Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2016_01_26_340-seq32> ?p ?o. }
Showing items 1 to 26 of
26
with 100 items per page.
- 2016_01_26_340-seq32 type Speech.
- 2016_01_26_340-seq32 number "32".
- 2016_01_26_340-seq32 date "2016-01-26".
- 2016_01_26_340-seq32 isPartOf 2016_01_26_340.
- 2016_01_26_340-seq32 spokenAs 150.
- 2016_01_26_340-seq32 spokenText "Cienījamā Saeimas priekšsēdētājas kundze! Ārlietu ministra kungs! Kolēģes! Kolēģi! Ekselences! Dāmas un kungi! Aizvadītais gads raksturojams kā nopietniem drošības izaicinājumiem piepildīts laiks. Notikumi Sīrijā, Jemenā, kā arī mums tuvākās vietās – Ukrainā, Francijā, Vācijā un Dienvideiropā – pievērsuši pasaules uzmanību visa gada garumā. Nav šaubu, ka šie procesi ir saglabājami Latvijas ārpolitikas uzmanības centrā arī 2016.gadā. Pieaugoša drošības apdraudējuma apstākļos un Eiropas Savienības vājās spējas kontrolēt savas ārējās robežas rezultātā mēs arvien asāk esam saskārušies ar nekontrolētu migrācijas plūsmu. Mums jāatzīst, ka šīs plūsmas izraisītās sekas ir radījušas eksistenciālus draudus mūsu vērtību sistēmai un prasa ātru, vienotu un efektīvu rīcību. Tāpēc vēlos izcelt tos pozitīvos soļus, kas tika sperti 2015.gadā, lai sniegtu ilgtermiņa ieguldījumu konfliktu un nestabilitātes novēršanā. Tika panākta vienošanās par ANO Ilgtspējīgas attīstības dienaskārtību līdz 2030.gadam, tika panākta arī vienošanās par klimata pārmaiņu novēršanu, parakstot līdz šim ambiciozāko starptautisko vienošanos vides jomā. Tas ir īpaši atzīmējams, jo jāapzinās, ka klimata pārmaiņu sekas var kļūt par ieganstu konfliktiem nākotnē. Kā Latvijas delegācijas Starpparlamentu Savienībā vadītājs vēlos atzīmēt šīs pasaules valstu parlamentus pārstāvošās organizācijas ieguldījumu šo lēmumu sekmēšanā. Tikpat svarīga, cik abu lēmumu sagatavošana, būs arī klimata vienošanos pavadošā parlamentārā rīcības plāna izskatīšana šī gada martā paredzētajā Starpparlamentu Savienības 134.asamblejā, kas norāda uz pasaules parlamentāriešu interesi šo jautājumu risināt. Vēl vienu parlamentārās diplomātijas paraugstundu pagājušajā gadā Starpparlamentu Savienība nodemonstrēja, organizējot pasaules parlamentu priekšsēdētāju ceturto sanāksmi. Tās ietvaros tika pieņemta ambicioza un uz nākotni vērsta deklarācija, formulējot parlamentāriešu redzējumu par demokrātiju, ilgtspējīgu attīstību un sadarbību starp valstīm. Mūsu spēja veikt Eiropas Savienības Padomes prezidējošās valsts uzdevumus, iemaņas kompromisu meklēšanā un līdzdalība pasaules mēroga lēmumu pieņemšanā visos valsts pārvaldes līmeņos apliecina mūsu valsts briedumu. Tas ir apstiprinājums tam, ka esam līdzvērtīgi partneri un spējam veiksmīgi vadīt starptautiskus procesus. Godātie kolēģi! Cienījamās kolēģes! Lai Latvija efektīvi sasniegtu savus mērķus, Latvijai ir arvien aktīvāk jāiesaistās pasaulē notiekošajos procesos. Tuvojoties Latvijas simtgadei, mums ir ļoti skaidri jādemonstrē, kāds ir Latvijas un mūsu tautiešu devums pasaulei. Manuprāt, mēs nedrīkstam sevi izolēt ar nepārtrauktiem protestiem un iebildumiem. Bet nedrīkstam kļūt arī par klusējošiem līdzskrējējiem, kas atskaņo atbalstošas frāzes, kuras ir politiski korektas, taču nerisina problēmas pēc būtības. Latvijai ir jāspēj formulēt savus priekšlikumus kompromisu veidošanā. Šāda pieredze mums ir iegūta, vadot Eiropas Savienības Padomi. Būtu loģiski, ja mēs šīs iemaņas izmantotu arī turpmāk. Šobrīd aktīvākais drauds stabilitātei pasaulē un Eiropā ir pilsoņu karš Sīrijā, kā arī attiecību saasinājums starp Irānu un Saūda Arābiju, kas izpaužas kā konflikts Jemenā. Abos gadījumos tas ir strīds starp sunnītiem un šiītiem, kura saknes meklējamas interpretācijā par pravieša Muhameda pēctecību. Man