Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2016_02_11_345-seq8> ?p ?o. }
Showing items 1 to 18 of
18
with 100 items per page.
- 2016_02_11_345-seq8 type Speech.
- 2016_02_11_345-seq8 number "8".
- 2016_02_11_345-seq8 date "2016-02-11".
- 2016_02_11_345-seq8 isPartOf 2016_02_11_345.
- 2016_02_11_345-seq8 spokenAs 62.
- 2016_02_11_345-seq8 spokenText "Augsti godātie deputāti! Māra Kučinska veidotās valdības deklarācijā ir teikts (es citēju): “Valdības darba īstenošanā nozīmīga loma ir dialogam ar sabiedrību, uzsverot ikviena Latvijas iedzīvotāja nozīmīgo lomu un līdzatbildību valsts attīstībā. Reformas nes pārmaiņas un jaunu realitāti, tādēļ sabiedrība jāiesaista to īstenošanā un jāizglīto par ieguvumiem. Šim mērķim ir jāstiprina valdības spēja uzrunāt sabiedrību.” Jāatzīst, ka gluži pareizs uzstādījums. Patiešām - valdībai ir daudz vairāk un daudz saprotamāk jārunā ar sabiedrību. Droši vien, ka arī deklarācijas rakstītājiem vēl ir palicis spilgtā atmiņā, cik negribīgi un netalantīgi ar sabiedrību runāja iepriekšējā valdība un to veidojošās partijas un kas no tā visa beigās sanāca. Diemžēl līdz šim valdības veidošanas laikā nekāds dialogs ar sabiedrību tā arī nav sanācis: netika noskaidrots sabiedrības un tās pārstāvju viedoklis par valdības uzdevumiem un par tās vēlamo sastāvu. Šoreiz pat netika mēģināts veidot dialogu ar opozīcijas partijām, kas taču arī pārstāv noteiktu sabiedrības daļu. Vēl vairāk! Sadarbības līgumā dialogu paredzēts veidot uz tādiem pamatiem kā, piemēram: “Bez iepriekšējas saskaņošanas Sadarbības padomē neatbalstīt likumprojektus, ja tos iesniedz opozīcija.” Un: “Neierosināt deputātu jautājumu uzdošanu Ministru prezidentam vai ministram, izņemot gadījumus, kad atbilde uz jautājumu iesnieguma formā nav saņemta.” Tad nu jājautā: vai tiešām šādā veidā valdība cer uzlabot komunikāciju? No malas vispār izskatās, ka jaunā valdība jau tagad ir komunikācijas nogurdināta, jo spēku ir atdots daudz, gan partiju iekšienē cīnoties par amatiem, gan bīdot un velkot krēslus no vienas partijas uz otru; turklāt starp šiem krēsliem ir bijis smagais satiksmes ministra krēsls, kura pārvietošanā un mēģinājumos noturēt to vecajā vietā spēkus šķieda gan ZZS, gan apdalītā VIENOTĪBA. Un rezultātā... Domājat, kādam krēslu dalīšanā neiesaistītajam ir kļuvis saprotamāk, kāpēc un kādu mērķu vārdā notika šī saķeršanās? Tāpēc pirmais, ko gribu novēlēt, lai piepildās deklarācijā minētais: ir jāstiprina valdības spēja uzrunāt sabiedrību. Es nevēlos apšaubīt visus tos patiešām labos nodomus, kas ierakstīti valdības deklarācijā. “No sirds Latvijai” patiešām novērtē to, ka deklarāciju ir mēģināts sasaistīt ar Nacionālā attīstības plāna rezultātiem un atsevišķiem uzdevumiem pat paredzēti rezultatīvie rādītāji. Nenoliedzami, tas ir ļoti drosmīgs solis. Sabiedrībai un opozīcijai, kad šī valdība beigs darbu, būs iespēja precīzāk novērtēt sasniegto, kā arī sasolīto, bet nesasniegto. Diemžēl jāatzīst, ka spēku vai zināšanu ir bijis par maz, un to ir pieticis galvenokārt pirmajām sadaļām, bet uz deklarācijas beigām samazinās kā rezultatīvo rādītāju skaits, tā arī izmērāmie pasākumi. Diemžēl spēka pietrūka tādām prioritārām jomām kā demogrāfija un veselība. Un bez skaistām frāzēm nekā cita te vairāk nav, nav reālas apņemšanās uzlabot