Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2016_01_26_340-seq69> ?p ?o. }
Showing items 1 to 24 of
24
with 100 items per page.
- 2016_01_26_340-seq69 type Speech.
- 2016_01_26_340-seq69 number "69".
- 2016_01_26_340-seq69 date "2016-01-26".
- 2016_01_26_340-seq69 isPartOf 2016_01_26_340.
- 2016_01_26_340-seq69 spokenAs 41.
- 2016_01_26_340-seq69 spokenText "Augsti godātā priekšsēdētājas kundze! Godātais ministra kungs! Cienītās deputātes! Godātie deputāti! Un gribētos teikt arī: “Godātais Kučinska kungs!”, bet nevar to šajā brīdī teikt, jo viņa šeit nav. (Starpsauciens: “Mēs nodosim!”) Lasot ikgadējo ārlietu ministra ziņojumu, ir tāda sajūta, ka lasu vēstuli Ziemassvētku vecītim. Edgars Rinkēvičs izpušķo pagātni un padara nākotni ne īpaši skaidru. Par izpušķoto 2015.gadu. Lielākoties Edgara Rinkēviča ziņojumā mēs dzirdam par ļoti veiksmīgo Latvijas prezidentūru 2015.gada pirmajā pusē. Un taisnība! Protokolāri un tehniski Latvijas prezidentūra Eiropas Savienībā bija veiksmīga. Bet, ministra kungs, nevajag maldināt Latvijas sabiedrību, sakot, ka Latvija ir vadījusi... noteikusi Eiropas Savienības dienaskārtību. Latvija nav noteikusi Eiropas Savienības dienaskārtību! Vēl vairāk, varu pateikt – neviens tam pat nespēs noticēt, jo Latvijas valdība, nu jau aizejošā valdība, nav spējīga noteikt dienaskārtību Latvijā, kur nu vēl Eiropā. Un, protams, saprotot jūsu partijas un valdības krītošo reitingu, jums ir nepieciešamība runāt par prezidentūru, jo tas ir vienīgais salmiņš, pie kā jums pieķerties, runājot par 2015.gadu. Vēl par kaut ko, kas šajā ziņojumā – 2015.gada ziņojumā – nav pieminēts. Ministra kungs, tas ir par jūsu vadītās institūcijas dubultmorāli... un arī par jūsējo. Pirms vēlēšanām jūs ar putām uz lūpām... Latvijā neielaidāt trīs dziedātājus no Krievijas, taču jau 2015.gada martā viens no Krievijas prezidenta tuvākajiem līdzgaitniekiem – Jakuņina kungs – brīvi ieradās Latvijā un brīvi pārvietojās pa mūsu zemi. Neskatoties uz to, ka 2014.gadā mūsu sabiedrotie – Amerikas Savienotās Valstis – jau bija iekļāvuši Jakuņina kungu melnajā sarakstā! Neskatoties uz to, ka Eiropas Savienība to vēlējās izdarīt 2015.gadā! Savukārt no aizkulisēm ir skaidri zināms, ka Latvijas diplomāti un politiķi darīja visu, lai šis cilvēks netiktu iekļauts. Tā ir dubultmorāle, ka pirms vēlēšanām jūs pasakāt dziedātājiem – nē, savukārt tuviem Krievijas prezidenta līdzgaitniekiem – jā! Visbeidzot. Vislielākais pārmetums jums tomēr ir par kaut ko citu – par to, ka 2015.gadā jūs neesat rosinājis un virzījis iekšējās debates par ārpolitiskajiem procesiem Latvijā. Tas nav noticis. Un tad, kad jūs 2015.gada septembrī runājāt par to, ka Latvija ir nonākusi izolācijā, un vainojāt Zaļo un Zemnieku savienību... un vainojāt Nacionālo apvienību, ka tā esot novedusi Latviju šajā izolācijā, tad principā jums vajadzētu ieskatīties spogulī, jo šajā izolācijā esat novedis jūs, jo iekšpolitiskās debates par patvēruma meklētāju jautājumiem nav nekad no jūsu puses virzītas. Par nožēlu. Nav no jūsu puses virzītas! Un tas arī ir izraisījis krīzi. Nacionālā apvienība ļoti skaidri saprot savu elektorātu, Zaļo un Zemnieku savienība ļoti precīzi vērtē socioloģijas datus... Ja viņi socioloģijā redz, ka patvēruma meklētāju uzņemšana nav populāra, tad, protams, viņi ieņem attiecīgu politisko nostāju. Un, ja jūs necenšaties neko šajā jautājumā izdarīt, tad patiešām tā ir problēma. Laikam par pagātni pietiks šajā brīdī. Es gribētu pateikt arī kādu vārdu par neskaidro nākotni. Viens kompliments jums, Rinkēviča kungs, gan ir – par to, ka attiecībā uz drošības politiku viss ir pietiekoši skaidrs šajā ziņojumā un tur nav ko piebilst. Tātad – sabiedroto klātbūtne mūsu zemē un, protams, arī ciešāka sadarbība Baltijas valstu starpā, ciešāka sadarbība ar Somiju, Zviedriju. Tur nav ko piebilst. Taču 2016.gadā Latvijas dienaskārtību noteiks Eiropas dienaskārtība 2016.gadam. Un 2016.gadā Eiropā ir risināmi pieci ļoti skaidri jautājumi. Jautājums numur viens – tie