ir šaubas par iespējām atrast šī konflikta risinājumu sekulāri politiskā ceļā. Taču vēl satraucošāks ir apstāklis, ka “politiska risinājuma” meklējumu laikā katra lielvara sniedz atbalstu sev tuvākai konflikta pusei. Tas, manuprāt, palielina militāras eskalācijas riskus. Skaidrs piemērs šādai eskalācijai bija Turcijas, mūsu, NATO, sabiedrotās, rīcība, notriecot Krievijas Gaisa spēku lidmašīnu. Manuprāt, efektīvāka par pusmilitāru spēku apmācību un apgādi ar ieročiem būtu diplomātisku sarunu sekmēšana starp abām pusēm. Pretēji pašreizējai iesaistīšanās politikai ir nepieciešams domāt par ierobežojošu pasākumu īstenošanu pret visām konfliktā iesaistītajām pusēm, lai konfliktu ierobežotu. Nedrīkst atļaut tam pāraugt plašākā konfrontācijā starp pasaules lielvarām. Būtu naivi domāt, ka šāds konflikts atstātu mūs neskartus. Jāapzinās, ka, šim konfliktam attīstoties, mums būs jāsaskaras ar arvien plašāku nekontrolētu migrācijas plūsmu. Tāpēc mani tiešām pārsteidz, ka ārpolitikas ziņojumā nav detalizēti un izvērsti analizēti Eiropas Savienības dienvidu robežu trūkumi, kā arī nav piedāvāti risinājumi Eiropas Savienības īstenotās patvēruma un migrācijas politikas un tās ietvaros izveidotās Dublinas sistēmas nepilnībām. Nespēja vai nevēlēšanās risināt šos jautājumus kopīgi, Eiropas līmenī, radīs spiedienu meklēt nacionālus risinājumus, to skaitā – robežkontroles atjaunošanu. Tas, manuprāt, ir nepieļaujami, jo tas nozīmētu vienotā tirgus un ekonomiskās un monetārās savienības norietu. Tas būtu krahs daudziem mūsu uzņēmējiem un pilsoņiem. Es gribētu dzirdēt skaidru viedokli par kopēja Eiropas Savienības robežsardzes dienesta izveidi, lai stiprinātu kontroli uz Eiropas Savienības ārējām robežām. Es gribētu dzirdēt skaidru viedokli par patvēruma meklētāju pastāvīgu pārdali uz vērtēšanas centriem, lai novērstu nekontrolētu migrēšanu Eiropas Savienības ietvaros. Godātie kolēģi! Cienījamās kolēģes! Mums ir jāspēj nodrošināt, ka katrs patvēruma meklētājs tiek detalizēti pārbaudīts. Mums ir jāspēj skaidri demonstrēt, ka ekonomiskie migranti tiek izraidīti. Mums ir jāspēj nošķirt bēgli no terorista. Tas nenozīmē patvēruma meklētāja pasludināšanu par persona non grata, bet par persona suspecta gan. Pilnībā atbalstot humānisma vērtības, mums ir jāatceras arī savs pienākums rūpēties par Latvijas iedzīvotāju ekonomisko, sociālo un fizisko drošību. Nepieciešams rosināt veikt izmaiņas starptautisko tiesību normās par bēgļiem, atrunājot to izraidīšanu situācijās, kad patvēruma statusa baudītājs ir pārkāpis uzņemošās valsts likumus. Diskusijas par šāda veida izmaiņām mūsu nacionālajā Patvēruma likumā tika aizsāktas šī gada pirmajā Saeimas sēdē, un tās būtu jāturpina arī starptautiski. Kolēģi un kolēģes! Nobeigumā es vēlos izteikt pateicību ārlietu dienestam par darbu Eiropai un pasaulei nozīmīgajā 2015.gadā. Izceļama un uzslavas pelnoša ir Latvijas veiksmīgā prezidentūra Eiropas Savienības Padomē. Īpaši vēlos izteikt atzinību saviem kolēģiem, kuri sekmīgi īstenoja prezidentūras parlamentāro dimensiju. Paldies visiem Saeimas darbiniekiem par atbalstu parlamentārās diplomātijas īstenošanā visos tās izpausmes veidos. Godātais ministra kungs! Es esmu pārliecināts, ka šodienas debates, kā arī mūsu savstarpējā sadarbība ikdienā sekmēs veiksmīgas un Latvijas interesēm atbilstošas ārpolitikas īstenošanu arī turpmāk. Paldies!".
- 2016_01_26_340-seq32 language "lv".
- 2016_01_26_340-seq32 speaker Gundars_Daudze-1965.
