Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2016_02_11_345-seq30> ?p ?o. }
Showing items 1 to 17 of
17
with 100 items per page.
- 2016_02_11_345-seq30 type Speech.
- 2016_02_11_345-seq30 number "30".
- 2016_02_11_345-seq30 date "2016-02-11".
- 2016_02_11_345-seq30 isPartOf 2016_02_11_345.
- 2016_02_11_345-seq30 spokenAs 92.
- 2016_02_11_345-seq30 spokenText "Kolēģi! Visiem ir zināma analoģija par politiku un par desām. Un šinī kontekstā, atbilstoši tieši šai situācijai, viens tāds joks - atbilde uz aptauju, kuru veica kāds gaļas kombināts, lai noskaidrotu, kā tautai patīk tā produkcija un kuras desas cilvēkiem patikušas un palikušas prātā visilgāk. Atbilde bija: “Tā desa ar beigušos derīguma termiņu.” Es necentīšos uzminēt, kurš no šiem valdības - jaunās, topošās valdības - solījumiem būs tas, kuru mums vērts atcerēties un kurš tik tiešām tiks pildīts. Jo tīri cilvēcīgi kā savas zemes patriotam man ļoti gribētos, lai tas viss, kas ir rakstīts, tiešām tiktu arī darīts. Bet kā jebkurš racionāli domājošs cilvēks, kurš spēj adekvāti apjaust reālo lietu kārtību, es saprotu, ka tas nenotiks, jo, kamēr pastāv esošais varas monopols... jūs zināt, monopols - tas, par ko mēs šodien arī daudz runājām gāzes jomā... Ja ir monopols, tad šis monopols, pirmkārt, rūpējas par savu vajadzību un interešu apmierināšanu un visai maz rūpējas par to, lai tā pakalpojums kvalitatīvāk tiktu sniegts sabiedrībai. Tieši tas pats ir attiecināms arī uz esošo varas monopolu, kurš ir nodibinājies. Šeit var runāt par ļoti daudz ko: var pieņemt da jebkādus likumus, mēs varam iestāties da jebkādās organizācijās, varam radīt jebkādas jaunas struktūras, kuras nodarbosies... kuru mērķis būs apkarot korupciju vai kaut kādā veidā mazināt šo bezatbildīgo lēmumu pieņemšanu. Nekas nemainīsies, kamēr nebūs politiskās konkurences, kamēr pastāvēs šis esošais varas monopols! Cilvēki, kuri būs pie varas... viņiem ne par ko nebūs jāatbild, jo viņi zina, ka šīs atbildības vienkārši nav, neviens cits viņus nevar nomainīt. Un to uzskatāmi pierādīja pats valdības veidošanas process, ko visa sabiedrība varēja uzskatāmi izbaudīt un redzēt, - viss, kas viņus interesē, bija savstarpējo attiecību kārtošana. Paradoksāli, bet šī valdības veidošana ir beigusies laimīgi visām valdību veidojošām partijām. Arī VIENOTĪBAI šis patiesībā ir ļoti laimīgs atrisinājums, jo būtībā Zaļo un Zemnieku savienība ir izglābusi VIENOTĪBU. Iedomājieties, kas būtu noticis, ja VIENOTĪBA tiktu atstāta valdības vadībā ar šo savu sašķeltību! Tagad šajā situācijā viņiem ir iespēja atpūsties, paiet pavēnītī un varbūt arī kaut kādā veidā atspēlēties saviem politiskajiem konkurentiem un nosacītajiem partneriem, ko viņi noteikti arī darīs. Bet visā šajā jezgā, turot Seržanta kungu pie vārda, kurš nāca šeit un teica, ka gaida no opozīcijas konstruktīvus priekšlikumus, kuri būtu vajadzīgi un kurus tiešām būtu nepieciešams īstenot valsts interešu vārdā, kā arī izmantojot situāciju, ka šeit vēl atrodas Kučinska kungs, kurš pēc tam, kad kļūs par premjeru, protams, šeit vairs neparādīsies un ar opozīciju vairs nekomunicēs, es gribētu norādīt uz pāris lietām, kuras tiešām varētu noderēt jaunajai valdībai. Tātad viena lieta ir, runājot par enerģētiku. Ņemot vērā to, kāda putra pašlaik ir ievārīta enerģētikā, visi šie procesi turpināsies. Jums būs jārisina ļoti daudzas lietas. Vienu no tām jūs esat minējuši savā valdības deklarācijā: tas ir attiecībā uz to, kāda būs valsts pozīcija - pirkt vai nepirkt “Latvijas Gāzes” infrastruktūru. Un tas, ko no tās diskusijas... no tā, ko es esmu dzirdējis no valdošajiem politiķiem, es saprotu, ka tiek gatavots kārtējais nekompetentais lēmums. Kā vajadzētu darīt pareizi? Pirmkārt, lai pareizi izlemtu, ko ar to visu darīt, vispirms būtu normāli, ja Latvijai beidzot būtu sava enerģētikas stratēģija - ļoti konkrēts dokuments, kur jūs konkrēti pasakāt, kā tad mēs veidosim savu enerģētisko neatkarību. Vai tā tiešām būs gāze, kuru mēs turpmāk izmantosim, vai varbūt tie tomēr būs atjaunojamie energoresursi, kurus mēs domājam turpmāk attīstīt? Un, pamatojoties uz to, jūs sapratīsiet, vai mums vispār ir jēga censties glābt esošos akcionārus un izpirkt no viņiem varbūt pilnīgi grūstošu biznesu, ja valsts politika būs cenšanās atteikties no gāzes un veidot savu enerģētisko neatkarību uz saviem energoresursiem. Tad kāda velna pēc