Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2016_02_18_348-seq181> ?p ?o. }
Showing items 1 to 11 of
11
with 100 items per page.
- 2016_02_18_348-seq181 type Speech.
- 2016_02_18_348-seq181 number "181".
- 2016_02_18_348-seq181 date "2016-02-18".
- 2016_02_18_348-seq181 isPartOf 2016_02_18_348.
- 2016_02_18_348-seq181 spokenAs 41.
- 2016_02_18_348-seq181 spokenText "Godātie kolēģi! Droši vien jāsaka paldies tiesībsargam par to darbu, ko tiesībsargs ir darījis, un tiešām izvērsto un pietiekami detalizēto ziņojumu, kurā, lai arī ir ļoti tieši norādīts uz konkrētām konstatētām problēmām, mēs bieži varam secināt un saprast, ka šīs konkrētās problēmas patiesībā norāda uz plašāku un sistēmisku risinājumu nepieciešamību. Un tas ir darbs, kas mums ir jādara šeit. Jo ne jau tiesībsargs būs tas, kurš pateiks, kā rīkoties, lai šīs problēmas novērstu sistēmiskā līmenī. Tas ir Saeimas uzdevums, un, manuprāt, tas ir tas, par ko mums ir jārunā, jādebatē un jādomā šeit, runājot par tiesībsarga ziņojumu. Viena no tiesībām, ko tiesībsargs savā ziņojumā ir konkrēti formulējis un atzinis par svarīgu esam, ir bērna tiesības uzaugt ģimenē. Paldies jums par to. Bieži sabiedrībā liekas, ka bērns un viņa tiesības ir vienā pusē un vecāki ir pretējā pusē, un viņi savā starpā cīnās par to, kuram lielākas tiesības. Taču tas tā nav. Bērns, viņa vecāki un ģimene ir vienā pusē, un viņiem vienā pusē ir arī jācīnās un jārūpējas par kopējām tiesībām būt un dzīvot kopā. Tiesībsargs runā, jāteic gan kontekstā ar sociāli nepieņemamu bērnu uzvedību skolās, par to, ka skolām, vecākiem, kā arī pašvaldību sociālajiem dienestiem ir jāsadarbojas, lai šīs problēmas novērstu vēl pašā to pirmsākumā, pašā saknē, tad, kad bērns sāk uzvesties nepieņemami, sāk uzvesties vardarbīgi, bet vēl nav pārkāpis likumu. Paldies arī par to tiesībsargam. Gribu šo tēmu paplašināt, sakot, ka, vēl pirms šī uzvedība ir parādījusies, ir jābūt mehānismiem. Un šeit mums atkal ir darbs pie tā, lai būtu šis mehānisms, kā mēs varam palīdzēt un atbalstīt ģimeni tad, kad varbūt vēl tikai vecāks jūt, ka viņš īsti netiek galā ar situāciju, kas ir izveidojusies. Un varbūt vēl tikai vecāks redz, ka viņam ir nepieciešams atbalsts. Turpinot par skolu un skolotājiem, vēl kāda nianse. Domāju, ka tuvākajā nākotnē tā kļūs arvien populārāka un svarīgāka. Tiesībsargs ir norādījis, ka vecākiem ir tiesības izvēlēties skolu, kurā mācīsies viņu bērns. Sākotnēji liekas: “Nu, privātskolu izvēle - tā tāda ekskluzīva lieta. Ko tie vecāki ir iedomājušies?!” Taču ikdienā mēs redzam, ka arvien lielākas kļūst domstarpības par to, kas būtu jāietver skolu programmās, arvien lielākas kļūst domstarpības par to, kas būtu jāmāca bērniem un kādā veidā tas būtu jāpasniedz. Tāpēc arvien lielākas kļūst vecāku vēlmes un, jāsaka, arī tiesības (Sēdes vadītāja noklaudzina ar āmuru.) tomēr izvēlēties un noteikt to, ko mācās un kā mācās, un kur mācās viņu bērni.".
- 2016_02_18_348-seq181 language "lv".
- 2016_02_18_348-seq181 speaker Inga_Bite-1981.
- 2016_02_18_348-seq181 translatedText "Dear colleague, I should probably say thank you for the work of the Ombudsman on the work that the Ombudsman has done, and a very detailed and detailed report which, although very specifically referred to specific problems, we can often see and understand that thesethe specific problems, in fact, point to the need for a broader and systemic solution, and that is the work we have to do here in the case of Mr Jo, who will say how to deal with these problems at a systemic level, It is the challenge for lawmakers, and ,I think that is what we need to talk about, debate and think here when it comes to the Ombudsman's report, one of the rights that the Ombudsman in his report specifically formulated and acknowledged as important is the right of the child to grow up in the family Thank you for your reportit seems to be true in society that a child and his right are on the same side and the parents are on the opposite side and they are fighting each other for their greater rights, but this is not the case for Bern, his parents and the family are on one side, andthey must also fight on one side and take care to have the common right to be and live together in the Closer's speech, and must be told in the context of the behaviour of socially unacceptable children in schools, that schools, parents and the local social services must cooperate to ensurethe problem of preventing it at the very start, at the root, at the root, when a child begins to behave at an unacceptable level, is beginning to behave violently, but the law has not yet been breached, and I want to extend this to the Committee on Legal Affairs. There must be mechanisms And here we have to work again to have this mechanism, how we can help and support the family when maybe just older than you feel that he really does not cope with the situation that has developed and emerge And maybeeven just older than seeing him need support for Pursuing the School and the teachers, there's a nuance to the Domari that in the near future it will become more popular and more important to the right of a parent to choose a school in which to learn their child. Initially, it seems: " well, the choice of private school - is it an exclusive thing What the parents are imagine?! " But on a daily basis we see growing divisions over what should be included in school programmes, increasingly divided over what should be includedchildren should be taught and, in what way, it should therefore increasingly become more than parents' wishes and, I must say, the rights (of the President to be hammer) to choose from and determine what they learn and how they learn, and where they learn their children".
- 2016_02_18_348-seq181 mentions Q822919.
- 2016_02_18_348-seq181 mentions Q8436.