pazemes gāzes krātuve, kā arī licence dabasgāzes pārvades un uzglabāšanas pakalpojumu nodrošināšanai. Otrs termiņš ir 2017.gada 31.decembris, kad pilnībā jāpabeidz dabasgāzes pārvades un uzglabāšanas sistēmas operatoru īpašumtiesību nodalīšana, tas ir, jāpanāk situācija, kad pārvades un uzglabāšanas sistēmas operators ir no akciju sabiedrības “Latvijas Gāze” neatkarīga kapitālsabiedrība, kuras īpašnieki nedz tieši, nedz netieši nav saistīti ar akciju sabiedrību “Latvijas Gāze” vai tās akcionāriem. Likumprojekta praktiskais un galvenais mērķis ir nodrošināt priekšnosacījumus dabasgāzes cenu samazināšanai un to veidošanai uz tirgus nosacījumu pamata. Komisijā ļoti daudz diskutējām par gāzes cenām, kādas tās ir pie mūsu kaimiņiem un kādas tās ir kopumā Eiropas Savienībā. Mani personīgi pārsteidza, ka Vācijā viens no maniem, var teikt, bērnības draugiem 2015.gadā par patērēto siltumu savā mājsaimniecībā, kuru viņš apkurina ar gāzi, samaksāja mazāk nekā bija jāmaksā atbilstošai mājsaimniecībai Latvijā. Es domāju, ar šo regulējumu un grozījumiem Enerģētikas likumā mēs tomēr panāksim stabilu un prognozējamu enerģētikas politiku nākotnē un arī dabasgāzes cenas tiks noteiktas atbilstoši tirgus cenām, jo šajā uzņēmējdarbības sfērā varēs piedalīties arī citi uzņēmēji. Otrs, manuprāt, ļoti būtisks jautājums ir veltīts Latgales reģiona attīstībai. Mēs esam izstrādājuši likumprojektu “Latgales speciālās ekonomiskās zonas likums”, un Saeimā tas šodien tika pirmajā lasījumā atbalstīts. Lai nodrošinātu pēctecību iepriekš īstenotajam Latgales plānam, kas bija izstrādāts laika posmam no 2013. līdz 2014.gadam, un lai risinātu ilgstoši pastāvošās sociāli ekonomiskās problēmas – iedzīvotāju aizplūšana, augstais bezdarba līmenis, zemais ienākumu līmenis, zemā uzņēmējdarbības aktivitāte –, 2015.gada sākumā valdībā tika apstiprināts rīcības plāns Latgales reģiona attīstībai 2015.–2017.gadam. Plānā ietverti konkrēti pasākumi, kas veicinās nodarbinātību un ekonomisko aktivitāti Latgales reģionā, tajā skaitā Latgales plānošanas reģiona pašvaldībām un Alūksnes novada pašvaldībai ir paredzēts Eiropas Savienības fonda finansējums 52 miljonu eiro apmērā. Atbalsts tiks sniegts pašvaldību attīstības programmās noteiktajiem prioritārajiem infrastruktūras projektiem, kas vērsti uz pilsētvides, kā arī rūpniecisko teritoriju un citu uzņēmējdarbībā izmantot plānoto degradēto teritoriju atjaunošanu. Ir paredzēts, ka jau šogad tiks uzsākta projekta īstenošana. Atbilstoši Latgales attīstības plānā ietvertajiem pasākumiem ar likumprojektu “Latgales speciālās ekonomiskās zonas likums” Latgales reģionā paredzēts izveidot Latgales speciālo ekonomisko zonu, piesaistot ieguldījumus ražošanas un infrastruktūras attīstībai un jaunu darba vietu radīšanai. Saskaņā ar sociāli ekonomiskajiem statistikas datiem reģionu attīstība Latvijā ir nevienmērīga un Latgales reģions atpaliek no pārējiem valsts reģioniem, piemēram, iekšzemes kopprodukta dati rāda, ka kopumā