Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2016_02_04_342-seq257> ?p ?o. }
Showing items 1 to 12 of
12
with 100 items per page.
- 2016_02_04_342-seq257 type Speech.
- 2016_02_04_342-seq257 number "257".
- 2016_02_04_342-seq257 date "2016-02-04".
- 2016_02_04_342-seq257 isPartOf 2016_02_04_342.
- 2016_02_04_342-seq257 spokenAs 100.
- 2016_02_04_342-seq257 spokenText "Labdien, cienītās deputātes! Godātie deputāti! Tieslietu ministra priekšlikums no likumprojekta sākotnējās redakcijas atšķiras ar vairākām lietām. Pirmām kārtām ar to, ka tas šo deklarācijas iesniegšanas pienākuma atlikšanu attiecina tikai uz advokātiem, kas vienlaikus ir arī maksātnespējas administratori. Tāpēc, ka Satversmes tiesas 21.decembra spriedums attiecas tikai uz šīm personām, respektīvi, advokātiem. Satversmes tiesā gan ir iesniegtas vēl vairākas lietas, taču šīs lietas ir iztiesāšanas stadijā, un par tām Satversmes tiesa vēl nav lēmusi. Līdz ar to Tieslietu ministrija uzskata: ja Satversmes tiesa nav apvienojusi šīs lietas, tas nozīmē, ka Satversmes tiesa faktiski jau ar savu rīcību ir izdalījusi šīs divas kategorijas. Respektīvi, administratori, kas ir advokāti, un administratori, kas nav advokāti. Un tās nepilnības, ko Satversmes tiesa ir konstatējusi esošajā likuma regulējumā, izriet tieši no advokātu īpašā statusa. Līdz ar to ir lietderīgi šo likumisko regulējumu pārskatīt tikai attiecībā uz advokātiem, nevis uz visiem maksātnespējas administratoriem, kuriem jau šobrīd likumā ir ļoti skaidri definēts pienākums iesniegt līdz 1.februārim amatpersonas deklarāciju. Un šāda atliekoša nosacījuma pieņemšanu attiecībā uz šo kategoriju varētu uzskatīt par mēģinājumu attaisnot tos maksātnespējas administratorus, kas nav advokāti un līdz 1.februārim nav iesnieguši amatpersonas deklarācijas, kā to no viņiem prasa likums. Interesanti arī, ka Satversmes tiesā par šo jautājumu ir saņemti pieci... ierosinātas kopumā piecas lietas. Tas liecina par to, ka, šo maksātnespējas administratoru ieskatā, amatpersonas statusa piešķiršana un deklarācijas iesniegšanas pienākums ļoti būtiski maina uzraudzības mehānismu un šis uzraudzības mehānisms tiek papildināts arī ar KNAB, VID un citu institūciju iesaistīšanu maksātnespējas administratoru uzraudzībā. Līdz ar to tieslietu ministrs piedāvā attiecībā uz advokātiem šo regulējumu - atbilstoši Satversmes tiesas spriedumā lemtajam - mainīt līdz 1.septembrim, bet attiecībā uz tiem, kas nav advokāti, atstāt spēkā regulējumu, kāds tas ir, ar visiem no tā izrietošajiem pienākumiem. Līdz ar to lūdzu atbalstīt tieslietu ministra priekšlikumu - atbilstoši komisijā lemtajam. Paldies.".
- 2016_02_04_342-seq257 language "lv".
- 2016_02_04_342-seq257 speaker Janis_Iesalnieks.
- 2016_02_04_342-seq257 translatedText "Well, honourable Members, honourable Members, the proposal from the Minister for Justice varies from the original version of the bill to a number of things, with the fact that it only extends this obligation to solicitors who are at the same time insolvency administrators ,the Constitutional Court's 21 December ruling only applies to those persons or, in other words, the Constitutional Court, both have been brought before the Constitutional Court, but these cases are in the form of a trial and the Constitutional Court has not yet ruled out with itthe Ministry of Justice believes that if the Constitutional Court does not bring together these things, it means that the Constitutional Court has in fact already, through its actions, been distributing these two categories to the administrators who have lawyers, and administrators who have no lawyers and weaknesses ,what the Constitutional Court has found in the regulation of the existing law is arising precisely from the special status of lawyers, it makes sense to review this legal framework only in the case of solicitors and not to all administrators of insolvency who already have a high level of insolvency law. A clearly defined obligation to submit an official declaration of up to 1 February on the declaration of such a decision on this category could be seen as an attempt to justify insolvency clerks other than lawyers and by 1 February no declarations of officials have been made, asit is also made by the law of them that the Constitutional Court on this issue has received five amendments in total five cases, as evidenced by the fact that, in the light of this insolvency administrator, the appointment of officials and the declaration of the declaration are madea very significant change to the mechanism of supervision and this monitoring mechanism is also accompanied by the involvement of the bureau, the Revenue Service and other institutions under the supervision of insolvency administrators, with the Justice Minister proposing this regulation - in accordance with the Constitutional Court's judgmentthe decision - to be modified by 1 September, but for those who have no lawyers - to maintain the regulation as it is, with all of the obligations arising from it, will be asked to support the proposal by the Minister for Justice - according to the Commission's Thank you".
- 2016_02_04_342-seq257 mentions Q1771611.
- 2016_02_04_342-seq257 mentions Q1021632.
- 2016_02_04_342-seq257 mentions Q2498135.