Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2016_01_21_339-seq4> ?p ?o. }
Showing items 1 to 11 of
11
with 100 items per page.
- 2016_01_21_339-seq4 type Speech.
- 2016_01_21_339-seq4 number "4".
- 2016_01_21_339-seq4 date "2016-01-21".
- 2016_01_21_339-seq4 isPartOf 2016_01_21_339.
- 2016_01_21_339-seq4 spokenAs 62.
- 2016_01_21_339-seq4 spokenText "Ļoti cienījamā Ministru prezidentes kundze! Deputāti! Ministri! Lasot šo Ministru prezidentes pārskatu Saeimai par Latvijas nacionālo drošību, mani ilgu laiku urdīja jautājums: ko gan autori ar šo tekstu ir gribējuši pateikt? Likās, ka manās rokas ir nonācis studenta diplomdarbs, kurā ir gan teorija par to, ka nacionālā drošība ir plašs, visaptverošs jēdziens, gan atstāstīta informācija, kuru ikviens var atrast masu medijos, gan ievīti pārspriedumi par to, kas mūsu valstī ir labi un kas - slikti. Atšķirībā no īsta diplomdarba trūkst tikai atsauču uz izmantoto literatūru un avotiem. Tiesa, lasot tālāk, parādās arī konkrētāks šajā jomā paveiktā izklāsts (piemēram, par to, ko dara Nacionālie bruņotie spēki un Robežsardze), taču dokuments ir un paliek aprakstošs. Ja kāda problēma, kas jārisina, lai uzlabotu drošību, arī ir nosaukta, tad nav analīzes, kā plānots to izdarīt. Tāpat nav saprotams, ko valdība vispār gatavojas darīt, kas tai traucē, kāda palīdzība no parlamenta ir nepieciešama. Atbildi, kāpēc dokuments ir tieši tāds, kāds tas ir, gluži negaidot sniedz klāt pievienotā instrukcija par to, kādai jābūt pārskata struktūrai un kurām iestādēm bija jāsagatavo informācija. Ir acīm redzami, ka materiāli ir savākti no dažādām iestādēm, nedaudz apstrādāti un vienkārši salikti kopā. Tāpēc pārskata nodaļas ir tik atšķirīgas gan pēc satura, gan pēc gramatiskās formas. Laikam nav bijis speciālistu, kas pārzinātu drošības politiku tā, ka, izmantojot šo materiālu, spētu ne tikai definēt problēmas, bet tās arī analizēt, piedāvāt iespējamos risinājumus. Un līdz ar to problēmas labākajā gadījumā ir tikai identificētas. Piemēram, pārskata autori raksta, ka diemžēl tiesībaizsardzības iestādēm bieži trūkst cilvēkresursu, tehnoloģisku iespēju un zināšanu, kas ietver sevī datorsistēmas apskates un ekspertīzes veikšanu, un ka tāpēc nav iespējams saprātīgā laika posmā ar saprātīgiem resursiem iegūt informāciju, kas satur noziedzīga nodarījuma pierādījumus. Skaidrs, te problēma ir konstatēta! Bet kas notiks tālāk? Ko valdība un atbildīgā ministrija ir iecerējusi darīt, lai šo problēmu atrisinātu? Kas traucē, kāda palīdzība no parlamenta nepieciešama? Līdzīgi jautājumi rodas, lasot aprakstu par to, kas notiek ar narkotisko un psihotropo vielu apriti. Uzzinām, cik plašs piedāvājums ir tirgū, taču tad, kad vajadzētu sekot priekšlikumiem par to, kas jādara, lai situācija mainītos, autori pavisam negaidīti ķeras pie civilās aizsardzības pasākumiem. Runājot par vēlmju saskaņošanu ar praktisko rīcību, ir bezjēdzīgi žēloties, ka, piemēram, no Valsts probācijas dienesta zemā atalgojuma dēļ aiziet darbinieki, ja nav pat plāna, kad un kā atalgojumu mainīt. Lai gan dzīves realitāte liecina, ka arī plāns reizēm nenozīmē neko, autori, aplūkodami patvēruma meklētāju jautājumu, atzīmē, ka Ministru kabinets ir atbalstījis rīcības plānu attiecībā uz personām, kurām nepieciešama starptautiskā aizsardzība pārvietošanai un uzņemšanai Latvijā. Turklāt no 48 pasākumiem, kas ietverti plānā, izrādās, 28 ir pat paredzēts finansējums. Autori ir nolēmuši paklusēt, kā bez naudas tiks īstenoti atlikušie 20 pasākumi. Savukārt, runājot par nodokļiem, atzīmēts, ka viena no prioritātēm ir nodrošināt prognozējamu nodokļu politikas attīstību. Jājautā: kā šī prioritāte tika īstenota 2016.gada budžeta pieņemšanā, un vai tiešām ir garantijas, ka turpmāk viss būs citādāk un prioritātes nepaliks tikai uz papīra? Tas, ka ēnu ekonomiku plānots apkarot, izstrādājot valsts iestāžu kārtējo darba plānu ēnu ekonomikas mazināšanai, jau vairs nepārsteidz. Cik tukšs ir dokumenta sākums, tikpat tukšs ir tā nobeigums. Ja nu kāds nebija pamanījis ievadā, tad vismaz kopsavilkumā var vēlreiz izlasīt, ka nacionālā drošība ir plašs jēdziens, kā arī uzzināt, ka jāstiprina gan NBS, gan tiesībaizsardzības iestāžu kapacitāte, un tā tālāk, ja nu kāds to vēl nezina. Bet, manuprāt, simboliski dokumenta kvalitāti raksturo ieteikums, kas izstrādāts sabiedrības potenciālās radikalizācijas un sociālās atsvešināšanās novēršanai. Un tagad ieklausieties! Es citēju: “Līdz ar to ienākumu un iespēju mazināšana ir noteikta par vienu no būtiskākajām valdības prioritātēm.” Pieņemu, ka neuzmanība, jo laikam taču bija domāta ienākumu un iespēju nevienlīdzības mazināšana. Taču jājautā: vai kāds vispār to pamanīja? Vai nu vienīgais dīvainais apgalvojums!?".