Latgales reģionā ir saglabājies izteikti zemāks sociāli ekonomiskās attīstības līmenis, salīdzinot ar Latvijas vidējiem rādītājiem. Iekšzemes kopprodukts uz vienu iedzīvotāju Rīgā ir gandrīz trīs reizes lielāks, bet Latvijā vidēji tas ir gandrīz divas reizes lielāks nekā Latgales reģionā. Līdzīga situācija ir novērojama arī attiecībā uz bezdarba līmeņa rādītājiem. Ja ekonomiskās krīzes periodā Latgales reģionā bija zemāks bezdarba līmenis nekā vidēji Latvijā un situācija nodarbinātības ziņā bija labāka nekā atsevišķos reģionos, tad, ekonomiskajai situācijai uzlabojoties, turpmākajos gados Latgales reģionā ekonomiskā attīstība ir bijusi lēnāka nekā pārējos reģionos un bezdarba līmenis nav būtiski samazinājies. 2014.gadā tas bija 12,1 procents, bet Latvijā vidēji bezdarbs ir 8,3 procenti. Tajā pašā laikā uzņēmējdarbības rādītāji liecina, ka Latgales reģionā ir pietiekams potenciāls ekonomiskajai attīstībai. Uzņēmējdarbības rādītāji norāda uz ekonomiska izrāviena iespējām, jo pēckrīzes laiks iezīmē pakāpenisku uzņēmējdarbības aktivitātes palielināšanos Latgales reģionā, kuru papildus varētu veicināt ar speciālās ekonomiskās zonas noteikšanu Latgalē. Likumprojekts nosaka, ka maksimālais speciālās ekonomiskās zonas izmērs var būt līdz 5 procentiem no Latgales reģiona platības. Tā ietvaros ir noteikti pamatkritēriji, pēc kādiem tiek vērtētas teritorijas, kurām varētu piešķirt speciālās ekonomiskās zonas statusu. Galvenie izvirzītie kritēriji, teritorijai piešķirot speciālās ekonomiskās zonas statusu, ir teritorijas piederība, teritorijas infrastruktūras stāvoklis, plānotās investīcijas teritorijas infrastruktūras stāvokļa uzlabošanai un plānotie rezultāti. Pasaulē speciālo ekonomisko zonu attīstība pēdējos gados ir notikusi ļoti strauji. Šobrīd vairāk nekā 130 valstīs ir dažāda veida ekonomiskās zonas. No Latvijas kaimiņvalstīm Latvijas speciālajām ekonomiskajām zonām identiskas zonas ir veiksmīgi attīstījušās Polijā, kur pašlaik ir 14 speciālās ekonomiskās zonas, tās ir piesaistījušas vairāk nekā 20 miljardu eiro lielas investīcijas un radījušas 186 tūkstošus jaunu darba vietu. Ekonomisko zonu ieviešana un pareiza to izmantošana ir labs ekonomikas atbalsta instruments, kas valstī radītu labvēlīgāku uzņēmējdarbības vidi un veicinātu tautsaimniecības attīstību. Līdz ar šo likumprojektu tiks veikti papildu grozījumi arī likumā par nodokļu piemērošanu brīvostās un speciālajās ekonomiskajās zonās, nodrošinot iespēju uzņēmējiem, kuri veiks ieguldījumus Latgales speciālajā ekonomiskajā zonā, pretendēt uz tiešo nodokļu atvieglojumiem, proti, uzņēmumu ienākuma nodokļa un nekustamā īpašuma nodokļa atlaidēm līdz pat 80 procentiem. Likumprojekts nosaka, ka Latgales speciālā ekonomiskā zona pastāvēs līdz 2035.gada 31.decembrim. Tie bija galvenie jautājumi, par kuriem es gribēju pavēstīt no Nacionālās apvienības puses. Paldies par uzmanību.".
- 2016_02_18_348-seq203 language "lv".
- 2016_02_18_348-seq203 speaker Romans_Naudins-1980.
