Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2016_01_26_340-seq77> ?p ?o. }
Showing items 1 to 21 of
21
with 100 items per page.
- 2016_01_26_340-seq77 type Speech.
- 2016_01_26_340-seq77 number "77".
- 2016_01_26_340-seq77 date "2016-01-26".
- 2016_01_26_340-seq77 isPartOf 2016_01_26_340.
- 2016_01_26_340-seq77 spokenAs 23.
- 2016_01_26_340-seq77 spokenText "Jā, paldies, ļoti cienījamā Saeimas priekšsēdētāja! Dažas atbildes un atbilstoši Kārtības rullim – arī noslēguma vārdi. Manuprāt, īpaši šajā otrajā daļā skaidri izkristalizējās tas, kas ir... Tā kā tās man ir jau piektās ārlietu debates, tad jau no pašām pirmajām, kurās es esmu piedalījies, ir skaidrs, ka bieži vien, runājot par ārlietām, par Ārlietu ministriju, mēs savā ziņā uzskatām, ka runājam par visām lietām, un tātad savā ziņā Ārlietu ministriju varētu šo debašu kontekstā pārdēvēt par visu lietu ministriju. Es pilnīgi piekrītu tiem, kuri saka, ka mums vajag veidot, kā Zariņa kungs teica, integrētu piedāvājumu un integrētu politiku saistībā ar, piemēram, Jauno Zīda ceļu, tranzītu un visu pārējo. Taču Ārlietu ministrija ir jau simts reizes norādījusi gan nozarei, gan kolēģiem, ka, lai šādu integrētu piedāvājumu un konkurētspēju veicinātu, mums ir nepieciešams plašāks to institūciju loks, kuras strādā pie tā. Mums ir jārunā par tarifiem, mums ir jārunā par dažāda veida pasākumiem, kas, patiesību sakot, ir gan privātā biznesa, gan visas valsts pārvaldes jomā. Un pie tā mēs arī strādājam. Šeit tika minēts par EXPO 2017, un savā ziņā Kola kungs joprojām uztraucas par šo padomi... Acīmredzot būs jāuzaicina uz kādu sēdi. Bet es varu teikt – jā, bija viedoklis, ka Latvijas nodokļu maksātājiem attiecībā uz EXPO... ka nedz Milānas, nedz Astanas kontekstā nebūtu jātērē savi līdzekļi. Mums izdevās sadarbībā gan ar Latvijas Darba devēju konfederāciju, gan it īpaši ar Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameru panākt to, ka Latvija piedalīsies, un pirmo reizi mēs ejam tādu zināmu eksperimenta ceļu, ka faktiski uzņēmēji paši arī to apmaksās. Vai tas ir labi vai slikti? Varam diskutēt. Bet arī tas lielā mērā ir zināms inovatīvs pienesums. Nu, ņemot vērā to, ko es jau teicu, – ka Ārlietu ministrija ir atbildīga par visu –, es pat sāku just, ka man laikam ir jāsāk pievērst uzmanību arī tām norisēm, kas notiek Latvijā. Kaut gan īsti laikam mūsu dienests to nevar izdarīt. Es saprotu, Viļuma kungs, tās bažas, un es pilnībā atbalstu viedokli par to, ka diemžēl Latvijas reģionos vairākās vietās ir informatīvie “caurumi”, es pat teiktu tā. Bet šeit mēs, protams, gribētu redzēt arī to institūciju iesaisti, kuras jau sen ir atbildīgas par atbilstoša budžeta sagatavošanu un attiecīgo problēmu risināšanu. Nu, un, protams, es nekādi nevarētu teikt, ka Latvijas Ārlietu ministrija būtu atbildīga par vardarbību pret sievietēm Latvijā. Tas laikam būtu mazliet pārspīlēts, bet man gandrīz vai tā jāsaprot no tās jūsu uzstāšanās. Es pilnībā piekrītu, ka tā dezinformācija, tās darbības, kas bieži vien tiek veiktas saistībā ar ļoti nopietnām problēmām, pēc būtības vairāk vai mazāk veicina ļoti, ļoti, sliktas tendences. Un, protams, lielā mērā politiķiem, kas bieži arī piedalās diskusijās gan sabiedriskajos medijos, gan privātajos medijos, sociālajos tīklos, ir arī jāsaprot sava