Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2016_01_26_340-seq75> ?p ?o. }
Showing items 1 to 18 of
18
with 100 items per page.
- 2016_01_26_340-seq75 type Speech.
- 2016_01_26_340-seq75 number "75".
- 2016_01_26_340-seq75 date "2016-01-26".
- 2016_01_26_340-seq75 isPartOf 2016_01_26_340.
- 2016_01_26_340-seq75 spokenAs 92.
- 2016_01_26_340-seq75 spokenText "Cienījamie kolēģi! Cienījamie viesi, kuriem īpašs paldies par izturību un pacietību! Es negribētu runāt par padarīto, jo tā vērtējums ir atkarīgs no tā, uz kura sola – pozīcijas vai opozīcijas – sēž vērtētājs. No tā ir atkarīgs arī vērtējuma saturs. Es gribētu parunāt par to darāmo, kas izskanēja ziņojumā, izskanēja ministra runā. Dabiski, tāpat kā pērn, arī šogad ir trīs lielākie apdraudējumi, proti, Krievija, starptautiskais terorisms un bēgļi. Es pieliktu klāt arī ceturto – Eiropas – un ne tikai Eiropas! – politiskās elites zināmu diezgan nopietnu izsīkšanu, kas traucē pieņemt ne tikai vienotus, bet arī saprotamus un saprātīgus lēmumus. Runājot par darāmajiem darbiem, man šķiet, ka šeit vajadzētu drusku konkrētāk runāt par tām problēmām, kas tiešām ir risināmas. Ministra kungs bija pat teicis, ka Lielbritānija gatavojas referendumam. Jā, tiešām, tā tas ir. Tiešām ir svarīgi pieturēties pie lozunga “Vienoti dažādībā”. Bet laikam vajadzētu pateikt, kuras no tām prasībām, ko izvirza Lielbritānija, tām pretenzijām, kas izvirzītas Eiropas Komisijai, tām prasībām, ko Lielbritānija formulē, tātad kuras no tām ir atbalstāmas no Latvijas puses ar abām rokām, kuras ir atbalstāmas ar vienu roku un kuras ir noraidāmas? Kur mēs stāvēsim kā klints, lai saglabātu Eiropas Savienības vienotību? Otrs jautājums. Ir runa par to, lai paplašinātu bezvīzu režīma ieviešanu ar citām valstīm. Vai tas ir vienīgais līdzeklis, kā iziet no tās krīzes, ko pārdzīvo Šengenas zona visā, kas saistīts ar bēgļu problēmām un citām lietām? Varbūt ir arī citas receptes? Teiksim, vīzu piešķiršanas atvieglotais režīms vai citi mēģinājumi risināt šo lietu. Trešais jautājums, kas, dabiski, nav šā gada jautājums, bet ir šā gada procesa jautājums, – tas ir Eiropas Savienības paplašināšanas jautājums. Jau tagad, kā zināms, Eiropā eksistē divas valstu grupas ar diviem attīstības ātrumiem. Paplašināšanas gadījumā pievienosies trešā grupa ar trešo ātrumu. Kā to ir gatavs un spējīgs izturēt Eiropas Savienības budžets? Kā mēs paši esam gatavi vai neesam gatavi samierināties ar to, ka, teiksim, tie paši fondi, kas nāk no Eiropas Savienības, drusku saruks? Bet varbūt saruks vairāk nekā drusku... Kādā mērā un kādos apjomos? Visi tie ir jautājumi, par kuriem ir ne tikai jādomā, bet jārunā un arī jārēķina. Nākamais jautājums – Transatlantiskais tirdzniecības un investīciju partnerības līgums. Mēs runājam par ģenētiski modificētām pārtikas precēm, mēs runājam par standartiem. Vai mēs runājam par eiro un dolāra kursa attiecībām un kā tās ietekmē importa un eksporta attiecības starp Eiropas Savienību un Amerikas Savienotajām Valstīm? Kā ir salīdzināmas un kā ir savienojamas Eiropas Savienības un Amerikas Savienoto Valstu nodokļu politikas lietas, kas ir ļoti atšķirīgas un kas ļoti ietekmēs arī šīs lietas, par kurām es tikko teicu? Par visām tām lietām ir jārunā pietiekami konkrēti, plānojot ārpolitiskās darbības 2016.gada kontekstā. Un pēdējais, ko es gribēju teikt noslēgumā. Viena tehniska piezīme – es jau vienreiz par to esmu runājis. Mums ir ārkārtīgi liels diplomātisks (un ne tikai) aparāts Briselē. Bet ļoti gribētos, lai tiktu pastiprināta Ārlietu ministrijas koordinējošā loma, lai mēs nesastaptos katru reizi ar to, ka parādās jauna Eiropas Savienības direktīva vai grozījumi tajā un mēs uzreiz esam spiesti steidzamības kārtā pieņemt attiecīgus grozījumus vairākos Latvijas Republikas likumos. Man šķiet, ka smagnējās procedūras, kādas pastāv Eiropas Savienībā, pieņemot pašas direktīvas un grozījumus tajās, palīdz arī laikus koordinēt un laikus pieņemt attiecīgus lēmumus. Es vēlu veiksmi Ārlietu ministrijai, arī esošajam un topošajam ārlietu ministram, lai šīs problēmas tiktu risinātas. Paldies.".
