Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2016_01_26_340-seq48> ?p ?o. }
Showing items 1 to 21 of
21
with 100 items per page.
- 2016_01_26_340-seq48 type Speech.
- 2016_01_26_340-seq48 number "48".
- 2016_01_26_340-seq48 date "2016-01-26".
- 2016_01_26_340-seq48 isPartOf 2016_01_26_340.
- 2016_01_26_340-seq48 spokenAs 23.
- 2016_01_26_340-seq48 spokenText "Paldies, ļoti cienījamā Saeimas priekšsēdētāja! Tā kā mēs laikam jau tuvojamies pusdienu pārtraukumam un pietiekami daudzas tēzes jau ir izskanējušas, turpinādams mūsu labo tradīciju, es gribētu uz dažām tomēr atbildēt vai arī sniegt zināmu skaidrojumu. Vispirms es gribētu teikt tā, ka esmu jau to paudis un varu tikai pievienoties gan Saeimas priekšsēdētājai, gan vairākiem deputātiem un viņu teiktajam par to, ka Latvija Nord Stream 2 būvniecību vērtē absolūti negatīvi. Kā jūs zināt, Latvija savulaik arī ir pievienojusies vairāku valstu parakstītai vēstulei. Mēs uzskatām, ka Eiropas Komisijai ir jāpiemēro tāds pats princips, kāds tika piemērots saistībā ar South Stream, – Eiropas tiesību aktiem ir jābūt izpildītiem gan ziemeļos, gan dienvidos. Un mēs tiešām neuzskatām, ka šāda veida projekts veicina energoneatkarību Eiropā, turklāt tas ir arī ģeopolitiski nepieņemams. Gribu teikt, ka es pilnībā atbalstu to, ko teica Saeimas priekšsēdētāja saistībā ar NB8 parlamentāro dimensiju. Es domāju, ka tas darbs, ko darīs parlaments, ir ļoti būtisks un stiprinās sadarbību mūsu reģionā. Par Seržanta kunga teikto. Par to, ka Latvija stingri turēsies pie piecu sešu valstu Šengenas zonas. Tas tā īsti nav. Es domāju, ka mēs diskutēsim un ļoti daudz runāsim par to, lai saglabātu Šengenas zonu kā tādu. Piecu sešu valstu zona vairs nav Šengena. Tas nu ir fakts. Mēs, protams, to ņemsim vērā šajās diskusijās, un es gribu cerēt, ka mēs spēsim saglabāt šo zonu un spēsim izdarīt tos darbus, ko esam iecerējuši, bet mēs nekādā veidā nekur “nerausimies”, ja tas tiešām būs pretrunā ar Latvijas nacionālajām interesēm. Es pilnībā pievienojos tam, ka Krievijas jaunā drošības stratēģija tiešām rada bažas. Jūs pamatoti, Seržanta kungs, teicāt, ka tas nevarēja vairs tikt iekļauts ziņojumā kā analīzes elements, jo dokumenti jau tika sagatavoti un iesniegti iepriekš. Bet es esmu paudis mūsu principiālo nostāju arī šajā kontekstā. Šī stratēģija tikai apliecina, ka Baltijas drošība ir jāsargā, ka NATO klātbūtne šeit ir būtiska. Bet es arī gribu atgādināt visiem, ka NATO nav šeit, lai uzbruktu kādam. NATO ir šeit, lai mūs aizsargātu. Gribu arī pilnībā pievienoties Āboltiņas kundzes teiktajam, ka ir ļoti svarīgi ne tikai skatīties globāli uz Enerģētikas savienību, bet izpildīt pašiem savus mājasdarbus, un es gribu cerēt, ka Saeima pieņems nepieciešamos grozījumus Enerģētikas likumā un izdarīs beidzot to, kas jau sen bija jāizdara. Sudrabas kundze, es atcerējos arī jūsu pagājušā gada runu. Man jāteic tā – ja pagājušogad jūs mēģinājāt aicināt ratificēt Igaunijas un Latvijas jūras robežlīgumu, kas bija izdarīts jau 1996.gadā, tad šoreiz jūs kritizējāt Rīgas samitu, kurā principiāli politiski tika nolemts tas, kas tagad arī notiek. Un tas ir vīzu liberalizācijas režīms. Tā ka, pirms runājat, vajadzētu pārbaudīt faktus. (Dep. J.Urbanovičs: “Ai, ai, ai!”) Kas attiecas uz argumentiem par to, ka... es esmu dzirdējis un mēs esam daudz par to runājuši Eiropas lietu komisijā, ka mums pret migrāciju jācīnās ar argumentiem par to, ka šeit nu ir sabraukuši tik daudz padomju laikā, ka tas mūs padara gandrīz vai par nelegālās migrācijas valsti... Tad es varu atkārtot vēlreiz to, ko esmu teicis. Ar šādiem argumentiem mēs paši graujam to argumentāciju, kas 25 gadu laikā faktiski mums ir palīdzējusi nonākt gan NATO, gan Eiropas Savienībā. Lielā mērā tas ir jautājums par to, ka mēs tādējādi izdarītu pakalpojumu tiem nedraugiem, kuri starptautiskajās organizācijās joprojām turpina runāt par kaut kādiem dīvainiem nepilsoņu tiesību pārkāpumiem un visu pārējo. Kas attiecas uz Šnores kunga teikto. Es tomēr gribu teikt tā, ka es neatkāpjos ne par santīmu un ne par centimetru no tā, ko esmu teicis pagājušā gada rudenī. Visi tie signāli, kas bija gan NATO, gan Eiropas Savienības kontekstā, tie signāli bija un joprojām ir. Un, ja jūs domājat, ka tā situācija solidaritātes izpratnē ir kaut cik labāka, ja jūs domājat, ka atsevišķas dalībvalstis dažādos veidos nedod signālus un nemēģina saistīt, piemēram, savu dalību gaisa telpas patrulēšanā... tad man ir ļoti žēl. Un jums ir jārēķinās ar to, ka drīzāk tad jūs maldināt sabiedrību, nevis Ārlietu ministrija, kuras pienākums ir brīdināt par tām sekām... par to, ko mēs dzirdam. Ne vienmēr mēs varam nosaukt avotus, bet, ja jūs kādreiz palasītu arī Eiropas presi, jūs tīri labi zinātu, kuras valsts premjerministrs kad ko ir teicis. Tāpēc es domāju, ka šeit mums ir jāvadās no tā, ka ārlietu dienesta uzdevums ir informēt par to, kas ir, nevis jāvadās no tā, ko jūs dažreiz gribat dzirdēt. Es gribu teikt, ka vairāki deputāti debatēs runāja un prasīja to, kas faktiski nav Ārlietu ministrijas un ārpolitikas... (Atskan sirēna. Zālē kņada.)".