tagad būtu jāiegādājas infrastruktūra no biznesa, kurš brūk kopā?! Tā ir viena lieta. Otra lieta, ko obligāti vajadzētu izdarīt, bet kas nav izdarīta, - mums joprojām nav likuma par atjaunojamo enerģiju. Tātad vajadzīgs likums par atjaunojamo enerģiju, Kučinska kungs! Jo nav pamatietvara. Līdz ar to vesela nozare stagnē. Mums ļoti patīk meklēt visādus mītus un meklēt stāstus par gāzes lobiju un tamlīdzīgi. Atvainojiet! Diez vai jūs varēsiet pateikt, ka gāzes lobijs ir vainīgs pie tā, ka joprojām nav nekādu nepieciešamo normatīvo aktu šai mūsu enerģētikas neatkarības stiprināšanai tik ļoti svarīgajai nozarei, kas saistīta ar atjaunojamiem energoresursiem. Un to var teikt par visām jomām. Ja mēs paskatīsimies, kāpēc mums enerģētikā līdz šim ir bijusi tāda jezga, tad ieraudzīsim, ka galvenais iemesls ir saistīts nevis ar kaut kādu mistisku lobiju piesaukšanu, bet gan ar to, ka pašai valstij ir pietrūcis politiskās gribas un kompetences. Vēl viena lieta, ko es gribu akcentēt, ņemot vērā to, ka jūs vadījāt Ilgtspējīgas attīstības komisiju un piedalījāties arī Informācijas tehnoloģiju un inovatīvās uzņēmējdarbības apakškomisijas sēdēs, - ļoti svarīga lieta, kas joprojām nav sakārtota, ja mēs saprotam to, ka mūsu valsts ilgtspējīga attīstība un mūsu valsts labklājība ir atkarīga no tā, cik mēs būsim produktīvi, cik būs produktīva mūsu ekonomika, kura savukārt ir atkarīga no tā, cik zināšanu ietilpīga tā būs, jo mēs nevaram kļūt turīgāki, cenšoties būt taupīgāki. Mēs varam kļūt turīgāki, ja spējam kļūt ražīgāki un ražot kaut ko vērtīgāku. Un šeit ļoti svarīga tā pamatlieta, uz kuru arī Eiropa ir vērsusi mūsu uzmanību un kuru vārdos mēs it kā atzīstam, saprotam: mums ir jāfokusējas uz konkrētām jomām, kur mēs tiešām varam būt konkurētspējīgi un kur mūsu zināšanas var būt konkurētspējīgas un radīt pievienoto vērtību globālā mērogā. Un tam visam ietvaru veido Viedās specializācijas stratēģija. Kā jūs zināt, joprojām nevienam, kas strādā šinī jomā, nav skaidrs, kas ir Viedās specializācijas stratēģija, bet tas tieši ir tas dokuments, balstoties uz kuru tiek tālāk dalītas visas Eiropas struktūrfondu naudas. Būtu jāveido arī tālāk visa mūsu izaugsme. Tas ir ļoti svarīgi - uzdot Izglītības un zinātnes ministrijai sagatavot šādu Viedās specializācijas stratēģiju, nevis turpināt tā, kā tas ir tagad: ir kaut kāds izplūdis dokuments, kurš tālāk turpinās četros citos dokumentos, kuri satur savstarpēji pretrunīgas normas. Viedās specializācijas stratēģijai tāpat kā Enerģētikas stratēģijai vajadzētu būt uz dažām lapām, kuras visi paņem, izlasa un saprot, kādas ir prioritātes, kāds ir ietvars, uz kurieni mēs virzāmies. Ja tā visa nebūs, tad atkal mums būs tādas pašas, līdzīgas problēmas, kādas mēs pašlaik redzam veselības aprūpē. Arī zinātnē tas viss samilzt. Man bija iespēja strādāt ar jums kopā Saeimā un pārliecināties, ka jūs bijāt viens no tiem retajiem deputātiem, kuri tik tiešām saprot inovāciju nozīmi, zināšanu nozīmi ekonomikas attīstībā. Jūs bijāt tas cilvēks, kurš tiešām centās kaut kādas problēmas risināt sistēmiski un stratēģiski, nepazaudējot šo ilgtspējīgo skatījumu. Es ļoti gribu jūs aicināt, lai jūs šo skatījumu nepazaudētu, strādājot par premjerministru. Un, runājot par šīm zinātnes lietām, jāteic, ka ir fundamentāla problēma, kura mūs novedīs pamatīgā strupceļā. Proti, joprojām nav izstrādāts zinātnes un augstākās izglītības ilgtspējīgas attīstības finansēšanas modelis. Šāda modeļa nav joprojām! Ir vienkārši atkal vieglprātīga paļaušanās uz to, ka ir Eiropas struktūrfondu nauda: kamēr tā ir, mēs to tērēsim. Bet tā Eiropas struktūrfondu nauda nevar atrisināt daudzas lietas, to skaitā bāzes finansējumu! Un, ja mēs šeit neparedzam, kā veidot šo zināšanu spējīgo cilvēka potenciālu, tad mēs nokļūsim ļoti fundamentālās problēmās. Principā nokļūsim tur, kur mēs jau esam gandrīz nonākuši, - mūsu valsts attīstības strupceļā. Mans aicinājums būtu neaizmirst par šīm lietām. Un viena konkrēta lieta, ko jūs varētu izdarīt, - vistuvākajā laikā sasaukt Latvijas Pētniecības un inovācijas stratēģiskās padomes sēdi un izrunāties par visām šīm lietām, un vienoties, kā mēs tālāk virzīsimies. Un, ja nepieciešams, tad šeit, Saeimā, mēs jums varam palīdzēt jau ar konkrētām lietām, jo mums ir konkrēta apakškomisija, kas ar šīm lietām nodarbojas. Paldies.".
- 2016_02_11_345-seq30 language "lv".