ir patvēruma meklētāji. Numur divi – tā ir Šengenas zonas nākotne. Numur trīs – tā ir terorisma apkarošana. Numur četri – tas ir Lielbritānijas referendums par palikšanu vai izstāšanos no Eiropas Savienības. Un numur pieci – Eiropas Savienības ekonomiskā izaugsme. Šajā piecu jautājumu blokā ārpolitikas ziņojumā, jūsu ziņojumā, ministra kungs, nav skaidrības. Ja mēs runājam par patvēruma meklētājiem, Latvija saka: nē, negribam. Ja mēs runājam par Šengenas zonas nākotni: jā, gribam. Ja runājam par terorisma apkarošanu: atbalstīsim. Par Lielbritāniju Eiropas Savienībā: lai paliek. Nē, vajag, lai paliek. Un par ekonomisko izaugsmi: lai aug! Tas ir tas, kas atrodams ziņojumā. Es atvainojos. Par patvēruma meklētājiem, ja mēs runājam, tad ko mēs šobrīd Eiropā redzam? Pirmkārt, to, ka ļoti daudz cilvēku ir ceļā uz Eiropu šajā brīdī. Gada pirmajās divās nedēļās Eiropā ir ieplūduši ne mazāk, ne vairāk kā 35 tūkstoši patvēruma meklētāju. Tas ir vairāk kā nevienu citu gadu iepriekš. Otrkārt. Vēl vairāk cilvēku, iespējams, būs spiesti pamest savas mājas – no Himalajiem līdz pat Āfrikai, kur notiek dažādi ģeopolitiskie procesi, nelabvēlīgi ģeopolitiskie procesi, un šie cilvēki būs ceļā uz Eiropu. Treškārt. Spēja uzņemt patvēruma meklētājus Eiropā ir sasniegusi limitu. Un visbeidzot, atsevišķās Eiropas valstīs vai, precīzāk sakot, visās Eiropas valstīs pastiprinās vēlme meklēt lokālus, nevis kolektīvus risinājumus. Šobrīd ir ļoti grūti runāt par vienotību un solidaritāti, tajā pašā laikā sakot vispār patvēruma meklētājiem – nē! Tas vienkārši nedzīvo vienā burkā vai nedzīvo uz vienas lapaspuses, ministra kungs! Es saprotu, ka jūs varat šādā veidā to mēģināt pasniegt Latvijas sabiedrībai, bet agrāk vai vēlāk šāda politika piedzīvo krahu. Par Šengenas zonu. Es domāju, ka mums nevienam nav domstarpību par to, ka mēs vēlētos, lai Šengenas zona paliktu tādā vai šādā formā. Bet man liekas, ka 2016.gadā mēs varam piedzīvot vēl vairāk ierobežojumu, nekā tas ir bijis līdz šim. Savukārt par Lielbritāniju. Tā ir mūsu iespēja. Lielbritānijas premjerministra izvirzītie četri jautājumi, ko viņš vēlētos redzēt... zināmā mērā – Briseles piekāpšanos, – tā ir mūsu iespēja vismaz vienā sadaļā. Un tā sadaļa ir saistīta ar to, ka Lielbritānijas premjerministrs vēlas, lai cilvēki, kuri ierodas no Centrāleiropas un Austrumeiropas valstīm, sociālos pabalstus nesaņemtu pirmos piecus vai pirmos četrus gadus. Tas ir saprotami, jo stress, ko tas rada Lielbritānijas sociālajai sistēmai, ir... Viņi nespēj šo stresu nekādā veidā akumulēt un nekādā veidā tikt ar to galā. Tāpēc Lielbritānijas premjerministrs saka: “Jā, mēs esam par brīvu darbaspēka kustību, taču sociālie pabalsti šiem cilvēkiem nepienākas.” Tātad šis jautājums par migrācijas procesu Eiropā ir padarīts leģitīms, debašu vērts. Un šeit mēs esam ieinteresēti. Mēs esam ieinteresēti neturpināt faktiski dotēt Eiropas Savienības turīgās valstis, investējot cilvēku izglītībā, veselībā, viņu izmantotajā infrastruktūrā, neko nesaņemot atpakaļ. Šī ir mūsu iespēja par to debatēt. Bet šī iespēja būs tikai līdz maija mēnesim, kad Lielbritānijas premjerministrs cer aizvērt vēl pārējos trīs punktus attiecībās ar Eiropas Savienību, kas pirmām kārtām, protams, ir tātad konkurētspējas pieaugums Eiropā, un tas ir saistīts ar jautājumu par Eiropas Savienību kā daudzvalūtu savienību, nevis eirozonas savienību, un visbeidzot tas ir jautājums par to, lai suverenitātes samazināšana dalībvalstīm, ar katru brīdi nododot arvien vairāk un vairāk tiesību Briselei, netiktu turpināta. Tie ir jautājumi, kuros jābūt skaidram pozicionējumam. Šajā dokumentā, ko es lasu, es neko tādu neredzu. Un tas nav pareizi. Vai es varētu vēl divas minūtes, priekšsēdētājas kundze?".
- 2016_01_26_340-seq69 language "lv".
- 2016_01_26_340-seq69 speaker Martins_Bondars.