atbildība, bieži vien pārpublicējot nepārbaudītu dažāda veida informāciju. Kaimiņa kungs, paldies par komplimentu, ka runa bija labāka par ziņojumu. Ziņojums un runa, patiesību sakot, ir tradicionāli vienots dokuments... vienota pakete. Ziņojumā mēs iezīmējam mazliet plašākas lietas, bet runa ir akcents. Taču šis ziņojums nekādi nevar būt budžeta paskaidrojums. Par budžetu mēs debatējām pagājušajā gadā. Es būtu laimīgs skaidrot to vai citu pozīciju, bet gribu tikai teikt, ka Latvijas Ārlietu ministrijas budžets nav pats lielākais, taču mēs darām visu, lai nodrošinātu palīdzību mūsu valstspiederīgajiem neatkarīgi no tā, vai tie būtu diasporas cilvēki vai cilvēki, kas nonākuši dažādās problēmās, un lai atbalstītu mūsu uzņēmēju biznesu, kā arī cīnītos par mūsu valsts drošību. Un es varu tikai apbrīnot un teikt paldies maniem kolēģiem diplomātiem, kuri tiešām ļoti, ļoti smagos apstākļos dara fantastisku darbu. Es domāju, ka mēs ar Bondara kungu varam palikt katrs pie savām domām par to, kāds ir bijis Latvijas prezidentūras panākums. Par prezidentūras norisēm es esmu gana daudz runājis. Es esmu arī daudz runājis par tiem jautājumiem, kas, manuprāt, ir bijuši ne tikai stratēģiski, bet arī tādi, par kuriem, piemēram, pat pēdējā Latvijas prezidentūras dienā mums izdevās panākt gan Latvijas pilsoņiem, gan visas Eiropas pilsoņiem labvēlīgu risinājumu (piemēram, kaut vai mobilo sakaru un internetsakaru viesabonēšanas jautājumos). Tā ka mums ir ar ko palepoties, bet nu, protams, opozīcijas liktenis ir pakritizēt, ko mēs arī saprotam. Tajā pašā laikā es tomēr gribu atgādināt divas lietas. Mēs katru gadu janvārī nākam uz šīm debatēm, līdz ar to teikt, ka mēs neiniciējam kaut kāda veida sarunu (lai gan tas pat ir Saeimas kārtības rullī noteikts), būtu diezgan aplami. Domāju arī, ka savā ziņā jūs pat pareizi pateicāt atsevišķas prioritātes, par kurām mēs šeit runājām. Es arī pilnībā piekrītu tam, ka mums ir nopietni jāstrādā ar Lielbritānijas izvirzītajiem jautājumiem, bet mums ir jāatceras arī vairākas lietas. Piemēram, ja mēs tiešām piekrītam uzstādījumam, ka neeirozonas valstīm ir jābūt pietiekamai iespējai būt klāt jautājumos, kurus pārspriež eirozonas valstis, vai ja mēs runājam par brīvu darbaspēka kustību, tajā pašā laikā mēs nekādi nevaram piekrist tam, ka mūsu cilvēki Lielbritānijā kaut kādā veidā pēkšņi tiek diskriminēti... Tā ka šeit mēs turpināsim strādāt. Par kvotām runājot. Es tomēr gribētu atgādināt vēlreiz to, kas šeit kā neskanēja, tā neskan. Attiecībā uz kvotu politiku Latvijas valdības pati pirmā pozīcija ir bijusi ļoti skaidra, un nevajadzētu tiešām maldināt sabiedrību, par kuras maldināšanu jūs tā uztraucaties. No pirmās dienas mēs teicām, ka esam kategoriski pret obligāto bēgļu sadales jeb imigrācijas sadales mehānismu, jau kopš pirmās dienas – vēl mūsu prezidentūras laikā, kad komisija nāca ar šiem priekšlikumiem. Tajā pašā laikā mēs arī pateicām, un te bija ļoti smaga diskusija, ka solidaritātes vārdā mēs esam gatavi piedalīties noteikta cilvēku skaita pārdalē. Bet, ja netiks izpildīti citi nosacījumi, par kuriem šeit ir daudz debatēts, tad mēs būsim pret. Līdz ar to šī rīcība ir bijusi pietiekami konsekventa. Un visbeidzot par investīciju pieaugumu. Es gribētu teikt, ka OECD pati par sevi veicinās investīciju