Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2016_02_04_342-seq10> ?p ?o. }
Showing items 1 to 12 of
12
with 100 items per page.
- 2016_02_04_342-seq10 type Speech.
- 2016_02_04_342-seq10 number "10".
- 2016_02_04_342-seq10 date "2016-02-04".
- 2016_02_04_342-seq10 isPartOf 2016_02_04_342.
- 2016_02_04_342-seq10 spokenAs 62.
- 2016_02_04_342-seq10 spokenText "Cienījamā priekšsēdētājas kundze! Cienījamie deputāti! Latvija ir pārāk maza valsts, lai mēs izšķērdētu valsts resursus. Uzskatu, ka mums ir pienākums ekonomēt līdzekļus, nevis tos nesaprātīgi izšķiest kāda savtīgu interešu un materiālās ieinteresētības dēļ. Iesniegtais likumprojekts “Grozījumi likumā “Par reglamentētajām profesijām un profesionālās kvalifikācijas atzīšanu”” ir kārtējais apliecinājums vēlmei sašķelt, nevis konsolidēt valsts līdzekļus. Nosakot iespēju reglamentētās profesijas apgūt augstskolās (“augstskola” ir plašāks jēdziens nekā universitāte!), mēs patiesībā paveram durvis kārtējai augstskolu programmu neplānotai un nesistemātiskai licencēšanai un īstenošanai. Tas rada plašas iespējas interpretēt likumu savtīgos nolūkos. No vienas puses, mēs šobrīd valstī aicinām augstskolas samazināt savu programmu skaitu. Izglītības un zinātnes ministrija meklē veidus, kā konsolidēt augstskolas. Bet, no otras puses, mēs ar likuma normas ieviešanas palīdzību tagad dodam zaļo gaismu, lai programmas bezatbildīgi vairotos kā sēnes pēc lietus. Uzskatu, ka mēs izkropļojam likuma būtību. Vai kāds, gatavojot šos grozījumus, ir izvērtējis, cik speciālistu ir nepieciešams kādā konkrētā specialitātē un kādas būs sekas, ja šis likums stāsies spēkā, - gan pozitīvās, gan negatīvās? Vai kāds ir veicis šādu analīzi? Cienījamie deputāti! Tieši šobrīd, balsojot pret šiem grozījumiem, ir iespēja apturēt kārtējo valsts līdzekļu izšķērdēšanu. Lēmums ir jūsu ziņā. Kā mazu piemēru varu minēt to Bulduru Dārzkopības vidusskolas problēmu. Audzēkņu skaita nepietiekamības dēļ ir radies jautājums par to, ka vajadzētu šo skolu kā tādu likvidēt, pārstrukturēt, kaut kur pievienot... Tajā pašā laikā Izglītības un zinātnes ministrija atļāva ļoti daudzām skolām atvērt līdzīgas programmas, un līdz ar to šī skola nevar savākt attiecīgo audzēkņu skaitu un ir jautājums, ka tā jālikvidē. Un tas pats ir arī šeit. Augstskolas programmas atvērs, un valsts augstskolām, kas līdz šim rūpējās par speciālistu sagatavošanu, materiālās bāzes attīstīšanu, jāpaliek tādā kā pabērna lomā. Un atkal sākas problēmas. Paldies par uzmanību.".
- 2016_02_04_342-seq10 language "lv".
- 2016_02_04_342-seq10 speaker Arvids_Platpers.
- 2016_02_04_342-seq10 translatedText "Madam President, honourable Members, Latvia is too small a country for us to squander the resources of the country that we have a duty to economise funds, rather than being unreasonable for some self-serving interests and material,' Amendments' ," there is another sign of a desire to divide, rather than consolidate public funds, the desire to divide, rather than consolidate public funds, the possibility of a regulated profession in universities (" university is broader than university!), we are in fact opening the door to the current university curriculum. Unscheduled and undemocratic licensing and athleticism It creates ample opportunity to interpret the law for self-interest on the one hand, we are now calling on universities to reduce the number of their programmes in the Department of Education and Science seeking to consolidate universities in Bet ,on the other hand, through the introduction of the law, we are now giving the green light so that the programmes are not irresponsible as mushrooms after the fact that we are distorting the substance of the law, as they did when preparing these amendmentswhat is required in a particular speciality and what the consequences will be, if this law comes into force - both the positive and the negative? Or someone has carried out such an analysis? Honourable Members, at the very moment, voting against these amendments is an opportunity to stopthe current waste of public funds Decision is up to you, As a small example, to mention the problem of the shortage of pupils in Bulduru's horticultural secondary problems, the fact that it is necessary to restructure the school itself ,to add something at the same time, the Department of Education and Science allowed very many schools to open similar programmes and therefore this school cannot raise the number of students in question and that it is a question ofthere is a need to remove the same thing here at the High School, and the public universities that have so far cared about the preparation of specialists, the development of an artefact base, should remain in the role of pakle and again, Thank you for attention".
- 2016_02_04_342-seq10 mentions Q211.
- 2016_02_04_342-seq10 mentions Q957126.
- 2016_02_04_342-seq10 mentions Q2600136.