- 2016_02_11_345-seq30 speaker Ivars_Zarins-1969.
- 2016_02_11_345-seq30 translatedText "Colleagues, everyone is aware of the analogy of politics and on the desiccated context, according to precisely this situation, one such joke: the answer to a survey carried out by some of the butchers who like its products and the people of the sausages. The longest-serving answer was: " it would dance with a dead expiry date, " I will not try to guess which of these governments - the new government in the future - will be reminded of what we have to remember and who will really be fulfilled by Joon a purely humanitarian basis as patriots of my land I would very much like all of this to be written, indeed But as any rational man who can adequately quantify the reality of the order, I realise that it will not happen because as long as there is athe existing monopoly of power, you know, a monopoly - something we also talked about today in the area of gas when there is a monopoly, then this monopoly takes care, first and foremost, ofthe quality of service provided to the public to the public is also relevant to the existing monopoly of authorities, which has created There may be a great deal to do: can accept any law, we can join in any organisations we can. Create any new structures that will seek to combat corruption or, in any case, undermine this irresponsible decision-making that will not change until there is political competition until there is a monopoly of power in this current monopoly! The people who will be in powerthey have nothing to answer for, because they know that these responsibilities simply aren't, no one else can replace them and demonstrated this very fact that the government-building process that the whole of society could enjoy and see - everything that matters to themthere was a paradox in the settlement of mutual relations, but this government's formation has ended happily by all the governments forming part in the government, which is actually a very happy settlement, because in fact the Greens have saved unity to heal what would have happened if we are united. To be left to the leadership of the government with this disunity! Now they have a chance to relax in this situation, and perhaps also in some way to bring together their own political competitors and conditional partners, which they will certainly also do witha sergeant at the word who came here and said that he was looking forward to constructive proposals from the opposition, which would be necessary and really would be necessary in the name of national interests, and also through the situation of Mr Kučinska, who is subsequently present ,when the Prime Minister becomes, of course, it is no longer going to come here and the opposition will no longer communicate, I would point out a couple of things that might really be useful to a new government, So one thing is when we are talking about energy in the light of what is currently cogin the energy sector, all these processes will continue you will have to deal with a lot of things you have mentioned in your government statement: this is about what will be in the country's position - to buy or not to buy " gas " infrastructure at the UKfrom what I have heard from the ruling politicians, I realise that yet another incompetent decision is being made about how to do the right thing in the first place, so that it is right to decide correctly what to do with all of this, it would first be normal for Latvia to finallythere should be its energy strategy - a very specific document, where you are going to make a specific point, how we will then build our energy independence: will it really be a gas that we are going to use in the future, or will it still be renewable energy we intend to develop in the future? And based on that, you will understand whether we generally have the point of trying to rescue existing shareholders and to redeem them perhaps in a completely difficult business, where the public policy will have to move away from gas and build its energy independence on their energy sourceswhat kind of hell would we have now to buy the infrastructure from the business, which is crumbling together?! It is one thing the second thing that should necessarily be done, but which is not the case - we still do not have the law on renewable energy ,Mr Kučinska, because