pieaugumu, jo dalība ��ajā organizācijā risinās veselu rindu jautājumu, kas ir saistīti ar uzņēmēju vides sakārtošanu. Es jau minēju šeit. Pirmkārt, jau cīņa pret korupciju. Otrkārt, tie ir jautājumi, kas skar labāku valsts kapitāla sabiedrību pārvaldi. Tā ir problemātika, kas ir saistīta ar mūsu finanšu sektoru. Un mēs zinām, ka šeit mums arī ir daudz darāmā. Tā ka pats par sevi sagatavošanās process ir tas, kas veicinās mūsu uzņēmēju vides pieaugumu. Kola kungs, es domāju, ka mēs šo diskusiju laikam varētu turpināt. Nebūtu prātīgi vēlreiz atgriezties pie jautājumiem. Bet es gribu tomēr pilnībā piekrist vienam apgalvojumam, ko jūs pateicāt. Tā ir pilnīga taisnība, ka investīciju piesaistei ir nepieciešama sakārtota uzņēmējdarbības vide. Cita starpā arī tajos jautājumos, par kuriem tieši ir atbildīga Tieslietu ministrija un kur ir problēmas. Gan mūsu starptautiskajos reitingos, gan arī, teiksim, jautājumu loks, pie kura mēs turpinām visi kopīgi strādāt. Un vēl... Jā, mums laikam ir vairākas jomas, kurās ir dalītā atbildība, un ar to ir jārēķinās. Piemēram, kopā ar Ekonomikas ministriju mēs diezgan cieši strādājam pie investīciju piesaistes ārējo ekonomisko sakaru veicināšanā. Ārlietu ministrija vairāk darbojas pie ārējās tirdzniecības politikas. Kopā ar Kultūras un izglītības ministriju – pie diasporas politikas. Es domāju, ka tā sadarbība ir bijusi gana laba. Tajā pašā laikā mēs esam vienmēr bijuši atklāti jebkurai sarunai par to, ko vēl varētu darīt lietas labā. Paldies Dolgopolova kungam par novēlējumiem, ko vajadzētu vēl darīt, kā vajadzētu darīt. Arī te tika runāts par Transatlantisko tirdzniecības un investīciju partnerības līgumu. Ja nemaldos, Zariņa kungs runāja par to, ka varētu būt kādi standarti, kurus pārskatīs vai kur varētu būt kāda piekāpšanās. Es tikai varu teikt, ka šīs sarunas ir smagas, šīs sarunas turpinās. Un šobrīd Eiropas Savienības ārējās tirdzniecības ministra formātā ir vairāki jautājumi – ģenētiski modificētā pārtika, kā arī vēl citi jautājumi, par kuriem, protams, sarunas notiek smagi un kuros ne tikai Latvija, bet daudzas valstis nav gatavas uz kompromisiem. Noslēgumā gribētu vēlreiz teikt lielu paldies kolēģiem, gan tiem kolēģiem Ārlietu ministrijā, kas daudz ir strādājuši pagājušogad, kā arī strādājuši pie šī konkrētā ziņojuma. Tāpat es gribētu teikt paldies kolēģiem šeit, Saeimā, par šīm diskusijām, par kritiku, par padomiem, par ieteikumiem. Un, kā jau es teicu, lielā mērā valsts ārpolitika veidojas no daudziem un dažādiem mozaīkas elementiem, no daudzu un dažādu institūciju veiksmīgas sadarbības. Tāpēc es gribu teikt, ka nākamajā periodā, līdz nākamā gada janvārim, līdz nākamajām debatēm, mums ir jārēķinās ar to, ka mūsu valstij būs ļoti daudz izaicinājumu, uz tiem būs jāreaģē ļoti, ļoti ātri un dažreiz arī elastīgi. Tāpēc es ļoti gribu cerēt, ka mūsu sekmīgā sadarbība – Ārlietu ministrijas, valdības sadarbība ar parlamentu un ar parlamenta komisijām (man, protams, īpaši jāuzrunā Ārlietu komisija un Eiropas lietu komisija) – turpināsies tikpat labā un konstruktīvā gaisotnē un ka kopā mēs spēsim nodrošināt gan valsts drošību, gan ekonomisko izaugsmi, gan arī, protams, stiprināt to pamatu pamatu, kas mēs esam, – daļa no eiroatlantiskās sabiedrības. Liels paldies par uzmanību! (Aplausi.)".