- 2016_01_26_340-seq32 translatedText "Madam President-in-Office of the European Parliament. - (PL) Madam President, dear Madam President, Mr Minister of Foreign Affairs, colleague, colleague, colleague! Excellencies, ladies and gentlemen, describe the year ahead as a serious security challenge for Notices in Syria, Yemen, as well as to us in the nearest places, â in Ukraine, France, Germany and southern Europe. The focus throughout the year is beyond doubt that these processes must be kept at the heart of Latvia's foreign policy in 2016, in the face of increasing security threats and the weak capacity of the European Union to control our external borders as a result of an ever more frequent and uncontrolled approach by the European Union. As a result of the migration flows, we have to say that the effects of this flow have caused an existential threat to our system of values and require quick, uniform and effective action, and I would therefore like to highlight the positive steps taken in 2015 to provide long-term investment in the conflict. With the agreement on the UN Sustainable Development Agenda to be agreed to prevent Tika by 2030, it has also been agreed to address climate change as the most ambitious international agreement in the area of the environment This is particularly noteworthy as it should be aware of the need for climate changethe consequences may become a pretext for future conflicts, as the head of the Latvian delegation to the Interparliamentary Union, I would note that the contribution of the national parliaments representing the parliaments of this world to the promotion of Tikpat to the importance of the two decisions will also be a climate agreement to pave the way for a parliamentary action planthe session of the Inter-Parliamentary Union of the European Parliament of March of this year, which points to the interest of world parliamentarians to address the issue of Another parliamentary diplomacy last year, the Interparliamentary Union demonstrated by organising the fourth meeting of the world parliament as part of Wembley. And a forward-looking statement outlining the vision of parliamentarians on democracy, sustainable development and cooperation between countries, Our ability to carry out the tasks of the Presidency of the European Union, search-in-trade skills and participation in global decision-making at all levels of governmentthe maturity of our country, It is confirmation that we are equal partners and are able to conduct successful international processes for the Glass colleague, the honourable colleague, that Latvia should play an increasingly active role in the pursuit of Latvia's favorable processes, for Latvia's favorable process, for usit must be very clear that the contribution of Latvia and our compatriots to the world should, in my opinion, be to isolate ourselves by the constant protests and opposition that Bet mustn should not be a silent co-legislator who is politically correct but does notthe nature of the problems for Latvia must be able to formulate its proposals for compromise in the wake of the experience we have obtained from the Council of the European Union, if we continue to use these skills in the less active threat to stability in the world and in Europe in a civil war. In Syria, as relations escalated between Iran and Saudi Arabia, in the form of the conflict in Yemen in Abos cases, it is a dispute between Sunnis and Shiites whose roots lie in the interpretation of the Prophet Mohammed's succession as doubts about the possibility of finding thisthe solution to the conflict in secular political way, even more worryingly, is that, during the " political solution " to the search for a closer conflict, I think that the risks of military escalation on this escalation were exacerbated by Turkey, ours, NATO, allies ,capturing the Russian Air Force aircraft would, in my opinion, be more effective than the training and supply