Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2016_01_26_340-seq13> ?p ?o. }
Showing items 1 to 18 of
18
with 100 items per page.
- 2016_01_26_340-seq13 type Speech.
- 2016_01_26_340-seq13 number "13".
- 2016_01_26_340-seq13 date "2016-01-26".
- 2016_01_26_340-seq13 isPartOf 2016_01_26_340.
- 2016_01_26_340-seq13 spokenAs 150.
- 2016_01_26_340-seq13 spokenText "Labrīt, kolēģi! Labrīt, cienījamie klātesošie! Paldies Rinkēviča kungam par visai plašo un izsmeļošo ziņojumu, taču, pēc ZZS domām, šajā ziņojumā pietrūka varbūt divu lietu. Mums tomēr būtu gribējies uzklausīt plašāku viedokli par bēgļu problemātiku Eiropā, proti, par tās seku pārvarēšanu, par iespējamo Eiropas šķelšanos, par Šengenas zonas vājumu, kas ir arvien acīmredzamāka. Un, ja pat mūsu Ārlietu ministrijā šobrīd kuluāros izskata iespēju, ka Šengenas zonā paliktu vairs tikai piecas sešas valstis, un ja Latvija pie tās turpina turēties, zobus sakodusi, tad par to šādā ziņojumā tomēr būtu jārunā. Attiecībā uz ZZS nostāju bēgļu jautājumā mēs esam jau teikuši un to vēlreiz apstiprinām, ka, protams, uzņemtās saistības ir jāizpilda, taču mēs kategoriski noraidām jebkādu šī skaita palielināšanu, obligāto kvotu ieviešanu vai bēgļu uzspiešanu citādā veidā. Nevar būt tā, ka Eiropā dažas valstis ar savu politiku, kuru tās realizē bēgļu jautājumā, rada problēmas visai Eiropai un pat atsakās apspriest jebkādu šīs politikas pārskatīšanu. Otra tēma varbūt ir drusku eksotiska: Arktika un iespējamā Eiropas politika šajā reģionā. Ir tāda sajūta, ka tas ir kaut kas tāls. Bet, ziniet, tā domāt nav pareizi! Jo, paskatieties, no Rīgas līdz Parīzei ir 2200 kilometru, bet līdz Norvēģijas ziemeļiem, kur atrodas pēdējais apdzīvotais punkts – Hammerfesta –, tikai 1800 kilometru. Un ir skaidrs, ka tieši tur tuvākajos gados norisināsies lielākie dabas resursu pārdales procesi. Un ne velti Krievijas nacionālās drošības stratēģijā Arktika un tās nozīme ir pieminēta tikpat daudz reižu, cik ASV! Runājot par manis jau pieminēto Krievijas stratēģiju, jāteic, ka objektīvu apstākļu dēļ ministra ziņojumā tā nav atspoguļota, jo Krievijas prezidents Putins to ir parakstījis vien aizvadītā gada 31.decembrī. Šī valsts drošības stratēģija ir dokuments, pēc kura satura top, piemēram, Krievijas militārā doktrīna, tiek īstenota ārlietu politika un ļoti daudzi valsts iekšējo drošību reglamentējošie plāni. Respektīvi, šis dokuments pasaka, kādas būs mūsu... starpvalstu attiecības. Tiesa gan, tur ir arī gana daudz demagoģijas un vēlamā uzdošana par esošo, tomēr atļaušos klātesošos iepazīstināt ar dažiem no šī ļoti svarīgā dokumenta 120 punktiem. Pirmais punkts skaidri pasaka, kas ir šī stratēģija (citēju): “Šī stratēģija ir stratēģiskās plānošanas bāzes dokuments, kas nosaka Krievijas Federācijas nacionālās intereses un stratēģiskās nacionālās prioritātes, mērķus, uzdevumus un līdzekļus ārpolitikas un iekšpolitikas jomās, kas vērsti uz nacionālās drošības un ilgtermiņa attīstības nodrošināšanu.” Tālāk. Pēc ilgiem laikiem Krievija šajā stratēģijā ir atklāti nosaukusi arī savu galveno drošības apdraudējumu (citēju): “NATO spēka potenciālā palielināšana, piešķirot tam globālas funkcijas, kura notiek, pārkāpjot starptautisko tiesību normas; bloka valstu karadarbības aktivizēšana, tālāka alianses paplašināšana un tās infrastruktūras pietuvošanās Krievijas robežām ir tiešs drauds valsts robežu drošībai.” Šeit arī atrodama tēze par informatīvo karu. Citēju: “Arvien lielāku ietekmi uz starptautisko situāciju rada cīņa globālajā informācijas telpā, ko nosaka dažu valstu vēlmes izmantot informācijas un komunikācijas tehnoloģijas savu ģeopolitisko mērķu sasniegšanai, manipulējot ar sabiedrisko apziņu un vēstures falsificēšanu.” Nu, te gan jāpiebilst, ka tas ir arī ļoti precīzs raksturojums tam, ko ar savām “troļļu fermām” un informatīvo spiedienu dara pati Krievija. “Starptautiskajā drošībā Krievija saglabā priekšroku politisko, diplomātisko un tiesisko instrumentu pielietošanā. Militārā spēka pielietošana nacionālo interešu aizstāvēšanai iespējama tikai tad, ja visi nemilitārie līdzekļi ir izrādījušies neefektīvi.” Nu, Ukrainas kontekstā šo punktu es pat nekomentēšu. Tālāk. Kā viens no Krievijas lielākajiem draudiem tiek uztverta nevalstisko organizāciju darbība. Citēju: “Valsts un sabiedriskās drošības apdraudējumu skaitā ir radikālas sabiedriskās organizācijas, kas izmanto nacionālistisku un reliģisku ideoloģiju; ārvalstu un starptautiskas nevalstiskās organizācijas, kuru darbība vērsta uz situācijas destabilizēšanu, ieskaitot krāsaino revolūciju inspirēšanu un krievu tradicionālo garīgo un tikumisko vērtību iznīcināšanu.” Stratēģijā pieminēta arī krievu valodas lomas samazināšanās pasaulē, tās apmācīšanas līmeņa kritums Krievijā un citur pasaulē, tāpēc stratēģija paredz tālāk attīstīt kopēju humanitāro un informatīvo telekomunikāciju vidi NVS valstīs un citos tuvējos reģionos (ar tuvējiem reģioniem, protams, saprotot Baltijas valstis). Vārdu sakot, šajā stratēģijā ir gana daudz interesanta gan tekstā, gan arī starp rindām, un tā mums nepārprotami saka, ka nekas lielā kaimiņa attieksmē un spiedienā nemainīsies. Tāpēc, visticamāk, austrumu virzienā būs jāvērš visai pamatīgi diplomātiskie resursi un jācer, ka situācija kaimiņvalstī nepasliktināsies. Un gribu vēlēt ministra kungam šajā grūtajā jomā sekmes arī turpmāk. Paldies par uzmanību. (Aplausi.)".