- 2016_01_26_340-seq77 language "lv".
- 2016_01_26_340-seq77 speaker Edgars_Rinkevics.
- 2016_01_26_340-seq77 translatedText "Yes, thank you very much to the President-in-Office of the House, some answers and in the spirit of the Rules of Procedure of the Rules of Procedure, which, in my opinion, especially in this second part, clearly boiled down to what it is like for me in the fifth foreign debate, then from now onthe very first to which I have taken part, it is clear that, often in terms of foreign affairs, on the Ministry of Foreign Affairs, we believe in some ways that we are talking about all the things, and so, in a sense, the Ministry of Foreign Affairs could rename the whole thing in the context of this debate. I totally agree with those who say that we need to build, as Mr Zariis said, an integrated supply and an integrated policy in relation to, for example, the New Silk Road, the transit and the whole other, the Ministry of Foreign Affairs has already pointed a hundred times to the industry ,both colleagues, that, in order to promote such an integrated supply and competitiveness, we need a broader range of institutions that are working on this and we need to talk about tariffs, we need to talk about all kinds of measures which, if truth is concerned, are both private business ,in the whole area of government-wide administration, And at this point, we are also working on There was mention of EXPO 2017, and in some ways Mr Kola still worries about this council, Obviously will have to worry about any sitting But I can say âyes, there was the idea that, with regard to EXPO, that neither Milan nor Astana should be spent in the context of our cooperation with both UK Employers, and in particular with Latvia's Chamber of Commerce and Industry. To get the Ireland to take part, and for the first time we go into a certain way of an experiment that, in fact, the entrepreneurs themselves will also pay it for a good or a bad one? We can debate Bet too much for an innovative contribution to Well, takingwhat I have already said is that, as I have already said, the Ministry of Foreign Affairs is responsible for everything, I even started to feel that I must now start to draw attention to those developments that are happening in Latvia even though our service cannot reallyI understand, Mr Vilnius, its concern, and I fully support the view that, unfortunately, in the Latvian regions, there is a' hole' in a number of places, I would even say that we would, of course, like to see the involvement of the institutions that have long since beenis responsible for preparing the appropriate budget and dealing with the problems in question, Well, and of course I would not be able to say that the Latvian Ministry of Foreign Affairs would be responsible for the violence against women in Latvia at which time it would be a bit over, but I almost have to understand it fromI fully agree with you that its misinformation, its actions, which are often carried out in the context of very serious problems, more or less encourage very, very poor trends and, of course, politicians who often also participate in thein discussions in public media and in the private media, social media, it is also understood to understand its responsibility, often by overpublishing the unverified various types of information Mr Kaimim, thank you for compliment, that the speech was better than the report and the speech, the truth is traditionally uniformthe paper package we report is a little bit more extensive, but it is the accent of this report that no budget explanation of the budget we debated last year would be happy to explain this or that position, but I would just like onlyto say that the Foreign Office's budget is not the biggest, but we are doing our best to provide assistance to our citizens, whether it be the diaspora or the people who find themselves in various problems, and to support our business business, andfight for our national security and I can only admire and say thank you to my fellow diplomats, who do a fantastic job really, under very difficult circumstances, that I think we can stay with Mr Bondoing on their own terms ,what has been the success of the Latvian Presidency for the Presidency, I have talked enough about I have also talked a great deal about those issues which, in my opinion, have been not only strategic but also of which, for example, on the last day of the Latvian Presidencywe managed to reach both the citizens of Latvia and all the citizens of Europe (such as, for example, some mobile and internetic roaming issues) that we have the fate of the opposition but, of course, the fate of the opposition is to criticise what we also understand in Itat the same time, however, I would like to remind you of two things that we are coming to this debate every year in January, so to say that we do not come up with some kind of negotiation (although it is even part of the House order), I would rather have thought of the Domicans. Also, in a sense, you even rightly thank the individual priorities that I have talked about here, I also fully agree with the fact that we have to work seriously with the British ones, but we also have to remember a number of things. We agree that the countries of the euro area must be given