situāciju. Mūsuprāt, deklarācijā nav skaidri pateikts arī tas, ko gaida visa Latvijas sabiedrība: kāda ir triju partiju vienošanās par to, kas notiks ar bēgļiem. Vai tiks īstenota VIENOTĪBAS iesāktā politika par bēgļu uzņemšanu. Plaši traktējams ir šis formulējums (un atkal citēju): “Respektējot jau pieņemtos Latvijas valdības lēmumus Eiropas Savienības solidaritātes mehānisma ietvaros, īstenosim to praktisko realizāciju, rūpējoties par imigrācijas radīto risku un negatīvo seku būtisku mazināšanu.” Tas liecina par kārtējo kompromisu, nevis par skaidru valdības politiku. Kategorisks “nē” jaunu bēgļu uzņemšanai nav pateikts. Taču galvenais - ir grūti noticēt tam, ka šai valdībai būs pa spēkam realizēt to, kas sarakstīts deklarācijā. Sakiet, kāpēc gan lai tie paši ministri, kas netika galā ar saviem pienākumiem iepriekšējā valdībā, tagad izrādītos spējīgāki un varošāki? Kas gan ir noticis tāds, kas veselības ministram ļaus likvidēt pacientu rindas uz izmeklējumiem un rindas pie speciālistiem? Iepriekš taču tās tikai palielinājās. Kāpēc lai tieslietu ministrs beidzot nopietni ķertos pie maksātnespējas administratoru darbības sakārtošanas? Un vai gan bijušais finanšu ministrs, kurš nespēja sagatavot pieņemamu budžetu un kura darbību uzņēmēju organizācijas vērtēja negatīvi, spēs veiksmīgi vadīt Labklājības ministriju? Spēs nodrošināt senioriem cilvēka cienīgas pensijas un panākt, ka atkal dzimst bērni? Vai ministrs, kurš nespēj saprasties ar uzņēmējiem, pēkšņi spēs veidot konstruktīvu, ieinteresētu un cieņpilnu dialogu ar pensionāriem, daudzbērnu ģimenēm, cilvēkiem ar īpašām vajadzībām? Un kāpēc lai bijušajam labklājības ministram, pārsēžoties no VIENOTĪBAS atkarotajā satiksmes ministra krēslā, izdotos novērst mūžīgos airBaltic bankrota draudus, atrast naudu pasažieru vilcienu iepirkumam iepriekš pazaudētās Eiropas naudas vietā, likvidēt bedres uz ceļiem un panākt, ka Rail Baltica projekts tiek realizēts plānotajā laikā un bez skandāliem? “No sirds Latvijai” neredz argumentus, kāpēc šai valdībai varētu veikties labāk nekā iepriekšējai gandrīz tāda paša sastāva valdībai - Laimdotas Straujumas valdībai? Tikai tāpēc, ka Straujuma tagad nomainīta ar Kučinski, bet Seile - ar Šadurski? Vai tiešām ministru rokādes no vienas ministrijas uz otru iepūtīs dzīvību valdības vārgajās miesās? Diez vai. Uz tādiem līdzekļiem necerēja pat padomju laikā. Tad ministrus, kas “nevilka”, pazemināja, piemēram, par muzeju direktoriem. Jēgas tāpat nebija, bet vismaz bija jācieš mazākam darbinieku skaitam. Ja nu šai valdībai izdosies īstenot, teiksim, divas trešdaļas no deklarācijā ietvertajiem solījumiem, tad šāds panākums ieies Latvijas vēsturē kā tā sauktais Brīvības ielas 36 lielais brīnums. Taču dzīvē brīnumi notiek reti. Drīzāk pravietisks izrādīsies kāda asprāša teiktais, ka jebkura valdība ir pagaidu valdība. Šajā valdībā ir iekodēts vesels kamols pretrunu, kas agrāk vai vēlāk parādīsies publiski. Gan jau šeit, zālē, atkal kāds sēž, pirkstus turot sakrustotus; gan jau kāds atkal meklēs iespēju sarīkot valdības restartu. Tāpēc Saeimas frakcija “No sirds Latvijai” nevar atbalstīt Māra Kučinska valdību un balsos pret to. Pateicos par uzmanību. (NSL frakcijas aplausi.)".
- 2016_02_11_345-seq8 language "lv".
- 2016_02_11_345-seq8 speaker Inguna_Sudraba.
