Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2016_01_26_340-seq36> ?p ?o. }
Showing items 1 to 20 of
20
with 100 items per page.
- 2016_01_26_340-seq36 type Speech.
- 2016_01_26_340-seq36 number "36".
- 2016_01_26_340-seq36 date "2016-01-26".
- 2016_01_26_340-seq36 isPartOf 2016_01_26_340.
- 2016_01_26_340-seq36 spokenAs 17.
- 2016_01_26_340-seq36 spokenText "Ļoti cienījamā Saeimas priekšsēdētājas kundze! Augsti godātais ārlietu ministra kungs! Cienījamie un godātie deputāti! Ekselences! Dāmas un kungi! Atskatu uz aizvadītā gada ārpolitikas notikumiem un šī gada plāniem vēlos sākt ar Ārlietu ministrijas sasniegumiem. 2015.gada pirmā puse tika pavadīta Eiropas Savienības prezidentūras zīmē, kurā, pateicoties gan Ārlietu ministrijas, gan citu ministriju profesionālajam darbam, Latvija sevi parādīja no viscienījamākās puses un pierādīja, ka esam gatavi savā valstī īstenot pasaules mēroga notikumus. Jāuzteic arī Ārlietu ministrijas darbība, atbalstot Ukrainu, tās īstenotās reformas, kā arī pārstāvot tās intereses Eiropas Savienības institūcijās. Nozīmīgs bijis arī darbs pie plašākas NATO spēku un struktūru pastāvīgas klātbūtnes nodrošināšanas gan Latvijā, gan Baltijas valstīs, kā arī Austrumu partnerības stiprināšana un aktualizēšana. Un tomēr – par neizdarīto mājasdarbu. Iepriekšējo gadu apņemšanās stiprināt sabiedrības saliedētību diemžēl ir tikusi aizmirsta Eiropas Savienības migrācijas krīzes kontekstā, kad ārlietu ministra personīgie un Ārlietu ministrijas vārdā paustie uzskati mērķtiecīgi iebiedēja un šantažēja Latvijas sabiedrību. Skaļie paziņojumi par Latvijas iespējamo nonākšanu starptautiskā izolētībā, par NATO un Eiropas Savienības atbalsta zaudēšanu un pastarpinātā veidā pat draudi ar Sibīriju tieši ir veicinājuši sašķeltību un sējuši bailes sabiedrībā, kurā nu jau teju 80 procenti ir pret patvēruma meklētāju uzņemšanu. Ņemot vērā šī gada sākumā izskanējušās ziņas par iespējamu jauna, obligāta bēgļu pārdales mehānisma izveidi, aicinu gan Ārlietu ministriju, gan citas iesaistītās valsts institūcijas atcerēties par savu iedzīvotāju interesēm un šajās sarunās valsti pārstāvēt, ieturot noteiktās nacionālās pozīcijas. Par ārpolitikas ziņojumu. Kopumā ziņojums ir sagatavots kvalitatīvi, un daudzos no apsvērtajiem jautājumiem var tikai paust savu atbalstu un piekrišanu. Taču par spīti (vai arī gluži likumsakarīgi) plaši aptvertajam ārpolitikas aktualitāšu lokam ziņojums atkal iekrīt savā ikgadējā bedrē: tas izskan kā deklarācija un iedvesmojoša runa. Diemžēl iztrūkst konkrētības. Šķiet, joprojām baidāmies uzņemties vadošo lomu sev svarīgu jautājumu aktualizēšanā un risināšanā. Par Latvijas ārpolitikas prioritātēm 2016.gadā. Viena no tām nemainīgi ir drošība. Daudz ir panākts NATO pastāvīgas klātbūtnes nodrošināšanā Baltijas valstīs reģiona nestabilitātes un ieilguša ārējā apdraudējuma apstākļos. Aizsardzība nepieciešama ne tikai uz sauszemes, bet arī jūras teritorijās, tāpēc ir jāturpina iesāktais darbs, un šogad notiekošā Varšavas samita laikā nepieciešams aktualizēt un panākt, lai turpmāk dienaskārtībā tiek iekļauts jautājums par pastāvīgu NATO jūras spēku izvietošanu Baltijas jūrā. Taču nacionālā drošība neaprobežojas tikai ar armijas un militārās tehnikas klātbūtni mūsu robežās. Kā atzinis