Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2016_02_04_343-seq13> ?p ?o. }
Showing items 1 to 10 of
10
with 100 items per page.
- 2016_02_04_343-seq13 type Speech.
- 2016_02_04_343-seq13 number "13".
- 2016_02_04_343-seq13 date "2016-02-04".
- 2016_02_04_343-seq13 isPartOf 2016_02_04_343.
- 2016_02_04_343-seq13 spokenAs 62.
- 2016_02_04_343-seq13 spokenText "Jā. Otrais jautājums. Es sapratu no jūsu atbildes, ka šāda ekspertu vērtējuma nav, un jūs paudāt savu viedokli vai Izglītības un zinātnes ministrijas darbinieku viedokli, un šis jautājums... Man gribētos to pāradresēt jums konkrēti. Vai jūs kā pieredzējusi profesionāle izglītības jomā... Vai jūsu vērtējums tiešām ir tāds, ka bez šāda ekonomiskā un izglītības kvalitātes izvērtējuma tas būtu pareizs solis – tikai subjektīvi, tā no malas skatoties –, jo attiecībā uz mazajām skolām jums ir cits viedoklis – tur, tikko kā bērnu nepietiek, tā vajag salaist vienā skolā, lai ekonomētu skolotāju skaitu? Mēs šeit skolēnu skaitu izvietojam pa reģioniem, neatstājot to vienai skolai ar labu kvalitāti, vēsturē ļoti pozitīvu kvalitāti, bijušajam tehnikumam pēc būtības paredzot tādu lēnu izčākstēšanas scenāriju.".
- 2016_02_04_343-seq13 language "lv".
- 2016_02_04_343-seq13 speaker Gunars_Kutris.
- 2016_02_04_343-seq13 translatedText "Yes Second question: I understood from your answer that such expert assessments are not, and you expressed my opinion, or the views of the staff of the Department of Education and Science, and this matter for the ManI would like to refer it to you in particular: as experienced professional in education, as experienced by your assessment, it really is that, without such an assessment of the quality of economic and educational quality, this would be the right one. Step â just subjective, it's from the outside looking â as for the small schools you have a different view â there, just as the child is not enough, it needs to be a salaist in one school so thatthe number of teachers? We are here, here, the number of pupils on a region-by-school basis, without leaving one school of good quality, a very positive quality in history, with a former technician with the substance of a slow fizzling scenario".
- 2016_02_04_343-seq13 mentions Q957126.