- 2016_01_26_340-seq75 language "lv".
- 2016_01_26_340-seq75 speaker Sergejs_Dolgopolovs-1941.
- 2016_01_26_340-seq75 translatedText "Dear colleagues, honourable Members, who have a special thank you for the tenacity and patience that I do not want to talk about, because its assessment depends on which promise is made to the  position or the opposition  sitting valuer is also dependent on the content of the evaluationI would like to talk about the things that were made in the report, the Minister made a natural speech, just as last year, and this year, there are three major threats, namely Russia, international terrorism and refugees, I will also put a quarter of Europe's â and not only Europe! It seems to me that a rather serious depletion of the political elite, which is hampering the adoption of not only uniform but also readable and sensible decisions on doing the work, seems to me to be a little more specific about the problems that really matter to Mr Minister. It was even said that the UK was going for a referendum on Yes, indeed, as it is, it is important to stick with the slogan' United in diversity' But time should be to say which of the requirements of the UK, those charged to the European Commission, should say to them what they are demanding of the European Commission. What does the UK formulate, which is that they are to be supported from the Latvian side with both hands, which are to be supported in one hand and are rejected? Where we will be going as a rock to preserve the unity of the European Union? To extend the introduction of visa-free travel to other countries Will it be the only means of coming out of the crisis that the Schengen area is going through in everything related to refugee problems and other cases? Perhaps there are other recipes? The visa facilitation regime or other attempts to address this matter in the Third question, which naturally does not appear to be an issue in this year, is the issue of the European Union, as it is, as we all know, two countries in Europe. The group, with two developmental speeds, will join the third group with a third speed, As it is prepared and able to pass on the European Union's budget? As we ourselves are ready or not prepared to come to terms with, say, the same funds ,what comes out of the European Union, a little bit drop down? But maybe more than just a little bit and in what volumes? All of these are issues that are not only about thinking but talk and also the next item :the Trade and Investment Partnership Agreement We are talking about genetically modified foodstuffs, we are talking about standards for Does we talk about Euro and dollar relations and how they affect the relationship between imports and exports between the European Union and the United States of America. Countries, how are the countries of the European Union and the United States of America, which are very different from and like the United States, who are very different, and who will be very affected by these things that I have just said? In particular, in the planning of foreign policy planning in the 2016 context, And the last thing I wanted to say at the end of one technical note, I have already talked about this once again, We have an exceptionally high diplomatic (and not only) apparatus in Brussels very much to be desired ,in order to strengthen the coordinating role of the Ministry of Foreign Affairs so that we do not match every time we have a new European directive or amendment in it and we are immediately forced to adopt the appropriate amendments in the various laws of the Latvian Republic, I feelthat the cumbersome procedures that exist in the European Union by adopting directives and amendments in the European Union also help to coordinate and take timely decisions in good time by the EU and wish the Ministry of Foreign Affairs, including the current and the prospective foreign minister, to address these problems".
- 2016_01_26_340-seq75 mentions Q211.
- 2016_01_26_340-seq75 mentions Q193089.
- 2016_01_26_340-seq75 mentions Q458.
- 2016_01_26_340-seq75 mentions Q159.
- 2016_01_26_340-seq75 mentions Q15628977.
- 2016_01_26_340-seq75 mentions Q8880.
- 2016_01_26_340-seq75 mentions Q23666.
- 2016_01_26_340-seq75 mentions Q9005.
- 2016_01_26_340-seq75 mentions Q30.