ASV īpašais sūtnis Eirāzijas enerģētikas jautājumos – ja valsts ir atkarīga tikai no viena enerģijas piegādātāja, tās neatkarība ir apdraudēta. Šajā kontekstā jo īpaši satraucošs šķiet lēmums šī gada ziņojumā nepieminēt Nord Stream 2 projektu. Rinkēviča kungs, mēs taču kategoriski iebilstam pret šī projekta īstenošanu un aicinām Eiropas Savienību to apturēt! Laikā, kad turpinās Ukrainas okupācija un Eiropas Savienība pret Krieviju īsteno sankcijas, jaunu, mūsu enerģētisko atkarību palielinošu un Krievijas ietekmi pastiprinošu projektu uzsākšana būtu absolūti neizprotams un tuvredzīgs solis, kam jau pretojas vairākas Eiropas Savienības dalībvalstis. Latvijai jāuzņemas iniciatīva, meklējot un izvirzot juridiskus un diplomātiskus apsvērumus šī projekta apturēšanai. Otrs jautājums ir Latvijas ārējā ekonomiskā tēla veidošana. 2012.gadā tika izveidota Ārējās ekonomiskās politikas koordinācijas padome – uzraugošā institūcija ar ārlietu ministru tās priekšgalā –, kuras mērķis ir (citēju): “Nodrošināt saskaņotu valsts pārvaldes iestāžu un uzņēmēju organizāciju sadarbību sekmīgas ārējās ekonomiskās politikas veidošanā un īstenošanā Latvijas tautsaimniecības konkurētspējas celšanai un eksportspējas stiprināšanai.” Tā kā šīs padomes – ļoti spēcīgas uzraugošās institūcijas – darbības novērtējums nav iekļauts nevienā ziņojumā kopš tās dibināšanas, jājautā: kas sasniegts tās darbības laikā? Un vai ir iespējams iepazīties ar šo ārējo ekonomisko politiku, kuras īstenošanu padome uzrauga? Lai arī kādas būtu atbildes uz šiem jautājumiem, jāatzīst, ka šīs institūcijas izveidošanas pamatdoma – definēt, atrast savas ārējās ekonomiskās prioritātes un eksporta jomas, nosakot skaidru ārējo ekonomisko politiku, – ir apsveicama. Tagad nepieciešama tās darbības pārskatīšana, efektivizēšana un tās ideju iedzīvināšana realitātē. Ir skaidrs, ka šobrīd Latvijā nepastāv noteikta ārējā ekonomiskā stratēģija. Nav īsti pat vīzijas. Vai mēs šodien, jaunā Eiropas Savienības investīciju plāna, Eiropas transatlantiskā tirdzniecības nolīguma parakstīšanas un 16+1 sanāksmes priekšvakarā, varam atļauties plūst pa straumi bez prioritātēm? Vai tiešām vienīgais, ko Latvija spēj darīt ārējās ekonomikas attīstībai, ir dalība simtos konferenču un izstādēs? Ārlietu ministrijai kā Latvijas tēlu pasaulē nesošai ministrijai ir jāuzņemas flagmaņa loma šīs politikas izstrādē un īstenošanā. Ar vienas vienīgas institūcijas izveidi acīmredzami nepietiek, ir jāpanāk tās efektīva darbība. Šī gada ziņojums, vēlreiz atkārtošu, ir kvalitatīvs un plašs, nosakot vairākus nopietnus uzdevumus, kas jāpaveic šī gada laikā. Tomēr Latvijas ārpolitikā joprojām nedaudz trūkst drosmes un – tas ir būtiski! – arī skaidras vīzijas. Latvijas prezidentūras – Latvijas kā mediatorvalsts – laiks ir beidzies. Aicinu atmest pārprastu un pārmērīgu piesardzību un ar pašapziņu virzīt un realizēt Latvijai būtiskus jautājumus starptautiskajā un arī vietējā dienaskārtībā. Un nobeigumā, pārfrāzējot Kisindžeru, teikšu: nekāda veida ārpolitika, lai vai cik ģeniāla, nebūs veiksmīga, ja to radīs daži un neatbalstīs neviens. Veidosim ārpolitiku, kuru atbalsta un ar kuru lepojas Latvijas sabiedrība! Paldies.".
- 2016_01_26_340-seq36 language "lv".
- 2016_01_26_340-seq36 speaker Rihards_Kols.