there is no fundamental change to the framework, there is an entire industry stagger. We love to look for all sorts of myths and look for stories of the gas lobby and the like of Excuse me! I can't tell you that the gas lobby is to blame for that stillthere is no legislative framework for this strengthening of our energy independence for a very important sector linked to renewables, and that is what we can say on all the areas, if we see why we have had a fuss in the energy sector so far, let us see ,that the main reason relates not to some mysterious lobbying, but with the fact that the country itself has lacked the political will and competence of Another thing I would like to highlight, given the fact that you were running the Sustainable Developmentthe Commission and the hearings of the information technology and innovative business sub-committees are very important, which is still not in order if we understand that the sustainable development of our country and our country's welfare depends on how productive we will be ,how productive our economy will be, which in turn depends on how knowledge comes from it will be, because we cannot become better off by trying to be more economical we can become better off, if we are able to grow up and produce something more valuable herean important basic thing to which Europe has also drawn our attention, and which we are supposedly recognising, is: we should focus on the specific areas where we can really be competitive and where our expertise can be competitive and createthe added value on a global scale and, as you know, there is still no clear strategy for anyone working in this area, it is not clear what the Smart Specialisation Strategy is, but that is precisely what the document on which is made nextall the money from the European Structural Funds should also continue throughout our entire growth, It is very important - to ask the Ministry of Education and Science to prepare such a specialisation strategy, not to carry on as it is now: there is some vague document which goes on. The four other documents, which contain mutually conflicting standards in the Smart Specialisation Strategy, as well as the Energy Strategy, should be on a few pages that everyone takes, omitted and understands the priorities of the framework where we are going to Should it allthere will be no suggestion, then once again we will have the same, similar problems that we are currently seeing in healthcare even in science it all took Man the opportunity to work with you together in the Commons and make sure you were one of the rare Members who are so few. There is a real understanding of the importance of innovation, the importance of knowledge in economic development that you were really trying to solve some sort of systemic and strategic challenges, without losing this sustainable vision, so that you do not lose this perspective when working for Prime Minister And ,as far as these scientific cases are concerned, there is a fundamental problem which will lead us to the stall of the Proti, there is still no financing model for the sustainable development of science and higher education, and the model of the model is not still there! The money from the European Structural Funds: as long as it is, we will spend it on the European Structural Fund money not to solve many things, including the financial reference amount! And if we do not foresee here how to build this potential of this knowledge-able man, then we will become very fundamentalthe problem of where we are at the peril, where we are almost there, - our national development deadlock, My call for not to be forgotten about these things, and one particular thing you could do - is to convene Latvia's research and innovation strategicthe Council's sitting and the rigging of all these things, and to agree on how we move on further and, if necessary, here in the Commons, we can help you with certain things, because we have a specific sub-committee dealing with these things".
- 2016_02_11_345-seq30 mentions Q822919.
- 2016_02_11_345-seq30 mentions Q211.
- 2016_02_11_345-seq30 mentions Q79820.
- 2016_02_11_345-seq30 mentions Q957126.
- 2016_02_11_345-seq30 mentions Q193089.
- 2016_02_11_345-seq30 mentions Q1807079.
- 2016_02_11_345-seq30 mentions Q49110.
- 2016_02_11_345-seq30 mentions Q506656.