- 2016_01_26_340-seq13 language "lv".
- 2016_01_26_340-seq13 speaker Karlis_Serzants-1959.
- 2016_01_26_340-seq13 translatedText "Good morning, colleague, good morning, thank you to Mr RINKĒVIČS for a whole and full report, but, according to the mayoral opinion, there was a lack of perhaps two things, but we would have liked to hear a broader view of the problem of refugees in Europe, namely ,the prospect of a European schism, about the weakness of the Schengen area, which is increasingly evident at the time of our Foreign Office, is examining the possibility that, even at the moment in our Foreign Office, there would be no more than five in six, and if Latvia continues to stick to it, the teeth are beatant ,this report should, however, however speak about the mayoral position on the refugee situation we have already said and confirm this again, of course, that the commitments made must be fulfilled, but we strongly reject any increase in the number, the introduction of compulsory quotas, orthe imposition of refugees in a different way is not the way that, in Europe, some countries, through their policies, which they carry out on the issue of refugees, cause problems for the whole of Europe and even refuse to discuss any second subject matter is perhaps a little bit exotic: the Arctic and the referenceEuropean policy in the region is a feeling that it is something long But, you know it is not right! Because, look, from Riga to Paris there are 2,200 kilometers, but up to the north of Norway, where the last of the most populous point  Hammerfesta ,just 1,800 miles apart, it is clear that it is there that the major natural resource reallocation processes in the years ahead of Russia's national security strategy, the Arctic, and its role have been mentioned just as many times as we have already mentioned. Russia's strategy must say that due to objective circumstances, the Minister's report does not reflect this, as President Putin has signed it only on 31 December of this year, this national security strategy is a document which is top of the table, such as the Russian military doctrine ,Foreign policy and a very large number of national internal safety plans, in other words, tell us what the Court of Justice will have in both, there is also enough demagogy and a desire to present a fewthe First paragraph of this very important document, the first paragraph, clearly states what the strategy is (and I quote)' This strategy is a strategic planning basis which sets out the objectives, objectives, objectives and resources of the Russian Federation in foreign and domestic policy. In areas targeting the provision of national security and long-term development " Beyond the long term, Russia has openly named its main security threat (and I quote): " the potential increase in NATO's power by giving it a global function in breach of international lawthe norm; the activation of the bloc's national warfare, further expanding the alliance and the proximity of its infrastructure to Russia's borders is a direct threat to the country's border security, " There is also a thesis on the information war, quote: " the increasing impact on the international situation is causing the fight to be global informationa space determined by the willingness of some countries to use information and communication technologies to achieve its geopolitical goals by manipulating public awareness and the falsification of history, " Well it should be added that it is also a very precise description of what its own "farms " and background pressure are doing the same in Russia, " Russia maintains in the International Security Policy Russia its preferred use of military, diplomatic and legal instruments to protect the national interests of national interests only if all non-military means have proved ineffective, in the context of UkraineI will not even comment on the point that I will not even comment on as one of Russia's major threats to the activities of non-governmental organisations:' public and public security threats include radical public organisations using nationalist and religious ideology; foreign and international non-governmental organisationsthe action is aimed at destabilising the situation, including the destruction of non-colino revolutions and the destruction of Russian traditional mental and moral values, " the reduction in Russian role in the world, the decline in the level of training in Russia and the rest of the world, and therefore seeks to further develop the strategy. The common humanitarian and information telecoms environment in the CIS countries and other nearby regions (with the Baltic States of course, meaning, of course, the Baltic States), there is enough interesting in this strategy, both in the text and between the lines, and it is clearly saying thatnothing much of a strong neighbour's attitude and pressure will not change, it is likely that all major diplomatic resources should be targeted in the eastern direction and, hopefully, the situation in neighbouring countries will not deteriorate, and I wish to thank you for the attention (applause) of the Minister in this difficult field (applause)".
- 2016_01_26_340-seq13 mentions Q211.
- 2016_01_26_340-seq13 mentions Q2660080.
- 2016_01_26_340-seq13 mentions Q193089.
- 2016_01_26_340-seq13 mentions Q39731.
- 2016_01_26_340-seq13 mentions Q159.
- 2016_01_26_340-seq13 mentions Q90.
- 2016_01_26_340-seq13 mentions Q7184.
- 2016_01_26_340-seq13 mentions Q212.
- 2016_01_26_340-seq13 mentions Q20.