- 2016_01_21_339-seq4 language "lv".
- 2016_01_21_339-seq4 speaker Inguna_Sudraba.
- 2016_01_21_339-seq4 translatedText "Madam President-in-Office of the Council. - (PL) Madam President-in-Office of the Council. - (PL) Madam President, Minister, to read this report from the Prime Minister's report to Saeima, I have been calling the question for a long time: what did the authors of the text have said? In which the theory is that national security is a broad, comprehensive concept, and the information that everyone can find in the media, and the resolution of what is good for our country is fine and which - badly - are not going wellthere is a lack of true diplomas only in the reference to the literature and sources used by the Court, reading below, also appearing in a more specific follow-up in this area (for example on what is done by the National Armed Forces and border guards), but the document is and remains descriptivethe problem, which must be addressed to improve safety, has also been named after, there is no analysis as to how planned it is to do so, which the government generally is going to do, which bothered what assistance from the parliament needs to answer, why the burgers need to answer directlyas it is, the added instructions on what the review structure should be, and for which the institutions had to produce information, are clearly visible, that the materials have been collected from the various institutions, slightly processed and simply put togetherthe review chapters are therefore so different, both in terms of substance and in the form of a grammatical form, there has been no specialist security policy that would have been able to manage, using this material, not only to define the problems, but also to analyse, propose possible solutions. And therefore, the problems are at best defined by the identification of Agper, the authors of a review that unfortunately often lack human resources, technological capacity and knowledge, which include computer systems testing and expertise, and that, therefore, it is not possiblewithin a reasonable period of time with sensible resources to gather information contained in the criminal offence evidence to Clear, there is a problem; what is next? But what will happen next? The government and the ministry are planning to do so to solve the problem? From parliament's need? Similar issues arise, read a description of what is happening to the supply of drugs and psychotropo substances to learn how much the market is on, but when there is a need to follow the proposals on what needs to be done to change things, the authors sayit is pointless to resort to civil protection measures on anticiferently harmonisation with practical behaviour, making it pointless for workers, for example, to leave staff if there is no plan when and how to change the remuneration of theboth the reality of life shows that the plan sometimes does not mean anything, the authors, under the examination of asylum seekers, note that the Cabinet Office has supported an action plan for people in need of international protection for relocation and admission in Latvia from 48 measures ,as part of the plan, it turns out, 28 are even earmarked for funding for the Authors to remain silent on how without money going into the remaining 20 measures, Savuthly, speaking on taxes, noted that one of the priorities is to ensure predictable tax policy development. This priority was implemented in the adoption of the 2016 budget, and is there really a guarantee that in future things will be different and that the priorities will not remain on paper only? The fact that the shadow economy is supposed to be combated by the shadow economy's work plan for the shadow economy. Reducing, it is no longer a surprise to How Much hollow is the start of the text, just as hollow is its conclusion If either someone did not notice an introduction, then at least the summary can once again read that national security is a broad concept and that both need to be strengthenedas well as the capacity of the defense authorities, and so far, if someone does not yet know it yet, I think that the quality of the document, which is designed to prevent potential radicalisation and social exclusion, is now to listen! " I quote:' hence: I quote:' with it). Income and options for mitigation have been identified as one of the government's most important priorities " Adopted, that carelessness, as it was for years but was meant to reduce inequalities of income and opportunities, but what did anyone ever notice?".
- 2016_01_21_339-seq4 mentions Q822919.
- 2016_01_21_339-seq4 mentions Q211.