of semi-military forces with the help of diplomatic negotiations between the two sides of the anti-government policy of engagement that it is necessary to think about implementing restrictive measures against all parties involved in the conflict ,in order to limit the conflict to prevent it from spreading into a broader confrontation between world powers, it is naive to think that such a conflict would leave us untouched by the fact that, as this conflict develops, we will have to face an ever-wider, uncontrolled migration flow, therefore ,surprised that the foreign policy report did not detail and expand the analysis of the shortcomings of the European Union's southern borders and has not offered solutions to the weaknesses in the asylum and migration policies implemented by the European Union and the Dublin system established by it. The issues collectively, at European level, will put pressure on national solutions, including the renewal of the reintroduction of the border controls That I think is impermissible, as it would imply a collapse of the single market and the Economic and Monetary Union. It would be a crash for many of our businesses and citizens in the EU. I would like a clear view of the creation of a common European Union Border Service to strengthen controls at the European Union's external borders, I would like a clear view of the continued reallocation of asylum seekers to rating centres in order to prevent uncontrolled migration into the European Unionas part of this, I have to be able to ensure, as part of this, that every asylum seeker will be able to verify in detail that we should be able to demonstrate clearly that economic migrants are being deported; We must be able to distinguish between a refugee from a terroristfor persona non grata, but on persona suspecta both in the minds of supporting the humanist values, we should remember its duty of care to the economic, social and physical security of the residents of the Neams to encourage changes to international law on refugees, as a matter of reservationtheir removal in situations where the enjoyment of the asylum status has breached the laws of the receiving country for a review of this kind of change in our national asylum law was launched at this year's first meeting of the meeting of members of the European Parliament and should also continue with the international College and my colleague. I would like to express my gratitude to the Foreign Service for its work for Europe and the world in 2015 and the praise and praise of the Latvian Presidency in the Council of the European Union, in particular, would like to pay tribute to my colleagues on the success of the parliamentary dimension of the Presidency. All the members of the House in favour of supporting parliamentary diplomacy in all its forms, Mr Honourable Minister, I am convinced that today's debate, as well as our cooperation on a day-to-day basis, will facilitate the implementation of successful and Latvian interests in the future, too, Thank you.".
- 2016_01_26_340-seq32 mentions Q822919.
- 2016_01_26_340-seq32 mentions Q211.
- 2016_01_26_340-seq32 mentions Q193089.
- 2016_01_26_340-seq32 mentions Q458.
- 2016_01_26_340-seq32 mentions Q159.
- 2016_01_26_340-seq32 mentions Q8896.
- 2016_01_26_340-seq32 mentions Q4459436.
- 2016_01_26_340-seq32 mentions Q142.
- 2016_01_26_340-seq32 mentions Q7184.
- 2016_01_26_340-seq32 mentions Q212.
- 2016_01_26_340-seq32 mentions Q183.
- 2016_01_26_340-seq32 mentions Q858.
- 2016_01_26_340-seq32 mentions Q794.
- 2016_01_26_340-seq32 mentions Q43.
- 2016_01_26_340-seq32 mentions Q1761.
- 2016_01_26_340-seq32 mentions Q851.
- 2016_01_26_340-seq32 mentions Q805.