- 2016_01_26_340-seq48 language "lv".
- 2016_01_26_340-seq48 speaker Edgars_Rinkevics.
- 2016_01_26_340-seq48 translatedText "Thank you, very honourable President-in-Office of the Parliament. Since we are probably already approaching the lunch break, and many theses have already been expressed, the continuation of our good tradition, I would like to reply to some, or to give some explanation first of all, I would like to saythe fact that I have already expressed it and I can only join both the President and several Members and what they have said about the fact that Latvia's construction of Nord Stream 2 is totally negative, as you know, Latvia has at one time also joined several Member States. National signing letter We believe that the European Commission should apply the same principle that has been applied in connection with South Stream, and that, in the case of the South and the South, we do not really believe that a project of this kind does not really believe that this type of project isencourages energy independence in Europe, and it is also geopolitically unacceptable to say that I fully support what has been said by the President of the Parliament on the parliamentary dimension of the NB8, I think that the work that the parliament will do is essential and will strengthen cooperationin our region, Mr Sergeant has said that Latvia will stick firmly to the five-six countries of the Schengen area That it is not really I think that we will discuss and talk very much about how to preserve the Schengen area as suchthe five-six-six zone is no longer the Schengen one: it is a fact that we will, of course, take this into account in these discussions, and I would hope that we will be able to preserve this area and we will be able to do the work that we are hoping for, but we are in no waynowhere in the way of' misusing', if it really runs counter to the Latvian national interest, I fully agree with the fact that Russia's new security strategy really does give cause for concern to you, Mr Sergeant, saying that it could not be included in the report as an element of analysis ,since the documents have already been drawn up and before, But I have expressed our principled position in this context, even in this context, this strategy only shows that the security of the Baltic must be protected, that the presence of NATO in here is essential But I would also like to remind everyone ,the fact that NATO is not here to attack someone here in NATO is here to protect the will of us, too, to fully accede to what Mrs Adam said, that it is very important not only to look globally at the Energy Union, but to do our own homework and I wantI hope that Saeima will accept the necessary amendments to the Energy Law and will finally finally remember what Mrs Sudrabas has long drawn up in last year, I have to say to I say that if you were trying to ratify Estonia and Latvia last year, you tried to call for the ratification of Estonia and Latvia to ratify it. The maritime border contract that was already done in 1996, this time, you criticised the Riga Summit, in which, as a matter of principle, it was politically decided what is now going on in the visa liberalisation regime that, before you speak, the facts should be examined (DEP JUrbanovic: " oh, ai, ai! ") refers to the arguments that I have heard and we have talked a lot about this in the Committee on European Affairs that we must fight against the migration with arguments that are hereI travelled so much at the time of the Soviet era that it makes us close to or about the illegal migration of the country, Then I can repeat what I have said With such arguments, we are undermining it for 25 years, in fact ,what has helped us to reach both NATO and the European Union in a big way is the issue of the fact that we are thus doing a service to those friends who continue to speak of violations of the rights of non-citizens in international organisations and all the otheras far as Mr Schmidt has said, I would like to say, however, that I am not in favour of not being penny and not a centimetre of what I have said last autumn by all the signals from both NATO and the European Unionin the context of this, those signals were, and still are, if you think that the situation in terms of solidarity is even better, if you think that individual Member States do not give signals in different ways and are not trying to relate, for example, to their participation in airspace patrolsthen I find it very unfortunate that you face the fact that rather then you would mislead the public, not the Ministry of Foreign Affairs, who has a duty to warn them about the consequences of what we hear Not always wewe can name the sources, but if you also read the European press in the past, you would know quite well which country the Prime Minister of the country, when it is said as a result, I think we should be guided by the fact that the task of the Foreign Service is to informwhat is, rather than being guided by what you sometimes want to hear, I want to say that a number of Members have spoken in the debate and called for what is, in fact, not in the Ministry of Foreign Affairs and foreign policy (in the heart of the gossip hall)".
- 2016_01_26_340-seq48 mentions Q822919.
- 2016_01_26_340-seq48 mentions Q211.
- 2016_01_26_340-seq48 mentions Q2660080.
- 2016_01_26_340-seq48 mentions Q191.
- 2016_01_26_340-seq48 mentions Q193089.
- 2016_01_26_340-seq48 mentions Q458.
- 2016_01_26_340-seq48 mentions Q164247.
- 2016_01_26_340-seq48 mentions Q39731.
- 2016_01_26_340-seq48 mentions Q159.
- 2016_01_26_340-seq48 mentions Q15628977.
- 2016_01_26_340-seq48 mentions Q8880.
- 2016_01_26_340-seq48 mentions Q7184.