- 2016_01_26_340-seq69 translatedText "Madam President, dear Minister, honourable Members, honourable Members, and I would also like to say' dear Mr Kučinska', but cannot say at this point because she is not here (interjecting!) Lasot, the annual report by the Foreign Minister! I read the Father of Christmas Father Edgars Rinkevich's past and makes the future not very clear on the 2015-year-long report of the largely successful Latvian Presidency of the first half of 2015 And right! Protokolars and technically the Latvian Presidencyin the European Union, Mr Bet, Minister, should not mislead the Latvian public by saying that Latvia has been guided by the European Union's agenda, not determined by the European Union's agenda! The government, now the outgoing government, is not able to set a agenda in the UK, let alone in Europe And, of course, understanding your party's and the government's falling rankings, you need to talk about the presidency as it is the only straw to hold on as you hold on, as far as you are concernedAnother year 2015 Another of which in this report  2015's report is not mentioned by Mr Ministra, it is about the double standard of your institution led by you and also for the election before you foam on the lipsthe UK did not allow three Russian singers out of Russia, but as early as March 2015 one of Russia's closest co-sponsors in Mr Jaculain's free arrived in the UK and moved freely around our land in 2014, as our cohorts â Americanthe United States had already included Mr Jakuin on the blacklist, despite the fact that the European Union wanted to do so in 2015, and from behind the scenes it is clear that Latvian diplomats and politicians did everything to ensure that this man was not included in thethere is a double morals that you are going to say, before the elections, with singers, but close proximity to the Russian presidential circle. In Latvia, That has not been the case in Latvia in September 2015, when you spoke about the fact that Latvia was in isolation and blamed the union of Greens / Farmers and blamed the National Association for having led Latvia to thisin isolation, you should, in principle, look in the mirror because you have led you in this isolation because the internal political debate on asylum-seekers issues is not always from your side pushed There! And this has also led to a crisis at the Nationalthe association very clearly understands the electorate of its electorate, the Union of the Greens and the House of Foreign Affairs very accurately where they see the sociology of asylum seekers not being popular, and of course they are taking an appropriate political position, And if you do not attempt anythingon the subject, it is indeed a problem that, at this point, I would also like to say a word about the uncertain future, Mr One compliment you, Mr RINKĒVIČS, and it is a shame that everything is enough on security policy. It is clear from this report and there is nothing to add a presence of â So ally to our land in our land and, of course, closer cooperation between the Baltic States, closer cooperation with Finland; Sweden Tur is not to be added for the Year 2016 agenda for the 2016 European Agenda. For a year And 2016 Europe faces five very clear questions in number one of the issue of the number of asylum seekers they are the number two asylum seekers: the future of the Schengen area is the number three â £4 it is for the UK. The referendum on staying in or leaving the European Union's number five  The economic growth of the European Union to this five issue bloc report, your report, Mr. Minister, is not clear if we are talking about asylum seekers, Latvia says no, don't If we're talking about us, don't Should wewe are talking about the future of the Schengen area: yes, we want to talk about counter-terrorism: let us support Britain in the European Union: to stay No, need to remain And about economic growth: this is what can be found in the report I am sorry for asylum seekers ,if we are talking, then what do we see today in Europe? The first is that a lot of people are on their way to Europe at this point in the first two weeks of the