Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2016_02_18_348-seq179> ?p ?o. }
Showing items 1 to 10 of
10
with 100 items per page.
- 2016_02_18_348-seq179 type Speech.
- 2016_02_18_348-seq179 number "179".
- 2016_02_18_348-seq179 date "2016-02-18".
- 2016_02_18_348-seq179 isPartOf 2016_02_18_348.
- 2016_02_18_348-seq179 spokenAs 41.
- 2016_02_18_348-seq179 spokenText "Veselība - šis vārds tiesībsarga ziņojumā tiek minēts un izskan daudzkārt un caurvij to visos svarīgākajos aspektos. Un tas raksturo šo iespēju - nodrošināt veselību dažādām iedzīvotāju grupām. Satversmē ir teikts: Latvija kā demokrātiska, tiesiska, sociāli atbildīga valsts atzīst un aizsargā cilvēka pamattiesības. Viena no mūsu pamattiesībām, ko atkārtoti uzsver tiesībsargs, ir tiesības uz veselību. Un tās ir jānodrošina, un tās ir paredzētas Satversmes 111.pantā: “Valsts aizsargā cilvēku veselību un garantē ikvienam medicīniskās palīdzības minimumu.” Bet vai tā tas ir? Tiesībsargs skaidri un gaiši parāda: nē! Nav šāda regulējuma. Pašreizējos apstākļos veselības aprūpes jomā trūkst naudas elementāru pasākumu nodrošināšanai, cilvēcīgu darba apstākļu un samaksas nodrošināšanai ārstiem - trūkst pusmiljarda naudas. Šīs lietas, kuras atklāj tiesībsargs, būtu bijis jāsaskata pašiem veselības politikas veidotājiem. Nē! Vajadzēja atnākt tiesībsargam, lai veselības ministram tiktu pasniegts to darbu uzskaitījums, kuri ir jādara. Un paldies, ka ir sadzirdēts! Tiesībsargs ir iedevis ceļamaizi veselības nozarei un tai pavēris acis. Es domāju, ka šajā kontekstā veselības ministram būtu jāpaskatās, ko ir darījuši šos 13 gadus tie lielie organizatori, kuru darba samaksa pat vairākkārt pārsniedz Tiesībsarga biroja darbinieku algas. Par veselības aprūpes pieejamību. Tiesībsargs ir skarbi pateicis: gadu desmitiem ilgi veselības aprūpes nodrošinājums Latvijā ir antikonstitucionāls, tam ir antikonstitucionāls risinājums. Nevienā dokumentā, izņemot Ministru kabineta noteikumus Nr.1046 (un tas ir kaut kāds vēlmju savārstījums, kas brīvi staipāms), nav deklarēts, kas cilvēkam pienākas, kas pienākas katram no mums, kad vēršamies pēc palīdzības veselības aprūpes jomā. Pirms gada, kad stājāmies amatā, Latvijas Ārstu biedrība mums solīja, ka ar psihiatriskās palīdzības jautājumiem piesātinātais Ārstniecības likums tiks pārveidots, ka būs trīs likumi - būs Ārstniecības likums, būs Psihiskās veselības likums un būs Sabiedrības veselības likums. Ir pagājis gads - to nav! Un kādēļ es to pieminu? Tādēļ, ka šis tiesībsarga sagatavotais materiāls būtu ļoti laba ceļamaize priekš jaunās valdības deklarācijas. Deklarācijā, kurā veselības aprūpes reforma ir viena no prioritātēm, praktisko darbu sarakstā šī lieta diemžēl ir nolikta pašā pēdējā vietā. Un pēdējais. Tiesībsargs ir sācis runāt, un paldies viņam par to, kā vēl par 60 stundām pagarinātais normālais 160 stundu darba laiks ietekmē ārstniecības personu veselību un drošību. Bet pats galvenais, kā šī pārstrādāšanās iespaido sniegtās veselības aprūpes pakalpojumu kvalitāti. Kad cilvēks strādā pusotru slodzi, tajā skaitā Latvijā, notiek ārstniecības personu tieša diskriminācija ārstniecības personu atalgojuma līmeņa ziņā. Ārstniecības personas netiek papildus atalgotas par nostrādātajām virsstundām, par papildus ieguldītajām pūlēm mūs glābjot, lai gan citu profesiju pārstāvjiem šīs iespējas tiek dotas atbilstoši Darba likumam un citiem noteikumiem. Bet attiecībā uz veselības aprūpes nozari ne Darba likumā, ne Ārstniecības likumā nav ieviests regulējums par iespējām nodarbināt ārstniecības personu virs noteiktā pagarinātā laika. Un, dodot ceļamaizi tiesībsarga birojam, ne tiesībsargam, nākošajam periodam, ir ļoti aktualizējies jautājums par medicīnas darbinieku verdzināšanu Latvijā, kuri strādā pagarinātās normālās 160 stundas divās, trijās un pat vairāk darbavietās. Tātad cilvēki strādā pusotru slodzi (kā pieņemts saukt Latvijā) vienā vietā, otrā vietā un trešā vietā. Viņš strādā, atpūšoties dažas minūtes... Es beidzu. Tas tiesībsargam jāizstrādā, jo nedrīkst skatīt tikai vienu iestādi, bet jāskata tiešā nozīmē medicīnas darbinieku verdzināšana visā Latvijā kopumā. Paldies.".