- 2016_02_11_345-seq8 translatedText "For the highly honourable Members, the government of the Mar Kuchinska has stated (and I quote): " the role of the government in the exercise of work, underlining the important role and responsibility of every Latvian resident in the reform of the country brings change and new realities, "involve and educate in their implementation and educate the Government's ability to address the Society's ability to address the Society' Ensure that the government has far more and more readily - and much more readily - to speak to the public. There is still a recollections of how reluctantly and untalented with the public was spoken by the previous government and its constituent parties, and which, at the very end of it, has no dialogue with the public so far without a dialogue with the public. The public and its representatives were not aware of the government's tasks and did not even attempt to forge a dialogue with opposition parties, which, however, also represents a certain section of the public. Such as: " without pre-conciliation, the Cooperation Council does not support legislation if submitted by the opposition " And: " do not propose a question to the President or minister of Prime Ministers, except when the reply to the question is not received in the form of a report :does the government really hope to improve communication? Onlookers generally look like the new government is already tiring as the power has been given to many, both parties fighting for positions and chairs and drawing chairs from one partyone another; in addition, there has been a heavy duty chair between these chairs, whose displacement and attempts to hold their forces into the old mayoral scene and shared unity, as a result of a lack of trust in the division of chairs, has been made more readily understandable ,why, and what kind of goals did this fouling have? Therefore, the first thing I would like to wish to wish for in the declaration: the ability of the government to address the public I do not want to call into question all of the really good intentions of the Government Declaration' From Heart Latvia '. Welcomes the fact that the declaration seeks to link the results of the National Development Plan and to certain tasks, even to the performance of Nenoolaram, this is a very bold step for the public and the opposition when this government ceases to work more accurately ,as well as being promised, the lack of strength or expertise has not been enough, and this has been achieved mainly in the first chapters, but the number of measurable measures fell short of measurable measures. Priority areas such as demography and health - And with no fine phrases than others here than others here, there is no real commitment to improving the situation of Movidu, the declaration does not explicitly mention what awaits the whole of society: what is the consensus of the entire community: a three-party agreementwhat will happen to the refugees Are will be implemented in a policy of unity for the reception of refugees, this wording (and, I quote again): " in respect of the already adopted government decisions of the European Union Solidarity Mechanism, their practical realisation will be fulfilled ;taking care of the significant mitigation of immigration risks and adverse consequences " This shows the current compromise, not on a clear government policy of categorising " no new refugee reception " isn't said by Mr Taseer's primary - it is hard to believe that this governmentlet us push for what you say in a written declaration, why should the same ministers, which did not deal with their responsibilities in the previous government, be more capable and more powerful? Waiting for scans and queues at professionals? The business organisations assessed negatively, will be successful in leading the Welfare Department? Able to provide decent pensions for the seniors and ensure that children are born again? Or a minister who cannot get along with the business community will suddenly be able to engage in a constructive, engaged and respectful dialogue with the business community. Pensioners, large families, disabled people? And why, in order for a former welfare minister to be brought before the Minister of Ones of Ones, to remove any threat to the procurement of passenger train trains in the past, with the removal of holes in European money. On the roads and to ensure that the Rail Baltica project is carried out on a planned basis and without scandals? " The Heart of Latvia does not see the arguments on why this government could be better off than the previous government of almost the same composition - the Government of the Alliance? So, then, that Straucream is now changed by Kučinski, but Seile - with Mr. Schadurski? Or indeed the ministerial torch from one ministry to another in the government's feather?" It is not a case of demoted, " for example, for museum directors, there was no point, but at least had to suffer a lower number of staff members of the government, say, two-thirds of the pledges made in the Latvian declaration, then such a success will go down in the history of Latvia as the so-calledthe streets of freedom in the 36 wonders of the life of miracles in Taseer are rarely seen as a prophetic rather than what is said by any government that is in the interim government in this controversial reshuffle which sooner or later will appear publicly in Gan already here ,in the Chamber, once again, someone sits, fingers bearing the clutches; even someone again will look to hold the government's restart so the faction of lawmakers' From Heart Latvia' cannot support the government of the Mar Kuchinska government and vote against it (NSL faction applause)".
- 2016_02_11_345-seq8 mentions Q822919.
- 2016_02_11_345-seq8 mentions Q211.
- 2016_02_11_345-seq8 mentions Q3089345.
- 2016_02_11_345-seq8 mentions Q193089.
- 2016_02_11_345-seq8 mentions Q458.
- 2016_02_11_345-seq8 mentions Q16348038.
- 2016_02_11_345-seq8 mentions Q6112509.
- 2016_02_11_345-seq8 mentions Q918757.
- 2016_02_11_345-seq8 mentions Q4471530.