year, not less than 35 000 asylum seekers in Europeas any other year earlier, there are more people, possibly as many as more people may have been forced to leave their home in the Himaloes to Africa, where different geopolitical processes, adverse geopolitical processes, and these people will be on their way to Europe's Third Sped to receive asylumseekers in Europe have reached the limit of Un finally, in certain European countries or, more precisely, in all European countries, the desire to look for locally rather than collective solutions is very difficult to talk about unity and solidarity while, at the same time, asylum seekers in generalno! It simply does not live in a single burqa or not live on single lapaspuses, Mr Minister, I realise that you can try to present it in this way to the Latvian public, but sooner or later, this policy is going through a debacle on the Schengen area I think we haveno one has any dispute that we would like the Schengen area to stay in such a way, or But in this form, But I feel that in 2016 we can see even more restrictions than it has been so far for Savuthly on Britain It is our ownthe chance of the British Prime Minister's four questions raised by the Prime Minister, which he would like to see to a certain degree, â Brussels concessions, is our chance in at least one section of its section that is tied to the fact that the British Prime Minister wants people to arrivefrom the countries of Central and Eastern Europe, social benefits would not receive the first five or the first four years It is understandable because the stress posed by the British social system is that Vusi is unable to accumulate this stress in any way and by no meansas a result of this, the British Prime Minister says: " yes, we are in favour of free movement of workers, but the social benefits of these people do not qualify " So this issue of the migration process in Europe has been legitimised, a debate worthy of us is that we are interested in We are interested in We are interested in We are interested in We are interested in We are interested in We are interested in We are interested in We are interested in We are interested in We are interested in We are interested in We are interested in We are interested in We are interested in We are interested in We are interested in We are interested in We are interested in We are interested in We are interested in We are interested in We are interested in We are interested in We arenot to continue to dotten into the hands of the wealthy countries of the European Union by investing in people's education, health, their infrastructure used in their infrastructure, there is nothing wrong with this opportunity to debate this option until May, when the British Prime Minister is hoping to close the remaining threethe points in relations with the European Union, which, of course, are, of course, therefore an increase in competitiveness in Europe, and this relates to the issue of the European Union as a multi-currency union, not a euro-zone union and, finally, it is a question of reducing the sovereignty of the Member States ,with every moment passing more and more rights to Brussels, there would be no continuation of the issues where there should be a clear position in this document, which I read, I do not see anything of it right if I could not have two more minutes, Madam President?".
- 2016_01_26_340-seq69 mentions Q211.
- 2016_01_26_340-seq69 mentions Q193089.
- 2016_01_26_340-seq69 mentions Q458.
- 2016_01_26_340-seq69 mentions Q33.
- 2016_01_26_340-seq69 mentions Q3047551.
- 2016_01_26_340-seq69 mentions Q39731.
- 2016_01_26_340-seq69 mentions Q159.
- 2016_01_26_340-seq69 mentions Q1576026.
- 2016_01_26_340-seq69 mentions Q1807079.
- 2016_01_26_340-seq69 mentions Q23666.
- 2016_01_26_340-seq69 mentions Q34.
- 2016_01_26_340-seq69 mentions Q9005.
- 2016_01_26_340-seq69 mentions Q30.
- 2016_01_26_340-seq69 mentions Q5451.
- 2016_01_26_340-seq69 mentions Q315796.