- 2016_02_18_348-seq179 language "lv".
- 2016_02_18_348-seq179 speaker Martins_Sics.
- 2016_02_18_348-seq179 translatedText "Health: the word in the Ombudsman's report is mentioned and raised many times and illuminated in all the most important aspects of Un this option - to ensure the health of the different population groups in the Constitution is to say: Latvia as a democratic, legal, socially responsible countryand protects the basic human right, one of our fundamental rights, reiterated by the Ombudsman, is the right to health and is provided for in Article 111 of the Constitutional Treaty:' the state protects the health of the public and guarantees every minimum medical emergency' Butcan this be the case? The Ombudsman demonstrates in no uncertain terms: no! There is a lack of regulation in the current context of health care, the lack of basic money for basic measures, humanitarian working conditions and pay for doctors - there is no half a billion of this money in this case, according to the Ombudsman ,it should have been the case that the health policy makers themselves should have been given the opportunity to come forward so that the Health Minister should give a list of the work to be done, and thank you that the Ombudsman has been heard by the health sector and has opened the eyes of the health sector. That, in this context, the health minister should take a look at what they have done for 13 years, those of the big organizers whose pay even repeatedly exceeds the salaries of the Ombudsman's office on access to health care, the Health Care Office has said for decades :the insurance in Latvia is unconstitutional, unconstitutional, it is unconstitutional, with the exception of the Cabinet's rules of No 1046 (and this is some aspirational checkout, which is undeclared), which is due to each of us when they are appealingthe health-care assistance of the year ago, when it took office, we were told by the Latvian Physicyoral Society that, with psychiatric issues, the saturated Indo Law Bill would be converted that there would be three laws - the will of the Indo-European Act will be a mental health law and will be public healthhealth law has passed that year - it is not! And why do I mention this? Because the material produced by the ombudsman would be very good for a new Declaration of the Government Declaration, in which health reform is one of the priorities in the list of practical workthis case has, unfortunately, been put down at the very last place and Mr Closer has started to speak, and thank him for the 60 hours extended for the normal 160-hour working time of the health and safety of the medicinal products Bet himself ,as the quality of the health services provided by the recast affects one and a half times the amount of medical treatment, including in Latvia, direct discrimination against medical people in the remuneration levels of medicinal products is not further remunerated at zero-hour, on top of the efforts made. By saving us, although other professions are given these opportunities under Labour law and other provisions, But with regard to the health care sector, neither the Labour law nor the External Law has introduced regulations on the possibility of employing a person with medication over a particular personthe extended period, And giving the ombudsman to the Office of Ombudsman, neither the Ombudsman nor the author of the next period, has raised a very clear question about the slavery of medical staff in Latvia who work in extended normal 160 hours in two, three and even more jobs So people work a half load (as adopted )to be named in one place, second place and third place, He is working, with a few minutes to finish holidaying, it must be understood, because only one authority should be considered, but should be understood as a direct means of slavery in the whole of the UK.".
- 2016_02_18_348-seq179 mentions Q211.