sufficient opportunity to be present on the matters that are being discussed in the euro area, or if we are talking about free movement of workers, at the same time, we have no way of agreeing that our people in the UK are in any way suddenlythere is discrimination in the fact that, here, we will continue to work on quotas in terms of quotas, but I would like, however, to remind you once again of what was heard here, as it did not mean for the quota policy, the first line of the Latvian government has been very clear and should not beindeed to mislead the public about which you are worried about the first day, we said that we were strongly opposed to the compulsory distribution of refugees, or the immigration distribution mechanism, even since the first day of the day, when the commission came to these proposalsat the same time, we also said, and there was a very difficult discussion here, that, on behalf of solidarity, we are ready to participate in a certain number of people redistributed without the other conditions that have been debated here, then we will be opposed to Sothis action has been sufficiently consistent and, finally, for an increase in investment, I would like to say that the OECD itself will contribute to an increase in investment, as membership in the organisation will address a whole range of issues related to the adjustment of the business environment to the EUI have already mentioned here first of all, the fight against corruption in the second part, these are issues affecting better management of public capital companies in this problem, which is linked to our financial sector and we know that we have a lot of work to do herethat, in itself, the preparatory process is what will contribute to an increase in our business environment, Mr Kola, I think that we may continue this discussion sensibly yet again to come back to the questions But I want, however, to fully agree with one statement fromyou said it is absolutely true that, in order to attract investment, the business environment in the case of the Department of Justice and where there is a problem with Gan in our international ratings, and, let us say, issues, is absolutely right. With whom we continue to work together, and we have to work together, we have a number of areas where we have shared responsibility and face it, along with the Ministry of Economic Affairs we are working quite closely together on an external investment attraction. Promoting economic ties, the Ministry of Foreign Affairs is working more on the external trade policy of Along with the Department of Culture and Education  at the diaspora policy I think its cooperation has been good enough at the same time as we've always been open to anythe conversation about what else could be done on behalf of Mr Dolgopolova about the legacies that should still be done, as the Transatlantic Trade and Investment Partnership Agreement should do even here, Mr Zariis talked about it, Mr Zariis talked about it ,that there could be any standards that will be reviewed or where there could be any concessions I can only say that these negotiations are severe, the negotiations under way in the European Union's Directorate-General for Foreign Trade are, at the moment, a number of issues in the genetically modified form of the European Union. Food and other issues, of course, are, of course, being negotiated hard and in which not only Latvia, but many countries are not ready to compromise, I would like to say a big thank you to colleagues and to those colleagues in the Ministry of Foreign Affairs, which has a great deal to dohaving worked last year and worked on this particular report, I would also like to thank colleagues here in the Commons on these discussions, about the criticism, about the advice, about the recommendations, and I said, to a large extent, the country's foreign policy from a large number of andthe different elements of the puzzle, from the success of many different institutions, I would therefore like to say that, in the next period, until next January, until the next debate, we have to deal with the fact that our country will have a lot of challenges to meet. The response must be very, very rapid and sometimes very flexible, therefore, I would hope that our successful cooperation with the Ministry of Foreign Affairs, the Government's cooperation with parliament and with Parliament's committees (I must, of course, be given special mention in the Committee on Foreign Affairs and the European Commission )it will continue to be just as good and constructive and that together we will be able to provide both national security and economic growth and, of course, strengthen the basis for which we are, â part of the Euro-Atlantic society, very much for your attention (applause)".
- 2016_01_26_340-seq77 mentions Q822919.
- 2016_01_26_340-seq77 mentions Q211.
- 2016_01_26_340-seq77 mentions Q193089.
- 2016_01_26_340-seq77 mentions Q458.
- 2016_01_26_340-seq77 mentions Q21625222.
- 2016_01_26_340-seq77 mentions Q1771611.
- 2016_01_26_340-seq77 mentions Q41550.
- 2016_01_26_340-seq77 mentions Q15628977.
- 2016_01_26_340-seq77 mentions Q23666.
- 2016_01_26_340-seq77 mentions Q22116518.
- 2016_01_26_340-seq77 mentions Q1520.
- 2016_01_26_340-seq77 mentions Q490.