- 2016_02_18_348-seq203 translatedText "Hello, honourable radio audience, I would like to pick up on the most important points we have had in the meeting of the House last week, and also today, in my opinion, they are two of the most important issues, namely the' Amendment of the Energy Law' and the' Latgales Special Economic Area Bill' So' Amendments Energythe law has concluded two months of work on the regulation on the regulation of liberalisation of the market in Latvian Gas, with two main deadlines for the separation of ownership of the transmission and storage system operator and that of 3 April 2017, when a single deadline is 3 April 2017, when it is due to be set upa legally independent public service ensuring the services of the natural gas transmission system operator and storage system operator and possession of the transmission system assets at its disposal, as well as a licence for the provision of natural gas in the transmission and storage of natural gas31 December 2017, when the unbundling of ownership of natural gas transmission and storage system operators needs to be completed, it is necessary to achieve a situation where the transmission and storage system operator is an independent company in Gasis of Latvia's Gasde, which will be owned neither directly or indirectly by the ownersthere is a lack of involvement of shareholders in Latvia's Gasde, or its shareholders, the practical and overarching aim of the Commission proposal to reduce the price of natural gas and to build them on market conditions on the basis of market conditions that they have on our gas prices. Neighbors and what they have in general in the EU personally surprised that Mani, one of my parents in 2015, may say childhood friends consumed heat in their household, which he is furnished with gas, paid less than an adequate household paid in the UKI think that, with this regulation and the amendments to the Energy Law, we will nevertheless achieve a stable and predictable energy policy in the future and that the price of natural gas will be set at market prices, as other operators in this sector will also be able to participate in the Second, I think, of crucial importance. The issue is dedicated to the development of the Latgales region, the " Latgales Special Economic Area Bill, " and it was approved in the Commons at first reading today to ensure the continuity of the previously implemented Latgales plan, which was established for the period 2013-2014 ,and in order to address long-standing socio-economic problems, the outflow of population, high unemployment, low income, low-income activity, in the early 2000s, the Plan of Action for the Development of Latgales region was adopted in a series of measuresemployment and economic activity in the Latgales region, including the Latgales planning region, and the Local Government's local authority funding of €52 million will be eligible for funding for priority infrastructure projects identified in local development programmesurban and industrial sites, as well as industrial sites and other business sectors, are already expected to launch the implementation of the project under the Latgales development plan under the Latgales Special Economic Area Bill in the Latgales region. The special economic area, by attracting investment in production and infrastructure to development and creation of new jobs in accordance with socio-economic statistics, the development of the regions in Latvia is uneven and the Latgales region is lagging behind other regions of the country, such as gross domestic product data. The Latgales region has remained at a very lower level of socio-economic development, compared with Latvia's average per capita GDP to almost three times higher, while in Latvia, on average, it is almost twice as high as in the Latgales regionthere is also a case of unemployment rates where, in a period of economic crisis, Latgales had a lower unemployment rate than the UK average, and the situation in employment was better than in certain regions, and economic development in the Latgales region in the years ahead. Having been slower than other regions and the unemployment rate hasn't fallen significantly in 2014, the UK average is 8.3 per cent at the same time as business figures show that Latgales region has enough potential for economic development in the Enterprise Region. The indicators point to an economic breakthrough, as the post-crisis period marks a gradual increase in the business activity in the Latgales region, which, in addition to being able to contribute to a Special Economic Area in Latgale, provides for a maximum of 5% of the size of the special economic zone. The area of the Latgales region within the region sets out the fundamental criteria for the award of areas which could be allocated to the Special Criteria for the Economic Area, the territory of the area, the state of the territory of the area, the planned investment in the infrastructure position of the territory concerned ;the improvement and the planned results in the development of Special Economic Zone In the last few years has led to a very sharp increase in the more than 130 countries of the various types of Economic Area's specific economic zones in Latvia's specific economic zones, where it has successfully developed in Poland, where they are currentlythere are 14 special economic zones, they have attracted more than €20 billion in investment and have led to a 186 thousand new jobs in economic zones and a good economic support tool for a more favourable business environment in the countryand to contribute to economic development, additional amendments will be made to the bill, including the law on taxation of free-air ports and special economic zones, providing opportunities for entrepreneurs who will be investing in the Latgales special economic zone, to claim direct tax relief, i.e.tax and property tax concessions of up to 80 per cent in the Law project state that the Latgales special economic zone will last 31 December, the main issues on which I wanted to send a message from the National Association to Thank you for your attention".
- 2016_02_18_348-seq203 mentions Q822919.
- 2016_02_18_348-seq203 mentions Q211.
- 2016_02_18_348-seq203 mentions Q2660080.
- 2016_02_18_348-seq203 mentions Q193089.
- 2016_02_18_348-seq203 mentions Q458.
- 2016_02_18_348-seq203 mentions Q2167704.
- 2016_02_18_348-seq203 mentions Q1576026.
- 2016_02_18_348-seq203 mentions Q183.
- 2016_02_18_348-seq203 mentions Q36.
- 2016_02_18_348-seq203 mentions Q506656.
- 2016_02_18_348-seq203 mentions Q7263449.