- 2016_01_26_340-seq36 translatedText "Madam President-in-Office of the European Parliament. - Madam President-in-Office of the European Parliament. - Madam President-in-Office of the European Parliament, Mr President, dear Minister of Foreign Affairs, dear Members, Excellencies, ladies and gentlemen, on last year's foreign policy events and I want to start with the achievements of the Foreign Ministry in the first half of 2015. The Presidency of the European Union, which, thanks both to the professional work of the Ministry of Foreign Affairs and other ministries, has shown itself to be part of the most respected part of the country and proved that we are prepared to take the course of global events in their country, including the Ministry of Foreign Affairs, in support of Ukraine. Reforms, as well as representing the interests of the EU institutions, have also been working towards a broader presence of NATO forces and structures in both Latvia and the Baltic States, as well as the strengthening and updating of the Eastern Partnership And no homework on non-homeworkthe commitments made in previous years to strengthen society have unfortunately been forgotten in the context of the European Union's migration crisis, when the Foreign Minister on behalf of the Foreign Minister targeted and blackmailed the loudy statements of Latvian society about the potential of Latvia's access to international isolation ,the loss of NATO and the European Union's loss of support and, by extension, the threat of Siberia has directly contributed to the disunity and dismay of a society in which almost 80 per cent of asylum seekers are now opposed to welcoming asylum seekers in the early part of this year onthe creation of a new mandatory refugee redistribution mechanism, call on both the Ministry of Foreign Affairs and other participating countries to remember the interests of their citizens and to represent the state in these negotiations, with the adoption of national positions on foreign policy and the report in the Common Foreign Policy Common Report, and in many Member States. From the subject of consideration, only to express their support and consent, in spite of (or also quite a surprising), the widely-covered weighty report of the foreign policy in fall into its annual piste: this is the expression of a declaration and inspiring speech, Unfortunately lacking specifics. Afraid to play a leading role in the raising of key issues for ourselves on the priorities of Latvia's foreign policy priorities for 2016, one of them consistently has the security of Daudz achieving the permanent presence of NATO in the Baltic States in the context of the instability and long-standing external threats in the Baltic States. It is necessary not only for land, but also for maritime areas, that the work undertaken must continue and that this year's Warsaw Summit needs to be updated and that a permanent NATO naval deployment will be included in the Baltic Sea Taseships in the future. National security is not confined to the presence of armies and military techniques in our own borders, As recognised by the US Special Envoy on Energy Eurasian Energy, where the country is only dependent on a single energy supplier, its independence is at stake in this context, particularly in this context. The decision in this year's report, Mr RINKĒVIČS, does not seem to mention the implementation of this project, and we call on the European Union to stop this, at a time when Ukraine's occupation and the European Union impose sanctions on Russia, a new onethe launch of our energy-dependent and Russian-dependent projects would be an absolutely incomprehensible and short-sighted move which has already been resisted by several Member States of the European Union in seeking and making legal and diplomatic considerations the end of this project in the Second Amendment. The creation of Latvia's external economic image was set up in 2012 by the External Economic Policy Coordination Board, an institution with the Prime Minister of the Council, with its head at the forefront of the (quote): " ensuring coherent cooperation between national regulatory authorities and business organisations in the success of a successful external economic organisationin order to enhance the competitiveness of Latvia's economy and strengthen competitiveness of Latvia's economy, " Since this Council, Mr Â, is not included in any report since it was established, to ask: what progress has been made in the course of its activities?, orit is possible to see this external economic policy, which the Board monitors? The economic policy is, â Now, a welcome review of its performance, effectiveness and relaunch of ideas in reality, it is clear that there is currently no external economic strategy that exists in Latvia without really even the visions of the new European Union's Investment Plan, the European Union's new European Investment Plan, the European Union. On the eve of the signing of the transatlantic trade agreement and the 16 + 1 meeting, we can afford to flow through the tide without a priority? The role played by flagships in the design and implementation of this policy is obviously not enough and its effective action in this year's report, once again, is a quality and a broad one, with a number of major challenges to be done this year. However, Latvia's foreign policy still lacks some guts and it is a significant one! Â Pick also for a clear vision of the Latvian presidency as the mediatorial country is half an end: the end of the Goa and over-confidence to push and realise for Latviasubstantial issues at international and local day, and also on the domestic agenda of Un, to paraphrase Kissinger,: any kind of foreign policy, however genius, will not be successful if it is to be supported by some, and no one will build a foreign policy that is proud and proud of the public!".
- 2016_01_26_340-seq36 mentions Q822919.
- 2016_01_26_340-seq36 mentions Q211.
- 2016_01_26_340-seq36 mentions Q193089.
- 2016_01_26_340-seq36 mentions Q458.
- 2016_01_26_340-seq36 mentions Q39731.
- 2016_01_26_340-seq36 mentions Q159.
- 2016_01_26_340-seq36 mentions Q15628977.
- 2016_01_26_340-seq36 mentions Q7184.
- 2016_01_26_340-seq36 mentions Q212.
- 2016_01_26_340-seq36 mentions Q270.
- 2016_01_26_340-seq36 mentions Q12360039.